Fülöp Sándor: Törvénysértő a pátyi golfprojekt

2010.03.28. 11:30

A zöldombudsman szerint meg kell semmisíteni a Grupo Milton óriásberuházását lehetővé tévő önkormányzati rendeletet, akár az Alkotmánybíróságig is kész elmenni emiatt.

243 komment

Címkék: páty fülöpsándor grupomilton

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr371874460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yarisugi 2010.03.28. 22:22:13

@Dzsoll:
Pedig érdekelt volna a helyes válasz is az öregrockeres kérdésemre, meg az is hogy megtudjam az index melyik rovatánál dolgozok :)

Lehet kicsit több időt kap rá roki akkor megmondta volna a tutit.

Vfair 2010.03.28. 22:23:36

@aril brikha: jaja. Nálam csak akkor, ha bevásárolok. Sokmillió gmail-fejlesztô van, mindenki, aki gmailt használ. :)
tudtommal a vipmail mellett indexes emilcímet is lehetett regisztrálni (de lehet, hogy ebben tévedek - ha így van, bocs a félreértésért).

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.28. 22:28:22

drága emberek, ne etessétek a polgárháborús uszítót, ignorálni kell az ilyeneket. sokat ugrál még, ráhívom megint a sávitot :)

yarisugi 2010.03.28. 22:32:05

@Vfair:
Volt ilyen IndexMail jó néhány éve. Utána lett Vipmail, abból lett Indamail.

yarisugi 2010.03.28. 22:33:09

@bodoky:
Elment már gatyát meg nicket váltani :)

yarisugi 2010.03.28. 22:38:40

Meek én is lepihizek elég volt mára a troll idomitásból :))) csá mindenki!

tabaniember 2010.03.28. 22:46:15

@yarisugi: Ilyenkor szokott szólni valamelyik öreg, hogy hagyjuk abba a troll etetését. Érdemes egyébként átfutni roki korábbi megnyilvánulásait - blog.hu/user/27592/tab/activity - természetesen hazudik, mint a vízfolyás, amikor azt állítja, hogy bárhol, bármit is építene. Ez egy elbaszott, tudálékos bölcsész, akiről első körben azt gondoltam, esetleg a Mervó-féle éjszakai egyetemi életből csúszott le odáig, hogy most szerényebb térítésért bérkommentelést vállal. Ennek ellentmond, hogy 2007-ben ezzel kérkedik: "lomtalanításkor nyomtatót, egeret, klaviatúrát,winchestereket, CD és DVD olvasót dobtam ki,mindegyik működőképes- jövőre a komplett vas kerül sorra" - ilyet ugyanis csóró bölcsész nem csinál. (Habár lehet, hogy azóta megszűnt a HÖK-ös funkciója, és most már rászorul a gazdi kutyatápjára.)
Látszólag széles körű ismeretei vannak a közép-európai szláv népek történelméről, sőt régészetéről, azonban ezeket sajnálatos módon például a Makkai-Mócsy-féle Erdély történetéből Ctrl C - Ctrl V eljárással szedi, a forrás megjelölése nélkül. A többit most nincs kedvem visszakeresni, de ebből is érthető, miért tiltakozna az erkölcsi bizonyítvány megkövetelése ellen.
Szóval, roki fiam, ne görcsölj tovább, mert még felmérgelem magam, egy kicsit keresgélek a neten, és megtalálom a szakdolgozatodat vagy valami obskúrus publikációdat egy megyei múzeumi félévkönyvben.

Csacsicska 2010.03.28. 22:47:57

Akkor most nem lesz beruházás - más szavakkal: nem jön létre pár száz munkahely a beruházás létrehozására és nem lesz később pár száz munkahely, ami a létesítményt üzemeltetné és fenntartaná. Amikor válság van és pokoli munkanélküliség, akkor nem tudok mást mondani: BRAVÓ!

Egyébként meg mindenféle beruházás ellen lehet „népszavazást” rendezni, világos, hogy ez - így, vagy úgy - érdekeket sért, tehát mindig lehet találni ellenzőket. EZ az igazi magyar átok: a kicsinyesség, a rövidlátás, az egyéni érdekeknek a közösségi érdekek elé helyezése, kifordult gondolkodás. Szerintem minden beruházást (kicsit és nagyot) meg kellene népszavaztatni, ombudmanosoztatni – később még rájöhetnénk, hogy semmiféle fejlesztésnek eleve nincs értelme.

BRAVÓ, BRAVÓ, BRAVÓ!

tabaniember 2010.03.28. 22:51:59

Na, még egy. Ezek osztódással szaporodnak...

Vfair 2010.03.28. 22:57:13

@kakukk2: mvm, omninvest és sávoly-ügyekben normálisan reagált egyet-egyet, fura, hogy most demagóg-szöveget üt meg.
Mintha nem lenne érdekes a háttér és a nemtelen eszközök, amiket használnak a céljaik eléréséhez.

tabaniember 2010.03.28. 23:09:00

@Vfair: Sávolyról se normális, amit írt (egyébként mindhármat Neked válaszolva). A másik kettőt én nem látom, de nem is nagyon érdekel.

tabaniember 2010.03.28. 23:11:49

Megint akadozik a szerver?

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.28. 23:27:18

@kakukk2: vagy kigyulladt egy szauna? én nem tudom :)

patbateman 2010.03.28. 23:55:03

A Grupo Miltonnal kötendő településrendezési szerződésben az elkerülő utak biztosítékaként (020525/3, 020525/6, 020525/7 helyrajzi számon nyilvántartott) székesfehérvári ingatlanokat ajánlottak fel Pátynak.
Érdemes megnézni a területről szóló videót:
patyicivil.hu/?p=3174

patbateman 2010.03.29. 00:15:43

"A terület a székesfehérvári szennyvíztelep környezetében fekszik, határos Észak -Kelet felöl egy vasútvonallal, Északon egy patakkal, Nyugaton a főúttal.
A terület egyetlen lehetséges megközelítése a Keletre fekvő lakótelepen keresztül történik, teherforgalomra alkalmatlan módon.
A szennyvíztelep, és annak nyílt derítője miatt erős sz….r szag volt a környezetben. (lakossági célra alkalmatlan).
A terület nem véletlenül nem került ez idáig beépítésre: Oka az, hogy lápos tőzegtalajú legelő. A talaja mély, a területen nádasok, és sások találhatóak, egy része most is víz alatt volt.
A környező főút, a vasút, az átvezető földút töltésen van kiemelve a talajvízből.
A szennyvízműtől északra valakik sittel töltik a területet, hogy feljebb kerüljenek a talajvíz szinttől.
A terület középpontjában elbontatlan beton tehenészeti telep vasbeton romja található.
A Kelet nyugati irányban valamilyen komolyabb átmérőjű kitáblázott gázvezeték(?) megy keresztben.

Nem szakértőként összefoglalva: Tőzegláp talajú vizes, mély fekvésű legelő, előnytelen undort keltő szennyvízteleppel a közepén. Bármilyen ipari, vagy lakossági hasznosításához a szokásostól eltérő mennyiségű (sok milliárdos) földmunkálatokra feltöltésekre van szükség."

vadaszok 2010.03.29. 00:17:53

@patbateman: Nagyszerű, köszönöm. Meggyőztél. Valóban megéri a 46 875 000,- Ft/ha árat.
Tavaly nyáron vettem ettől egy kicsit jobbat, 200 000 Ft/ha áron. Megyek is szólni az asszonynak, hogy milyen jól befektettem a pénzemet.

tabaniember 2010.03.29. 08:20:42

@patbateman: Minden magyarországi láp élből védett (lásd Dunakeszi, Auchan-parkoló). Mit is keres ott az a sitt???

patbateman 2010.03.29. 08:41:06

@kakukk2: Elkezdték előkészíteni a terepet...

Ööö 2010.03.29. 09:05:54

Bodoky kollégának újabb feladatot adtatok ezzel a sittes láppal.
Egyrészt az a láp védett e?
Másrészt valakik ott környezetkárosítást végeznek.
Harmadrészt lófaszjancsiék megint hülyének próbálják nézni a népet. (Gondolom nem hallottak még az online térkép szolgáltatásokról. Sem.) Irreális áron való felajánlása kimerítheti a csalás tényállását.
Negyedrészt, ha ezt a területet a pátyi mutyisták elfogadják biztosítéknak, akkor azzal a lendülettel kezdhetik is védőügyvédek verbuválását.
Ötödrész pedig, jól mutatja a pornós vadőr és a korcsmáros komolyságát és üzleti "etikáját".

tabaniember 2010.03.29. 09:21:41

@Ööö: Az 1996. évi LIII, törvény 23.§ (3.) d pontja szerint:
d) a láp olyan földterület, amely tartósan vagy időszakosan víz hatásának kitett, illetőleg amelynek talaja időszakosan vízzel telített, és
da) amelynek jelentős részén lápi életközösség, illetve lápi szervezetek találhatók, vagy
db) talaját változó kifejlődésű tőzegtartalom, illetve tőzegképződési folyamatok jellemzik."
Ha tényleg lápról van szó, akkor ettől a puszta ténytől "ex lege" (a törvény erejénél fogva) védett természetvédelmi terület.

patbateman 2010.03.29. 10:09:28

@kakukk2: Valszeg nem láp, csak egy értéktelen, belvizes terület a szennyvíztisztító árnyékában.

tabaniember 2010.03.29. 10:41:37

@patbateman: Lehet, persze. Mindenesetre az önkormányzat szempontjából egyik jobb, mint a másik.

tabaniember 2010.03.29. 10:48:37

@kozlony: A különösen nagy (500 millióig) és a különösen jelentős (afölötti) vagyoni hátrány okozása között? :-D

tabaniember 2010.03.29. 11:03:27

Ja, grupóéknál meg már ez is megáll: "üzletszerűen követi el a bűncselekményt, aki ugyanolyan vagy hasonló jellegű bűncselekmények elkövetése révén rendszeres haszonszerzésre törekszik".

sárkányfő 2010.03.29. 11:05:42

@patbateman: Én már komolyan szóhoz se jutok.

De most komolyan, milyen cinizmus meg pökhendi gátlástalanság kell ahhoz, hogy egy ilyen, szarszagtól bűzlő, nagyfeszültségű vezetékekkel meg nagynyomású gázvezetékekkel keresztül-kasul szabdalt, lápos, vizes tőzeges, teljesen értéktelen, hasznosíthatatlan területet kínáljon fel biztosítékul? És ki fogadta ezt el? Ez a föld nem 3 milliárdot ér, de 3 milliárdot kéne rákölteni, hogy eladható legyen. Az ország tele ipari parkokkal, prémium ingatlanokkal, ezt soha senki nem fogja megvenni, legfeljebb hullákat lehet itt elásni, erre jó.

Az, hogy ezt ajánlották fel, 3 dologra utalhat:

1. A befektetők tökéletes cinizmusára, hogy ki sem nézik a pátyiakból, hogy eszükbe jut leellenőrizni mit kínáltak fel, tök hülyének néznek mindenkit.

2. Az egész felkínálás csak üres formaság, tudták, hogy úgy is elfogadják, mert előre le volt vajazva, felkínálhattak volna bármit, egyszerűen ki kellett tölteni a "garancia" rublikát valamivel.

3. Pontosan tudják, hogy nem lesz az egészből semmi, és a lehető legértéktelenebb, eladhatatlan földjüket kínálták fel, hogy a legkevesebbet bukjanak majd, miután megszedték magukat a pátyi panamán. Minimalizálják a költségeket, a járulékos veszteséget.

Egyáltalán a Grupóé ez az ingatlan? vagy valami kis beáldozható szatelit kft-é? Egyáltalán mellékelt hozzá friss és hitele telekkönyvi kivonatot? Vagy csak bemondásra ment? Nincs rajta széljegy, már meglévő jelzálog, szolgalmi jog?
Érdemes lenne egy értékbecslőt megkérdezni, hogy csak úgy ránézésre milyen értéket saccol ennek a földnek. Szerintem a tizedét se éri a 3 milliárdnak.

És mondjuk ki: ha ez a projekt eddig tökéletes lett volna, a szakma, a helyiek, a politika és az üzleti érdek csodás és harmonikus találkozása, a nagybetűs Projekt, amit majd tankönyvekben fognak tanítani, akkor pusztán emiatt az egy lépés miatt is össze kéne dőlnie. Ez a föld az átverés egyértelmű és látványos bizonyítéka.

És mondjuk ki azt is, hogy egy ilyen föld felajánlása nyílt és durva sértés. Megalázó a pátyi polgármester, a pátyi képviselőtestület, és a teljes pátyi lakosság számára.

Komolyan nem értem a polgármestert meg a többieket. A szakadék mélyén vannak, de ásnak tovább...

kozlony 2010.03.29. 11:14:43

Nem vagyok jogász, és sajnos most nincs is időm elolvasni a ma tárgyalandó szerződéseket, de az egyikbe beletekintve, két fura dolog is megütötte a szememet:
patyicivil.hu/wp-content/uploads/2010/03/Jelzalogszerzodesek.PDF
Jelzálogszerződés 10.1-ből úgy tűnik, mintha a Páty Község Önkormányzata új székhelye a 2071 Páty, M1 Üzleti Park E3 ép. lenne.
Jelzálogszerződés 12. Ebben a pontban KBJ valamilyen rejtélyes okból olyan jogokat kapott amelyek a másik felet a Páty Község Önkormányzatát nem illetik meg.

Lehet, hogy az aláírás előtt mégiscsak érdemes lenne elolvasni az összest.
Minden előzetes figyelmeztetés, és botrányos precedens (www.nol.hu/gazdasag/bvm_global) ellenére benne maradt a választott bíróság illetékessége.

vadaszok 2010.03.29. 12:58:34

@patbateman: Itt egy másik. Szántóföld, 1 800 000 Ft/ha.
www.mnvzrt.hu/data/cms480161/Bonyhad.pdf
Ez feltehetőleg azért olyan drága, mert üzleti célra, ipari park létesítésére vásárolták. Ha ezzel számolunk, akkor Pátynak egy 1 600-1 700 hektáros ingatlan fedezetet kellet volna kapni KBJ-től, nem pedig 64 hektár belvizes területet.

főkút 2010.03.29. 12:59:25

Nem tudom feltűnt- e már valakinek, hogy fű alatt, a mai gyűlésen egyidejűleg az iparterület, szabályozási paramétereit is módosítani akarják.
- A beépítési százalékot 35%-ról 45%-ra
- A szintterületi mutatókat 1,1 m2/m2-ről 1,2 m2/m2-re
- Az építménymagasságot 15 m-re
- És az úthálózatot is.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.29. 13:49:30

@Vfair:

attól azért csak nem kerül ilyen állapotba!?

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.29. 14:06:50

@ó jaj:
"...Komolyan nem értem a polgármestert meg a többieket..."

Ja, dehogynem érted. A pííííííz. A pííízért csinálják.

A bőr olyan vastag a pofájukon, hogy éveken keresztül zökkenőmentesen eltudnának látni egy túrabakkancsgyártó céget, kifogástalan minőségű, sav, lúg, só, olaj, víz és szégyenálló bőrt biztosítva nekik.

Hö.

Picsán kéne rúgni az összeset. Komolyan.
Az egyik vidéki koncessziós távközlési cégnél (Jásztel) volt egy középvezető. Híres kis korrupt tetű volt aki e mellé még egy karrierista majom volt.
A karriert is lehet elegánsan építeni anélkül, hogy másokkal baszna ki az ember de hősünk nem így tett.

Egy szép nap amikor éppen kirúgatott egy szakembert hazafelé menet leesett a lépcsőn. Akkorát esett, hogy 1 hétig nem járt dolgozni. Utána még 2 hétig lehetett látni a lépcső okozta monoklit a szemén és a lépcső okozta feldagadt száját.

Csúnya lépcső!!!! De a faszi legalább visszavett a lendületből nem is kicsit.

Úgy gondolom vannak olyan emberek(?) akik nem értékelik kellően a tisztességet (ez olyan népbetegség magyarországon. ha udvarias vagy és korrekt, azt hiszik gyenge is vagy) ezért ezeket az alakokat segíteni kell abban, hogy érdekeltek legyenek a korrekt viselkedésben.

Mondjuk jól agyba főbe verni őket!!!

Lehet, hogy ez itt nem polkorrekt és nem is vagyok nagyon büszke a gondolatra, de olyan sok lófasz jóska, vállalkozó béla, elvnélküli tapló gondolja azt magáról, hogy neki mindent szabad ami már sok.

tabaniember 2010.03.29. 14:21:44

Nemnemnem. A lépcső persze hatékony fenyítőeszköz, és biztos van, aki csak az ilyen kemény beszédből ért, de nem lehet lealacsonyodni ezeknek a maffiózóknak a szintjére. Még akkor sem, ha ők maguk előszeretettel fenyegetőznek, sőt élnek brutális módszerekkel. Nem azért, mert bármi sajnálnivaló lenne rajtuk, hanem azért, mert nekünk akkor is a törvényes oldalon kell maradni, ha cigánygyerekek potyognak is az égből. Minden más esetben pont azt erősítenénk, ami ellen harcolunk.

Dzsoll 2010.03.29. 14:29:34

@kakukk2:
Igazad van, azért van a rendőrség, hogy a mi érdekünkben fellépjen, és szükségtelenné tegye a "lépcsőket".
Kíváncsian várom mit tud összerakni a fenyegetősdiből.

patbateman 2010.03.29. 14:37:59

Kedves Pátyi Falugyűlés!

Megkeresésükre kiadom az alábbi véleményemet:

A Székesfehérvár szennyvíztelep körüli Gksz 8-3 területet, mint fehérvári lakós és építész ismerem, de most körbejártam ismét.

A terület, mint város szerkezeti rész és kereskedelmi gazdasági övezet, jó helyen fekszik. Az elhelyezkedésen túl azonban a terület kialakíthatóságának, a számtalan korlátozó adottság és aránytalanul magas költségen megvalósítható előírás szab jelentős gátat. Ezek a tényezők az ingatlan értékét és kvázi hasznosíthatóságát is meghatározzák.

Az előírások egy része, mint előfeltétel kerül meghatározásra ahhoz, hogy a szóban forgó terület kialakítás tervei elkészülhessenek. Összefüggés és előírási kötöttség áll fenn a városi szennyvíztelep technológiai átalakítása, véderdők telepítése és a terület kialakíthatósága között.

A feltételek másik csoportja, a terület hasznosíthatóságát korlátozza a környezetvédelmi ökonómiai és valamint régészeti szempontok alapján. (E témakörben a terület ¼ -e érintett)

A korlátozó tényezők harmadik csoportja, a geológiai és hidrológiai adottságok.

Székesfehérvár a középkorban csak a védfalain belül volt lakható, körülötte láp és mocsár védte. Ma a város határai kitolódtak, de víz ma is jelen van a külterületi mélyebb részeken. Az alsóvárosi rét, ahol a fejlesztendő Gksz területről beszélünk, vizes lápos terület, állapota nagyban függ a csapadék mennyiségétől. A terület kialakítása alapos vízügyi szabályozási tervezést igényel, nem beszélve a szabályozáshoz szükséges műtárgyak, hidak átereszek, …stb. megépítési költségéről.

A hidrológiai állapottal összefüggésben a talaj szerkezete sem alkalmas az ipari beruházások ideális megvalósítására. Az iszapos-agyag vizes közegben, nem a legjobb altalaj a 60%-os beépítés megvalósításához. (Előírás a geotechnikai, vizsgálat és talajmechanikai szakvéleményekre alapozott, valószínűleg jelentősen drágább alapozások tervezése.)

Az ingatlan részek jelenlegi állapotban legelőként szerepelnek az ingatlan-nyilvántartásban.

A terület megközelíthetőségéhez hiányzik egy gyorsforgalmi úti lecsatlakozás és híd.

(kb. 1 milliárd Ft)

Az ingatlan csoport (nem egységes összevont terület) a hátrányos adottságaival sem kis érték, de a jelenlegi gazdasági viszonyok és befektetői realitások mellet,

a forgalmi értéke 1,5 milliárd Ft-nál nem több.

A fedezeti érték figyelembevételénél, a kockázatok és várható hasznosíthatóság alapján a fogalmi érték max. 30%-át tartom reálisnak.

Székesfehérvár, 2010. március 27.

Üdvözlettel: Csordás György

építésügyi igazságügyi szakértő

sz:6264

patbateman 2010.03.29. 14:39:29

A fenti levél érkezett a levlistánkra.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.29. 15:01:37

@patbateman:

kurvajó!!!!!!!!!!!!!!

kakukk2, Dzsoll

Igen értelek titeket, de nekem már a tököm van tele az ilyen kis pöcsfejekkel mint kbj és haverjai.

patyi.matador 2010.03.29. 15:08:37

Ezekben a percekben olvastak fel a civilek a pátyi képviselő testület tagjainak egy petíciót. íme a szövege:
Tisztelt Polgármester Úr!
Tisztelt Képviselő Asszony!
Tisztelt Képviselő Urak!
Az elmúlt időszakban Pátyon és a környező településeken nagy port kavart a „Golfpálya és környezete szabályozási tervének módosítása”.

Az eredeti tervek ijesztő méreteket öltöttek, a fejlődés lehetősége számunkra elfogadhatatlan módon a minőség helyett a mennyiség felé tolódott el. A fejlesztő elképzelései mellől hiányoztak a józan, mindenki által elfogadható érvek, és az azokért bátran kiálló képviselőink. A beruházó számára kedvező testületi döntések születtek, miközben a lakosság felé tett befektetői ígéretek többekben bizalmat keltettek.

A településrendezési eljárás során a lakosság és a környező települések aggódó, több esetben törvényre hivatkozó véleményét, az államigazgatási szervek észrevételeit Önök nem hallották meg, a jogszabályi rendelkezéseket nem vették figyelembe, sőt, azokkal gyakran szembe mentek. Mára kiderült, hogy az ígéretek zöme nem valós, a fejlesztési elképzelések, illetve azok megvalósítása során tett lépések pedig több helyen törvénytelenek.

A feltárt szabálytalanságok és jogsértések miatt, valamint az ombudsman kezdeményezése alapján felszólítjuk Önöket, hogy a településszerkezeti terv módosításáról szóló határozatot a képviselő-testület helyezze hatályon kívül, illetve tegye meg a megfelelő intézkedéseket, hogy a helyi építési szabályzat módosításáról szóló rendelet ne lépjen hatályba.

Az ombudsman a jelentésében az értékelt önkormányzati rendeletek és határozatok visszavonását kérte, ellenkező esetben megsemmisítésükre irányuló alkotmánybírósági eljárás megindítását helyezte kilátásba, illetve az eljárás befejezéséig kérte a golfpálya és lakóparkkal kapcsolatos szerződések aláírásának felfüggesztését.

Erre hivatkozva követeljük továbbá, hogy a Településfejlesztési együttműködési megállapodást ne kössék meg, hiszen ezzel a döntésükkel súlyos károkat okozhatnak a településünknek.

Önök a helyi építési szabályzat módosításáról szóló rendeletet (7/2010. (02.22.) sz.), a településszerkezeti terv módosításáról szóló határozatot megszavazták (90/2010. (02. 22.) sz.), és határozatban elfogadták a Településfejlesztési Együttműködési Szerződést (97/2010. (02. 22.) sz.), amelyekről időközben egyértelműen kiderült, hogy katasztrofális helyzetbe sodornák településünket, és amelyekkel kapcsolatosan az ombudsman súlyos jogszabálysértésekre utal állásfoglalásában.

Hogyan tudják összeegyeztetni a beruházói érdekek egyoldalú érvényre juttatását képviselői vállalásukkal és lelkiismeretükkel, miközben Páty és a Zsámbéki-medence lakosságának véleményét Önök többször figyelmen kívül hagyva döntöttek a „Golfpálya projekt” kidolgozása során?

A fentiek alapján követeljük, hogy:
- az ombudsman által javasolt rendeletek és határozatok visszavonását célzó előterjesztéseket és határozati javaslatokat haladéktalanul szavazzák meg,
- képviselői megbízásukról mondjanak le, illetve
- lemondásuk híján mandátumának lejártáig tartózkodjanak az önkormányzat vagyonát érintő döntések meghozatalától!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy amennyiben a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa kezdeményezését és petíciónkat figyelmen kívül hagyva döntenek a mai képviselő-testületi ülésen, az ügyben bejelentést teszünk a feladat- és hatáskörrel rendelkező szerveknek, ezzel párhuzamosan az Önkormányzati Minisztérium elé demonstrációt hirdetünk, így hívva fel a kormány és a nyilvánosság figyelmét településünk képviselő-testületének jogszabályellenes, törvénysértő tevékenységére.

Páty, 2010. március 28.

Tisztelettel:

PÁTY NEM ELADÓ CIVIL ÖSSZEFOGÁS

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.29. 15:19:58

@patyi.matador:

Naggyon jó!!!!!

Hajrá!

Arról nincs véletlenül fénykép vagy video, hogy a petíció felolvasásakor mennyire sápadoztak (szarták össze magukat) ezek a korrupt gazemberek?

fahrenheit451 2010.03.29. 15:35:58

A Grupo Milton gyulai üzleti titka

A fürdővárosi Fidesz partizánakciója kérdőjelekkel

A menedzsment és a tulajdonosok tudta nélkül még az előző év szeptemberében sajtótájékoztatót tartott a Gyulai Húskombinát főbejárata előtt Görgényi Ernő, a helyi képviselő-testület Fidesz frakciójának vezetője. Itt, nem mintha feladata lett volna, bejelentette, hamarosan jön a spanyol befektető. Nem jött, sőt azóta kiderült, hogy a sávolyi motorversenypálya egyelőre zátonyra futott beruházásának ibériai befektetője állhatott a fideszes partizánakció mögött.

www.168ora.hu/itthon/a-grupo-milton-gyulai-uzleti-titka-51992.html

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.29. 15:58:08

@patbateman: Hehe! Nagyon jó!
Ez aztán a nagy biztosíték a Pátyiaknak. Fasza!

goncol 2010.03.29. 16:24:51

@patbateman: Jó hogy nem a pécsi magasházat ajánlották föl fedezetként.
Sajnos nem tudtam elmenni ma Pátyra, nagyon várom a híreket. Reménykedek, ahogyan Sávolynál is...

goncol 2010.03.29. 16:30:35

Olvasgattam, hogy ne izguljak annyira :) ujpaty.blog.hu/

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.03.29. 17:33:39

Na és mi lett az eredménye a megbeszélésnek?

tabaniember 2010.03.29. 18:28:37

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: Ezek szerint még mindig nem ért véget... Uhh, nagy húsdarálás lehet!

tabaniember 2010.03.29. 19:17:48

Őrület. Mi van már? Emberhalál??

patyicasino 2010.03.29. 19:20:02

Megszavazták annak tudatában, hogy mit írt Dr Fülöp Sándor, és hogy a Milton "biztosítéka" töredékét éri, mint amit a szerződés tartalmaz.

Dzsoll 2010.03.29. 19:22:23

nem mondod komolyan?

Dzsoll 2010.03.29. 19:27:55

@patyicasino:
Végül is ezzel pontott tettek az i-re.
Nemcsak, hogy golf-falu nem lesz, hanem még a hátralévő életüket is tönkretették.
Különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés és társai.
Én bízom az AB-ben és az ügyészségeben.

goncol 2010.03.29. 19:32:29

Segítség! Nem akarom elhinni!

tabaniember 2010.03.29. 19:36:09

@goncol: Oké. Tehát vagy ennyire hülyék, vagy mindegyiket külön-külön életveszélyesen megfenyegették.

tabaniember 2010.03.29. 19:38:44

Én az utóbbit tartom valószínűnek. És annyira gyávák, hogy még ezzel se mertek takarózni.

Dzsoll 2010.03.29. 19:38:50

@kakukk2: vagy nem életveszélyesen, csak volt mivel megzsarolni őket. nehéz napjaik lehetnek. és még lesznek is. :) le kellett volna kollektíven modani a fenébe.
nagy próbája lesz ez a magyar igazságszolgáltatásnak.

tabaniember 2010.03.29. 19:43:25

@Dzsoll: Igen, ez is egy kérdés, hogy miért nem választották inkább a feloszlást. Mégis csak fenyegetés van emögött. Az meg, hogy valaki zsarolhatóvá válik-e, a legtöbbnyire, ugye, egyéni döntés kérdése. Annak igyák meg a levét annak rendje és módja szerint. Mikor lesz részletesebb tudósítás? Videó?

breszt 2010.03.29. 19:46:17

Szerintem politikai védettséget ígért nekik a beruházó.

fahrenheit451 2010.03.29. 19:49:37

@patyicasino: "Ha menet közben kiderül, hogy valami törvénytelen volt, akkor 31-én nem léptetjük hatályba a rendeletet, hanem adunk még néhány hónapot az újratárgyalásra. Semmiképpen sem akarunk olyan rendeletet kierőszakolni, ami a tartalmát tekintve jogszabályba ütköző" - mondta a polgármester

(Ez még egy héttel ezelőtti hír)

ingatlanmenedzser.hu/hirek-gazdasag/20100321_patyi_golfvaros_fidesz_marcius_24.aspx?s=rss

tabaniember 2010.03.29. 19:51:31

Majd elmesélik az ügyészségnek, mitől is vált ez mégis ennyire sürgőssé...

Dzsoll 2010.03.29. 19:51:52

@fahrenheit451: Bandi bá szavahihetőségét már ismerjük...

tabaniember 2010.03.29. 19:58:51

Majd megismerik az ügyészségi nyomozók is :)

Patyimutyi · http://zipp.hu/belfold/2010/07/21/a_patyi_golfmeccset_meg_jatsszak 2010.03.29. 20:06:23

Pátyon a testület 10-3 arányban megszavazta a településrendezési szerződést és a hozzá kapcsolódó jelzálogszerződést is. Valamilyen oknál fogva a rendelet "Golf"városra vonatkozó rendezési tervet csak később, július 15-ig kívánják hatályba léptetni.
Mivel a beruházó Grupo Milton 2006 SL már annyi mindent ígért (pl. autópályalehajtót és elkerülő utat még 2 évvel ezelőtt - ami aztán még csak meg sem lett tervezve), ezért a testület biztosítékot kért, ami egy lápos, ingoványos terület a Székesfehérvári szennyvíztisztító mellett [ez nem vicc]. Még az előterjesztő Bognár polgármester által megbízott Eston Kft. szerint sem ér csak max. 1.5MdFt-ot az ingatlan, de ez a támogató képviselőket nem zavarta.
Az ellenzékben lévő 3 képviselő próbálta több indítvánnyal, ténnyel is megtörni a támogatókat, de az nem sikerült.

Az egyik fontos vitás kérdés volt az értékbecslés; az önkormányzat részére az Eston Ingernational Zrt. készítette, ugyanaz, amely anno a Sávoly MotoGP terület értékelését is a Grupo Miltonnak (de többek között - jó politikai kapcsolati miatt, de biztos véletlenül) ő közvetítette az MSZP-nek a Vérmező u. 4. irodaházat is, de szinte az összes Wing/Wallis épületre is van megbízása...

A képviselők - tévesen - úgy gondolták, hogy nem illeti kártérítés a Grupo Miltont, amennyiben kiderül, hogy a "Golf"-területről hozott döntések jogszabályellenesek, és azokat az Alkotmánybíróság megsemmísiti. De biztos-ami-biztos alapon bekerült a szerződésbe, hogy ebben az esetben nem kaphat kártérítést.

hypotheticalfriend 2010.03.29. 20:13:29

Ez után a megalázó kutyakomédia után nem tartok mást elfogadható célnak, mint mindegyiket börtönbe juttani. Innentől nem az van, hogy lesz-e golfpálya, vagy nem, hanem, hogy hány év lesz a letöltendő.
Nem volt semmiféle fenyegetés.
Törvényen felülinek érzik magukat. Vigyorogtak, leszarozták az ombudsmant. Úgy vannak vele, hogy keresnek egy kis pénzt. Úgy sincs semminek semmi következménye. Vérlázító, undorító, hihetetlenül gennyes tempó volt. Szégyelltem magam, hogy ilyen emberek a honfitársaim. Ez szomáliai szint. Annyi a különbség, hogy ezek a figurák itt a rendes kannibál urakhoz képest lábszagú bunkók.

.......

Olyanféle autót akarok, mid a Jóskáé, tudod, olyan maggasított kerekű terepjárót, az jó, fasza. Meg a kvad, az is jóu. Meg láttam a Tecsóba egy olyan plazmatévét, na, hát az akkora vót, hogy állva nem értem el a tetejit. Olyant is veszünk, jó? Rájakössük a nótatévét és akkor olyan lesz, mitha, érted itten mulatna a szobába a Bunyós Pityu. Jó lesz-e, he? Oszt a konyhabútort is le kék cserélnyi ugyi, kelletett vóna már rég, de majd mostan le is cseréjjük, ha ez az ugribugri faszomjóska omuccman elhúz végre a picsába. Pitbullot is veszünk, meg pincét, saját borral. Meg a házat is megemejjük egy emelettel, aztán a buzi Lajos meg nézhet felefelé a szomszédból a sima háromemeletibül, hogy dögöjjön meg. A maradékot aranyba tesszük. Na, így lesz.

Kábé ez a szint.

tabaniember 2010.03.29. 20:14:50

@Patyimutyi: ezt a bájos freudi elütést... "Eston Ingernational Zrt." Remek :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.29. 20:15:21

Komolyan nem értem. Ennyi tény nem elég nekik?? Nem elég Hunvald és társainak példája???
Szerencsétlen barmok! Most az a baksis amit kaptak nem éri annyit, hogy megérje bemenni a böribe!

tabaniember 2010.03.29. 20:18:00

@hypotheticalfriend: Jaaaa...? Hát akkor az egész brancsnak tényleg tíz év fejenként nehéz vasban.

hypotheticalfriend 2010.03.29. 20:20:08

@Patyimutyi:
Na várj csak, várj! 15 nap múlva léptetik hatályba? És nincs kártérítési kötelezettség?Akkor még bármi lehet. Én nem vártam ki a végét, Bandi bácsi bunkóskodása kiverte nálam a biztosítékot. De, ha a testület így döntött, akkor lehet, hogy mégiscsak megfontolják a dolgot. Különben minek lenne a kitétel?
Bárhogy is lesz, Bognár leszerepelt. Nem csak mint polgármester, hanem, mint ember is.

fahrenheit451 2010.03.29. 20:20:11

Fittyet hányt az ombudsmanra a pátyi testület

Nem vette figyelembe az ombudsmani aggályokat a pátyi képviselőtestület. Úgy döntöttek, hogy megerősítik a Grupo Miltonnal kötött gigaprojekt beruházási szerződését, a kifogásolt település rendezési terv pedig nem márciusban, hanem július 15-i hatállyal lép majd életbe. A hatályba lépésig ugyanis nem lehet az Alkotmánybíróságon megtámadni azt.

www.hirszerzo.hu/cikk.fittyet_hanyt_az_ombudsmanra_a_patyi_testulet.145149.html

Fasza.

Dzsoll 2010.03.29. 20:26:34

@fahrenheit451: mivel az ombudsman már a 2006-os szabályozást is kifogásolta, azt simán meg lehet semmisíteni addig. az arra épülő módosítás automatikus bukik vele együtt.

fahrenheit451 2010.03.29. 20:28:04

@Dzsoll: Ez lehet, hogy nem jutott eszükbe :)

breszt 2010.03.29. 20:30:36

@fahrenheit451: szerintem arra játszanak, hogy a kormányváltás után kedvező lesz számukra a politikai környezet.

fahrenheit451 2010.03.29. 20:32:08

@hypotheticalfriend: Nem 15 nap múlva, hanem jún. 15-én.

Man Of Golden Words 2010.03.29. 20:32:51

@breszt: en ugy latom, hogy a politikai kornyezet mar most is kedvezo szamukra

fahrenheit451 2010.03.29. 20:34:04

@breszt: Igen, ez valószínű. Lehet, hogy Viktor azt üzente neki, hogy Bayer Zsoltika újabb riportja még nem azt jelenti, hogy baj lehet belőle, nyugodjanak meg?

breszt 2010.03.29. 20:37:04

@Man Of Golden Words: igen, de valamiért azt hiszik, hogy a kormányváltás után még kedvezőbb lesz. Most kellene nyomást gyakorolni a Fideszre minden szinten.

Dzsoll 2010.03.29. 20:43:20

@breszt: megette a fene, ha ilyen egyértelmű törvénytelenséget a politika el tud simítani.
én arra tippelek, hogy a fidesz most inkább hallgat, mert nyerő helyzetben az a legbölcsebb, utána meg rendet tesz ebben a bandában.
ettől függetlenül tőlem nem kapnak szavazatot a "bölcs" hallgatásért.

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.29. 21:07:17

@kakukk2: kakukkal értek egyet adhuv ellenében, nem alacsonyodunk. nagyon csábító lehetőség egy ilyen szar helyzetben, de nem. azt önbíráskodásnak hívnák, én viszont bízom az igazságszolgáltatásban...

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.29. 21:08:55

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: lesz videó, kint voltam, forgattunk, tanulságos volt nagyon.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.29. 21:24:03

@bodoky: Nagyon várjuk!
S még mindig nem tudom elhinni, hogy képviselők ilyen elánnal szarjanak a ventillátorba s eléálljanak!

patbateman 2010.03.29. 21:25:05

Sajnos nem készült felvétel arról, hogy a polgármester az ülés vége után "Húzzanak már a francba" felszólítással tessékelte ki a döbbent résztvevőket.
Előtte még kifejtette azt is, hogy nem érti, hogy mi ez az egész vicc az ombudsmannal, akit a Buzipárt (!!!) irányít. Mivel Buzipárt nevű alakulatról még nem hallottunk, érdeklődtünk, hogy mire gondol, de a vitát lezárta azzal, hogy "hagyjanak mán békén engem". A kapuban Tollner képviselő megkérdezte még, hogy a Buzipárt az, amellyel dr. Fülöp Sándor csókolózik, vagy mire gondol, de Bognár ekkor sem válaszolt érdemben.
Ennyit a pátyi realityről.

bejgli 2010.03.29. 21:46:31

Az a nyári dátum erősen Fidesz-ízűnek tűnik. Akkorra talán már sorra kerülhetnek az "ügyintézőnél". Mert addig azért lesz fontosabb dolga is az új rezsimnek. (Persze más ok is lehet a háttérben.) Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy Sávolynak még nincs vége, hiszen Fideszék még egy szót sem szóltak. Pedig ők ugye, a Balatont is átneveznék Magyar Tengerre, ha tehetnék. Úgyhogy, még simán van rá esély, hogy az állami milliárdok hirtelen elkezdenek csorogni Miltonékhoz, amivel egyebek közt a pátyiak minden "aggodalma" is elszállhatna.

De ha esetleg ebben nem is, a "jogi támogatásban" mindenképpen reménykedhetnek: A Fidesz 300 milliós sportbaráti kapcsolatoknál kisebb ügyekben is szerette rajtatartani az ujját az igazságszolgáltatás pulzusán az előző regnálása alatt. Szóval, szerintem minimum egy felmentésre, megszüntetett nyomozásra joggal számíthatnak. Egy filléres ítélet, vagy kegyelem talán még negatív kilátás is lenne.

Ezenkívül ott van még az a lehetőség is, hogy esetleg tényleg nem történik semmi. Maximum a Milton kiszáll a felértékelt földekből, jön egy új tulaj, azzal új tárgyalások lesznek, új szakértői állásfoglalásokkal, új bankhitel kilátásokkal, új dátumokkal stb. Ki tudja, hogy mire effektíve el is indulna valami a területen, addigra hol lesznek már a mostani döntéshozók.

Ami a Fideszre gyakorolt nyomást illeti, hogyne, lehet vele próbálkozni. Feltéve, hogy 300 milliónál több szállal kötődnek hozzád. Ne tévesszen meg senkit egy szétoszlóban lévő kormánnyal szemben elért siker! Az új fiúk kicsit stabilabb háttérrel és kilátásokkal fognak rendelkezni, így nyilván ennek megfelelő lesz a civilekhez való hozzáállásuk is. Ráadásul ők életükben először kerülnek oda az EU-csapokhoz. Ha Mazsola beszabadul a kukoricásba, nem nagyon érdekli, mit nyekereg az az ombudszmanócska.

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.29. 21:48:57

@bejgli: bingó, ezt én se mondhattam volna szebben :)

breszt 2010.03.29. 21:59:31

@bejgli: Még a választásokig nyilatkozatra kellene bírni a Fideszt, addig nekik is van vesztenivalójuk. Sávoly ügyében is, meg Pátyéban is.

tabaniember 2010.03.29. 22:01:48

Lassan már tényleg csak abban lehet reménykedni, hogy 2012-ben jön a maja világvége... :-P

rimtom 2010.03.29. 22:02:22

Mindenkinek aki túl okosnak hiszi magát és kurvára nem itt lakik! (Hogy mindenki magára ismerjen: akik támogatják ezt a luxusgettót amit ide terveznek)

A környezet:
Kérem tisztelettel Natura2000-es terület, a Budai Tájvédelmi körzet közvetlen közelében kívánják ezt megvalósítani. Ez kiemelt jelentőségű természetmegőrzési terület. Aki szerint ez szántónak minősül az jobb ha ott is marad ahol van (Budapesten). Ha megegyeztünk, hogy valódi tájvédelemről van szó akkor lássuk mi az ami miatt környezeti szempontból aggályos. Igaz ami igaz maga a beruházás tényleg szántón lenne. Ez különösen védendő lenen, hiszen a föld a legnagyobb kincs (akár a feudalizmus alatt.) Különösen nagy kincs a jó termőföld. Meg kell védenünk a termőföldet ezért nem szabad engednünk! És a forgalom és az építkezés okozta környezetszennyezésről már nem is beszélve. Valamint innen a Zsámbéki-medencéből a legnagyobb szeretettel küldöm üdvözletem Budapestnek és azoknak akik a Zsámbéki-medence beépítetlensége miatt szívhatnak még egyáltalán levegőt.

Kívánom a beruházást támogatóknak hogy látogassanak el hozzánk (két főt el tudok szállásolni) és menjenek be autóval vagy busszal a városba, reggel, csúcsidőben. Szabadnapot vegyenek ki mert időben nem fognak beérni!
Már így is elviselhetetlen dugók alakulnak ki, lehetetlen elérni a fővárost! Nincs szükség újabb 6000 autóra (bár kétlem hogy ide olyan családok költöznének ahol csak egy autó van a családban).

Aki pedig érvei közt azt a jogot hangoztatja, hogy a pestiek kiköltözhessenek nyugodt és zöld környezetbe annak felajánlom ingatlan közvetítésemet és segítek lakást keresni a környéken (Csak Bp. belvárosiaknak él az ajánlatom.) Ehhez nincs szükség 6000 fős lakóparkra, menni fog e nélkül is.

És igen bevallom: önző vagyok. Már a nagyszüleim is itt éltek és nem fogom hagyni hogy tönkretegyék ezt az utolsó zöld szigetet Budapest körül. Mint ahogy a pestiek sem engedik tönkre vágni az ő környezetüket úgy mi se hagyjuk! Kikérem magamnak és az itt lakó társaim nevében is, hogy bárkit is avval vádoljanak, hogy a fejlődés ellen van. Kikérem azt is, hogy bárki becsméreljen minket. Nem vagyunk a fejlődés ellen, viszont nem tűrünk meg rákos daganatot, maffiózókat és újabb környezet pusztító, életminőség romboló és az itt élő emberek számára teljesen felesleges beruházásokat! Ez akkor lenne fejlődés, ha mi akik itt lakunk számunkra hasznos lenne. Nos itt nem az a réteg lakik aki minden nap golfozna. Telkin sem laknak ilyenek! Hiába mond bárki, bármit, Telki egy létező település. és igen ott is vannak olyanok akik helybeliek és már a lemenő felmenő rokonságuk is ott lakott. Ez kb 1500 ember, vagyis Telki fele, aki nem golfozna minden nap. Tehát az itt élő emberek számára ez a "fejlesztés" kurvára de nem érdeke, ugyanis számukra nem nyújt semmit.

A törvényességről:
Mint kiderült több ponton sért törvényt és alkotmányt a rendelet. Ez eleve józan (budapesti) paraszt ember számára is világossá teszi, NINCS helye ennek a beruházásnak Pátyon! Sem máshol az országban! Gengszterek akarnak minket tönkretenni! Talán az államnak is felnyílt a szeme, remélem a pátyiaknak is fel fog!

A következmények:
Beláthatatlan következményei lehetnek. Ha megépül az maga lesz az apokalipszis a környéken élők számára! Ha félbe marad azzal is hatalmas károkat okozva a természetben. Nincs szüksége a környéknek a Gödörklub 2-re nem akarunk sem félig kész sem teljesen kész golfpályát, vagy lakóparkot, vagy ki tudja mit terveznek ide még ezeken kívül...
Ilyen áron nem kérünk belőle! Fejlesztgessenek otthon, Spanyolban, mi köszönjük nem kérünk belőle!

Lassan elmondom, hogy mindenki megértse: NINCS SZÜKSÉG GOLFPÁLYÁRA, SEM LAKÓPARKARA! Tiszta levegőt nyugodt környezetet és érintetlen természetet akarunk, ahogy eddig is!

tabaniember 2010.03.29. 22:04:58

@breszt: Pátyon mintha visszahívták volna a képviselőiket, vagy nem jól emlékszem? Gesztusnak tétova, de mégis valami. Ettől persze tényleg ki kellene ugratni a nyulat a bokorból (Mazsolát a kukoricásból).

tabaniember 2010.03.29. 22:12:03

Kedves @rimtom: hidd el, mi, akik itt beszélgetünk, egy-két fizetett majmot leszámítva mindannyian Veletek vagyunk. És aki amivel tud, az igazság, a tisztesség, az ügyetek mellé áll. Információval, tiltakozó aláírással, jó szóval, kinek mire futja. Még a budapestiek is.

patbateman 2010.03.29. 22:30:07

@kakukk2: Arra gondolsz, hogy az őrületet támogató képviselőket kizárták a Fideszből? Igen, valóban, de ezt helyi szinten kezdeményezték Gulyás Dénessel. A Fidesz mint országos szervezet nem foglalkozott az üggyel. A Fidesz úgy, ahogy van, nem foglalkozott az egésszel... tehát csatlakozom bejgli meglátásához.

rimtom 2010.03.29. 22:35:13

Én már csak bízni és reménykedni tudok, hogy a törvényesség és a civil összefogás meg tudja akadályozni ezt a gyalázatosságot!

goncol 2010.03.29. 23:25:45

@Dzsoll:
Erről már van bent egy indítvány az Alkotmánybíróságon, de nem tudom, hol tart az ügy
www.patynemelado.com/index.php/velemenyek/110-beadvany-az-alkotmanybirosaghoz

roadrunner 2010.03.30. 11:49:09

@kakukk2: Aki nem ert veletek egyet az mar fizetet.Edes jo istenem.
Egy birka megindul,megy utanna a tobbi.
süti beállítások módosítása