Jogszerűtlen a Balatonring állami támogatása

2010.02.24. 20:54

A pénzügyminisztérium szakértői túl kockázatosnak, gazdaságtalannak és jogszerűtlennek tartják a sávolyi motorversenypálya megépítésének állami támogatását, a kormány mégis odaítélte, az MFB pedig kifizeti a milliárdokat.

Az Index birtokába került újabb belső feljegyzés szerint a Pénzügyminisztérium főosztályvezetői írásban figyelmeztették Oszkó Péter pénzügyminisztert, hogy hazai és európai uniós jogszabályokba ütközik a Balatonring és a Moto GP állami támogatására kidolgozott konstrukció.

516 komment

Címkék: tasz balatonring grupomilton kovácsbencejános oszkópéter

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr641787862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vfair 2010.02.26. 20:18:30

Nincs itt valaki Gyuláról?

Kíváncsi lennék, milyen városrészben, és milyen ingatlanban él a (vélhetően kamu)milliárdosunk:

@kozlony írta 2010.02.26. 18:30:22
Cím ügyben nyilvános adat, mely helyszíneken a kommandósok valószínűleg lukra futnának, de legalább a bulvársajtónak jó téma lesz, hogy milyen szerény körülmények között él M.o. 10. leggazdagabb embere.

MILTON 2006 SOCIEDAD LIMITADA 46000 Valencia, c/Ruzefa 659. (13 10 041005)
Kézbesítési megbízott: Kovács Bence János 5700 Gyula, Vásár utca 10.
Cégközlöny 2008/42, 225725 oldal és 2008/50, 273779 és …780 oldalak.

Forrás: bodoky.blog.hu/2010/02/26/feljelentettem_kovacs_bence_janost

olcsóJános 2010.02.26. 20:19:58

Ha Bajnai "mea culpazik" és Oszkóval együtt ellenáll, akkor az valami!!!
Bobek polgármester úrnak: Elégedjen meg a megkapott csatornaberuházással és a 7,4 Mrd beruházott összeg iparűzési adójával.(jó ez csak vicc)

Dzsoll 2010.02.26. 20:26:26

az a legundorítóbb, hogy az összes, fidesz ill. mszp közeli sajtó, valamint a pártok maguk is mélyen hallgatnak az ügyről.
kellett nekik a milton kampánypénze. (videoton, stb.)
minden bolhából elefántot csinál a fidesz is, a 35mrd adópénz elherdálása felett viszont valamiért elsiklik.
ügyesen fel volt ez építve. de hát egyszer "sajnos" vége lesz.

hypotheticalfriend 2010.02.26. 20:32:56

@roki: Sedesa mint komolyan vehető cég?

A Sedesa Spanyolországban kampányfinanszírozási botrányba keveredett, pénzmosás, korrupció, ami kell.
A Sedesa ellen a spanyol legfelsőbb bíróság már ítéletet hozott törvénytelen építkezések miatt.
A Sedesát most zavarták ki Romániából, mert pár utat sem bírt befejezni. Persze a pénzt ott is felvette.
A Sedesa ellen Spanyolországban olyan civil tiltakozáshullám van, amihez képest az itteni csendes makramékör.
A Sedesa ellen megszámlálhatatlan eljárás van folyamatban, biztosan mind véletlenül.

Szóval ne csinálj úgy, mintha a Sedesa lenne a megváltó. Bűnbanda az is, pont összeillenek a Miltonnal és Kovács Bence Jánossal. Ennek az ügynek minden szereplője fülig sáros.

Mitya Ivanov 2010.02.26. 20:35:44

@roki: nem kell sarkítani, és válaszolni sem kell, ha nincs kedved

roki 2010.02.26. 20:40:12

@Tekincsa Wakumba:

Válaszolni annak érdemes, aki valóban érteni akarja azt a választ.

A jó magyaros kifogáskeresési szándékkal összeboglyázott kérdések csak önmagáról a kifogáskeresésről szólnak és nem másról.

Így, utólag talán egyeseknek már a Gyöngyösről elüldözött indiai gumigyáros távozása sem tűnik olyan jó ötletnek.Legalább is gondolom.

Ugyanez a gondolkodás ami megmutatkozott Bős-Nagymaros esetében.
A különbség szembeötlő, Szlovákia virágzik, nálunk elqrás.

Én úgy gondolom, hogy ez a gondolkodásmód az elqrás szellemisége.
Árpád sávval a zászlóján is lehet valaki lélekben "szocialista".

Vfair 2010.02.26. 20:44:08

Ennek kellene állnia már Pécsen:
www.hetek.hu/uzlet/200807/szellemhazbol_futurista_felhokarcolo

2010-re ígérték. Parasztvakításban nincs hiány.
A "vezető tervezőjük" csodás látványterveket készít százával - kár, hogy a számolatlan impozáns tervből egy kézen megszámolható az, ami meg is valósult vagy legalább elkezdték...
Biztos nálunk teljesedik ki a nemzetközi színvonalú referencialistája. Mondjuk Pécsen? Így? :(

roki 2010.02.26. 20:45:23

@hypotheticalfriend:

A cégek ott keverednek pártfinanszírozási botrányokba, ahol adott ország közélete erre van felépítve.

Nam a cég rossz, hanem adott társadalom, de főként annak politikai és közéleti elitje.

Romániát nem tekinteném mérvadónak, ott más cégek is abbahagyták az útépítéseket.

A "civil" tiltakozásokról megvan a véleményem.
Az esetek zömében érdekeket csomagolnak bele csupán, a civilek a hasznos idiótákat jelentik.

olcsóJános 2010.02.26. 20:47:08

@hypotheticalfriend: A Sedesa sem más mint a Strabag azzal a különbséggel, hogy Mo-on és Romániában három aktatáskásán és a miltonos segítőkön kívül semmije nincs, bár autópályát azért épít!

Vfair 2010.02.26. 20:49:08

@roki: könyörgöm...
hogy lehet 1 lapon említeni a gyöngyösi Apolló beruházást ezzel a szélhámostársasággal?
Az egy gyártó cég. Valós. Termel. Épít. Itt vagy máshol.

Ezek mit építenek és hol?
2006 óta mit tettek le az asztalra az ingatlanfelvásárlások árán és "zsebpénzein" kívül?

roki 2010.02.26. 20:55:25

@Vfair:

Gondold már át, hogy mennyire nincs igazad abban, hogy csak a "gyártó cég" jelenti a gazdaságot.
A turizmus pl. Csehország GDP-jébe naz autógyártás utáni második legerősebb szektor.

Akkor amikor a gyöngyösi habverés volt, akkor az volt kikiáltva szélhámosnak, amikor ment a bős-nagymarosi balhé, akkor pedig a vízügyi beton lobbi.

Mitya Ivanov 2010.02.26. 20:57:53

@roki: persze ez a legegyszerűbb, minősíteni valakit. Közben pedig nem veszed észre, hogy mi a különbség egy termelő gyár és egy szélhámos ingatlanfejlesztő társaság meg a szélhámos magyarországi képviselője között.

Vfair 2010.02.26. 21:00:28

@roki: Megint terelsz.
Milyen turizmus lesz NEM MEGÉPÜLT beruházásokból?

Még 1x kérdem:
Mit tettek le a kenőpénzeken és némi ki nem fizetett földmunkán kívül az 500M eurót befektetni szándékozók az elmúlt 4 évben?

Vfair 2010.02.26. 21:04:09

@Mitya Ivanov: észreveszi ő. Mindenki látja, aki egy kicsit is követte ezt a cikksorozatot.

Nem AKARJA látni, terel, véd - lehet, hogy szűk a látóköröm, de sajnos más okát nem látom erre, mint személyes érdekeltség vagy érintettség.

roki 2010.02.26. 21:07:54

@Vfair:

A "MEG NEM ÉPÜLT" jelszóval óvatosan, mert biztos pofáraesést jelent, ha mégis elkezdik a földmunkát és meg akarják építeni.

roki 2010.02.26. 21:10:48

@Vfair:
>>"Mit tettek le a kenőpénzeken és némi ki nem fizetett földmunkán kívül az 500M eurót befektetni szándékozók az elmúlt 4 évben?"

Ja, ez a "mit adtak nekünk a rómaiak" c. örökbecsű.

Vfair 2010.02.26. 21:15:10

@roki: Akkor kezdd el a felsorolást!
Szeretnék buzgón helyeselve továbbduzzogni.
Nos?

1. ...
2. ...
... ?! Semmi?

Melee 2010.02.26. 21:16:57

Bobek József, Sávoly polgármestere nyilatkozta, hogy Sávoly pályát akar, és nem érti, hogy miért állnak a civilek ennek útjába.
Sajnos nem valószínű, hogy Bobek József olvassa ezt a blogot, de ha igen, úgy üzenem neki, hogy itt senkinek sem a pályával van gondja, hanem a közpénzből elmutyizásra szánt milliárdokkal.

Vfair 2010.02.26. 21:32:28

@roki: "mit adtak nekünk a rómaiak?"
Hát EZEK a spanyolok NEKÜNK semmit.

Valakiknek adtak...
Idézem egy másik cikk alól:
@Magyarországom magyarorszagom.blog.hu/ 2010.02.25. 01:09:10
Kérések:
(1) Akinek van friss fotója a Sávolyi MotoGP "földgyárról" / pályáról, küldje meg. Szeretném kitenni, hogy mindenki lássa, miért nem lesz idén már futam a területen. Tudomásom szerint még a pálya alépítménye sincs kész, a kiszolgálóépületeket még meg sem kezdték építeni.

(2) Pátyon a testület tagjairól azt rebesgetik, hogy "érdekeltek" az ügyben, ezért szavaznak a választópolgárok ellen. Az alpolgármesterről megkaptunk egy szerződést, amely szerint egyik társával összesen 87,1 MióFt-ot kapott egy szántóért. Hektáronként kb. 35MióFt-ot! Ezen a területen az önkormányzat csak a piaci 670eFt/HA-ot kapta!
Tudja valaki, hogy miért ért ennyit Michels Gábor földje? Esetleg tartózkodott-e a szavazásnál, amikor átsorolták? Vagy bejelentette-e azt, hogy nem szavazhat, mert a törvény szerint éritett?

(3) Biztos vannak hasonló érdekes szerződések Sávolyon is. Ha van ilyen szerződés valakinek a birtokában, akkor szívesen elvisszük azt is az ügyészségnek.

docs.google.com/fileview?id=0B89zzmznf2vdMjI0ZmY3MmQtN2M2My00NzU3LTk3OWEtZDc0MzU5MmYwNWJj&hl=hu

Ha neked is adtak, esetleg volt olyan ingatlanod, amit megvettek, légy vele boldog - nem irigylem.
De hogy a fenti blogon látottak alapján az idén sem lesz futam, az is biztos. 45 nap múlva át kellene adni!
Soha nem lesz ebből pálya - velük biztosan nem.

roki 2010.02.26. 21:46:47

@Vfair:

Miért kellene 45 nap múlva átadni?

Úgy tudom, hogy szeptember 20.-án lesz a Moto GP futam.
Tévedek?

Vfair 2010.02.26. 21:54:33

@roki: Megint sikerült a lényeget kiragadnod. :D
Mi tartja a hitedet?

Egyébként a beidézett hozzászólás blogjában olvastam. A MotoGP-s tartalmából ítélve erősen követi a fejleményeket, így a 45 nap múlva történő átadást sem hasra ütve írja.
De tökmindegy. 2015-re se lesz ebből pálya. A lopásról szól az egész.

roki 2010.02.26. 22:15:29

@Vfair:
A futam pedig konkrétan szeptember 19.
Már a jegyeket is árulják, III.kat 300 eur, II.kat 450 eur, I.kat 895 eur.
Három nap, edzésekkel együtt.
A jegyekre 120% garancia.

Meggyőződésem, hogy megfogják építeni.

olcsóJános 2010.02.26. 22:24:35

A cikkben látható fényképen az alapkőletételnél Gyenesei és Bajnai urak láthatók. Gyenesei úr decemberben már élesen kirohant a "projekt" ellen. Gordon, igazi államférfi erénye a tévedés beismerése!
Szorítunk Neked, nincs veszítenivalód!

maid 2010.02.26. 22:30:16

@roki:
Nahát, kösz, hogy erre felhívtad a figyelmünket. Ez a legnagyobb vicc :D
www.worldticketshop.hu/motogp/motogp_magyar_nagydij_jegyek/54973_hungarian_motogp_savoly

Biztos fogynak a jegyek :)))

greghun 2010.02.26. 23:36:04

Az állam 35 milliárddal támogatja egy részben küldföldi cég beruházását, A LEHETETLEN HELYZETBE KERÜLT, OLIMPIÁRA KÉSZÜLŐ SPORTOLÓK TÁMOGATÁSÁRA MEG NEM KÉPESEK +1 MILLIÁRDOT ADNI?!?!

kozlony 2010.02.27. 01:07:10

@Vfair: Megnéztem a szerződést. Tanulságos.
A másik fél: EVERN INVEST HUNGARY Kft.
(01-09-880094)
A képviseletre jogosult: VICENTE COTINO ESCRIBÁ ügyvezető. an.: MARÍA-ÁNGELES ESCRIVÁ)
Hol hallottam ezt a nevet?

Nem így hívják a SEDESA elnökét is?

Ezt aképet találtam. www.mediterranea.org/cae/lliria/vicente_cotino.jpg

Lehet, hogy nekünk mutatja?

Vfair 2010.02.27. 01:08:47

@maid: ez valami elképesztő...
Guns'nRoses II?!
:D

Vfair 2010.02.27. 01:27:43

@roki: Kizárt, hogy megépüljön.
Vagy GnR-bukováré lesz az elővételes jegyekből, vagy más helyszínen lesz megtartva.

Mondok mást.
Ezt nyilatkozta a Balatonringes csapat ma:
Nem igaz, és valótlan tényállítás, hogy a Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft. a Grupo Miltonhoz köthető. Az SMF Kft. 100%-ban a Worldwide Circuit Management S.L. Tulajdonában álló társaság. Ugyanez a cég a Balatonring Zrt. 70%-os tulajdonosa. A WCM létrehiozói több mint 10 éves tapasztalattal rendelkeznek versenypálya tervezés és menedzsment, versenyek szervezése és lebonyolítása, valamint a kapcsolódó jogok kezelése és versenyzők menedzselése területén. A társaság tulajdonosai üzemeltetik a valenciai motorpályát egész évben, évi 50 hetes kihasználtsággal, a társaságé a Moto GP rendezési joga, és tulajdonos abban a cégben, amelyik a valenciai Formula 1-es futamot szervezi, így ebben is rendelkezik tapasztalattal. A Dornával (a Moto GP jogok tulajdonosa) együttműködésben több új futam létrehozásán dolgoznak Brazíliában, Marokkóban és Görögországban. A cég felel a pálya szakmai koncepciójáért, a tervezésért, és felügyeli a projektmenedzsmentet.
A WCM 50%-os tulajdonosa Vicente Cotino Escriva, a Sedesa, a Pontia Capital és több más, jelentős spanyol vállalat tulajdonosa. Befektetései az építőiparban, az ingatlanfejlesztés területén, a koncessziós jogok kezelésében, illetve a megújuló energiaiparban jelentősek, főleg Spanyolországban, Közép-kelet Európában és Dél-Amerikában. Jorge Martinez Aspar 45%-ban tulajdonosa a WCM-nek, négyszeres motoros világbajnok, az egyik élcsapat, az Aspar Team alapítója és tulajdonosa.
A WCM ügyvezetője és 5%-os tulajdonosa Facundo Garcia de la Cuadra, korábban ő is sikeres motorversenyző, 1993 óta foglalkozik autó és motorversenyek rendezésével.

1. mindezen profizmus mellett ez a weboldaluk:
www.worldwidecircuitmanagement.com/

2. hogy lehet, hogy SEMMI fellelhető információ nincs a neten a nagysikerű versenyszervezéseikről?
Se a Sedesa tulajdonos nevére, se a másik 2 tulajdonostárs nevére nincs ilyen találat!

Az oldal jóhiszeműen hozta le a közleményüket - de eszerint a Balatonringesek hazudnak, mint a vízfolyás...

schramjanko 2010.02.27. 06:05:26

@roki:
Vicces arak ezek:-))
Brnoban kb. ezek a jegyarak:

Állóhely A/B/D/E/G Elővétel 1 (Hétv.) 11 200 Ft
Állóhely C/F Elővétel 1 (Hétv.) 20 100 Ft
Junior Elővétel 1 (Hétv.) 1 650 Ft

Tribün
Tribün T1 Elővétel 1 (Hétv.) 35 300 Ft
Tribün T2 Elővétel 1 (Hétv.) 30 800 Ft
Tribün T3 Elővétel 1 (Hétv.) 47 850 Ft
Tribün T4 Elővétel 1 (Hétv.) 28 000 Ft
Tribün T5 Elővétel 1 (Hétv.) 42 050 Ft
Tribün T6 Elővétel 1 (Hétv.) 28 000 Ft

Melee 2010.02.27. 07:04:20

@Vfair: Az itt kommentáló emberek, az újságírók, a civil szervezetek, a PM elemzői és a többiek nem azért hadakoznak, hogy Magyarországon ne legyen MOTO GP pálya, hanem mert annak ily módon való építése egy pénznyelő, melynek célja elsősorban nem a pálya, hanem költségvetési milliárdok lenyúlása.

Will-O-The-Wisp · http://www.will-o-thewisp.gr/ 2010.02.27. 07:36:13

@igenigen: Kértél engedélyt, hogy ezt az idézetet itt közzétedd? ;) Az is a GMM tulajdona!

Mitya Ivanov 2010.02.27. 07:58:35

@Vfair: meg fogsz lepődni, és nem is vagyok roki spanja:), de én pedig azt remélem, hogy megépül a pálya, ha már ennyire elő van készítve a terep.
Szeretem a technikai sportokat, szerencsé esetben tényleg telt ház lesz a versenyen, közel van Olaszország, ha lesz magyar esélyes, akkor magyarok is jönnek. Szóval ezzel a részével szerintem nincsa akkora baj és még akár jól is elsülhet.
Csak az ügy nyilvánvaló telekspekulációs részét (lásd 7 wellness szálloda) és ezáltal a közvélemény hülyének nézését kéne kihagyni, és persze a simlis állami támogatást.

Will-O-The-Wisp · http://www.will-o-thewisp.gr/ 2010.02.27. 08:03:38

@sorhajóhadnagy: Csákberény határában évek óta gazosan hever egy golfüdülő. Pedig ígértek minden szépet és jót a "befektetők".
www.hugolf.net/

"Lehet, hogy mégsem válik Magyarország Közép-Kelet-Európa golfparadicsomává - a korábbi évek lázas golfpálya beruházásai ugyanis túl kockázatos, vagy legalábbis túl későn megtérülő befektetéseknek számítanak, a projektekhez támogatást nyújtó bankok pedig, a gazdasági válság pofonjától még szédülve inkább nem adnak újabb hitelt a golfturizmusban gondolkodó vállalkozásoknak. Egyenlőre legalábbis - ez derült ki a Fejér megyei golfpálya építők jelenlegi helyzetéből."

fmh.hu/fokusz/20090807_qhiteles_golfpalyak

Will-O-The-Wisp · http://www.will-o-thewisp.gr/ 2010.02.27. 08:06:22

"Az alcsútdobozi klub befektetői időben ébredtek, a pályát ugyanis 1996-ban adták át, így volt elég idő arra, hogy népszerűvé tegyék pályájukat, ám azt még mindig nem mondhatják el magukról - így, a tizenharmadik szezon idején sem -, hogy befektetésük megtérült. - A huszonötödik év után talán már erre is sor kerül - tette hozzá Laczkó Zoltán."

Ez jó hír a pátyiaknak... Tönkrevágják a környéket egy olyan beruházással, amely három évtizedig veszteséges?

Will-O-The-Wisp · http://www.will-o-thewisp.gr/ 2010.02.27. 08:10:52

"Bicskén (...) a tizenkét lyukú pálya tereprendezésének 60 százalékán már túl vannak, a helyszínen megtekinthető az a mintavilla is, amelyhez hasonlatos lakóingatlanokat terveznek a Póctetőre a befektetők. A helyzet azonban itt is meglehetősen érzékeny, a magyar-ír befektetőcsoport ugyanis most épp úgy hitelre vár, ahogy a csákberényi."

Tök jó. Páty hány km-re is van Bicskétől? 10-15? A végén több golfpálya lesz a környéken mint ahány település?

Will-O-The-Wisp · http://www.will-o-thewisp.gr/ 2010.02.27. 08:27:07

@mesterseges szinezek: Ezt hol hallottad? Forrás?
Meglepődnék, hogy Viktorra terelné, ugyanis eddig a Fidesz eléggé csöndben volt az ügyben, főleg, hogy a pátyi botrányban fideszes képviselők is érintettek. KBJ pedig az LMP-re próbálta terelni a vádat. Mindenesetre, kíváncsi leszek a folyatásra.

Mitya Ivanov 2010.02.27. 09:17:46

@Will-O-The-Wisp: Balatonudvariban, közvetlenül a tó mellett is épült egy goplfpálya, már működik, de még nincs teljesen kész.
balatongolf.hu/core.html

Ogreman 2010.02.27. 09:51:16

"Aki hazudik az csal,aki hazudik az lop.Hazudni csalni csúnya dolog..." Amúgy ha elkészülne akkor meg olyan jegyárat kérnek,hogy az ilyen droidok mint én nem tudnám kifizetni.Akkor kinek is üzlet?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.02.27. 09:53:20

Lassan minden faluban lesz golfpálya! De ennyien golfoznak magyarországon? Olyan lesz ez is mint az élményfürdő minden faluban. A fele megy tönkre.

első 2010.02.27. 10:32:36

Barátaimmal terveztünk egy Sávoly GP látogatást, fellendítve a turizmust, 3napos ottalvós. Emberek, mennyibe kerül a 3napos jegy elővételben? A legolcsóbb 300EUR, közepes 450 top 890. Elmennek a picsába a Sávolygpvel együtt.
www.worldticketshop.hu/motogp/motogp_magyar_nagydij_jegyek/54973_hungarian_motogp_savoly

átlátó 2010.02.27. 11:08:49

Tamás,számomra a sport, szemkörzéssel párosuló mély lélegzetvétel. Így érdeklődési körömön kívül esik, pláne, ha a legnépszerűbb sport, a fociban megmutatkozó fogadási trükközést is, valamint a doppingügyeket is figyelembe veszem. Úgy vagyok, hogy önmagáéert mozogjon az, aki mozogni akar.
De...mindig érdekeltek azok az oknyomozó riportok, amikkel eddig foglalkoztál, ezek a te referenciáid, ezzel a hintalóval szemben. Akinek ugye nincsenek referenciái, - a pornózása meg nem érdekel, mert ugye szép szó a pina.
Szóval ne lankadj, várom a folytatást. :)

tululi 2010.02.27. 11:29:16

A folyósítandó hitelért cserébe kap az ország egy egész világon ismertté váló pályát, rendezvényközpontot, amely élénkíti a régió és az egész ország turizmusát, hozzájárul a balatoni szezon kitolásához, többlet adóbevételeket generál. A hitelre kamatot fizet a beruházó, a garanciára díjat, rengeteg illetéket, a fejlesztés a régióban komoly adó és egyéb bevételeket hoz, az állam megkapja a Balatonring bevételeinek 30 százalékát, és nem utolsósorban jelentős ország marketinget könyvelhet el. Az egyetlen valós költség az állam részéről a jogdíj, amely teljesen megfelel a nemzetközi gyakorlatnak. Több mint 200 országban közvetített esemény során szinte az egész világon láthatják Magyarországról a 30 másodperces reklámfilmet, de még sok egyéb marketinglehetőséget is biztosít a szerződés.

"Ez Európa szerte bevett gyakorlata a hasonló versenyek szervezésének, mindenhol a külföldi turisták számát növelő reklámkampány szervezésére használják ezt az eseményt" - áll a közleményben.

Vfair 2010.02.27. 11:30:43

@Melee: @Mitya Ivanov:
Én is szeretném, ha megépülne!
De ez a díszes társaság mindezideig évek óta csak telkeket vesz és politikuszsebeket töm.
Semmit nem építettek még.
Érdekes olvasnivaló a témában: magyarorszagom.blog.hu/

olcsóJános 2010.02.27. 11:34:34

@Will-O-The-Wisp: LASSAN ÍROM, HOGY MINDENKI MEGÉRTSE: PÁTYON CSAK A NEVE GOLFFALU, GOLFPÁLYA, GOLFAKÁRMI. KÖZE SEM LESZ A GOLFHOZ MINT SPORTHOZ ha megépül!!!

tabaniember 2010.02.27. 12:43:30

@első: Az a - szerintem vagy nagyon tájékozatlan vagy nem épeszű - rajongó, aki jegyet vesz tőlük (megbízójuktól), vajon visszakapja majd nem kevés pénzét, ha netán elmarad a rendezvény? Ez már csak azért is kérdés, mert azt olvastuk, hogy a magyar állam a hitel fejében kapja majd a versenyrendezés jogát. Hitelt még nem adott, versenyrendezési joga tehát Magyarországnak egyelőre nincs. Amíg nincs szabályosan átvett pálya, addig másnak se lehet, gondolnám én. Mire is tetszenek akkor itt jegyeket árusítani?

tabaniember 2010.02.27. 13:13:27

A worldticketshop egyébként tíz nyelven kínálja ezeket a jegyeket. Én a helyükben óvatosabb lennék, például félteném az ügynökségem jó hírnevét.

borsod · http://magyarhonved.blogspot.hu/ 2010.02.27. 20:29:11

Kis adalék a Grupo Milton weblapjáról:

"Kérjük, az alábbiakat figyelmesen olvassa el, mert a GRUPO MILTON MANAGEMENT Zrt. (a továbbiakban: GMM Zrt.) internetes címén elérhető honlap, vagy annak bármely és valamennyi oldalának (a továbbiakban: Honlap) megnyitásával, illetve a Honlapon feltüntetett e-mail címének elérésével az alábbiakban felsorolt és ismertetett feltételekhez hozzájárul, azokat elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

1. A Honlapon megjelenő információk és adatok kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok teljességéért, valódiságáért, esetleges módosulásáért a GMM Zrt. felelősséget nem vállal"

Forrás grupomilton.hu

Hogy is van ez? Nem vállalnak felelősséget a SAJÁT honlapjukon megjelenő információk valódiságáért? Teljességéért?

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2010.02.27. 22:48:58

Hat, ha MotoGP jegyet szeretnek akkor eloszor a motogp.com-on neznek korul.

Addig, amig itt nem lehet kivalasztani a magyar futamot eszembe se jutna akarhol mashol akar 1 fillert is fizetni...

A tobbihez meg sajnos kis halak vagytok. Talan mar elegen de ameddig csak itt gyultok ossze addig masok tartozkodnak a szoros vegen :(

Inkabb IRL kellene tennetek valamit... ha nem sertem meg a nagyerdemut ezen elvetemult otletemmel :D

tabaniember 2010.02.28. 01:49:58

@www.rcgames.ro: Neked nem jutna eszedbe. De az említett honlapba esetleg belebotlik a maga becsületes országában nevelkedett szerencsétlen angol, osztrák, svéd bumburnyák, és penget. Aztán meg igen valószínűen értetlenül pislogni vagy méltatlankodva hadonászni fog. A magyar országimázsnak legalább annyira tud ártani egy ilyesmi, mint mondjuk Spanyolországnak ez a sávolyi sztori. Hiába lehet nevesíteni a figurákat, az emberek zsigerből általánosítanak.

krtikuss 2010.02.28. 13:42:47

Ebből a cikksorozatból is látszik, hogy Bodoky mennyire szemellenzős és manipulatív újságíró. Oszkó láthatóan lobbizott a kormányzati döntés ellen, utána nem sokat tehetett ellene (ügyészségi eljárást nem kezdeményezhet, hiszen uniós szabályokat sértő beruházást támogatni nem büntetőjogi tényállás), ehhez képest az egész cikk úgy állítja be, mintha csak az apparátus mondott volna kritikus véleményt és a pénzügyminiszter pedig csak csendben hallgatott volna. Ráadásul az az orrvakarós kép, amit mindehez beraktak, nyilván megint szándékosan igyekszik antipatikussá tenni a pénzügyminisztert, aki ebben az ügyben sem játszott semmiféle negatív szerepet. Ha itt valaki valójában egy morális bűnöző, az sokkal inkább az az újságíró, aki már nem először igyekszik manipulatív módon megjeleníteni egyebek mellett a pénzügyminisztert, akiből pedig korrekt módon csak annyit láthatunk, hogy igyekszik tisztességgel végezni a dolgát és a rábízott feladatot. Szemben Bodókyval, aki olyan könnyedén manipulálja a tényeket, hogy ezt a fajta újságírást inkább megélhetési bűnözésnek kéne nevezni, még úgy is (vagy talán pont azért), hogy a hőzöngő de tudatlan tömeg éppen az ilyen írásokat zabálja a legjobban (na most kíváncsi vagyok, hogy Bodoky milyen gyorsan törli majd ezt a kommentet).

bomi 2010.02.28. 14:21:17

@krtikuss: Hát ha valaki itt szemellenzős, kedves krtikuss, akkor te vagy. Attól nem kell félned, hogy Tamás törli a kommented, nem arról híres, meg hát miért is tenné, hiszen magadról állítasz ki bizonyítvány ezekkel a megnyilatkozásokkal. Bögyödben van Tamás Oszkó miatt (ezért is regisztráltál tavaly, hogy "megvédhesd" a ciprusos cikkéhez kapcsolódó posztja alatt), és v.miért az a fixa ideád, hogy minden megnyilatkozása támadás a feddhetetlen pénzügyminiszterünk ellen. De ezzel mellélőttél, a cikkekből egyáltalán nem Oszkó érintettsége jön le, sőt, a pénzügyminisztérium és Oszkó is kvázi pozitív szereplő az ügyben.

hypotheticalfriend 2010.02.28. 14:45:52

@krtikuss:

Oszkó Péter blogjáról magát a pénzügyminiszter urat idézném. Ennél közvetlenebb forrásból nem lehet cáfolni a megjegyzésed.

Oszkó Péter:

2010. 02. 26., 22:51
"...sőt egyeztettem közvetlenül az Index újságírójával is. Ebben az esetben Bodoky Tamás híven idézte a Pénzügyminisztérium ügyben képviselt álláspontját, vissza is igazoltam számára, hogy a rejtélyes úton birtokába került dokumentumok valósak. Ha alaposan elolvassák tehát a cikkeket, láthatják belőle, hogy a beruházás témájában én személy szerint milyen szigorú álláspontot képviseltem. Ezzel együtt én az álláspontomat a kormány döntésekor kell, hogy képviseljem, ha az megszületett, akkor nem gondolom, hogy módom lenne külön nyilatkozatokat tenni, vagy különutas véleményt képviselni, különösen, hogy ezen beruházás bonyolításában a Pénzügyminisztériumra és rám egyébként semmilyen további szerep nem hárul. Bizonyára vannak olyan politikusok, akik a közvélemény előtt azzal próbálnak jópontokat szerezni, hogy konfliktusos kérdésekben a nyilvánosság előtt a népszerűbb álláspont képviselőjeként lépnek fel, én viszont nem gondolom, hogy felelős miniszterként a nyilvánosság előtti szereplést kell a legfontosabb feladatomnak tekintenem, ennél sokkal fontosabb, hogy a tényleges döntésekben, belső folyamatokban képviseljem a meggyőződésem sezrinti álláspontot. Ebben az ügyben tehát nem hiszem, hogy nyilvánosság előtti nyilatkozatokat szeretnék tenni, a kormánydöntést a kormányszóvivő vagy az ügy előterjesztője hivatott kommentálni. Ettől függetlenül úgy tudom, hogy a miniszterelnök úr igyekszik azzal eloszlatni az aggályokat, hogy kérte a háttértanulmányok azonnali nyilvánosságra hozatalát.

kommentelő:

2010. 02. 27., 08:46
Miniszter Úr válasza természeteen “politically correct”. Ugyanakkor kíváncsi lennék, hogy mit válaszolna a PM egyik főosztályvezetőjének, aki tanácsért fordul Önhöz:

“Miniszter Úr, biztosan olvastad, hogy három civil társaság felnyomta Brüsszelben a Sávolyi Projket állami támogatását. Emlékszel, hogy mi elleneztük, mert ütközik az EU-s állami támogatásra vonatkozó szabályokkal. Most meg nekünk kellene megvédenünk a döntést, mert a brüsszeli fiúk minket fognak nyaggatni, nem a támogatást megszavazó miniszter urakat.

Mit tanácsolsz? A saját véleményünket mondjuk el és támasszuk alá, vagy a kormány mundérját védjük?”

Szóval a helyzet úgy van, ahogy Bodoky írta, sőt, ennél még ciffrább, hisz - idézem - "Most meg nekünk kellene megvédenünk a döntést, mert a brüsszeli fiúk minket fognak nyaggatni, nem a támogatást megszavazó miniszter urakat."

Tehát volt egy szavazás, vagy döntési helyzet amelyben a pénzügyminiszter kisebbségbe került a véleményével és valamely miniszter urak úgy döntöttek, ahogy, viszont kifelé a döntés ódiuma a Pénzügyminisztériumot illeti.
A pénzügyminiszter szakmai véleményét nem írthatja felül csak két ember véleménye ebben a helyzetben, az egyik Bajnai Gordon miniszterelnök úrnak, a másik Varga István miniszter úrnak, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetőjének véleménye.

Az MFB szerint az kormányutasítást Varga miniszter úr írta alá, de Bajnai minisztrelnök úr is elég sokat ténykedett korábban a Balatonring körül. Az mindenesetre látszik, hogy Oszkó miniszter úr ebben a témában "csak csendben hallgatott". Ha meg kellene nevezni egy igazi lobbistát, akkor Suchman és Újhelyi urakat nevezném meg. A lobbizás ugyanis az, amikor a döntéshozókat igyekeznek befolyásolni, nem az, amikor a döntéshozó feje felett döntenek erőből.
És hogy milyen fotót raktak ki az Indexen, merőben lényegtelen. Mint ezt maga Oszkó úr mondja, az általad "morális bűnözőnek" aposztrofált újságíró a cikk megjelenése előtt egyeztetett Oszkó miniszter úrral.

Egyszóval a tényeket te próbálod meg valamiért manipulálni, de elég ügyetlenül. Azt is mondhatnám, veled szólva, hogy hőzöngő vagy és tudatlan.

Helyedben inkább azt a kérdést tenném fel, hogy vajon miért nem szólal meg az ügyben hivatalosan a Fidesz? Napról napra bukkannak fel Fidesz-MSZP paktumra utaló híresztelések. A Jobbik erre utaló célozgatásaira hisztérikus pamflettben reagál a Fidesz megmondóembere, Bayer Zsolt, aki amúgy az Echo tévében már erősen védte a pátyi ügy kapcsán ugyanezt a "befektetőt". Szóval, ha olyan újságírót keresel, aki morális bűnözőnek számít, akkor ajánlom figyelmedbe ezt az urat.

Aztán, ha hétfőn végre mégis megszólalnak, akkor az egyre erősödő gyanú talán szertefoszlik, de most sűrüsödnek a fellegek.
Minden szempontból jobb lenne az országnak, ha a háttérben nem lenne pártközi mutyizás, de sajnos úgy fest, hogy nem zörög a haraszt...

olcsóJános 2010.02.28. 15:43:35

@hypotheticalfriend: Oszkó úr álláspontja érthető, látja az erőviszonyokat. Kérdés: Oszkó előző munkahelye milyen hatástanulmányt tett volna le, ha őket bízzák meg? László Csabától miért tudtak olyan anyagot kapni amit Oszkó elutasít? Csak nem azért mert László Csaba és Mervó ugyanott végzett,(és egy volánbuszos vonalon laknak) ,Oszkó pedig odébb?

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.02.28. 15:53:19

@hypotheticalfriend: Ezt hol írja Oszkó? Én nem találom. Amúgy korrekt, így történt, reagáltattam a kiszivárogtatásra és a neve elhallgatását kérve megerősítette az eredetiségét. Így lett belőle "magas rangú pénzügyminisztériumi tisztségviselő" :)

MVMV 2010.02.28. 16:46:58

bodoky : Én a sízős poszt kommentjei között találtam meg, ld:

oszkopeter.blog.vg.hu/2010/02/21/nyikorog-a-ho/#comments

hypotheticalfriend 2010.02.28. 17:01:29

@bodoky: Úgy van, ahogy MVMV mondja. Oszkó úr blogján is korrektül válaszolt az őket a témában megkeresőknek.

patbateman 2010.02.28. 19:29:36

Bobek úr 1 millió aláírást kíván gyűjteni a Balatonring megvalósulása érdekében...
automenedzser.hu/hirek/20100228_Balatonring.aspx

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.02.28. 19:35:34

Durvul a kampány, engem már az itthoni vonalason is betámadtak azzal, hogy "hazudjatok még sávolyról, bodokykám", aztán letette. Tényleg ez lesz a színvonal?

maid 2010.02.28. 19:51:04

Azért Oszkó érvelése érdekes. Világos, hogy a miniszternek az a feladata, hogy a kormány döntését képviselje az ágazatban, nem pedig az ágazatot kell képviselnie a kormányban. Tehát ebből a szempontból teljesen korrekt amit állít, vagyis hogy "Ezzel együtt én az álláspontomat a kormány döntésekor kell, hogy képviseljem, ha az megszületett, akkor nem gondolom, hogy módom lenne külön nyilatkozatokat tenni, vagy különutas véleményt képviselni, különösen, hogy ezen beruházás bonyolításában a Pénzügyminisztériumra és rám egyébként semmilyen további szerep nem hárul."

Ha viszont egy kockázatos, jó eséllyel az EU-s szabályozással ellentétes projektet fogadnak el a kormánytagok, akkor sem kell megszólalnia egy miniszternek? Aligha feltételezi Oszkó, hogy a kormány jobban meg tudja ítélni egy projekt megtérülését, mint a szakapparátus.

Azzal is lehetne vitatkozni, hogy különösebben népszerű lett volna megvétózni. Még így, hogy sokkal nagyobb disznóságok derültek ki, nem egyszerű gazdaságossági számítások, jól látszódik, hogy sokak szerint ez nem más, mint merénylet a balatoni turizmus és a magyar országimázs ellen. Egy népszerű sport egyetlen magyarországi pályájának megépítése ellen tiltakozni uniós szempontok és megtérülési kockázat miatt minden, csak nem népszerűség növelés, konkrétan olyan köpködés jött volna, hogy az csak na.

krtikuss 2010.02.28. 21:34:38

Hát úgy tűnik, Oszkót annyira megkeményítette a miniszterség (nagyon helyesen egyébként), hogy egy ilyen cikk már meg sem kottyan neki. Ha így van, és ő úgy gondolja, hogy korrekt volt, én sem kötekszem. Nyilván más kategória, mint Bodóky korábbi cikkei, amikor pl. egy Katona Tamás által írt leveleket Oszkónak tulajdonított, és a miniszeren élcelődött, ahelyett, hogy a pártpropagandisták által neki megküldött iratok alján legalább elolvasta volna az aláírást. Nem beszélve arról, amikor minden tény és bizonyíték nélkül offshore-ozott (úgy látszik senkinek nem tűnt fel, hogy Oszkót azóta sem sikerült senkinek egyetlen tényleges offhsore ügylettel kapcsolatba hozni, de Bodokynak ilyen ténybeli alapok nem kellenek ahhoz, hogy valakiről szemétkedő írásokat tegyen közzé). De félreértés ne essék, Bodokyt azért én sem szeretném egy lapon emlegetni olyan köztörvényes bűnözőkkel, mint Bayer Zsolt.
Annyit viszont hagy jegyezzek meg, hogy ebben az országban lófasz sem lesz, nem egymillió új munkahely, ha az ún. civil szervezetek (akik leginkább a rombolás hatalmát élvező anarchisták), minden jövőbeni beruházás kapcsán kényszert éreznek annak megakadályozására. Miért van az például, hogy ha Simicska Lajos és Puch László közösen egyeztetve megzsarolják a régi Danubiust és Slágert és amikor azok nem engednek, akkor a pártkatonáik segítségével egyszerűen lenyúlják a frekvenciákat, akkor az Index csak annyit ír, hogy ez így van rendjén és Bodoky még csak tollat sem ragad, hogy leleplező írást közöljön 2009 legnagyobb korrupciós esetéről (persze volt más nagyobb korrupciós eset, ami tavaly robbant ki, de azok korábban történtek, ennek a kormánynak a működése alatt lényegében ez volt a legdurvább eset, amit viszont a két nagy párt egyeztetve csinált, így nincs Magyarországon újságíró, aki fontosnak tartaná, hogy ezt az orrunk előtt történt valós korrupciót próbálja leleplezni). Emellett ráadásul az olyan jogvédő szervezetek, mint a TASZ, a lenyúlt rádiófrekvenciák kapcsán csak vonogatják a vállukat és inkább ahhoz gyűjtenek erőt, hogy majd a legközelebbi munkahelyteremtő beruházásnak támadjanak neki. Kevesebb baja lenne az országnak, ha ezek az ún. jogvédők egyszerűen legalább a békén hagynák.

fahrenheit451 2010.02.28. 21:36:38

@bodoky: Hm. Ehhez képest most már a saját blogján leírja, hogy ellenezte az MFB kölcsönt...
Kezd nőni a szememben a fickó.
Kár, hogy nem állt fel a miniszteri székből a kormánydöntés után - jelzésértéke lett volna. Persze, biztos más szempontok is voltak.
Mindenesetre ez a nyilatkozat egy jó pont Oszkónak.

kepe 2010.02.28. 21:50:43

A magam részéről rendkívül elkeserítőnek és szégyenletesnek tartom, hogy ebben az országban semmi nem tud normál mederben zajlani. Autópálya építések, M6, M0 (zöldek bulija, ...), Balatonring, stb. stb. ami kulcs lenne a jövő felé.
Ha ezt a "nemzetet" még le lehet járatni (nem hiszem, hogy lehetne, de tudom, a "magyar ne lopj" táblán is inkább felháborodunk, mint magunkba néznénk), akkor minden egyes perccel, nappal, héttel ezen vagyunk - párttól, civil szervezettől, mindentől függetlenül. Ha ebben az évben is elbaltázzuk a MotoGP rendezést, az utolsó esélyünket játsszuk el!
Magam részéről motoros vagyok - Magyarország szinte egyetlen, külföldi tulajdonú, nemzetközi versenyeket nem rendező de milliárdos forgalmat bonyolító pályáján, a Pannóniaringen évente 5-6 napot "versenyzek". Magyar szervező összesen 7 napot jut a pályához évente, német, osztrák és olasz klubok bérlik folyamatosan a pályát!. Ezért - is - nagyon szerettem volna / szeretném hinni, hogy lesz vmi ebből a pályából!
A MotoGP F1-el szembeni életképességét nem hiszem, hogy meg lehetne kérdőjelezni 100000-es tömeget vonz versenynaponként világszerte. Ez a pálya golfpálya és luxusszálló nélkül is életképes lenne és sokat jelentene az országnak és a régiónak is - mert a másik szomorú és sajnálatos és Európában egyedülálló magyar jelenség a Budapest vízfejűség. Szinte kikényszeríti a vidéki magyarból a főváros iránti ellenszenvet (pedig büszkék is lehetnénk rá), mert minden csak ott történhet és minden pénz oda kell menjen.
A magyar népből, a politikából, a gazdaságból való kiábrándultságom miatt akár azt is mondhatnám, már lesz@rom, milyen pénzből és honnan lopják el, mert a magyar nem tud közösségben, közös célokban, közös jövőben és kompromisszumban gondolkodni, hát akkor legalább egyéneknek legyen jó. Persze az ország érdeke, a demokrácia, stb, stb. mind előrébb való lenne, de ez itt már / még nem lehet szempont mert még nem vagyunk érettek a közösségben gondolkodásra. Majd talán 30 év múlva a gyerekeink már...
Az elmúlt 15 évet végignézve kezdem megérteni, miért kellett nekünk mindig diktatúra vagy külföldi uralom: mert ha nem volt "birkapásztorunk", akkor szétszaladt a ménes!
Ez van sajnos. És elnézést a negatív szájíz miatt, de hát nézzünk magunkba (nem a fórumozok, hanem mint magyar nép) és mondjuk, hogy nem így van...20 éve nem tudunk nemzetté kovácsolódni akármilyen kormány is volt...
Szóval hajrá Balatonring, nem ezen a pénzen úszik el a magyar böcsülete, sok el fog még itt úszni, megy a lopás, acsarkodás, látszólagos politikai viszály ÖNÉRDEKBŐL, mire talán a MAGYAR ŐSZINTÉN, ÖNKRITIKÁVAL, MAGÁBA NÉZVE kigyomlálja azokat, akik nem oda valók az ország előrelépéséhez.

fahrenheit451 2010.02.28. 22:03:46

@kepe: Ne garagudj, de ez a történet nem a Balatonringről szól. Ez a banda semmit nem fog felépíteni, nem is akart. Csak a pénzünkre hajtanak.
Ha Balatonringet akarsz, szerezz párezer motorost, akik fejenként néhány millát beletesznek, és lesz pálya.
De azt ne várd, hogy minden magyar állampolgár tízezreket adjon a Miltonnak, azért, hogy lelépnek a pénzünkkel, építeni úgysem akartak semmit. Lenyúlás az egész.

olcsóJános 2010.02.28. 22:18:53

@kepe: Megértem keserűséged, de (most demagóg leszek) örömmel motoznál-e azon a pályán amelynek árából 10 000 gyereknek lehetne piacképest tudást, szakmát adni, 10 000 embernek jól fizető munkahelyet, hogy a lélegeztetőgépekről ne is beszéljünk.
Amit hajlamosak vagytok elfelejteni az az, hogy nem így indult! A spanyol azt mondta Ő befektető, hozza a pénzt. Legyünk jóhiszeműek: a válság miatt nem tudta. Talált viszont néhány majmot akik mogyoróért a Te adódat ajánlották oda a kétes végeredményért. A garancia hiányzik!
Pannonring: Nem tudnának ők egy korrektebb ajánlatot adni, hogy tényleg megvalósuljon a pálya! Mindenki jobban járhatna!

figyel-lő 2010.03.01. 08:22:31

Bobek József Sávoly polgármestere aláírásgyűjtésbe kezd a Moto gp pályáért.
Kedves Bobek Úr! Számomra két dolog lenne elfogadható: 1. Minimum 4 millió támogató aláírás (választópolgárok fele)
2. Alapítvány a sávolyi pályáért. (Ebben az esetben én is küldenék 10 000.eFt-ot, csakhogy ne érhessen vád)

Mitya Ivanov 2010.03.01. 09:15:02

@figyel-lő: erről én is most értesültem. továbbra is az az érdekes, hogy Bobek józsef teljesen máshogy kommunikálja az esetet, ami alapján az világos, hoghy nem érti a helyzetet. Ő úgy gondolkodik, hogy vannak a gonoszok, akik nem akarják, hogy Magyarországon MotoGp pálya épüljön, és vannak a jók, akik meg akarják.
Pedig nem erről van szó, de ezt más sokan leirták ebben a blogban is.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.01. 09:18:54

@Mitya Ivanov: Hát ezaz!
Ha mást nem is de nem értem, hogy a rendezési jogokat miért az állam állja??? Miért nem a szervező, építtető??

Mitya Ivanov 2010.03.01. 09:25:00

@bodoky: ez azt jelenti, hogy a közepébe találtál valaminek

figyel-lő 2010.03.01. 10:54:19

@figyel-lő: Mielőtt más venné észre: 10 eFt-ot tudnék felajánlani.

Vfair 2010.03.01. 10:59:27

@figyel-lő: Annyit én is. ...csak nem ennek a himihumi társulatnak.

hypotheticalfriend 2010.03.01. 11:14:18

@Vfair: Egy ilyen vállakozás tipikusan olyan, amit nem kell közvetlenül az államnak támogatni.
Van már a piacon hitel, ha a befektetőnek megvan az önrésze, kap, ha nincs, akkor az államtól se kapjon. Ha pedig támogatni akarjuk a beruházást, akkor kapjon adókedvezményt.
De az egész teljesen teoretikus, mert a lényeg nem a pálya megépítése, hanem a közpént elsíbolása.

tululi 2010.03.01. 20:13:12

EZ AZ OLDAL EGY NAGY ....
LE IS TÖRLÖM MAGAM.
SZÁNALMAS

Vfair 2010.03.01. 20:37:53

@tululi: Az összes 7-ből 5 Milton-rajongó hozzászólásoddal nagy veszteség leszel a blog.hu-nak!
:D

maid 2010.03.01. 21:16:19

# Oszkó Péter:
2010. 03. 1., 19:21

Kedves István!

A Pénzügyminisztérium szakmai aggodalma semmilyen módon nem érintette a befektetők hátterét, a vállalatcsoport esetleges sajtóban szellőztetett ügyeit, a szakértők kizárólag a hitelkonstrukció jogi ellentmondásaira hívták fel a figyelmet. Mutyizással a befektetőket egyelőre néhány sajtóorgánum vállalta, szívesen veszem, ha ebben az ügyben a fröcsögésen kívül a konkrét projektre vonatkozó tényeket is megtudhatok. Ha így lesz, ígérem, hogy azonnal cselekszem. Egyelőre sajnos messze nincs összhang a befektetőcsoporttal kapcsolatosan megfogalmazott vádak és a projekttel kapcsolatos jogi aggodalmak között, az utóbbi sokkal inkább az uniós támogatási szabályok alapján fogalmazódott meg, aminek nem sok köze van az ún. mutyizásra irányuló vádakhoz. Ebben a sajtó nem játszik tisztességesen, mert finoman úgy tesz, mintha a befektetők lejáratására szolgáló megjegyezések megjelentek volna már hivatalos minisztériumi iratokban is, pedig a szakértői vélemények eddig csak a konstrukció egyes jogi részleteit kritizálták, nem pedig a befektetők személyét, akik láthatóan igen csak összerúgták a port néhány sajtóorgánummal. Addig is, amig ennek okai tisztázódnak, a Pénzügyminisztérium tartja magát az eredeti szakmai véleményéhez.

fahrenheit451 2010.03.02. 00:27:37

@maid: Hm, rászóltak Oszkóra fentről? Nekem ez kicsit visszakozásnak tűnik.

Emlékeztetőül a múlt heti hír:

"Az egyedi kezességvállalás egyik legfontosabb törvényi feltétele az, hogy a hitel visszafizetése kellően biztosított legyen. Az előterjesztés, illetve a hitelnyújtótól, az MFB-től származó információk alapján ez a feltétel nem áll fenn – írták a főosztályvezetők Oszkónak"

Úgy tudom, Oszkó nem tiltakozott Bodoky múlt heti írása ellen. Ez az idézet viszont nem csupán jogi, hanem gazdasági problémákra is utal...

maid 2010.03.02. 01:15:58

@fahrenheit451:
Nekem ez a mondat a kedvencem: "Mutyizással a befektetőket egyelőre néhány sajtóorgánum vállalta, szívesen veszem, ha ebben az ügyben a fröcsögésen kívül a konkrét projektre vonatkozó tényeket is megtudhatok."

Nem világos, hogy Oszkó kitől és mit akar megtudni, ha egyszer ők elemezték a projektet, de nem publikus az elemzés, mert nem adják ki. Ráadásul ugye van a KPMG-s elemzés is, amit gondolom szintén ismer (abba bele se merek gondolni, hogy esetleg a pénzügyminiszter egy állami támogatásos sztoriban nem ismerheti meg a hatástanulmányt, amit szintén közpénzből rendeltek...).
Szóval kitől akar bármit is megtudni? Bodokytól? Vagy a blogjában kommentelőktől? Én ezt komolyan nem értem...

rbatty 2010.03.02. 08:34:15

Szerintem Oszkó válasza elfogadható. A pénzügyminisztérium nem világította át a Grupo Miltont, nem is biztos, hogy kellett volna. A PM tanulmánya nem a befektető miatt találta aggályosnak a sávolyi terveket.

Oszkó ebben a pozícióban nem mondhat mást. Ezért is kell sokkal több adat a Grupo Miltonról és a Sedesáról.

Lásd Oszkó blog

tabaniember 2010.03.02. 10:10:43

@szzsömi: "nem is biztos, hogy kellett volna"?? Hát a jelen helyzetben épp fordítva kell gondolnunk: biztos, hogy kellett volna. Bejön valaki az utcáról egy jól felépített humbuggal, és elkezdjük elemezni a frankó terveit nemzetközi pénzügyi jogi szempontból, de anélkül, hogy tőle magától - vagy róla a bűnügyi nyilvántartótól - megkérdeznénk, ki fia is vagy te, szép öcsém? Miközben 35 millárd adóforint a tét? Nemááá!

rbatty 2010.03.02. 10:43:38

@kakukk2: Helyesbítek: át kellett volna világítani őket, csak abban nem vagyok biztos, hogy az a PM feladata. Hallgasd Oszkót: A konstrukció belső ellentmondásaira hívták fel a kormány figyelmét.
Nem nézték a befektetőket.

kozlony 2010.03.02. 12:39:10

@maid: #

Kedves Oszkó Úr!

Tekintettel arra, hogy itt egy jóváhagyás utáni és folyósítás előtt álló nagyon nagy összegről és még nagyobb összegű kötelezettségvállalásról van szó értetlenül olvasom utolsó bejegyzését. Mi az, hogy, „Mutyizással a befektetőket egyelőre néhány sajtóorgánum vállalta (sic), szívesen veszem, ha ebben az ügyben a fröcsögésen kívül a konkrét projektre vonatkozó tényeket is megtudhatok. Ha így lesz, ígérem, hogy azonnal cselekszem.”
Ebben az ügyben, ilyen stádiumban, egy ezért ilyen szinten felelős illetékes kormánytag, szerintem csak egy nyilatkozatot tehet.
Természetesen ki van zárva minden „mutyizás”, hisz az ügyben szereplő összes partnert a legszigorúbban ellenőriztük, mielőtt ilyen stádiumba került az ügy.
Ehhez a törvényes eszközeink megvannak úgy a nemzetbiztonsági szolgálatoknál, mint a külügyminisztériumnál, nem beszélve a bankközi informális kapcsolatainkról. Felelősséggel ki merem jelenteni, hogy az ügyben szereplő összes partner feddhetetlen, az erre vonatkozó igazolásokkal a fenti szerveinktől rendelkezünk.
Vagy ez nálunk nem így működik?
# Oszkó Péter:
2010. 03. 2., 10:43

Nyilvánvalóan történik ilyen átvilágítás mind beruházási támogatások, mind MFB hitelnyújtás esetén, azok a folyamat természetes részei, így nem tartottam szükségesnek külön nyilatkozni róluk, valójában nem is az én tisztem. Ettől függetlenül folyik olyan acsarkodás a sajtóban, ami összemossa a vállalkozókkal kapcsolatos vádaskodást az általunk korábban felvetett jogi aggályokkal, amivel megint csak nem tudok mit kezdeni.

figyel-lő 2010.03.02. 13:32:56

Kedves Oszkó Péter! Ne hagyja magát bedarálni - természetesen nem a kommentelők által- álljon ki az eredeti véleménye mellett!

figyel-lő 2010.03.02. 14:24:03

MFB Zrt! Erős Úr!
Kérjük hogy Suchmann úr és Újhelyi úr, Kovács János Bence társaságában a vakuk kereszttüzében az Ön jelenlétében nyomja meg az ENTER gombot! (az utalásnál)
Fogadok, hogy Oszkó, Gyenesei, Bajnai urak nem lesznek ott!

Man Of Golden Words 2010.03.02. 21:35:48

a tortenelem ismetli onmagat???

mindenesetre a velemenyek ma (is) kisertetiesen hasonlok

mondhatnam ugy is, hogy szorol szora megegyezo

vezuv 2009.07.24. 16:42:03
@soska71: Nem akartam hozzászólni a témához, de ezt az utolsó megjegyzést nem tudom figyelmen kívül hagyni. A kulcsszó: stróman. Éppen ezért nincs igazi felháborodás az ügy körül- oknyomozó riporter mellé nem áll ki a politika asztaltverve- mellett döngetve hogy ez borzasztó és ezt a másik oldal csinálja. Pontosan azért nem mert mindketten ugyanilyen - vagy éppen ezen a - strómanon keresztül intézgetik ügyeiket. Én úgy gondolom a legmagasabb pozicíóban lévő stróman ma Bajnai Gordon. Csak szánom azokat akik ma elveket vélnek felfedezni politikai pártok körül és újra és újra elmennek szavzgatni jobbra-vagy-balra. Ki kell nevelni egy új generációt vagy a profikat haza hívni.

mellesleg innen ideztem:

bodoky.blog.hu/2009/07/24/mvm_milliardok_offshore_cegeknek_viii

makkörlö 2010.03.03. 08:07:48

@kepe: igazad van, de a dolog csaknem akkora baromság, mint akkoriban a Forma 1 volt. Megépitették - a másik oldalon és a külföldi (nyugati ) turisták.nézök át kellett battyogjanak Budapesten megbénult a forgalom.Elöbb autopályákat kell épiteni, a nullást és utána ringezni...

Az egész Balatonring egy üzleti vállakozás, amiböl a magyarok csak ahirnevet kapják meg. A Forma 1 is ciki, miközben az ország a bányász béka valaga alatt van, a magyarok a nyomorusáh közben arrol beszélgetnek, hogy melyik rajtrol ki indul... Hát mi a turo ez, ha nem sznobriado..

Egy tuti, Sávoly-on nem lesz nagy dörrenés és Moto GP, hiszen az europai motorozás is hanyatláson van, nincs lové már sehol és kevesen remegnek a motorozásért ahhoz, hogy ott bevételek legyenek. A kormány pénze nem térül meg, csak többen jol keresnek az egészen. A margitszigeti teniszstadiont nézdd meg, olyan lesz a sávolyi pálya hamarosan

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.03. 09:36:07

Ellentmond a józan észnek, hogy 30 millióval "zsarolnak" meg valakit, akinek állítólag 53 milliárd forint vagyona van. Ez teljesen értelmetlen. Komoly zsaroló valószínűleg kerek számokkal dolgozik, nem pedig pitiáner 30 millióval.

Ellentmond a józan észnek, hogy az LMP (nekem nem tényezők) ilyen módszerrel akarjon ilyen kis összeget megszerezni. Ennyit be tudna tenni valamelyik üzleti támogatójuk is.

Ellentmond a józan észnek, hogy akinek van 54 milliárd ft saját vagyona,
az nem tud befektetni a saját "álom-szuper-nyereséges" projektjébe 10 milliárdot, egy pillanat alatt.

Ellentmond a józan észnek, hogy akinek van 54 milliárd ft vagyona, az 4-5 részletben, hosszas sajtó macerálás után fizeti ki a pécsi ingatlanok árát.

Ellentmond a józan észnek, és Kovács Bence János eddig állítólag felhalmozott 45 milliárdos vagyonánka,hogy Kovács a sávolyi beruházás várható hatalmas nyereségét csak úgy megossza másokkal, megossza a magyar állammal.

GONDOLKODJUNK: 2003-ban még nem volt vagyona, mert a Causesecu filmhez kért 50 millió állami támogatást. A 2008-ban kiadott 150 leggazdagabb magyar kiadványban már 10. helyen volt 54 milliárddal Azaz ez a vagyon már 2007 végén, a kiadvány zárásakor "létezett". Ez azt jelenti, hogy pontosan 5 év alatt felhalmozott nyeresége volt 54 milliárd. Szóval ez a leadózott vagyona. Ebben az esetben pedig legalább 150 milliárd forint üzleti forgalma volt az 5 év alatt (Spanyolországban, Magyarországon, Németországban?). Ezt az üzletet, ami ilyen bomba nyereséget hozott - állítása szerint -, soha nem osztotta meg senkivel,
se barát, se üzlettárs, se egyetlen szerződéses partner, se MAGYAR ÁLLAM nem vett részt ezekben az "üzletekben".
Miért gondolja bárki is, hogy 5 év iszonyúan nyereséges üzleti sikerek után "egy magányos farkas" mindent megtesz azért, hogy az MFB és a magyar állam pénzét bevonva osztozzon a hasznon.
Gondolkodjunk együtt! Ilyen történet nincs! Ha valaki 5 év alatt egyedül
"összehoz" 54 milliárdot, annak irtóra nincs szüksége ránk, egyszerű állampolgárokra, és nincs szüksége a mi pénzünkre.

Tehát valamelyik része a történetnek nem frankó! Vagy nincs 54 milliárdja, vagy a projekt nem lesz nyereséges. Esetleg a kettő együtt:
saját pénze sincs, és ez a Sávoly Balatonring MotoGP pedig egy óriási
veszteség csapda .... nekünk.

Ellentmond a józan észnek, hogy egy állítólag szuper-fantasztikus bevételeket hozó, munkahelyeket teremtő projektet ilyen szinten támadjanak Magyarországon. Gondolkodjunk, emlékezzünk vissza. Az elmúlt 20 évben talán csak 3 ilyen beruházás volt, amit ilyen mértékben elleneztek: Sukoró (már bíróság előtt, és nyomozás alatt), Páty, Sávoly.
Soha nem ellenezte a magyar lakosság a valódi, reális alapokon előkészített, termelő célú, vagy turisztikai célú befektetéseket. Nem ellenezte senki a Hankook, Nokia, Mercedes, Audi, Opel, Balaton környéki befektetéseket, vagy éppen a Bezenye kaszinó álmot. Miért nem ellenezték?

Mert a beruházók, befektetők valódi, létező saját tőkét akartak befektetni úgy, hogy ehhez kértek állami támogatást, adóelengedést. Ahogy a magyar állam a szerződésben megkövetelte, letették az önerőt, a saját pénzüket egy magyarországi banknál. Nem szórakoztak azzal, hogy az addig elvégzett munkát számolták önerőnek. Most pedig egyfolytában az
eddig "befektetett beruházás összegét" emlegetik.

Nézzük pontosan, ki, mikor, mit mondott:
Vicente Cotino úr mondta, 2009. júliusában:
"Vicente Cotino Escriva, a kivitelező cégcsoport elnöke az MTI-nek azt is elárulta, hogy eddig HATMILLIÁRD FORINTOT költöttek a beruházásra.
A beruházás teljes költsége megközelítőleg kilencvenmillió euró lesz, ebből negyvenmilliót a Magyar Fejlesztési Bank fedez. A hitelfelvétel tárgyalási folyamata jelenleg is zajlik, szeptember 1-re kell aláírni a szerződést – fogalmazott Cotino Escriva. – Eddig mintegy HATMILLIÁRD FORINTOT költöttünk a beruházásra, az első fázison vagyunk túl, és megközelítőleg a munkálatok összességének mintegy tíz százalékát végeztük el.
Szóval 2009. július 7én: ráköltve 6 milliárd, és MFB szerződés lesz 2009 szeptemberre.

Mit mondott Kovács Bence János 2010 február 25én:
"Sávolyon eddig 7,4 milliárd forintot ruházott be a Milton közművekbe"
Gondolkodjunk: Ha csak a közművekre eddig elköltöttek volna 7,4 milliárdot, azaz kb. 27,4 millió Eurot, és a teljes beruházás Vicente Cotino szerint 90 millió Euró, akkor a maradék 62,60 millió Euro jut a beruházásra. Szakmai probléma, nincs olyan projekt, ami elbírná, hogy csak a közműfejlesztés elvigye a beruházási költség 30%át. Az a beruházás elbukott, amelyiknél ez megtörténik.

Gondolkodjunk a két pénzügyi alternatíváról:
A. 2009. július elején Vicente Cotinomár elköltött 6 milliárdot, most Kovács Bence János még hozzátesz (vagy ezek az összegek fedésben vannak?) 7,4 milliárdot. Akkor eddig elköltöttek volna 13,4 milliárdot, és a teljes beruházás (90 millió Euro) 24,3 milliárd forint.
Azaz a költségvetési keretből még hátra van 10,9 milliárd forint, és el lett költve a büdzsé 55%a.
B. Vicente Cotino által tavaly nyáron említett 6 milliárd forint, és a Kovács Bence János által pár napja mondott 7,4 milliárd forint "fedi egymást". Akkor viszont a következő kérdés merül fel: miként lehetséges az, hogy 2009 július elejéig beruháznak 6 milliárdot, majd az ezt követő 8 hónap alatt csupán 1,4 milliárd beruházás történik, azaz havonta kb 175 millió forint.

Segítsetek már feloldani ezt a matematikai feladatot, mert a kígyónak
ugyanannyinak kell lennie a fejétől a farkáig meg vissza.

Mi lehet az oka annak, hogy Vicente Cotino 2009 július elején azt mondta,
hogy 2009 szeptemberében alá lesz írva a hitelszerződés az MFB-vel, és ez most 2010 március 3án sincs még aláírva.

Legyünk abban biztosak, hogy a PM anyagát elolvasta és megértette az MFB. Látják az egész pénzügyi "konstrukció" célja. Ne gondoljuk azt, hogy a PMben és az MFBben "amatőrök" dolgoznak. Jó tudni, és nagyon jó tapasztalni, hogy nem engedik becsapni magukat, és nem adják a nevüket, szakmai hírnevüket, emberi tisztességüket egy ilyen projekt minősítéséhez. Ne gondoljuk, hogy a gazdasági nyomozók "vakok". Az egész Sávoly történetet meg lehet vizsgálni egy Megvalósíthatósági Tanulmánnyal. A média "hatástanulmányról" ír. Keverik a dolgot. A hatástanulmány azt vizsgálja, hogy egy beruházás milyen hatással van a közvetlen és a távolabbi környezetére: zaj, forgalom, légszennyezés, társadalmi, munkahely, stb. hatásokat vizsgál. A Megvalósíthatósági Tanulmány pedig azt vizsgálja, hogy a beruházásra van-e fizetőképes igény, hogyan lesz finanszírozva, hogyan, mennyi idő alatt fog megtérülni.

Ezt a blogot biztosan olvassa az MFB, PM, APEH, NBH, NNI szakembereinek egy része hivatali kötelességként, vagy magánérdeklődésből. Higyjétek el: jó szakemberek, értenek hozzá, tudják a dolgukat. Tudják a szakmájukat, ezért írták le a PMben az elutasító véleményt, ezért nem adta oda az MFB már egy évvel ezelőtt a pénzt. Az APEH figyeli a számla nélkül gombot felvarró ruhaboltost, akkor biztosan
érdekesnek tartják az APEH szakemberei, hogy valaki 5 év alatt 54 milliárdos vagyont halmozott fel. Hol fizetett adót?

Bízzunk abban, hogy a PM, MFB, APEH és a magyar gazdaság védelmén dolgozó szakemberek tudják a dolgukat. Az eddigiekből látszik, hogy
az ott dolgozó szakembereket nem "vették meg", és leírták a véleményüket.

Érdemes volna a magyar állami alkalmazottaknak megmutatni Sávoly esetében a "messziről jött embernek",hogy lehet, hogy mi Magyarországon nem érünk fel a "nagyívű" hatalmas, nekünk csak jót akaró spanyol befektetői szándékkal, de azért hülyék nem vagyunk.
Vagy ahogy egyszer hallottam, és nagyon igaz: "Igaz, hogy nem vagyok pesti, de azért ennyire hiszékeny sem vagyok."

figyel-lő 2010.03.03. 17:13:44

A sávolyi földeken ma érdemi munkavégzés nem látszott! Helyi tudósító holnap is adjon hírt!

maid 2010.03.05. 13:14:05

Oszkó Péter:
(A PM-es tanulmányról van szó)
2010. 03. 5., 08:22
Bár az Index elég részletesen lehozta a mi anyagunk tartalmát, de megértem a felvetést. Utánanézek, hogy van-e bármi akadálya, hogy kirajuk az elemzésünket a honlapra.

Üdv:

Oszkó Péter

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 14:36:05

Meglepő, hogy éppen Suchmann akarja eldönteni, hogy egy szerződést milyen határidővel kell aláírni. Ez nem az MFB, és a magyr kormány kompetenciája. nehogy már a Suchmann döntse el, hogy mi fog történni.

Bajnai Gordon úr, Oszkó Péter úr, Erős János úr!
Önök jól ismerik a nagyon régi, és nagyon igaz bankos mondást:
"ROSSZ PÉNZ UTÁN JÓ PÉNZT NE DOBJ!"
Azaz, ha egy történeten már buktunk pár milliárdot, mert rossz volt a projekt, akkor NEM SZABAD MÉG TOVÁBBI PÉNZT UTÁNA DOBNI, azzal a
gondolattal, hogy még rendbe is jöhet a projekt.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 21:02:38

KPMG, kis előzetes:

60. oldal 23. tablazat, időterv
76. oldal tervezett nezoszam:
77. oldal jegyárak:
78-79 oldal: a nezok szama elmarad a kiepitett kapacitastol.
80. oldal: tehat a menedzsment ketelkedett
81.oldal: 2010-ben 90 napos hasznalat?
81.oldal: 78-81%-os kihasznaltsa
93.oldal: magas kockázat, nagy hatás
94. oldal: nézőszám

Magyarországom · http://magyarorszagom.blog.hu/2011/02/15/europa_masolja_az_orban_kormany_politikajat 2010.03.05. 23:52:40

Ideje lenne, hogy végre tapasztalt szakértőket kérjen fel a kormány. A KPMG tanulmánya egy pénzügyi elemzés, amelynek adatait "a beruházó szolgáltatta". (le is írta a szakvélemény elején).
Többször körülírja, hogy mit nem tartalmaz a szakvélemény. Hogy mindenkinek egyértelmű legyen, ez nem egy megvalósíthatósági tanulmány! Ez alapján TILOS bármely bankban hitelszerződést aláírni.
Egyrészt nem tartalmaz részletes adatokat a kiviteli tervekről (még nem készült el), a műszaki kockázatokról, nem vizsgálja a megbízók pénzügyi helyzetét, ügyvezetés szakértelmét: a tanulmány oldalakon keresztül sorolja fel, mit nem tartalmaz.

Ideje lenne az is, hogy kormányunk tagjai végre észrevegyék, hogy a pálya egy óriási bukta! Tőlünk nyugatra sorra zárják be őket, mert még az üzemeltetést sem tudják fedezni (nemhogy a törlesztés).

Érdemes rákeresni a "versenypálya" és "csőd" szavakra: csak németül 12.100 találat volt.

Általában keményen ostorozzák a weboldalakon a politikusokat, hogy elherdálták a lakosság pénzét.

Ízelítőül egy:

Németország 1. számú adópénz-pocsékolása

„A Nürnburgring a csődbe felé száguld – az Eifel-i versenypálya az adópénzeket elégető motorrá vált, aminek a kipufogójából csak forró levegő jön ki” ezt írja az Adófizetők Szövetsége a saját weboldalán. A Szövetség minden évben úgynevezett „Fekete Könyvet” jelentet meg az adófizetők pénzének a nyilvános elpocsékolásáról. A választópolgárok online szavazhatnak arról, miben látják az adópénzek felesleges elköltését. Ebben a szavazásban a Nürnburgring presztizsberuházása nem csak a Top 10-be sikerült bejutnia, hanem sikerült a szégyenletes országos 1. helyet megszereznie.

schwarzbuch09.steuerzahler.de/topten.php?idarticle=218

Összesen 75MdFt-ot bukott ott az állam !!!
Aztán még kb. 12MdFt kell csak az üzemeltetésre fizetnie az elkövetkező években.

A privát beruházó eltűnt, kiderült, csak bankhitelek álltak mögötte!

Nem lehet, hogy a mi vadőr Bencénk onnan vette az ötletet??????

MutyiGP 2010.03.06. 00:09:32

@Előbb GONDOLKODJ:

kezdem megbecsülni Suchmann volt barátnőjét, Tocsik Mártát. Ő legalább "kiharcolta", hogy az önkormányzatok megkapják a nekik jog szerint járó (csak ki nem fizetett) pénzt.

Ezzel szemben Suchmann csak a nép nevében az adókasszát ürítené pénznyelő projektekre, amiből a bonyolult cégmátrixon keresztül valahol elcsordogálhatna a pénz!!

bejgli 2010.03.06. 00:45:20

@Magyarországom:

Ez tényleg nagyon jó! Ebből akár lehetne egy Index-cikk is.

Teljesen passzentos példa. Valószínűleg nálunk ugyanez lenne: Jön a határidő - megugranak a költségek. Aki pedig addig fizetett, mint a katonatiszt...az ezután fizethet, mint 2 katonatiszt. Aztán meg futhat a pénze után. Bottal ütve a nyomát.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.03.06. 00:48:43

Begépeltem néhány sort a beszkennelt tanulmányból
(kinalatunk.mti.hu/docs/KPMG_Balatonring_tanulmany.pdf):

"A KPMG az üzleti terv összeállítása során követett eljárás, az alkalmazott megközelítés szakszerűsége és nem az előre jelzett eredmény elérhetőségének ellenőrzésére vállalt kötelezettséget. A KPMG a munka során önálló megvalósíthatósági elemzést nem végzett, az előző fejezetben felsorolt szempontok alapján végzett ellenőrzését jelentős részben a Sávolyi Motorcentrum Fejlesztő Zrt. által megadott piaci és pénzügyi előrejelzésekre és feltételezésekre támaszkodva hajtotta végre. (...) Ezért az elvégzett munka semmilyen tekintetben nem jelenti a rendelkezésre bocsátott adatok auditálását, sem pedig bármilyen formában történő ellenőrzését vagy verifikálását. (...) A KPMG nem vállal semmilyen felelősséget a Projekt megvalósíthatóságáért, eredményességéért, a Projekt finanszírozásához várhatóan nyújtandó hitel visszafizetéséért, illetve a hitelfelvevő jövőbeni hitelvisszafizető képességéért. "
7. oldal, 1.3 pont

EGY ILYEN TANULMÁNY ALAPJÁN TI HÁNY MILLIÁRDOT ENGEDÉLYEZNÉTEK EGY KERESKEDELMI BANK VEZÉRIGAZGATÓJAKÉNT???

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.03.06. 02:18:34

Ismerkedtem a szöveggel (kinalatunk.mti.hu/docs/KPMG_Balatonring_tanulmany.pdf), röviden össze is foglalnám a lényegét:

Készült egy tanulmány, amit az érdekelt SMF finanszírozott, és ami az SMF által megadott feltételezésekre alapul. A tanulmány deklaráltan nem foglalkozott az SMF által megadott adatok és feltételezések ellenőrzésével, és semmiféle garanciát nem is vállal azokkal kapcsolatban.
(7. oldal)

A bevételi oldal alapvető feltételezése, hogy 25 éven keresztül fognak a pályán MotoGP versenyeket tartani, ehhez képest szerződésük csak az első 5 évre biztosított. A versenyek licencének a díját az SMF feltételezése szerint 25 éven keresztül a magyar állam fogja fizetni.
A feltételezés valóra váltása a tanulmány szerint "kihívást jelent a menedzsment számára".
(76. oldal)

Az egyéb bevételi források olyan nyilvánvaló képtelenségeket tartalmaznak, mint pl. a nagyszabású koncertek rendezése (84. oldal), alkalmanként 23 MFt tervezett bevétellel. (84. oldal)

Az SMF által leírt 28 feltételezésből 14-et (a felét!) magas kockázatúnak ítélt a tanulmány. A három legfontosabb paraméterből kettő magas kockázatú, egy közepes.
(93. oldal)

Mindezek után szeretett kormányunk gond nélkül döntött a hitelről és a licencdíjakról, cca. 35 milliárd Ft értékben. Köszönjük.

maid 2010.03.06. 10:05:24

Van az elemzésnek egy kevésbé izgalmasnak tűnő, ámde mégis nagyon figyelemreméltó része. A környező pályák bemutatása kapcsán előkerül a Pannónia-Ring, amiről azt írja a KPMG, hogy "márciustól novemberig gyakorlatilag 100%-os kihasználtsággal működik, egyes időpontok évekre előre le vannak foglalva".
Nem tudok semmit arról a pályáról, az építtetés és működtetés pü-i konstrukcióit végképp nem ismerem. De az feltűnik, hogy nem igazán hallottam botrányt a pályával kapcsolatban, valószínűleg működik az üzleti modell és nem emlékszem, hogy anno szó lett volna állami szerepvállalásról a beruházás kapcsán. Biztos vagyok abban, hogy ha a pálya közel 100%-os kihasználtsággal működik márciustól novemberig, akkor a térség is jól jár, tutira vannak ott vendégéjszakák és a környékbeli vendéglátósoknak sem kopik fel az álluk.

Itt most úgy csinálnak néhányan, mintha a beruházás megkérdőjelezésével mindenki szegény sávolyiakkal akarna kiszúrni, direkt el akarnánk venni az utolsó esélyüket. Sokakban nem merül fel, hogy beruházni, munkahelyet teremteni és térséget fellendíteni sokféleképpen lehet. Még ha pont motorverseny pályát akarnánk építeni, akkor is érdemes átgondolni az üzleti modellt.

Ja, tudom, érkezett már valamelyik topiktárstól is kritika, mert a Pannon-Ringen a magyar motorosok nem tudnak ingyen edzeni, azért kell a Balatonring, hogy végre a mi fiaink is kedvükre körözhessenek hétvégente. Na megyek is a dolgomra, mert hétvége van és nekem is van ám hobbim, kicsit átgondolom, hogy miként tudnék szerezni az államtól 35 md-t, hogy megtámogassa a hétvégi szabadidős elfoglaltságomat :)

maid 2010.03.06. 10:06:35

A Pannónia-Ringes rész a 35 oldalon ha, ha valaki el akarja olvasni, tényleg érdekes.

kozlony 2010.03.06. 22:39:45

A KPMG értékelés tárgyalja a közép európai régió autó- és motorversenypályáit is. (43 oldal)
Bár a legkeletebbi Kielce (Pl) (kb. Eger vonalában) van e legnyugatabbi a térkép bal szélén a Salzburgring, de a térképen látszik teljes Románia, Ukrajna és Fehéroroszország nagy része is ahol ilyen létesítmények nincsenek.
Ha elkezdek egy hasonló térképkivágást mozgatni (google) nyugat felé még messze nem érem el Kielcét keleten, de már nyugaton látszik a Nürbergring is, melyről a tanulmány nem tesz említést, pedig a földrajzi közelség miatt nem lett volna felesleges.
A tanulmány 2009 szeptemberében készült, miközben erről a pályáról már 2009 júliusában ilyeneket írtak a német újságok.

- Lemondott a pénzügyminiszter a Nürbergring vitatott finanszírozása miatt
- Kockázatos, komolytalan finanszírozási modellel próbálták a Forma 1 veszteségeket pótolni
- Hogyan veszítette el a hivatalát a pénzügyminiszter egy komolytalan pénzügyi zsonglőr miatt
- Az állítólagos beruházó semmit nem tudott az ügyről

www.sueddeutsche.de/politik/124/479613/text/
www.sueddeutsche.de/sport/204/479692/text/
www.sueddeutsche.de/politik/391/479877/text/
www.sueddeutsche.de/politik/590/480075/text/

Ráadásul, ha jól emlékszem akkortájban stafírungozták ki a Hungaroringet is ismét.