Az ártatlanok kora

2009.06.21. 19:22

Hogy a bánatban vezethet Kocsis István állami vagy önkormányzati vállalatot, amíg a folyamatban lévő ügyekben nem tisztázta magát?

 

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr401199329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megfigyelo 2009.06.22. 09:24:03

A magyar sajto siman elment amellett is, hogy az Orban-kormany annak idejen kirugta a Bankfelugyelet vezetoit es megszuntette a Bankfelugyeletet, amikor azok nyilvanossagra hoztak, hogy a Postabankot az Orban-kormany 100 milliard (akkori!) forittal "tultokesitette". Ezt a kulonbseget azutan "rokonai es uzlettarsai" szamara lenyulta. (Birtokok keltek el 100 Ft-os nevleges aron...)

OmegA404 (törölt) 2009.06.22. 09:29:47

Kocsist nem az ártatlanság vélelme illeti meg, hanem egy septiben lezavart nyilvános megkövezéshez szerez lassan jogot.
Már a BKVtől is utalgatott...

bestboy 2009.06.22. 09:32:30

A magyar sajtó sajnos, sosem lesz brit színvonalú. Nincs Magyarországon oknyomozó újságírás - az agyonajnározott Vajda - Mong páros lassan két éve már, hogy nem működik. A sajtóümunkások szervilis köcsögök, a politikusok pedig cinikus gazemberek. nem igaz, hogy legalább egy közülük ne tudna felállni a Parlamentben és azt mondani: bocs, de holnaptól hozok számlát és elszámolok.

eibmurb 2009.06.22. 09:34:48

Mivel most Kocsisról van szó nem hoznék más példákat és nem is szeretném, ha most itt elkezdenénk mélyen politizálni.

Kocsisnak komoly "előélete" van, az MVM-es világot megelőzően is voltak gyanús dolgai.
Anélkül, hogy vádaskodnék itt egy rövid összefoglaló:
index.hu/gazdasag/magyar/rwe071111/

Már ekkor ajtót kellett volna mutatni neki.

Az hogy még most is állami/önkormányzati céget vezet az ország általános erkölcsi színvonalával pontosan konvergál.

CyberPunK 2009.06.22. 09:37:00

Magyarországon három dolog nincs:
-független sajtó
-független rendőrség
-független bíróság

De egyébként jogállamról beszélünk. :)

hiba 2009.06.22. 09:39:30

@eibmurb: Attól tartok Kocsis felszínen tartása nem kimondottan az erkölcsi színvonal következménye, hanem közvetlen üzleti és büntetőjogi érdekek eredője.
Hajrá Bodoky! Ez az ujságírás szerintem.

eibmurb 2009.06.22. 09:42:46

@hiba: Ha lenne erkölcs akkor nem kellene erről beszélnünk ... lásd nyugat-európai példák, ahol egy közszolga, egy rosszul használt állami bankkártya (pl.: magán célra vesz rajta egy doboz rágót) miatt örök életre kiírja magát a közéletből.

Netuddki. 2009.06.22. 09:42:53

"a sajtó rászálljon egy hatalmasságra,"

A "hatalmasság"-nál hiányolom a macskakörmöt.
Az a gond sokan még mindíg így gondolkodnak. Az, hogy valakire egy állami vállalat irányítását bízták és nagy pénzek fölött intézkedik nem különb egyikünknél sem.
Szerintem elsősorban nem a sajtónak kellene elszámoltatni. Magyarországon ma nincs civil kontroll. Az emberek erkölcsi, morális érzékét pedig sajnos pont a média asszisztálása mellett igyekeznek mégjobban lezülleszteni. Sajnos a cél is egyértelmű. Minél kisebb ellenállás mellett elszedni a pénzünket. Erről szól ma a XXI. század eleji nagy magyar valóság.

sosi53 2009.06.22. 09:43:09

Ez a cél,hogy ne üsse ki a biztosítékot,mert hogy aki alkalmazzák őt ugyanezt csinálják.Fejétől bűzlik a hal.Ez az ország a következmények nélküli ország egy bizonyos szinten felül.Nincs szakszervezet aki megvédené a munkást és alkalmazottakat,nem mernek még megszólalni sem,hisz féltik a munkájukat.Kilóra megvett ország vagyunk.
Várnám valakitől a választ,hogy mit lehet ebben a helyzetben valóban csinálni?

Manyizga (törölt) 2009.06.22. 09:43:10

Hmmm. Amennyiben "míg néhány százezer forintért simán évekre sittre vágnak valakit", akkor ilyen, néhány százezres bulit kell ráhúzni Kocsisra és társaira, nem a 100M-eseket... :)

raklets 2009.06.22. 09:44:17

itt a nagyszerű lehetőség az indexnek, hogy a felvillantás után maga kezdjen akcióba, leleplező cikkekkel címoldalon, pezsgő szervezkedésekkel...

addig a post csak idegeskedést szül, olyan információval, amit már mindenki tud.

hajrá független újságírás, hajrá index! (ha mégsincs cselekedet, jöhet a post saját magatokról)

maroz 2009.06.22. 09:49:02

Én ezt a baszottnagy csudálkozást nem értem. Mi sem természetesebb, hogy ahol a törvényes, szokványos és elfogadott módszerek nem működnek, ott automatikusan meg fog jelenni egy alternatív, nem éppen legális, nem kifejezetten átlátható és nem mindenki számára egyenlően hozzáférhető önszabályozás.
Ami sokszor furcsa meghasonulásokhoz vezet.
Egy jó ismerősöm, amúgy nagykereskedő, felháborodva mondja, hogy kiszorult XY áruházból, mert a konkurrencia beígért a forgalom után egy 6%-os jattot az áruház vezetőjének. És hogy fel kéne jól jelenteni az ilyent, mert micsoda dolog már ez. Kérdem, hogy te eddig mennyit adtál neki?
Négy százalékot, de az más!

Szóval a probléma ojságírói aspektusa nagyjából úgy summázható, hogy:
-nincs, aki megírja
-nincs, akinek megírják

Netuddki. 2009.06.22. 09:49:12

@eibmurb: Van erkölcs, csak ott hiányzik ahol igazán szükség lenne rá. Az ország irányítóinál.
Az, hogy ezt a szemétdombot, a pártfinanszírozástól, a törvényeken és a képviselői költségtérítésen át senki sem igyekszik felszámolni szerintem mindent elmond.

snakekiller23 2009.06.22. 09:49:21

Van azért tényfeltáró újságírás (Heti Válasz, Célpont), de az ugye csak az egyik oldal szennyesét szokta kiteregetni.

CyberPunK 2009.06.22. 09:58:05

@snakekiller23: Mit ér el vele? Amíg az ügyészség/rendőrség nem indít egy rendes nyomozást, amit nem tussolnak el, addig minek írni bármit is? Mondom, ez mutyi és nem jogállam. :(

ORGASMUSFORSCHER 2009.06.22. 09:58:46

Megemliteném, hogy az angol sajtó nem teljesen angol kézben van, náluk pl. jelen van a külföldi, nevezetesen az amerikai/ausztrál tôke (pl. The Sun), ami nincs tekintettel olyan dolgokra, amikre a helyi sajtó az lenne... pl. a The Economist, a híres-hirhedt hetilap angol kézben van, s leginkább Európa, meg a németek, franciák fikázásával foglalkozik...

Magyarországon nincs jogállam, s nem is lesz, mint a cikkben szereplô emberek így vagy úgy ki nem kerülnek a közéletbôl..... a módszer nem lényeg, a végeredmény viszont igen....

Semmivel nem kellene foglalkozni, EU/NATO-tagság, adósság, népesedési probléma, stb., csak az ilyen hivatásos pénzlenyúlók kiiktatásával....

drflash · http://drflash.hu 2009.06.22. 10:04:29

ezaz, adj a pofájukba a tolvaj korrupt patkányoknak!

Zorgo 2009.06.22. 10:05:07

Ebből a sógor-koma-mutyizás aranyháromszögből soha az életben nem fogunk tudni kilépni.Ennek komolyabb tradíciói vannak hazánkban mint a pálinkafőzésnek.
Talán már a hét vezér és kidobott némi százalékot,hogy miénk legyen a Kárpát medence.Miért pont most lenne másképpen?
Az autópálya építések, közbeszerzések mindig is zűrös ügyek voltak,hna és ha lebukott valaki?Nem történt semmi.Ahogyan Jókai írta Az arany emberben,ha itt valaki megdől akkor két dolog lehet,vagy rajta nevet az ország,vagy csendben elsikkad az ügy.Ilyen egyszerű ez.

CyberPunK 2009.06.22. 10:05:11

@ORGASMUSFORSCHER: De ezt ki csinálja meg? Mutass nekem egy embert, aki morálisan elítélhetné őket ebben az országban. Ha már vettél fagyit, de nem reklamáltál a számla hiánya miatt, akkor kiestél.

moncayo 2009.06.22. 10:05:27

@CyberPunK: Kiegészitem, hogy még mi nincs:

- egyetlen, a köz javára (és nem a saját zsebére) dolgozó parlamenti képviselő
- független ügyészség
- függtelen Adóhivatal
- független szakhatóságok

szóval vagyunk egy banánköztársaság Európa keleti felében, a Balkán küszöben. Ez a demokrácia nem sokkal különbözik Kádár demokráciájától, csak a fejek és a mamelukok cserélődtek ki.

EMU 2009.06.22. 10:06:36

Hát az a helyzet, hogy a magyar sajtó azért nem foglalkozik korrupciós ügyekkel, mert a hazai újságírást is derékmagyaremberek gyakorolják, így tehát ugyanolyan zsigeri szarháziak, mint bárki más, akár egy derékmagyarember állami vezető. A derékmagyaremeber pedig a korrupcióval, a tolvajlással, csalással pedig nem áll hadilábon, ezek identitását adják, hozzátartoznak derékmagyarember létéhez. A derékmagyarember újságíró mit kezdjen olyan közhelyes és mindennapos ügyekkel, amit hozzá hasonló derékmagyaremberek követnek el, csak a derékmagyaremberségéhez éppen poszt is tartozik isten kegyelméből, melynek köszönhetően kiteljesedhet derékmagyarember léte, tehát többet tud lenyúlni, mint a másik derékmagyarember, aki ezért ugyanúgy törekszik rá, de kisebbet tud markolni, ezért viszont mélyen irigyli a másik, többet lopó derékmagyarembert. Egy tőről fakadnak, de az egyik csak a számlákkal játszik mondjuk, a másik meg többhöz fér hozzá, nyilván abból markol sokat. Derékmagyaremberek egymás közt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.22. 10:09:29

@snakekiller23: "Van azért tényfeltáró újságírás (Heti Válasz, Célpont), de az ugye csak az egyik oldal szennyesét szokta kiteregetni. "

A 168 óra meg a másikét. Mert ott is szoktak megjelenni ilyenek, csak aztán visszhangtalanul eltűnik ez is, az is. Pedig jó lenne, ha a disznóságok pártoktól függetlenül kiderülhetnének. Pedig a rendszerváltás után volt még erre példa. A Tocsik botrány kiderítésében pl. annó élen járt a Népszabó meg az Esti Egyenleg, pedig egyik se a jobboldaliságáról (volt) híres. Úgy látszik azóta elfogyott a szufla :-(

belaaaa 2009.06.22. 10:10:10

Megigyelo: Még mindig Orbánfóbia? Az már történelem, ha egyáltalán úgy történt, ahogy mondod. A jelennel kéne foglalkozni, mert most építjük a fajlagosan a világ legdrágább metróját, szinte sík vidékre autópálya alagutakat. Parkolási társulások milliárdokat tüntetnek el úgy, hogy a köz vagyonából húznak hasznot. A BKV-ről sugárzik, hogy ellopják a pénzt. .És még hosszasan lehetne sorolni

Szörny 2009.06.22. 10:10:19

@snakekiller23: Na, ez az! Tényfeltáró újságírás van, csak ugye azok csúnya jobboldaliak. Az index csak az utóbbi években kezdett azokkal a témákkal foglalkozni, amit mások már régen mondanak.

lenoardo999 2009.06.22. 10:11:05

@raklets
Pontosan így van. Itt van ismét egy lehetőség, hogy az index kitörjön az ilyen-olyan oldali szervilis médiamegbélyegzésekből. Mondjuk éppen eddig még százezer hasonló volt. Végre csináljatok valamit! Te is hallod, Bokody?


@megfigyelo
Azt bírom, amikor a mutyizó vádakra az a válasz, hogy a másik is mutyizott. Hacsak nem tartoztál te is a mutyizók közé, miért hinted a port? Csak nem ingyen, basszus?

@maroz
"-nincs, akinek megírják"
De van.

@ORGASMUSFORSCHER
"Semmivel nem kellene foglalkozni, EU/NATO-tagság, adósság, népesedési probléma, stb., csak az ilyen hivatásos pénzlenyúlók kiiktatásával..."

Ez kis túlzással sajnos nagy igazság!

@EMU
igaz, de hidd el, ez mindenhol így volt, és el kell kezdeni valahol. Nekünk éppen most nagyon kéne már...

redriot77 2009.06.22. 10:12:03

Hogy lehet bennetek ennyi rosszindulat? Itt van ez a nyomorult BKV, ez a vérző torkú, döglődő vállalat. És itt egy tehetséges üzletember, egy zseni, aki vállalta ennek a csődhalmaznak a talpraállítását! Egy igazi Jolly Joker, aki az energiabiznisztől kezdve a tömegközlekedésig mindent a legmagasabb szinten tud irányítani.

Nem is Joker, inkább Batman -> mert van ám neki egy hűséges segítője is, aki már korábbi munkáinál is segített neki. :)

Nem életfogytot, hanem életműdíjat érdemel ez a kiváló ember!

belaaaa 2009.06.22. 10:12:18

Építsünk végre már értelmes Magyarországot!

redriot77 2009.06.22. 10:12:51

(előzőt nehogy komolyan vegye vki :)

Winston Smith 2009.06.22. 10:14:15

@raklets: @lenoardo999:

Az Index hozott le egy többcikkes, címlapos elemzést Kocsis MVM-es ügyleteiről.

Ebben az ügyben megtették, amit megkövetelt a haza.

CyberPunK 2009.06.22. 10:15:55

@belaaaa: Ahhoz túl sok embert kéne elzavarni/agyonlőni. Itt nincs nyugati mentalitás, addig meg nem fogsz tudni mit csinálni, viszont ilyesmit nem szokás csak úgy kialakítani.

Mondok jobbat: ha adófizető állampolgár vagy, akkor te abban a típusban vagy, akinek érdeke, hogy ez változzon. Egy olyan országban, ahol elvileg választások vannak. Ja és kb 20 max 30%-ot tud ez a típus képviselni. Mindenki más ellened van.

sorhajóhadnagy 2009.06.22. 10:17:39

@belaaaa:
Bocs, a lapályon átívelő völgyhidat az Orbán-kormány rendelte meg... És a sztrádaépítéseknél a Fidesz sohasem feszegette a korrupció gyanúját... Hallgatott a Strabag Nemzet is...

Winston Smith 2009.06.22. 10:18:08

Amúgy jó kérdés, miért nincs független magyar sajtó?

A magyar újságírók nagy része ugyanis nem újságíró, hanem az egyik vagy másik párt PR-osztályának kihelyezett munkatársa, aki közvetve a pártközpontból kapja a fizetését. Egyetlen célja az egyik vagy másik párt dicsőítése és a másik oldal befeketítése, nem a tényszerű és objektív hírszolgáltatás.

Ennek megfelelően az egyik oldal balhéiról nem ír semmit (esetleg ír egy mentegető cikket), míg a másik oldal balhéiról ír egy kimerítő elemzést, amiben ki tudja mennyi az igazság és mennyi a "besározás". Miveé az objektív tájékoztatás ennek során sem szempont.

EMU 2009.06.22. 10:19:44

@lenoardo999: Bár ajánlod, de sosem fogom "elhinni", hogy ez mindenhol így volt. Ugyanis nem volt ez mindenhol így, ahogy most sem ismerik hírből az ilyenfajta mocskos tolvajlást mondjuk nyugatabbra, ilyen alapos tolvajlás, ez a módszeres szabadrablás és korrupció, melyre egy ország, állam, társadalom szerkezete alapul, (lásd egészségügy, igazságszolgáltatás, bankszektor, média, stb.) az csak itt van, mondhatni ez az igazi hungarikum. Keletebbre most ne menjünk, mert bár már most élhetőbb országokat találunk arra, azért összehasonlításul nem velük példálóznék.

sorhajóhadnagy 2009.06.22. 10:20:28

@Winston Smith:
Ja, és a középen állókat egyesült erővel verik agyon.

turboczi 2009.06.22. 10:22:58

Magyarországon tökéletesen hiányzik a politikai kultúra. Az ilyen cikkek se érnek semmit, mert csak olyan politikai kultúrában van hasznuk, ahol a politikusoknak van szégyenérzetük és valamennyire elszámoltathatóak. MO-n a listás szavazások, a részrehajlás miatt ez pusztába kiáltott szó, elolvasni is kár. Inkább létre kéne hozni olyan alapítványokat, amelyek egy-egy ilyen cikk alapján automatikusan feljelentést tesznek.

qmatch 2009.06.22. 10:23:00

Kocsis az elvtársak cégeibe pumpolja - nem elírás - a közpénzt, amiből az elvtársak majd választási győzelmeket tudnak finanszírozni.
Addig ezt állítom, amíg nem fedik fel az emlegetett cégek tulajdonosi hátterét.
A politikát a tőkeérdek mozgatja, nem a választói akarat.

CyberPunK 2009.06.22. 10:25:10

@Winston Smith: Amúgy jó kérdés, miért nincs független magyar sajtó?

Gondolom erősen hozzájárul ehhez a hű de nagy példányszám, ami önmagában fent se tartaná őket. Na de akkor honnan van pénzük?

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.06.22. 10:26:22

A sajtó szervilitása - ami kétségtelen tény, és nem független ugyebár a piszkos anyagiaktól, lásd a Magyar Nemzet esete a Strabag hirdetésekkel - mellett van egy másik ok is: az újságírók képzetlensége, az, hogy nem ismerik a trendeket.

Tény: a médiafogyasztás a bulvárra koncentrál. A briteknél is úgy tudott átmenni igazán a sztori, hogy szerencséjük volt, fogtak egy pornócsatorna-előfizetést. Ez van. Én szeretem a Vajda Éváék írásait, de azért azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy nagy tömegek végigrágják magukat a bonyolult céghálózat-elemzéseken. Inkább ki kell(ene) ragadni egy jól csámcsogható undorító, mélyen személyiségi jogokat sértő részletet, rendesen végigpörgetni a bulvárban, aztán a bíróság meg boncolgassa a cégalapítási dátumokat, ha kedve van.

nabazzmeg 2009.06.22. 10:26:30

Cyberpunk már leírta, de azért kiegészíteném:

a hatalmi ágak Mo.-n egyszerűen nem működnek, nincsenek szétválasztva és a civil kontroll nem létezik.
Emellé társul egy olyan társadalmi beállítottság, amiben az egyének nagy része egyszerűen azonosul, sokszor szimpatizál a bűnözőkkel, egészen addig, amíg nem ő maga a sértett.
Magam is számtalanszor láttam, hogy az un. hatalmasságokat milyen szervilis módon szolgálja ki az egyszerű ember, még akkor is ha az csak a cipőjét törli bele. Akkor miért lenne különb a sajtó és az "igazságszolgáltatás"?
Erről is, mint ok másról az itteni elbaszott politika tehet többek között. Eleve ott kellene kezdeni, hogy köztörvényes bcs.-k nem tartoznak a képviselői mentelmi jogba.
Na meg ha nem a parlament számoltatná be pl. többek között a legfőbb ügyészt meg a képviselőtestületek a rendőrkapitányokat...
aki tudja miről beszélek, az úgyis érti.

beszélő 2009.06.22. 10:29:35

Az hogy a magyar gazdaság az elmúlt 7 évben folyamatosan zuhanásban van míg egyesek jól megszedték magukat az a magyar médiák nagyobbik részének asszisztálásával történt.Ez úgy törhet ma is, hogy a harminc ezüstöt megkapják azok akik hallgatnak a maffiózók ügyeiről, vagy ködösítenek, vagy bedobják a gumicsontot.A magyar politikai kultúra ezt lehetővé teszi.A hír és nyilatkozat értékelésekor először azt kell megnézni, ki mondja, miért mondja és ezt követően értékeljük a szöveget.

2009.06.22. 10:30:11

Abszurdisztánban (régebbi neve: magyarország) minden megtörténhet.
Ne higyje senki, hogy egy arc ilyen dolgokat egyedül meg tud csinálni. Nem. Kell mögé a komplett politikai elit (modern jelentése "patkánytanya") is, anélkül nem megy. Ezek elnézik és fedezik egymás disznóságait cserébe azért, hogy a másik sem kapargatja a többiek dolgait. Szabályos omerta. Ahogy az a szabályos maffiákban szokás. A politikai bűnözés csimborasszója.
Isten hozott a való világban!

CyberPunK 2009.06.22. 10:31:10

@nabazzmeg: Mondok jobbat. Alkotmányunk így kezdődik: 1949. évi XX. törvény

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA

A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:

link:www.keh.hu/alkotmany.html

Szóval van egy 60 éves ideiglenes alkotmányunk. Csak 20 évük volt rendszerváltás óta. Ha ezt nem tudta megcsinálni a tisztelt(?) országgyűlés, akkor végül is mit várhatunk el tőlük?

snakekiller23 2009.06.22. 10:31:20

@Fedor:

Nem tudom, számomra a baloldali média 2006-tól megszűnt bármilyen értelemben hitelesnek lenni. A hatalom egyszerűen nem tudott olyan mélyre süllyedni erkölcsileg, hogy ne asszisztáltak volna hozzá szemrebbenés nélkül.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.06.22. 10:31:30

Miből szerezhette a "jómunkásember" a doktori címét?????????

lopás? orgazdaság? hűtlen kezelés? zsarolás?

miből????????

lenoardo999 2009.06.22. 10:32:31

@Winston Smith

persze, igaz. De kevés. A nem tudom pontosan melyik lap minden lapszámban megállapítja, hogy hogy mióta nem ismerjük pl. Kaja Ibrahimot. És ebben igaza van. Az indexnek a jelenleg kihasztnáltnál jóval több eszköz áll a rendelkezésére a tényfeltáró újságírásra. Ehhez képest sajna kussol.

@EMU

Pedig volt ennél sokkal rosszabb is. Mindenhol. Ne csak az elmúlt néhány évtizedre gondolj. Előtte is volt történelem. Így vagy úgy, ezt az utat mindenképp csak részben spórolhathuk meg. A mostani életünk színvonala egyébként ha csak a nagyszüleinket nézzük is - kész csoda. Amit fájlalunk, az az utóbbi kb. 50 év vívmánya. Mindenhol.

libazsíros kenyér 2009.06.22. 10:32:48

hofi megmondta: mi a korrupció?
--ha téged kihagynak belőle...nem tudtad?...
hehe

CyberPunK 2009.06.22. 10:34:23

@Igazi Trébics: Felejtsd el a politikai elitet, modern demokrácia nem tisztes képviselőkből áll, hanem pár olyan szervezetből akik, ha kell, úgy elkapják a töküket, hogy gyereket már nem csinálnak többet. Pl ügyészség, rendőrség, független bíróság. Na, ez nincs itt meg.

csendeske 2009.06.22. 10:36:29

El nem hiszem, hogy Magyarországon vezethet vállalatot -főleg egy ilyen komolyat és stratégiait, mint a BKV- egy ilyen gazember. Innen látszik, hogy mindenkit megvesz, bárhova is kerül. Nem tették ki a MÁV Start iazgatóságából sem, Hagyó hiába kérte Demszkyt, nem engedte kirúgni a BKV-tól (persze Mesterházi a fő kever-kavaró és pénzelszedő, mintha nem tudná mindenki, beleértve a rendőrséget is!), stb. A BKV Felügyelőbizottságával hozatott egy döntést, miszerint a tanácsadói ofsoros szerződések kifogástalanok, a büntető meg sehol sem tart...

nagybarom 2009.06.22. 10:40:08

A Csányi Úr haverjai azok nem lehetnek korruptak, mint ahogy a Csányi Úr sem. Ők igazi jellemes Üzletemberek, akiket hajt a tettrekészség és az Ország iránti aggódás. Azért,hogy mindig segíteni tudjanak, minden fontosabb és nem fontosabb állami és nem állami cégbe posztjuk kell legyen.
Ők mindig tisztán üzletelnek amihez kétség sem férhet!Ezt az alapigazságot ismerte fel a Sajtó minden munkatársa kollektíven. Tehát nem igaz az az állítás,hogy be vannak szarva és hogy fossnak az állásuk miatt.

borboja 2009.06.22. 10:40:58

Már nem kell olyan sokat várni és kevesebb mint egy év múlva a sajtó ingerküszöbe hirtelen meredeken zuhanni fog. Minden apró baromságon hetegik fognak rágódni. Ha egy akkori politikus csak levegőt mer venni, arról is ÁFA-s számlát kell mutatnia.

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.06.22. 10:42:40

Nomost Hölgyek és Urak, valóban az a legnagyobb gond szerintetek, hogy ha valamit nem írnak meg, vagy megírják és elsikkad?

Nem, nem ez a legnagyobb gáz... hanem az, ha eljut az igazságszolgáltatás valamely agáig, akkor ott hal el. Vagy nem nyomoz a rendõrség, vagy az ügyészségnek nincs kedve, az is lehet, hogy nyomoznak, de aztán elbukik a véd a biróságon, ne adj' Isten megáll, akkor meg nevetséges az a büntetési tétel, amit kapnak... nem az újságírással van itt a baj.

Nézzük csak meg azokat az ügyeket, amelyek eljutottak a lezáró szakaszba, és kiszabták a büntetést. Ne, inkább ne nézzük meg... elég talán csak a Princz doktor nevét említeni. Konkrétan csalt, sikkasztott, szökött, aztán elõkerült. "Megbüntették". Mennyire és hol van most?

Tehát szerintem mindenki üljön vissza, és nézzen. Mert változtatni úgysem tudsz - majd egyszer eléri a 'nép' ingerküszöbét a lopás mértéke, és ha addigra nem sikerül teljesen elhülyiteni, akkor elzavarja a mocskokat - azért, hogy más mocskokat ültessen a helyükre. :)

Cseppet szkeptikus vagyok a változást illetõen. :)

mizrolist 2009.06.22. 10:43:37

Jó írás, csak egy baj van vele: nem állapít meg semmi olyan újdonságot, ami eddig nem volt ismert. Márpedig ez egyenesen azt is jelenti, hogy sajnos teljesen elfogadott az, amit Worluk tömören úgy fogalmazott meg: "Ezek lopnak."
És ezzel az a legnagyobb baj, hogy nem lesz teljeskörű elszámoltatás, mert ez senkinek sem érdeke. Eléggé biztos vagyok benne, hogy akár az állami cégvezetőket, akár a közbeszerzésben rendszeresen megbízásokat elnyerő cégeket, akár az országgyűlési képviselőket néznénk, rengeteg olyan ügyet lehetne találni, ami többévi fegyházzal honorálható - csak mivel mindenki sáros, senki nem fog a mocsok mélyére ásni, nehogy a saját emberei is belefulladjanak a felkavart szarba.
És hiába a népszavazási kezdeményezés a képviselői költségtérítésről (ami szvsz nagyobb arányban lenne megszavazva, mint anno a 300 ft eltörlése...), a jelek szerint az alól is ki fognak tudni bújni a jómadarak. Persze az is igaz, hogy az a népszavazás nagyjából szintén protestszavazás lenne a "minden tolvaj menjen a picsába" üzenettel - amit egyik oldalon sem szívesen hallanának..

Zoli a séf 2009.06.22. 10:43:44

@moncayo:
Azt mondod,"Ez a demokrácia nem sokkal különbözik Kádár demokráciájától, "
dehogy is nem!!! Ez SOKKAL szarabb!!!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.06.22. 10:54:22

@Megfigyelo: Ugy erted miutan az MSZP es az SZDSZ szetlopta a Postabankot, nem mintha a fideszt vedeni akarnam... De nezd meg mi lett a zsirdiszno allmi penzt sikkaszto tolvaj partokat is kiszolgalo princz gabor ugyebol... SEMMI.

Apropo postabank!!

"a költségtérítések listája végül nyilvánvalóan törvényellenes módon került ki a sajtóhoz, ám az ügynek ebben az aspektusában a brit rendőrség a parlament feljelentése ellenére megtagadta a nyomozást, mondván hogy az nem szolgálná a köz érdekét"

Viszont nalunk a sunyi rohadt "igazsagszolgaltatas" eljarast indotott a Napi Gazdasag es a foszerkeszto ellen!! Nalunk a kozerdek smafu, a legfontosabb a bunozo tolvaj politikus es gazdasagi csurhe vedelme!!!

Bizom benne, hogy hamarosan jon az elszamoltatas ideje!!!

uni1002 2009.06.22. 10:54:36

Magyar sajtó többnyire /tisztelet a kivételnek/ abban áll, hogy az MTI kiad valami félrefordított, láthatóan hibás adatokkal ollózott hírt, és az félórán belül, az összes hírportálon megjelenik, és napokig ismételgetik. Aztán ha sikerül megtalálni a forrást a neten, kiderül, hogy legalább a mértékegységeknek néztek volna utána, mert a angol lábot mondjuk kilométernek fordították. /nem vicc, megtörtént/

Link Elek 2009.06.22. 10:55:23

orditva koveteli a 'nep", hogy a jobbik forduljon a fehergalleros bunozok fele.
tippelnem, hogy arra is lesz ...bunozes szavuk

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.06.22. 10:57:47

Nyilvan azert idili nekik egy ilyen fotolvajt csucspozicioba rakni, mert akkor rairanyul a figyelem es a tobbi kis igazgatocska meg szerzodo fel siman szetlopja a ceget ennek a kocsis arnyekaban...

Amanitin2 (törölt) 2009.06.22. 10:59:13

az nagyon édes, amikor a sajtó siránkozik, hogy milyen puha a sajtó.
Tomika. Téged ki tart vissza attól, hogy akcióba lendülj pártállástól függetlenül, és rágyújtsd a házat a Kocsisra?

kz71 2009.06.22. 11:05:25

hajrá!

- egyszer megérem, hogy egy bármilyen hasonló cikk első kommentje nem azzal kezdődik, hogy deamásikislopott??? tisztelt első kommentező, a te falloszoddal is verik a csalánt, ne legyél már annyira retardált, hogy ezzel jössz elő, megáll az ész, tényleg azt kapja az ország a politikusaitól, amit érdemel, amit kiharcol magának (Goethe után szabadon), de ha ez az első reakció, akkor fákhassuk az egészet, marad a mexox vagy mexöx szabály, meg hogy a románok elkötötték a lovakat :(

- felőlem b.ák be a dutyiba minden parlamenti párt minden vezetőjét, és ha megegyeztek, hogy merre menjen az ország szekere (mind1, csak legalább egy irányba menne), akkor kijöhetnek, majd második alkalommal végleg ott maradnak, ha szívatják egymást (apropó, ma lesz főbíró? leszarom, ki hazudik, de ha megtudnám, csomagoljon és irány Antarktisz!)

- kifogáskeresésben jók vagyunk, és totál jogosnak is érezzük (nameg sokan nem tudnának megélni stb. bla-bla), hogy miért nem kérünk számlát, miért csalunk adót, miért nem veszünk jegyet a BKV-n, de azért fogyasztunk, hitelt veszünk fel és utazunk, stb. _tisztelet a kivételnek_

amíg Gyermekétkeztetési és hasonló alapítványokra van szükség a honban, addig hajrá Seres Mária, hajrá LMP, hajrá civilek, hajrá emberek (lipóti péktől a Bátortábor támogatókig), a sok sztárolt pöcs meg kapja be, nem hatalmasságok, szánalmasak, és mi is azok vagyunk, ha annak tartjuk őket!

kz71

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.06.22. 11:06:17

Tisztelt Cikkíró!

Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy Magyarországon a Napkelte műsorában Karsai képviselő úr maga mondta a kamerákba, hogy ő a költségtérítéséből Karácsonyra karácsonyfát, húst, tésztát, és egyéb alapvető élelmiszercikkeket vásárolt (ezt számlával tudja igazolni) és ezeket szétosztotta a rászorulók között.

Az vele szemben álló három újságíró egyikének sem jutott eszébe a kérdés: "Képviselő úr, mit ért ön a 'szavazatvásárlás' szóösszetételen?"

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.06.22. 11:06:23

@CyberPunK: Miert en vagyok a bunos ha nem kerek szamlat egy fagyi miatt? Talalja meg az allam az adminisztrativ modjat, hogy nekem csak akkor kelljen kernem szamlat ha garanciat akarok. Nem az en dolgom, hogy az o adozasi nyomonkovethetoseget elosegitsem. Rossz pelda osszehasonlitani az ilyen allamipenzeket milliardokkal sikkaszto bunozoket egy egyszeru szamlaadasi "kotelezettseg-elfogadas" vegletes peldajaval.

psmith a SAP 2009.06.22. 11:06:48

@Link Elek: Jobbik? Na ne röhögtess, nagyobb bűnözők vannak benne mint a többi pártban.

Vagy ha nem is nagyobbak, ugyanolyanok...

vinca 2009.06.22. 11:08:05

Ez a mentalitás, ezek a problémák valahol a régmultban gyökereznek. Az uram-bátyám korszak, a szocializmus és a mostani "rendszer váltás" nem különböznek egymástól. A jelenségnek csak a neve változott, amennyiben régen panamának, ma korrupciónak hívjuk.Sajnos a jelenség párt-, kormány- és személytől független, éppen ezért reménytelennek látszik a megváltoztathatósága. Kormányok, vezetők jönnek és mennek a jelenség marad. Egyik kutya, másik eb.

burokrata 2009.06.22. 11:08:27

A szervilis magyar sajtorol csak annyit, hogy, mig a briteknel mindenki kap hideget-meleget partallastol fuggetlenul, itt aztan a bodoky jo alaposan valogatta meg a peldait... hehehe.

CyberPunK 2009.06.22. 11:13:43

@Chaoyang: Talalja meg az allam az adminisztrativ modjat, hogy nekem csak akkor kelljen kernem szamlat ha garanciat akarok.

Azért vagy te a bűnös, mert bejelentési kötelezettséged van, ha nem kaptál valamiről számlát, azaz adócsalás esete áll fent. Ha te nem tartod be a törvényt, akkor mire fel sipítozol, hogy más se. Igen te is szarházi vagy, csak éppen sokkal kisebb mértékben.

kz71 2009.06.22. 11:15:37

@Chaoyang: mondom, kifogás mindig van...a ,,nem az én dolgom'' (amúgy soxor teljesen jogos) annyiszor, de annyiszor elhangzik...unom, inkább lehajlok, és felszedek egy papírszemetet, minthogy pofázzam, hogy miért nem oldja meg az állam, hogy tiszták legyenek az utcák...mert igaz, oldja meg, meg az adómból fizetem a mindenlófaszt, de ha nem müxik, akkor fel kellene ébredni...Antallnak igaza volt, egy mondatában benne van az elmúlt 20 év, tetszettek volna...de a végén még Budaházy mellé ültetnek 8-)
kz71

Maszat04 2009.06.22. 11:20:45

AZ Index a magyar sajtó része! Javasolnám, hogy minden nap foglalkozzon ezekkel a témákkal. Ha a magyar emberek valóban fogékonyak erre, akkor az Index egyedüli médiorgánum lesz és az összes többit érdeklődés hiányában nem nézik, olvassák majd. Tehát nem a többit kell fikázni, hanem megmutatni. Aztán az Index tuljadonosai eldöntik, hogy meddig mehet el az Index.

szemeteske 2009.06.22. 11:20:54

Itt lehet kommentezni, de minek. Ez egy következmények nélküli ország.
Egyébként pontosan az megy a világban már több ezer éve. Vannak urak és szolgák. Az uraknak mindent lehet, a szolgáknak kuss van és húzzák az igát.
A "fejlődés" mindössze annyi, hogy most a csatákat "demokratikus választásnak" hívják. De ott is a pénz dönt mint régen a háborúkban.
Ez az egész demokrácia, szabdságjogok stb. egy nagy álnok baromság. Adtak a pórnépnek sajtburgert, nemzeti vágtát, meg plazmatévét 120 havi hitelre hogy kussoljon és azt higyje egy normális világban él.

bastard 2009.06.22. 11:20:59

Az egészet úgy hívják: bérsajtó! Ha szponzor ott van, akkor nyilván nem lehet ellene cikket írni. Ennyi....
Az egész közélet olyan, amilyen. Ameddig nem lesz tisztességes civil kontroll, addig itt nem fog történni semmi.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.22. 11:21:44

@snakekiller23: Nem asszisztáltak. Azok a cikkek valahogy sose jutnak el a jobboldali olvasókhoz, amelyekben nem csak hogy nem mentegetik, hanem egyenesen cinkelik azokat a politikusokat, akik elvileg a sajátjaik. Jobboldali sajtóban te nem nagyon olvasol olyat saját oldali politikusról, mint amiket a másik oldalon szoktak írni. Csak hát ez ugye nem illik bele a kialakított képbe, ezért elhallgatjuk. Úgy látszik nagyon régen volt már 1998-2002. Pedig ha az akkor kormánypárti Magyar Nemzet szervilizmusát vesszük egy egységnek, akkor az akkori tévéhíradó 1,5-es értik nyalta magát, a mostani baloldali sajtó meg valahol 0,2 és 0,6 között téblábol valahol.

Szóval erre a "hiteles" témára térjünk vissza mondjuk egy évvel a FIDESZ győzelem után. Akkor nézzünk körül a jobboldali sajtóban, és hasonlítsuk össze, hogy mennyivel jobb a mostani baloldali sajtónál. Valahogy nem tartom valószínűnek, hogy csak azért nem lesznek tele kormánypárti botrányokkal, mert nem lesz téma :-)

hablabla 2009.06.22. 11:23:02

Egy dolgot nem értek. Ha ennyi pénznek lába kell, mit csinál vele? Én már rég nyugdíjba mennék nem pedig egy másik idegbeteg céget vezetni.

Gondolom ez csoportmunka a részükről, a kormány megengedi, a minisztériumok törvényileg támogatják, az APEH elnézi, a tanácsadók, könyvvizsgálók falaznak, a titkosszolgálat hárít, az újságírók megrendelésre dolgoznak...

Így már értem miért nem elég nekik a világ összes pénze. Hát sokan osztoznak ebből, meg ugye jönnek majd a választások, az se olcsó. Ördögi kör.

viragimado 2009.06.22. 11:23:27

Megint eltévedt több kommentelő!! Ne azt nézzük már ki melyik párt tagja, hanem hogy mit tett? Lopott, fals szerződésekkel szedte meg magát, megkárosította az országot, minket honpolgárokat? Börtönt neki!! Pártállástól függetlenül, hiszen mindegyik párt tagjai lopnak, ha alkalmuk nyílik rá!! Ez Magyarország! Ez a gáz. Szépen megosztották az országot, így jobban eltudják tusolni a bűnügyeiket, és azt közösen ám! Amíg nem gondolkodunk egységesen, nem ítéljük el egységesen az összes gazembert, addig az ő malmukra hajtjuk a vizet. Ébresztő!!

bolek 2009.06.22. 11:24:04

@empé:
szerintem nem kell csodálkozni, hogy a Jobbik megerősödött, az LMP meg lenyomta az SZDSZ-t. Anyáznod a Jobbikot, csak mert nem LMP... buta dolog. Valakiknek rendet kell rakniuk, mert nyakig ülünk a korrupt szarban; és lehet, hogy ez a feladat előbb-utóbb a Jobbikra hárul.

Az országban kb. 20-30%-nyi embernek már mocskosul elege van a politikusok meg az újságírók hazudozásaiból, kussolásaiból, gerinctelenségéből. Ezen már k*rvára kéne változtatni. A baj az, hogy a változtatáshoz 20-30% kevés, mert a Fidesztől nem várhatjuk a megújulást.

Akkor meg mi marad? Nyavalyogni itt a neten. Fasza. Akkor már inkább szurkolok a Jobbiknak meg az LMP-nek, hátha az is bejut. Szeretnék majd egyszer ebben az országban normálisan is élni!

F*szházi politikusok, remélem, olvassa valamelyik gerinctelen ezeket a kommenteket.

bolek 2009.06.22. 11:25:23

és Bodokynak: jogos és jó az írás, köszi!

cooper (törölt) 2009.06.22. 11:26:05

@CyberPunK:
tök igaz, a bíróságok úgy ahogy vannak: a bűnözők érdekeit szolgálják, tehát ha találkozol egy bíróval csak úgy, valszeg ő is korrupt, szar bűnöző
this is hungary:)

csendeske 2009.06.22. 11:27:16

Ezeknek az embereknek már nem a pénz számít, csak a hatalom, mivel otthon csak egy piti senki, aki maximum a családján zsarnokoskodva eélheti ki magát. Persze a pénz, mint rutin szükséges ...

marosy 2009.06.22. 11:28:22

Nahát, fel van háborodva a lakájmédia, aki részben felelős azért, hogy idejutottunk.

viragimado 2009.06.22. 11:29:23

@Fedor: igazad van. Nincs hiteles sajtó. Még ha több oldalról olvasunk is, csak részigazságokat láthatunk meg. Ezek a szemetek ebben nagyon összefognak, nehogy már kikerüljön a pénz a zsebükből. Így inkább elnéznek egymásnak ezt-azt. Az egész egymás elleni harc csak látszat, csak átverés!! Pénzügyekben, osztozásban nagyon is egyetértenek.

szemeteske 2009.06.22. 11:31:29

Ray Liotta megmondta a Nagymenők c. filmben (based on true story, érdemes megnézni!): "Lefizettük a bírókat, lefizettük az ügyészeket, lefizettük a rendőröket. Mind tartotta a markát, és ezért mi mindent elvehettünk."
Így megy ez. Betesznek valamit a kocsidba/lakásodba, jön a "haverikutya" és mész a sittre. Ennyi.

msmester 2009.06.22. 11:32:38

Teljes mértékben egyetértek a cikkel: a probléma szerintem nem a magyar sajtóval van elsősorban. Sok fontos orgánum (legalábbis az internetes lapok közül) cikkezik vagy cikkezett erről: több újságíró már-már a rendőrség/ügyészség munkáját végezte, amikor konkrét információkat szerzett be az érintett offshore és egyéb cégekről és tulajdonosi hátterükről.

Az a baj, hogy rendőrségnek szimplán nincsenek eszközei egy ilyen ügy felgönyölítésére, az ügyészség pedig be van szarva attól, hogy egy ostoba és korlátolt bíró miatt, bizonyítottság hiányában elbukják a büntetőügyet. Kéne pár tökösebb ügyész, aki nagy ívben leszarja a sikermutatókat és egy ilyen ügyet akkor is a bíróság elé mer vinni, ha nincs 100 %-osan felderítve (mert talán nem is lehet). Ilyenkor mondjuk lehet, hogy elbukja a tényállások felét, de legalább ki lesz borítva a szarosvödör. És ha a bíróban van egy csepp spiritusz, akkor megállapít valamit: nem feltétlenül azt, amit elkövetett a fickó, de valamit, amiért frankón be lehet börtönözni (hűtlen v. hanyag kezelés, számviteli bűncselekmény, adócsalás, csalás, befolyással üzérkedés - kellően hosszú a lista).

Ennyi: ügyész és bíró hölgyek és urak! Észre kéne venni, hogy a "bűnöző" az többé nem piti tolvaj vagy klasszikus nehézfiú, aki lelép 1 millió forinttal a pénzszállítóból...

viragimado 2009.06.22. 11:36:41

Arról kellene népszvazást kezdeményezni, hogy minden olyan törvényt szüntessenek meg, ami titkosítani engedi közpénzek, közcégek, a kormány, az államháztartás kiadásainak dokumentumait!
Legyen az alkotmányban, hogy bármely állampolgárak kötelesek legyenek megmutatni a szerződéseket, számlákat, iratokat. Ha valaki olyan dolgot tapasztal, ami vizsgálatra érdemes, akkor vizsgálják ki, és a bűnös(öke)t börtönnel, saját, és családi vagyonelkobzással büntessék!! Ha bárki megnézhetné, bárki ellenőrizhetné ezeket, talán nem mernének ilyen dolgokat megtenni!!

erdi 2009.06.22. 11:38:19

Magyarországon egyetlen újságírói kezdeményezés van ami igyekszik feltárni a képviselői/közszsreplői gusztustalanságokat, és úgy hívják: Célpont (Hír TV, www.hirtv.hu/multimedia).
Több esetben is lebuktattak képvislőket, akik ellen az ő oknyomozói közbenjárásukra eljárás indult, és akik szinte minden esetben bűnösnek bizonyultak. A műsor szerkesztőit viszont a jelnlegi kormány próbálja minenféle módszerrel lehetetlenné tenni.

Mellesleg ha az indexben felmerült ez a "hiány" miért nem kezdeményezik ők is berkeiken belül egy oknyomozói újságírói osztag felállítását? Olvasói igény volna rá..

erdi 2009.06.22. 11:43:14

A féltudású magyar elit
index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/
A cikk még mindig angyon aktuális, és az újságírók felelősségét is korrekten pedzeget.
Újságírók: nem csak fikázni, hogy mi nincsen a magyar médiában, hanem tenni ellene!

borsoo 2009.06.22. 11:43:59

szevasztok,
köszönöm a cikket a szerzőnek, különösképpen, hogy még arra is adott lehetőséget, hogy nyomáskiegyenlítő síp megszólaljon.

És valóban, de azért nem tudom megállni, hogy ne általánossítsak, a cikk kapcsán, az a baj, hogy nincsen felelősség vállalás. És a ma berjesztett képviselőválasztásre vonatkozó törvényjavaslat elzt emelné végképp az alkotmányos rend részévé, azzal, hogy megszünteti ez egyéni képviselőket, azokat, akiket egyáltalán elvileg felelősségre lehetne vonni. Bűzös és kisstílű ügyek és legyek...

erdi 2009.06.22. 11:47:15

msmester
A rendőrségnek igenis van eszköze. Pl az MT székház előtt megtehette volna azt a rendőrség,hogy passzívak maradnak, esetleg a tűntető tömeg mellé állnak. de hát ők is a jelenlegi hatalom kiszolgálói.

gmower (törölt) 2009.06.22. 11:48:44

És azon miért nem akad fenn senki, hogy Magyarországon indulhat egy olyan párt Európai Parlametni választáson, amelynek a listavezetője ellen egy bírósági és egy nyomozati szakaszban lévő ügy van folyamatban, ráadásul épp uniós pénzek lenyúlása miatt? Hogy lehet, hogy ezeket az ügyeket fel kell függeszteni, mert a jelölés miatt mentelmi jogot kap, egész addig, amíg az OVB ki nem mondja hivatalosan, hogy nem jutott be a parlamentbe?

Látom, azért van, akikre hat a szélsőségesezés (@Link Elek), ami ráadásul olyan pártoktól származik, mint az MSZP (egy diktatúra pártjának jogutódja, az nem szélsőséges, mi?), SZDSZ (akik Öszöd óta tartó politikai ámokfutása még lejjebb nyomta az országot, az amúgyis nyakik érő szarba, miközben csak a melegek jogaival, meg a nem létező nácikkal vannak elfoglalva), MDF (nálam akkor vágták el végleg magukat, amikor köreikbe fogadták azt a Lengyel urat, akit jogerősen elítéltek rendőrökkel való verekedés miatt, és gyönyörűséges pornográf felvételekkel is büszkélkedhet, csak azért, hogy meglegyen a frakció, na ez aztán a konzervatív banda...)

Komoly hányinger kerülget a parlementben jelenleg helyet foglaló pártoktól, és minnél hangosabban fognak agitálnak a Jobbik ellen, annál inkább biztos vagyok benne, hogy érdemes lehet rájuk szavazni (ők az egyetlenek, akiknek valós esélyük van a jelenleg parlamenten kívüli pártok közül, hogy bejussanak)

petyo 2009.06.22. 11:49:11

"Míg a nálunknál rámenősebb sajtóval megáldott ..."
Nem nálunknál, mienknél.
Szerintem.

Idet 2009.06.22. 11:49:44

Továbbá azt is megkérdeztetnénk, hogy Kocsis et netán szintén a született vezetők közé tartozik, mint annyi pártállami elődje?

Tök mindegy, hogy atomerőmű vagy BKV? Jó, a szakminisztereknek nem kell szakembereknek lenniük(bár talán nem ártana), az adminisztratív feladat. De hogy egy vállalatvezetőnek sem?! Seckojedno? Bár, ha meggondoljuk, hogy a BKV(is)a maghasadás sebességével amortizálódik...

petyo 2009.06.22. 11:51:29

Szóval ha ez így van, akkor az Index miért nem?
1. Az index nem része a sajtónak
2. Az Index ugyanolyan szervilis teszefosza trutyi mint a többi
3. Az Indexnek nem is dolga

Egyszerre több is megjelölhető.

borsoo 2009.06.22. 11:52:22

@Fedor: Drága barátom, nem tűnt fel, hogy nem a jobboldal osztja ma a lapokat? Talán jogos a felvetés, de biztosan arányérzék vesztett. Ismerős biztos, mikor a szomszéd a az új Audijával mondja, nagy a jólét, neked is van autód. Aki választ, mondhatja, hogy nem ért hozzá, de ha politikáról van szó, a döntés első és legfontosabb eleme az, hogy embernek milyen? És ez a kérdés olyan, amire bárki válaszolhat, akkor is, ha nem ért a politikához, csak egyszer kétszer kinyitotta a fülét, szemét, pénztárcáját.

Maszat04 2009.06.22. 12:07:23

A Célpont valóban nem rossz, de természetesen egyirányú. Magyarán, ugyanolyan hevességgel megnézhették volna, hogy Szijjártó Audi4-se után ki fizet adót, milyen szerződéás van mögötte, stb. Kicsi dolog, de ilyennel a célpont nem foglalkozik. Érthető, hiszen a másik oldal pénzeli a HírTv-t. Ez még önmagéban nem baj, de ne emeljük már őket a magaslatokra. Amúgy ideológiailag biztos alapokon könnyebb újságírást csinálni.

CyberPunK 2009.06.22. 12:25:16

@Megfigyelo: Sorry, laikusként nekem benne van a független rendőrségben, mivel elvileg ők a felügyelő szervük. Mondom, laikusként.

petyo 2009.06.22. 12:29:45

Másnak tényleg nem tűnt fel, hogy most sem történt újságírás? Lehet, hogy akkor ez így rendben is van.

schnee 2009.06.22. 12:40:34

@Fedor: " Tocsik botrány kiderítésében pl. annó élen járt a Népszabó meg az Esti Egyenleg, pedig egyik se a jobboldaliságáról (volt) híres. Úgy látszik azóta elfogyott a szufla :-(" - Az esti egyenleget gyorsan meg is szüntették utána.....

Che Pel (törölt) 2009.06.22. 12:51:37

Iszonyat jó háttere lehet ennek a Kocsisnak! Nagyon komoly pénzeket tolhat le politikusoknak, hogy eltusolják az ügyeit és nagyobb szerkesztőségek erős embereinek, hogy hagyják békén...
Érdekes, hogy a fityisz sem nagyon emberkedik ez ügyben...

Kellene már egy - véresszájú - Robin Hood (de legalább egy Ernesto Rafael Guevara de la Serna), aki "rendet rakna" a sok mocsok rohadék között, sok hullával fűszerezve...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.06.22. 12:55:15

petyo: persze, hogy rendben van. Kicsit meg van kapargatva a sz@r, elvégre kell a cirkusz az embereknek, rávetik magukat néhányan, csócsálódnak rajta, kieresztik a fáradt gőzt. Aztán megy minden tovább, nem történik az égadta világon semmi. Adtak egy kicsit a féligazságnak is, volt is a császáron ruha meg nem is. Így mulat a magyar :)

Idet 2009.06.22. 12:55:56

@CyberPunK: Nem tudom, mit függetlenkedtek itt, amikor az egész ország nem független többé! A Nemzetközi Valutaalap és a Világbank zsebében üldögélünk, úgy táncolnak nagyjaink, ahogyan ők fütyülnek. Ha egy rendszer nem független, a részei sem lehtnek azok!

Idet 2009.06.22. 12:58:47

@Cyr: Az egy másik mese. A császáron nem volt ruha, a történet az okos leányról szól, aki vitt is ajándékot, meg nem is, volt is rajta ruha, meg nem is...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.06.22. 13:02:32

Idet: Én nem úgy gondolom, hogy ez a történet az okos leányról szól. (de még mennyire, hogy nem!)A császárra gondoltam, merd elhinni.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.06.22. 13:04:24

És ha magyarázat kell: szavakban volt a császáron ruha, mert az emberek NEM MERTÉK elhinni, nem merték vállalni a következményeit annak, ha kimondják, hogy nincs.

CyberPunK 2009.06.22. 13:04:28

@Idet: Azt hiszem te nagyon nem vagy tisztában, hogy miről van itt most szó. Szerinted az IMF mondja azt pár senkiházinak, hogy épitsé' má villát az adófizetők pénzéből, köcsög? Vagy ők mondják, hogy fizesd háromszoros áron az autópályákat, metrót, hidakat?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.06.22. 13:06:10

cyberpunk: És ha azt mondja? Akkor leülünk a földre és pislogunk nagyokat, mert nincs több kérdésünk? Vagy?

viragimado 2009.06.22. 13:14:29

Továbbra is folyik a jobb, bal ellentét!! Lássátok meg végre nincs ma olyan párt, politikus, nagykutya, stb., aki ne lopná a pénzünket, országunkat!! Egyik sem jobb a másiknál, csak amíg nem kerül a tűz közelébe, addig kiabál. Aztán, ha nagyon kiabál, és nem tudták máshogy elhallgattatni, akkor osztanak neki is, és rögtön elhallgat. Ez megy évszázadok óta ebben az országban.
borsoo: együtt osztják a lapokat barátom! Együtt a jobb és a bal, meg a jobbik, meg az akármelyik. És közben röhögnek rajtunk!!

Kristl 2009.06.22. 13:15:28

Általában a közéleti blogokon kommentelők egy erős hányadának sem ütik meg az ingerküszöbét az ilyesmi, ha pártállástól függő a dolog.
Márpedig ugye a legtöbbre rá lehet húzni.

CyberPunK 2009.06.22. 13:17:40

@Cyr: Na de pont az ellenkezőjét mondják. Azaz nem egészen, azt mondják, hogy azt a kurva kiadási oldalt faragjuk le. Tudom, akkor is mocskos babók. :D

viragimado 2009.06.22. 13:19:38

A babókat ne sértegessük azzal, hogy ilyen szarzsákoknak adjuk a nevüket! :-)))

CyberPunK 2009.06.22. 13:24:27

@viragimado: Ezúton kérek elnézést minden tisztességes babótól. Tuk-ok nem tartoznak ide. :)

ostván 2009.06.22. 13:25:36

Ha igaz, akkor ma Magyarország 4/5-e ellenzéki. Hogy a bánatban nem tudnak eltartani egy ellenzéki sajtót? Nincs közöttük annyi jótollú író, akit érdemes olvasni? Mert én eddig a köpködőkön kívül alig találtam. Azok meg többet hazudnak, mint a Népszabadság. Ráadásul még feltűnően rosszul is.
Amíg nem alakul ki egy olyan orgánum, amit a békés polgár is szívesen olvas, amíg nem tudunk eseményekről olvasni, amiben TÖBB az igazságtartalom, mint az uralkodó réteghez (pártállástól függetlenül!) hűséges jelenlegi médiákban, addig nem érdemes álmodozni.
De - valószínűleg - a Fidesznek sem érdeke, hogy igazán erős sajtót hozzanak létre, mert akkor sem csinálták meg, amikor volt elég pénz erre a célra. Nekik is csak a hűséges kutyák kellettek, akik abba harapnak, amire utasítást kapnak.
Nem baj, hölgyek-urak, álmodozzunk csak!

veny 2009.06.22. 13:30:38

Lehet pártossággal meg mindenfélékkel vádolni a sajtót, igazságszolgáltatást, satöbbit, de szerintem ennél sokkalta ROSSZABB a helyzet.

Emlékeztek bizonyos Várhegyi ügyére?
A jogerős ítélet szerint 154 millás kárt okozó hűtlen kezelést követett el, 1994-95-ben, polgármesterként. Az eljárás alatt volt államtitkár, parlamenti képviselő, minden. Sőt, a jogerős ítélet után is maradhatott pártigazgató.

Az jogerős ítéletre 8 év kellett, az bünti némi felfüggesztett + a kár _harmincadának_ megtérítése. Közben mindenféle kormányok csereberélődtek, ez az elképesztően engedékeny semmi ítélet pedig épp ellenkező színű, és nagyon hajtóvadászkodó kormány alatt született...

A sztoriban annyi az össz "pozitív", hogy végül szép csendben eltűnt a bácsi. Amikor és amivel ő akart, de azért végül mégiscsak.

viragimado 2009.06.22. 13:31:39

@ostván: persze, hogy mindegyiknek hűséges "sajtó" kell. Ez nem olyan, mint régen az udvari bolond, aki egyedül megmondhatta a véleményét a királynak. Itt aki nem bólogat, azt megszűntetik, lehetetlenné teszik, stb. Egyik sem szereti látni, mikor megírják a szart, amit csinált!
Ezért lenne jó az összes pártot meg a véresebb híveket egy lakatlan szigetre küldeni (ahol persze a madár sem jár, nincs semmi amiből hajót, repülőt csinálhatnának, és egy idő után egymást ennék reggelire, ebédre, vacsorára. Ezt nagyon bírnám!

guszti 2009.06.22. 13:32:06

persze, kocsisúrnak (doktor!) nőjön fasz az orrára, meg a többi ilyen szuperképzett, szuperkorrupt ügynöknek is. Kár, hogy egy ilyen pozíciók elosztásába fizikailag képtelenség az istenadta népnek közvetlenül beleszólni.

Lenne erre ez a nagy képviseleti demokrácia vagy mi. Ami úgy tünik bekrepált, mert képviselőink sem a saját költségtérítésükkel nem hajlandók elszámolni, és szemmel láthatóan a súlyos gondokkal küszködő igazságszolgáltatás renbetétele sem mozgatja őket. Legalábbis jóideje sikeresen szabotálják el a főbíróválasztást, ja, megírta a zindex is: bábot akarnak. Ezért képesek még nyíltszini és leplezetlen hazudozásra is, holmáshol mint a parlamentben. Ezekben a percekben is asszem épp szabotálják ezt az ügyet.
Ha most megint leszavazzák a Bakát, és legközelebb majd találnak valakit, aki mind2 oldalhoz elég lojális, és elérik, hogy az elnök se álljon keresztbe neki, ennyi szenvedés után, nos, akkor már nem lehet majd semmit tenni ez ellen.

Most viszont benne lennék olyan akcióban, hogy aki úgy érzi, lehetőleg jó sokan, küldjön egy emailt annak a képviselőnek, és cc-zze annak a pártnak, akire a legutóbbi parlamentin szavazott. Csak annyit írjon mindenki, hogy szeretné, ha azok, akik őt képviselik, nem szabotálnák el az alkotmányos rendet. Persze kilátásba lehet helyezni hasonló elven működő tüntetést is, ahol mindenki az előtt a pártszékház előtt hőbörög, ahová legutóbb ixelt. Csak leesne nekik végre hogy van sok dolog amit nem csak a másik oldal nem csinál jól...

viragimado 2009.06.22. 13:34:24

@veny: és a Postabankos ügy sem pite!! Vagy a Tasnádi per! És még lehetne sorolni, kik milyen csillió-milliós sikkasztást, hűtlen kezelést, lopást, stb., úsztak meg! Vagy kaptak érte 1 év felfüggesztettet. És persze vagyonuk sem volt ám, amit el lehetett volna kobozni!

veny 2009.06.22. 13:36:37

@ostván: SZAKMÁRÓL tetszik beszélni.
Amikor az újságíró profi, és azt csinálja, ami a dolga, mégpedig jól, mert ért hozzá, és mert ő újságíró.

Ugyanez elmondható gyakorlatilag mindenre, alkotmányjogtól a cipészetig. Magyarországon az embereknek foglalkozása van (már ha), nem szakmája.

viragimado 2009.06.22. 13:37:19

@guszti: ehhez kellene, hogy ne pártokban gondolkodjunk. Ezt csak egységesen lehet megcsinálni, az már nagyságrend lenne. De most egyik köpköd a másikra: nem az én képviselőm csinálta, hanem a tied, és ez fordítva. És nem fog írni, mert nem az övé a hunyó! Ilyen a magyar ember!
Én meg kinek írjak?! Az összesnek? Már akkor sem volt kire szavaznom!

veny 2009.06.22. 13:43:24

@viragimado: Persze, sajna van mit sorolni.

Várhegyi ügye azért extra "jó" példa, mert a politika csúcsára már eljárás alatt állóként ért fel, ráadásul mind az elkövetés, mind az ítélet ellentétes színű kormány idejére esik, és mégis olyan sima az egész neki, hogy a saját jó k... édes anyja se ágyazhatna puhábbat.

Na most ilyenkor két dolog marad: vagy abban kezdesz hinni, hogy a maszop és a fityisz tulképp egy párt, vagy azt kell elfogadd, hogy gyakorlatilag senki nem ért semmihez.

Sajnos utóbbi a valószínűbb.

viragimado 2009.06.22. 13:46:52

@veny: én is az utóbbira a szavaznék, bár a másik is érdekes felvetés! :-))

is 2009.06.22. 14:01:46

csak egy megoldás van: egyszerre elküldeni az egész bagázst. mert ha csak az egyiket (egyik oldalt) küldöd el, akkor a másik azt hiszi, hogy sikeresen elhitette magáról, hogy ő nem.

nekem a Jobbik nem a szívem csücske, de kibaszottul tudnék örülni egy 40% FIDESZ, 20% Jobbik, 40% maradék (MSZP-MDF-LMP) parlamentnek. onnantól lehetne mindenkinek gondolkodni, ha meg nem teszik, akkor legközelebb LMP-Jobbik kormány lesz, mert a többiek lesznek az 5%-os pártok.

sajnos a helyzet róka fogta csuka. a választópolgárnak kellene felismernie, hogy az állam iegészségügy, az állami oktatás, az állami mindenfajta ellátás, az államilag/pártilag pénzelt sajtó, az állami munkahely teszi ezt lehetővé. egy rendes magántulajdonú kórházban nincs értelme a gyógyszereken korrumpálni, egy rendes magántulajdonú BKV-ban 10FT-ot tud a vezig meglovasítani, mielőtt a tulajok páros lábbal, és örökre kirúgják. a tavalyi nészavazás nagyon nagy szög volt a kapitalizmus koporsójába, mert fenntartotta az állami mutyit. nem erre van az előre, ezt kelene felismerni.

psmith a SAP 2009.06.22. 14:47:16

@is: Hiába lenne ilyen róka fogta csuka parlament, semmit nem érne.
Ezek most is együtt lopnak, ezután is együtt fognak. @viragimado: -nak igaza van, itt minden hülye azt hiszi, mondja, csak a másik oldal lop, a mieink becsületesek vagy ha loptak is az már régen volt és nem számít.

Nem számít egy faszt, aki egyszer lopott, lopni fog mindig ha lehetősége lesz rá.

Idet 2009.06.22. 14:57:00

@CyberPunK: De, nagyon is tisztában vagyok. Tudják a közpénzlopók, hogy maradnak az említett szervezetek jóvoltából, és amire el kell takarodniuk, addigra kivitték a vagyonukat (a vagyonunkat)akárhová, és ők is elslisszolhatnak, bántatlanul. Mert ez az alku része lesz, ld., amikor Antall torkára tették a kést.

Ezért aztán nyugisan üzletelnek. És, Cyr, igen, csak ülünk és pislogunk és tűrjük. Nem csinálunk semmit, a nyavalygáson kívül, amit most én is művelek.

Láttátok, mi van Iránban? Igen? Egy nyüves választás miatt? Nem kell vérnek folynia, de tenni azért lehetne! Ja, hogy az Ázsia, az más? Meg a puliszka nem robban? A kispörkölt nem robban, ahogy látom.

morer 2009.06.22. 15:09:49

A Kocsis Pista régi szaki már, a Tocsik ügyben is ő söprögetett az ÁPV Rt-nél, Pakson is kuszálta a szálakat, az MVM-nél már nagyban játszott, de úgy látszik tehette. Gondolom a BKV-t is megszabadítja néhány milliárdtól. Egy a kérdésem? ennek a senkiházi pusztaváminak mikor lesz már elég? mennyit akar a köz vagyonából elsíbolni? Akkor lesz rendszerváltás, ha az ilyen gazfickók el lesznek számoltatva. Sajnos a vagyonadóra már meg van nekik a kibúvó, megint a plebsz fog fizetni a szerény "vagyonáért" panel, vagy falusi családi vályogház!

veny 2009.06.22. 16:06:04

@Idet: Akkor mennyé Iránba demokráciázni...
Az benne a jó, hogy ha nem az egyik fél lő le, akkor majd a másik, legfeljebb kicsit várni kell. :)

veny 2009.06.22. 16:09:54

@morer: A magam részirül úgy vagyok ezzel, hogy rajta vagyok jópár éve a 150 000 legtöbbet adózó magori pógár listáján, de esélyem nincs a közeljövőben a vagyonadó bármely tervezete szerinti adóalap beszerzésére.

Innentől kezdve elmész ám a plebszbe vályogházalni....

daito 2009.06.22. 16:28:15

Ezek azért érzékeny kérdések. Nézzünk egyszerű példát.

A legutóbbi paksi vezérváltásnál (Kovács helyett Süli) a paksi felügyelő bizottsági tagságából felmentették Vitézy Lászlót. (Tehát egy jó ideje tagja volt.)
Tessék googlizni, korábban mivel foglalkozott Vitézy úr; kinek volt tanácsadója; kinek a nagybátyja, vajon testvérének van-e köze a Helyi Téma néven futó remek újság kiadásához, és hasonló érdekességek.

Ez nem a vádaskodás, egyszerűen azt kell érteni, hogy idehaza fodrászt is ismeretség és/vagy rokon/ismerős/barát/kolléga ajánlása alapján választunk. Ez a nagy emberek életében sincs másképpen és időnként összeérnek a szálak. (S ez nem jelent semmit sem.)

veny 2009.06.22. 16:58:39

@daito: Hehe, még a roppantul civil BKV-felügyeleti VEKE is efféle Vitézyt futtat. Jó kis család, be kéne nősülni, vagy valami ilyesmi... :)

Idet 2009.06.22. 17:13:39

@veny: Pont azt mondom, hogy nem kell vérnek folynia. Viszont ők nem tűrik ezt a packázást, amit mi is, és Iránban sincs demokrácia, ahogyan nálunk sincs.

Az ilyen "egyik kuta, másik eb", "úgyse lehet mit csinálni" című tanyasi bőcsködés is oka annak, ami van, Kádárék is ezt a mentalitást használták ki. Lesünk ki a saját kerítésünk mögül, hogy a többi hülye hogy mászik bele a sz@rba, majd talán nekünk is kijön belőle valami, csak mi meg ne zökkenjünk!

DennisMoore 2009.06.22. 17:36:30

Szerintem amig ezek a partok az opciok, addig ugyis ez marad ami van, bar szinte biztos vagyok abban is, hogy a jobbik is csak addig fog az elszamoltatasrol ugatni, amig nem jut a husosfazek kozelebe.Amint haraphat egy nagyot, az is befogja a szajat.
Hat, nem tudom, szerintem ez Mo-n mindig is igy volt, es igy is marad.Moricz Zsigmond is megirta annak idejen.Igy megy ez.

bozgor 2009.06.23. 13:01:02

Az emberek elvesztették az önbecsülésüket. Kívül mindenfelé szemét meg Petpalack halmokat látni, de belül, a lelkekben sem jobb a helyzet; igénytelenség , meghunyászkodás mindenütt.

Pedig ezt mi tettük, mi hagytuk, hogy így legyen. Nem éltünk az utóbbi 20 év lehetőségeivel.

hiába, a demokráciát is tanulni kell.

Micro_fine 2009.06.24. 08:47:08

A pénzért mindent, a több pénzért még annál többet is megtesznek az érdemtelenül pozicióba jutottak. A tojáson kivüliek nagyon nagy része meg eszméletlenül törekszik bejutni a KIVÁLTSÁGOSAK közé. A maradék néhány millíó, egyenlőre bambán figyeli a hülyeségeket, ezek vagyunk.

Micro_fine 2009.06.24. 08:47:25

A pénzért mindent, a több pénzért még annál többet is megtesznek az érdemtelenül pozicióba jutottak. A tojáson kivüliek nagyon nagy része meg eszméletlenül törekszik bejutni a KIVÁLTSÁGOSAK közé. A maradék néhány millíó, egyenlőre bambán figyeli a hülyeségeket, ezek vagyunk.

Micro_fine 2009.06.24. 08:47:39

A pénzért mindent, a több pénzért még annál többet is megtesznek az érdemtelenül pozicióba jutottak. A tojáson kivüliek nagyon nagy része meg eszméletlenül törekszik bejutni a KIVÁLTSÁGOSAK közé. A maradék néhány millíó, egyenlőre bambán figyeli a hülyeségeket, ezek vagyunk.

Micro_fine 2009.06.24. 08:47:57

A pénzért mindent, a több pénzért még annál többet is megtesznek az érdemtelenül pozicióba jutottak. A tojáson kivüliek nagyon nagy része meg eszméletlenül törekszik bejutni a KIVÁLTSÁGOSAK közé. A maradék néhány millíó, egyenlőre bambán figyeli a hülyeségeket, ezek vagyunk.

erdi 2009.06.24. 15:32:16

Mert ez történik a magyar oknyomozó újságírókkal:
www.mno.hu/portal/644762

VIII. Henrik 2009.06.24. 20:44:59

@qmatch: Ezen a címen tömi meg a saját zsebét. Valamennyit nyilván juttat az elvtársaknak, de nagy része az övé.

Baromméter 2009.06.25. 17:17:11

Nagyon jó cikk, de:

"Ezzel nem prejudikálni akarok, Kocsist is megilleti az ártatlanság vélelme, mint mindenki mást. "

Az említett N-Britanniában pontosan attól másképp a helyzet, hogy politikusok ill top-menedzserek vonatkozásában eltérően itéltetik meg a büntetőjogi értelemben vett bűnösség és a gyanú árnyéka, ill hasonlóan a jogtalanság és az erkölcstelenség. A tét nagysága miatt prudens módon már ezutóbbi elég ahhoz, hogy a dolognak következményei legyenek. De ehhez nem jog, ehhez egy mgasabb erkölcsi kultúra meg érzékenyebb pofa kell, na meg persze alkotmányosan megerősített elszámoltathatóság, satöbbi, satöbbi.

Baromméter 2009.06.25. 17:19:19

@nabazzmeg: asszem, mi egyfelé gondolkodunk! :)

Micro_fine 2009.06.27. 11:17:34

Ha a Nemzeti Bank elnökének, nem elég a 7 mila havi fix, és megmagyarázza, hogy a törvény szerint neki joga van másodállásban kiegészíteni azt, ha a volt miniszterelnöknek éppen elég volt a 100 mila körüli összeg a nagy és szegény családjának az eltartására, akkor nálunk senki nem lop, legfeljebb nem tudja jól kommunikálni a helyzetét.
süti beállítások módosítása