Széndioxiddal is kistafírozták Kapolyit

2009.01.14. 13:15

A kormány kozmetikázta a privatizáció alatt álló Vértesi Erőmű Zrt. termelési adatait, hogy az erőmű több széndioxid-kibocsátási kvótához jusson a 2008-2012-es időszakban.

>>> Az érvelés erősen sántít

Hujber Ottó a biomassza-, és széndioxid-bizniszben: >>> A világ tíz legnagyobb szalmaerőműve

 

54 komment

Címkék: széndioxid kapolyi biomassza

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr65877278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tuner1 2009.01.14. 17:32:23

Két év múlva ezek az emberek el fognak tűnni a süllyesztőben, új trend jön, kíméletlen új trend..ami elsöpri ezeket a gagyi erőműveket

Zee 2009.01.14. 17:45:30

Ami pofátlan mutyizás ebben a trágya országban folyik,az vérlázító.

Remélem,mire megöregszem az unokáim már nem ebben a kommunistamaradvány-kapitalista rendszerben fognak élni,hanem végre valami normálisban.
miért nem tudtunk rendszert váltani mi is,mint minden más ország?

Gusztustalan ocsmány dolog,ami ebben az országban folyik.

Szégyenlem,hogy itt élek.

Aki utoljára kilép az országból kapcsolja le a villanyt!

psr6 2009.01.14. 17:48:43

bicnic, kéhem cépen, bicnic

Ofélia . 2009.01.14. 17:53:26

Tömény hányingerem támadt:(((

papamaci1 2009.01.14. 18:11:12

Teljesen nyilvánvaló hogy a biomassza égetés éhínséghez vezet. Nyugaton már felfogták....

Aki utoljára elmenekül innen Új Guineába, Grönlandba, vagy Tibetbe ne a villanyt csavarja le, a neutron és kobaltbombák gyújtását kapcsolja be.....az új tulajdonos dögöljön bele a Kárpát-medencébe éppúgy , ahogy a Levantébe és Amerikába is beledöglik majd....

Higany 2009.01.14. 18:26:20

Érdekes, én azt tanultam, hogy Paksot nem jó buli szabályozni (mert drága, pl hamarabb kiég a fűtőanyag), sőt Paks (és a Mátrai Erőmű) ún. alaperőmű, azaz mindig csutkán üzemelnek. Szabályozni sokkal egyszerűbb a szénhidrogén-tüzelésű Tisza II-vel és a Dunamentivel. Konkrétan a gázmotoros eldorádónak is az vetett véget, hogy alacsony terhelésú időszakokban (éjszaka, hajnal) kénytelen volt a rendszerirányító Paksot egyre többször visszaterhelni, ezért aztán úgy alakították át a gázmotoros termelők esetében az átvételi árakat, hogy ne is érje meg nekik ilyenkor termelni.

Nyáron felröppent a hír, hogy Kapolyi barátunk az ukrán határ közelébe tervez valami brutális (talán 4*600MW-os) erőművet és jóféle orosz gázzal tervezi fűteni, meg a 750kV-os "hálózatra" szeretne vele csatlakozni. Erről mi hír? Főleg az aktuális helyzet tükrében pikáns a dolog :D

Higany 2009.01.14. 18:27:39

Szóval szerintem ezért sántít inkább ez a Paksra hivatkozás.

én58 2009.01.14. 18:30:29

Kapolyi mindig jó elvtárs volt, minden szempontból... "Naná", hogy megérdemli!

csodarabbi (törölt) 2009.01.14. 18:32:50

"miért nem tudtunk rendszert váltani mi is,mint minden más ország?"

-> L.M.P.

(lásd jobboldalt a linkeknél)

hvickey 2009.01.14. 18:36:26

@Higany:
Ne is mondd, arra felé születtem, család, barátok még mindig ott laknak. Az a tömény mutyi ami ott is ment vazze...pedig még népszavazás is volt a témában, a munkahelyteremtés varázsszó megtette a maga manipulativ hatását és a csekély szavazói tömeg elvitte a prímet a témában sajna. Remélem nem lesz szaga az erőműnek. Egyébként egy bányató mellett lesz az erőmű, ahelyett hogy megcsinálták volna valami szép kiránduló helynek...
Kapolyi elvtársat ott úgy fogadták lent mint valami kiskirályt.
A régi rendszerben szocializálódott embereknek az ilyen Kapolyik a celebritik. CSinálhatnak bármit, akkor is nagytiszteletű tekintélyeknek fognak számítani. És ezek sajnos ülnek a jobb és a baloldalon szépen rendesen, úgyhogy én nagy változásokban kormányváltás után sem hiszek nagyon.
Mi marad? A szalonképtelen csürheképes szélsőjobb?
Valami új párt kellene, konzervatívliberális, szociáldemokrata zöld párt vagy ilyesmi...
Abban egyetértek hogy az öreg komacsekeket most már ki kellene seperni a hatalomból végre...elég volt már belőlük.

tin_opener 2009.01.14. 18:53:19

Nincs ebben a történetben semmi meglepő.

magyar_SZOCIÁLDEMOKRÁCIA == KORRUPTOKRÁCIA

Kapolyi szerintem pontosan annyira szocdem, mint amennyire Marosán György az volt! (Aki mellesleg vigyorogva mesélte a régi MTV-ben az oroszok 56-os behívásáról, hogy "Bulganyin a vonalban ...".)

tabaki 2009.01.14. 19:04:04

uj trend nem fog jönni atomerőműre lenne szükség...A biomassza ténleg éhinséghez vezet,ill tul nagyok az igényei nem ér annyit.....Arról nem tudok milyen blokkokból fog állniés hogy áll.De más : Nyírtelek-Baktalórántháza közelében brutál erőmű fog épülni az EMFESZ fogja üzemeltetni most meg nem mondom hány darab hány Mw os gázturbina fog benne üzemelni de ha jól emléxem az összkapacitása 2400MW körül lesz.Ez is a 750-esre fog menni 800Mw már 2011-12 körül üzemelni fog.

Idet 2009.01.14. 19:13:48

Tetszettünk volna forradalmat csinálni. Legalább bársonyosat.

jó kis élőlény 2009.01.14. 19:24:53

Én már ennél az uniós emisszió-kereskedelmi rendszernél megálltam egyébként a fejlődésben: mégis hogy a túróban van az, hogy egy légszennyező létesítmény ELADHATJA azt a szennyező mennyiséget, amit ő egy adott évben NEM bocsát ki ahhot képest, amilyen megengedett mennyiséget meghatároztak neki? (Azaz eszerint kvázi előírtak neki.)

Ezt így hogy? Ez milyen környezetvédelmi elv szerint megy?

A mutyiról meg... hát ez a bekezdés így, ahogy van, ez kész. Kicsit kiegészítettem:

"Kapolyi bevásárolt

A 10 milliárd forint jegyzett tőkéjű Vértesi Erőmű Zrt.-t jelenleg privatizálják. Az MVM Zrt. (----- kiegészítés: korábbi vezérigazgató: Kocsis István, aki korábban a Paksi Atomerőmű, most a BKV vezérigazgatója -----) tulajdonában lévő 98,178 százalékos részvénycsomagot a Kapolyi László (az MSZP parlamenti frakciójának tagja) nevével fémjelzett System Consulting Zrt. vásárolja meg, az ügyletet tavaly szeptemberben a Gazdasági Versenyhivatal is engedélyezte. A vállalat élére a január 12-én megtartott rendkívüli közgyűlésen Szabó Pál volt közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert választották vezérigazgatóvá, aki tavaly októberben, a monorierdei vonatbaleset után mondott le tisztségéről."


-
Ebben a buliban ki nincs benne?

Paulusz 2009.01.14. 19:42:58

Egy szakemberrel átnézethették volna a szöveget, mert tele van baromságokkal...
Ez pedig számomra megkérdőjelezi a hír valóság tartalmát.

É2I 2009.01.14. 19:43:44

A Kapolyi(nekemnem) elvtárs jelenleg arra játszik, hogy az állam pénzéből felújítva adott erőművet semmi pénzért felvásárolja. Természetesen "elvtársi"" kapitalista barátai által.
Jelenleg - ami eddig nem is hangzott el - a szénerőművi támogatást gyakorlatilag 100%-ban a kiszemelt erőmű kapja - amit mindenki fizet az áramdíj részeként - de őkelme azt szeretné, ha a magánkezébe kerül, akkor is tovább kelljen fizetni az említett támogatást, márhogy véletlenül se lehessen veszteséges a játékszere. Jelenleg ennek nagy esélye van, már csak a leadandó "jutalékról" megy az alku.
Nos ez se kispénz a co2 kvóta mellé.

Gombatibi (törölt) 2009.01.14. 19:54:03

Megint egy összecsapott cikk, se füle se farka, viszont tele van hatásvadász értelmetlenségekkel.
A bölcsészlelkület mintha büszke lenne arra, hogy rosszban van a számokkal, rosszban van a műszaki tudományokkal úgy mindenestől.

Idet 2009.01.14. 20:02:36

Hát, kedves Gombatibi,

itt szerintem nem a számokról és a bölcsészlelkületről van szó (a tiéd milyen?),hanem, hogy Kapolyi elvt. az aki, ott van, ahol van, és azt csinálja, amit. Csinálhatja, sok más cimborájával együtt. Az összes lelkületünkkel együtt mi szívunk.

mahabharata 2009.01.14. 20:03:28

Igenis köszönet az indexnek az ilyen és ehhez hasonló feltáró riportokért, cikkekért.Aki próbálja bagatellizálni az ügyet, az Kapolyi eltársa lenne?! Érdekes módon nem nevezi meg, hogy mi nem tetszik neki, mi pontatlan a cikkben, így szánalmas. A helyzet reménytelen,hisz nincs olyan demokratikus eszköz, amikkel ezeknek az ügyeknek véget lehetne vetni.Pedig valahogy meg kellene tenni. Elég volt abból, hogy Kocsis István, Szabó Pál, Kapolyi stb stb. neve kering mindenhol. Mindenhol ott vannak. Ez vonatkozik az E-On vezetőjére is....Van egy előretolt helyőrségük külföldön is, London stb....szal nem lehet kisöpörni már őket. Antall elszúrta.

blacklord 2009.01.14. 20:06:06

Hát most igazán nem azért az öt fillérért, de a legszörnyűbb nem is a mutyi az egészben, hanem az, hogy a "megújuló" energiák támogatására szánt pénz 90%-ban ilyen idióta biomassza-erőművekre megy a szél-, nap-, geotermikus-áramfejlesztés és áramtároló kapacitások létesítése helyett (nagymarosi víztározó, illetve sűrített levegős vagy valami más konverzió).
Igazából a végtelen cinizmus a legelszomorítóbb az egészben. Bármi elv vagy cél miatti EUs irányelv megjelenik, itthon MINDIG az az első, hogy valaki hogyan tud ebből 10-100 milliárdokat lenyúlni, ráadásul úgy, hogy az eredeti cél se teljesüljön (ld. Budapest közlekedésfejlesztése, a szent tehén 4-es metró). Ehhez képest Zuschlag egy ártalmatlan legyecske, akivel eljátsszák a bukott eminens szerepét, miközben 3-4 nagyságrendekkel nagyobb összegek napi szinten síbolódnak el.
Tőlem legyenek korruptak, csinálja meg a haver cége, de az legalább értsen hozzá és az eredeti célokkal összhangban valósuljon már meg a dolog!

blacklord 2009.01.14. 20:08:24

És egyetértek, kb. a sajtó normálisabb része az egyetlen reményünk, akik ezeket legalább napvilágra hozzák. Így sincs semmi eszköz ezek megállítására (amúgy lenne, ha elegen akarnák, tömegmegmozdulás formájában), de legalább tudunk róla és előbb-utóbb valami változik...

Rwindx 2009.01.14. 20:09:41

Minap Csehák elvtársnő alapítványa kapott 900 milliót mint egyedüli pályázó és ahol a pályázat címe közel azonos volt az alapítvány nevével.
Most Kapolyi elvtárs másfél milliárdot.

Mire gyűjtenek az elvtársak ilyen lelkesen? Érzik a vesztüket és tartalékolnak szebb napokra? Vagy kell az EU parlamenti választásokra?

is 2009.01.14. 20:35:34

ez nagyjából tetszik, de azért egy-két dologra felhívnám a figyelmet:

- Kaliforniában a 90-es években ugyanígy megvolt a kötelező átvételi ára a zöldenergiának. ez azonban NEM %-osan, hanem tételesen van meghatározva (vegyük észre, hogy a cikk, meglehetősen sunyi módon, csak egy fél szóval jelzi, hogy "akár" kétszeres is lehet az átvételi ár, tehát nem mindig, és nem így van meghatározva). amikor az Enron bedőlt, a szilikon-völgy felfutása, meg a légkondik miatt összedőlt Kalifornia áramellátása, és a hagyományos áram ára az egekbe (5-10x) szökött, a zöldenergiát ugyanannyiért, azaz a hagyományos feléért-negyedéért vették át, hiszen a törvény annyit írt elő. ez a kockázat (lásd idén nyáron 147 dolláros olaj és kapcsolódó gázár) egy szóval nincs a cikkben megemlítve, és még egyszer: mivel a cikk kínosan odateszi ezt az "akár" szót, ezért lehet tudni, hogy ezzel a csúsztatással/elhallgatással teljesen tisztában van a szerző.

- a bioetanolra is rástartoltak sokan, aztán alájuk vágták a szabályozást, és leálltak a projektek, mint írta szerző is. tessék belegondolni: azoknak a projekteknek az előkészítésébe a vállalkozók beleöltek nem kevés pénzt, tízmilliókat mondjuk. a vállalkozás az nem szeretetszolgálat (és ez nem emberfüggő), bizony megtérülésre megy, bizonyos kockázatok vállalása mellett. ha jövőre az EU beint a szalmatüzelésnek, és az a szabályozás is megváltozik, akkor Hujber ott fog állni az erőművével, leszerződve az MVM felé, és nem fog támogatást, meg kvótát kapni. a kvótákat, és hogy mire lehet adni, az EU határozta meg, nem magyar mutyi, de bármikor megváltoztathatja.

- az, hogy pártközeli vállalkozók kapják a milliárdos megrendelésket, zsíros megbízásokat, az teljesen nincs rendjén. remélem a szerző belevágja a fejszéjét, és akár 20 évre visszamenőleg legalább összegereblyézi azokat, hogy lássuk: nem kommunista találmány, és egyik kormány 19, a másik meg egy híján 20 (mondjuk stadionbeléptető rendszer) ebben a kérdésben. anélkül tapasztalattal kevésbé felvértezett olvasói megtévednek, mintha ez itt most konkrétan valakihez lenne kötve, a többiek meg ártatlan szűzlánykák lennének.

invader 2009.01.14. 20:36:07

mocskos hazaáruló az összes volt tetves komcsicsökevény. pfujj. nem kell csodálkozni ezek után, hogy drágább az áram, mint ausztriában. biomassza...muháhá

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.14. 21:04:44

Kapolyi "úr" vagyonbevallása szerint évente 180-200 millió forintot keres a cégeiben. (ez nem a vagyona értéke az több milliárdos) Miért kell még több pénzzel kitömni. Ha az állam most kistafírozza az erőművet, ráadásul valószínűleg tudatosan játszik a szén-dioxid kvótával, akkor miért is kell privatizálni??? Egy korszerűsített, versenyképes üzemet, mely masszívan piacképes és nyereséges, ráadásul közpénzt gyűjtenek be számára mindenkitől, miért nem működhet állami fennhatóság alatt, hogy az államkasszába termelje a nyereségét?

Idet 2009.01.14. 21:17:56

@invader: Te ezen muhaházni tudsz?!

Rwindx 2009.01.14. 21:20:27

@is: kedves is!
Szerintem itt senki nem köt senkihez semmi általános dolgot. Konkrét dolgokról van szó, azért hogy a kevesebb tapasztalattal felvértezettek is megértsék. Több kevesebb sikerrel.
A lopás, csalás valóban nem kommunista találmány, és nem is kizárólag ők élnek vele. Ez tény, bármennyire is ezt sejtetnéd, nem gondolja így senki. Viszont szemlátomást élenjárnak benne, ez köszönhető annak hogy remek lehetőségeik és kapcsolataik vannak. Viszont azzal hogy más is lop és ezzel bagatelizálni a lopást az elég szánalmas. Aki ezen a szinten lop, csal ügyeskedik, az kerüljön élete végig sittre, teljes vagyonelkobzás után. Ebből a szempontból tökmindegy hogy kommunista-e vagy sem, jelen konkrét esetben viszont MSZMP KB volt tagjairól van szó, így a kommunista jelző nyugodtan állíthatjuk, megállja a helyét.

newjoker 2009.01.14. 22:17:08

kedves is!
A kommunista politizálás már-már bevált formája, hogy a másik pártra mutogatunk és próbáljuk a saját mocskunkat a másik mocskához méregetni úgy, hogy tisztának tűnjünk. Csak ebben az estben kommunistákról van szó és punktum... Nem vitatja senki hogy az egyik 19 a másik egy hiján 20 de ahhoz is találsz kapcsolódó cikket, kommentáld azt. Ettől per pill. most a komcsik mocskosak megint. Jah és ebben az országban ha valakit le kommunistáznak kikéri magának... A cigány is csak prímás lehet, a zsidó meg templom, de ha személyesítjük akkor áll a bál... Azt hogy kommunista talán csak Thürner vállalja egyedül... Akkor csak ő maradt a többi mind ment... (igaz ő sem maradt) Vicc az egészben, hogy ezek az Mberek akik szentül meggyőződtek a kommunizmusban és fényesre nyalták az elvtársak seggét, extra pirospontokkal bebetonozták magukat és el akarják feledtetni honnan is jöttek. Csak az a bibi a történelemben 20 év egy sor a törikönyvben... Egyébként hagy tömjék Kapolyi "úr" zsebét, akármennyije is lesz vele is csak egyet fordul a halottas kocsi... :-)

Balt 2009.01.14. 23:59:49

Higany: "Nyáron felröppent a hír, hogy Kapolyi barátunk az ukrán határ közelébe tervez valami brutális (talán 4*600MW-os) erőművet és jóféle orosz gázzal tervezi fűteni, meg a 750kV-os "hálózatra" szeretne vele csatlakozni. Erről mi hír? Főleg az aktuális helyzet tükrében pikáns a dolog :D"

Vásárosnamény. Csak (2x?)250 MW körüli, ha jól tudom, de gőzerővel folyik az engedélyeztetés, tervezés. Kapolyi biznisz szintén, orosz (Siemens) gázturbinával. A szomszedvárban az EMFESZ (ukrán-orosz) tényleg valami 2000MW összteljesítményű gázerőmű építésére készül. Nem tudom, ezeket a projekteket mennyiben übereli a mostani gázmizéria...

Balt 2009.01.15. 00:04:53

Egy nagy túróst 19 meg majdnem 20! Nehogy már a stadionbeléptetőt ezekhez lehessen mérni! Kóros aránytalanság lenne. Arról nem is beszélve, hogy a mai napig ott porosodik, beépítésre várva. (Semmi akadálya nem lett volna a beépítésnek, sőt! Talán a Szilvásyék kiképezte futballhuligánok is fennakadtak volna rajta...:))

zerge gorilla 2009.01.15. 00:29:43

@jó kis élőlény:
"mégis hogy a túróban van az, hogy egy légszennyező létesítmény ELADHATJA azt a szennyező mennyiséget, amit ő egy adott évben NEM bocsát ki ahhot képest, amilyen megengedett mennyiséget meghatároztak neki?"

Nem vagyok kimondottan szakavatott a témában, de a megoldás elvben és nagy vonalakban arról szólhat, hogy a kvóta évente csökkenő kibocsátást ír elő (a kiinduló szintről szokás vitatkozni, Magyarország épp most harcolt a magasabb kiinduló szintért), aztán aki ennek is alatta bír maradni, az eladhatja a felesleget (ösztönzésként a kvóta alatti kibocsátásra). Aki "felülteljesít", az vagy vesz kvótát attól, akinek feleslegje van, vagy büntetést fizet. (Esetleg mindkettő.)
Ennek az egésznek akkor van értelme, ha az összes kiadott kvótamennyiség (globálisan, EU szinten, stb) minden évben szintén egyre kevesebb, így ösztönözve az összkibocsátás fokozatos csökkentésére.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.01.15. 00:42:26

Gratulalok minden kommenistazonak, segitetek fentartani a rendszert!
@newjoker: > már-már bevált formája, hogy a másik pártra mutogatunk

Hat ez az, ez a problema, jol latod, leirod, aztan ennek ellenere magad is fetrengesz benne. De emliethettem volna Rwindx kommentjet is, mert az ugyanez zoldben. Azt kene eszrevenni, hogy _mindenki_ ezt csinalja, es azt, hogy nekunk kurvara mindegy, hogy az illeto kommenistakent vagy szuletett jobboldalikent lop, csal hazudik. Azt is latni kene, hogy nem a vezetok meg a politikusok ilyenek, hanem az orszag. Marmint nen a Karpat medence, hanem mi, akik benne elunk. A politikusok olyanok, amilyeneket megvalasztunk, ugy viselkednek ahogy elvarjuk toluk es _amit elnezunk nekik_. Aki azt mondja, hogy a kommunista ermovu machinatornal azert megis jobb a jobbos beleptetokapus, az tamogatja a rendszert. Nem az eromuvi, hanem a beleptetokapus mutyizast. A masik oldalon meg majd lesz, aki azt mondja, hogy a sokmilliardos ilyen-olyan ugyletnel jobb egy masik kisebb kommenista biznisz (mert neki meg veletlenul az fog eszebe jutni).

De amig elfogadhato az, hogy vesztegetjuk a rendort, csaljuk az adot, bliccelunk a BKV-n, szarunk a szmogriadora, addig ne varjuk, hogy kepesek leszunk a politikusokkal szemben kelloen szigorunak lenni. A kommunistazassal nem az a baj, hogy bantjuk a szegeny baloldali kotodesu gazembereket, hanem az, hogy mosdatjuk vele a tobbit. A fehergalleros gazembernek sincs szine!

jó kis élőlény 2009.01.15. 01:40:00

@zerge gorilla:

Értem én, na pont ez az, ami számomra faszság.
Legyenek egyenlőbbek, akik megvásárolják a jogot a szennyezésre olyanoktól, akik nem szennyeznek éppen annyit, mint amennyit megállapított nekik az a harmadik jóljáró "szakember", akit ők ketten fizetnek.

Hogy sarkos legyek, ha egyszerre lecsuknak hat bankrablót, akkor nem kell elengedni hármat, csak mert akkor is javul a statisztika hárommal.
Nekem ez az elvtelenség viszket, ezt nem értem.

Mindegy, valamiről biztos nem tudok, ami miatt nem értem, hogy miért jó ez nekünk, pláne miért is jó bármilyen formában támogatni egy szénerőművet, és pláne egy ilyen embert, akit 20 éve ki kellett volna toloncolni a naprendszerből a vogonok irányába.

tiborc2008 2009.01.15. 02:57:24

Kapolyi megágyazott az elvtársaknak, ha bedől a maszopp, mint '89-ben mszmp, akkor lesz hova átlépniük és szocdemkedhetnek tovább. Nagy biznisz milliárdoséknak baloldalinak hazudni magukat.

tiborc2008 2009.01.15. 02:58:22

Sajnos ez az ország nem Szent Mária, hanem szenny máfia országa.

Éhezünk · http://ehber.atw.hu 2009.01.15. 06:08:39

Kedves kommentelők!

Szóval a kapolyi féle "ormányosokat" úgy ahogy van családostul, elvtársastul teljes vagyonelkobzás mellett, Gázásítani kellene. Körbezárni őket, jó magas fallal, éheztetni néhány évig, majd mint ahogy most ott; porig bombázni.
Csak az ezzel a baj, hogy akkor sikítoznának a testvéreik, hogy milyen fasiszták ezek a magyarok.
Pedig nagyon megérdemelnék az 50 évi ország-kirablásért!

Éhezünk · http://ehber.atw.hu 2009.01.15. 06:11:20

...esetleg küldhetnénk nekik selyem zsinórt...

newjoker 2009.01.15. 07:15:44

kedves atleta.hu!
Ha tudnal a sorok közt olvasni akkor nem mondanánd hogy fetrengek a más pártra való mutogatásban, sőt azért is írtam hogy van más olyan cikk ahol lehet más pártok mocskait kommentálni, jah és akkor értelmezésed szerint "az egyik 19 a másik egy hiján 20" mire értettem. Aki kommunista volt az '89 óta nem az egycsapásra.... Akkor ma már nincsennek kommunisták? Ha így lenne akkor holnaptól a korrupció, spekuláció, lobbizás is megszűnhet egy nap alatt.Szemét csavargó az egész, és még előljárónak érzik magukat, a választás szabadsága pedig az, hogy választhatunk mr. atleta.hu a félig teli pohár és a félig üres pohár közt... te melyiket kéred?

newjoker 2009.01.15. 07:21:55

Valójában a kommentekben fel sem merült, hogy miközben csücsülünk a termálvizen a szemetet meg a földbe ássuk el.... Miért nem csináljuk azt, mint izland?!?! Ahol államporgárnak jár a fűtés, pedig ott nem 5 hónap a fűtésszezon, a bioerőmű sem hülyeség ha szemetet is égetnek benne és nem a búzát a dunába öntözö parasztot pumpolnák támogatással. Sztem össze lehetne hangolni mindezt, csak nem érdeke senkinek... Fenyegetőznek itt az oroszoknak a gáz miatt, bruhahaha, mit csinálunk velük??? Ha ezeket az energiákat kihasználnánk mi nevethetnénk talán rajtuk....

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2009.01.15. 08:37:48

Az egész mocskos Kapolyi, Apró bandát fel kellene akasztani, de szó szerint.

Gerzson913 2009.01.15. 08:48:16

Mindenképpen jó, hogy utánamentetek a dolgoknak és összefoglaltátok úgy, hogy a laikusok számára is érthető legyen. (Aztán persze, hogy van olyan, akinek egy alapvetően szakmai cikkből az jön le, hogy vesszenek a zsidók, már egy más kérdés, nem a cikket minősíti, hanem a commentelőt...). Azonban tényleg átnézethettétek volna valakivel. Csak két dolog: a fluidágyas tüzelés nem azt jelenti, amit írtatok, a KÁP-rendszer pedig már nem létezik.

GONOSZ 2009.01.15. 08:57:34

Nos a cikk remek!

Mintahogy a szocik, pénzhezjuttatási lehetőségei is azok! Lám, mit tesz egy kis gondolkodás, ha a sűllyedő hajóról kell kimenteni valamit.
A baj csak az, hogy ebben a szar helyzetben az említett pénzek az országnak is jól jönnének!
Lehet, hogy nem a feketegazdaságban tűnnek el a pénzek? lehet,hogy a szocik és barátaik viszik haza?

tin_opener 2009.01.15. 09:08:06

Segítség, leginkább segítség!
Nem értem, hogy miképpen bírják rá a Vezuvot, az Etnát, az izlandi és kamcsatkai vulkánokat az ő CO2 kvótáik betartására? Enélkül pedig mi ezen kvóták valós értelme? Ez tkp. valamifále virtuális árucikk, - nevezzük "trutyputty"-nak -, melynek készletezésére bizonyos cégeket, bizonyos szabályok szerint egységesen köteleznek az EU-ban?
S ha ennek kereskedelme nem lesz elég jövedelmező,
akkor megalkotják a "lila-szellentés" kvótákat?

Seth_ 2009.01.15. 10:12:29

A Vértesi Erőműnél a szénbánya évente annyi veszteséget termel, hogy a szénfillér támogatáson keresztül az állam évente kb 8-9 mrd Ft-tal (!) stafírozza ki őket már így is (a mi villanyszámlánkon keresztül!). Mellette most még CO2 pénzt is kapnak?! Felháborító, ami itt folyik! Valahogy a Vértes-nél mutyin keresztül szerzik a pénzeket. Állami pénzből felturbózzák, vezérigazgatónak odarakják a privatizáció-guru Szabót, aztán félrenézünk, hadd menjen? Gyomorforgató.

Amúgy a kínai nád ültetvényekről, a Vértes jövőképéről többet olvashattok a honlapján: www.vert.hu/altinf.htm

Pofátlan módon leírják még azt is, hogy a többlet CO2 értékesítéséből csomó bevételük lesz majd.
Meg szólnak a további fejlesztési tervekről, biomassza bővítés új kazánban, szennyvíziszap eltüzelés és az ehhez szükséges fejlesztések, stb.

Kérdem én, miből? És miből fizették egy veszteséges, évi 9 mrd-ra szoruló cégnél a kb. 4 mrd Ft-ot kóstáló biomassza tüzelésre átalakításokat???

Valaki, aki a kvótákat számította, vagy alkalmatlan, vagy jól megkentek valakit, hogy a szükséges fölött a
extra kvótát adjon nekik. (Melyet más hazai cégtől vonnak el.)

Igen, az ukrán határra tervezett 6x400 MW-os erőmű egyelőre halad, meglátjuk, mi épül meg belőle.

Kapolyi cégének, a System Consulting-nak nagyságrendileg évi 1 mrd Ft lehet a nyeresége. Jó neki.

zerge gorilla 2009.01.15. 10:17:11

@jó kis élőlény:
Nem erről van szó. Voltaképpen a régiónak (szabályozó hatóságnak, lakosságnak, stb) édesmindegy, hogy egyesével melyik üzem mennyi füstöt ereget. A lényeg az, hogy a szennyezés régiós (világban mért, stb) összmértéke ne lépje túl a megszabott - egyébként évente csökkenő -határértéket.

Ezért a hatóság minden évben kiad egy bizonyos össz kvótamennyiséget (évente egyre kevesebbet), amivel aztán az üzemek egymás között szabadon kereskedhetnek. Így, ha szélsőséges példával élek, elképzelhető, hogy pl. valakinek jobban megéri leállítani a termelését és eladni a kvótáját - mert ezen több a haszna, mint ha termelne -, vagy környezetkímélőbb technológia telepítésébe vág bele (ez pénzbe kerül), majd felszabadult kvótáit (ami a kevésbé szennyező termelés miatt megmaradt neki) eladja másnak (ezzel mintegy utólag finanszírozza a fejlesztést). Az összes levegőszennyezés mértéke ezzel nem változik, a rendszer elvileg fejlesztésre ösztönöz.

Egyik pillanatról a másikra lekapcsolni a szennyező üzemeket meg ugye nem lehet, mert azzal sokan áram, fűtés, stb nélkül maradnának. Emelett a kiesett termelés miatt erősen visszaesne a GDP is. Ezért aztán a hatóságok kitűztek egy hosszabbtávú, 10-20 éves átmenetet, ami alatt a környezetbarátabb technológiák elterjedhetnek, és a kívánt állapot zökkenőmentesen elérhető.

Nos, a kvótarendszer ezt az átmenetet hivatott segíteni. Legyünk nagyvonalúak, és engedjük meg magunknak a feltételezést, hogy a kvótákat osztó szakemberek - valójában inkább szervezetek -, nincsenek lefizetve. Így a kvótarendszer nem valakik gyanús meggazdagodását, hanem a füstölgés tendenciózus visszaszorítását szolgálja.

Huh, remélem érthetően sikerült megfogalmaznom. :)

Seth_ 2009.01.15. 10:35:34

Ok, zerge gorilla, ezt elfogadom, hogy a kvótaosztó szakemberek nincsenek lefizetve. Bár a közszférában nem a lefizetés megy, hanem a felsőbb utasítás a politikai érdekek alapján. És minden minisztérium tetején politikus csücsül... Különösen az energiaszektorra érvényes az érdekek hálója és ezek érvényesítése. Nagyon nagy pénzek vannak itt. Hiába nem ért egyet valamivel egy köztisztviselő, sokszor van, mégis meg kell csinálnia, amit felülről mondanak, így működik a közszféra.

Akkor azt nem értem, hogy ha első körben mindenki annyi kvótát kap kb., mint amennyi a kibocsátása, legalábbis ez alapján számolják ki, akkor miért kap többletet az, akinek nyilvánvalóan kevesebb a kibocsátása? (Míg más meg kevesebbet kap, a kvótáknak akor van értelme, ha szűkösen állnak rendelkezésre.) Ez így pazarlása a kvótának.

Így nem tudom elfogadni, hogy a Vértes kvótája nem gazdagodást szolgál. Ha annyit kapna kb., mint amennyit széntüzelésből kibocsát, elfogadnám.

De ha igaz, kb. a kvótái 30 %-a felesleg!!! Nem 4-5 %! (Merthogy kb. ennyi a biomassza tüzelés aránya náluk a cikk szerint.) Ráadásul a kötelező átvételen keresztül a biomasszára rengeteg állami támogatás is jár még, szintén a villanyszámlánkon keresztül. Így a plusz kvóta már nem is kicsit túlzás szerintem...

zerge gorilla 2009.01.15. 11:13:11

@Seth_: "Valaki, aki a kvótákat számította, vagy alkalmatlan, vagy jól megkentek valakit, hogy a szükséges fölött a
extra kvótát adjon nekik. (Melyet más hazai cégtől vonnak el.)"

Idehaza mindent el tudok képzelni, meg még annak az ellenkezőjét is, de az is tudjuk, hogy Magyarország alapból pluszban indult kvótmennyiségét tekintve, lévén, hogy az EU által meghatározott kiinduló kibocsátási szint - a viszonyítási alap - a nyolcvanas évek nagy károsanyag-kibocsátású nehézipari termelésén alapult. (Nemrég sikeresen lobbiztunk is az ügy érdekében Brüsszelben - mármint hogy minél magasabb legyen a viszonyítási pontunk -, amennyiben emlékezetem nem csal.)

Hogy aztán ezt az amúgy magas kvótát a kormány hogyan osztja szét a cégek között, ezzel némi "talált pénz"-hez juttatva őket, na abban el tudok képzelni jó adag ármányt és háttéralkut - mifelénk ez már csak így megy, ez a magyar virtus. És persze ez nincs így jól egyáltalán, de miért pont a CO2 kvóta lenne kivétel?

@newjoker:
A korlátlanul rendelkezésre álló, megújuló alternatív erőforrásokról (és Mo. azokhoz való viszonyáról, elterjedtségükről, szabályozásukról) éppen tegnap jelent meg egy tanulságos cikk az indexen. Nyilvánvalóan kormányzati tehetetlenség (ellenérdekeltség?), hogy nem ezek nagyarányú fejlesztése zajlik napjainkban.

zerge gorilla 2009.01.15. 11:24:36

@Seth_: Én magára a kvótarendszerre értettem, hogy vélhetően nem megvesztegetésen alapul, vagy kiváltságos körök vagyonosodásáért jöhetett létre.

Abban, hogy a kvóták hazai elosztásával kapcsolatban lehetnek úgymond aggályok, politikai alkuk, stb, egyetértünk.

foxit 2009.01.15. 11:50:43

1, Miért kell egyáltalán eladni? Adja el az állam azt amit nem tud jól működtetni. A 10 milliárd körüli vételár (tényleg az titok, hogy mennyi a tényleges vételár?) egy pillanat alatt eltűnik, s se pénz se erőmű. Ráadásul a 10 mrd úgy megy el, hogy abból senki semmi javulást nem fog érezni.

2, Én magam csak a szűkebb lakókörnyezetemből több példát tudnék arra mondani, hogy van egy vállalat amit feltuningolnak állami milliárdokból majd eladják úgy, hogy az az árban nem is érződik.
Persze a vevő megvan jóelőre.

3, Kapolyi jó elvtárs, megérdemli... Meg még sok mást is. A nagy privatizáció körül is voltak jó üzletei/űzelmei.

4, Szabó Pál is bebiztosította a karrierjét.
Gondolom Kapolyi elvtárs esetleg sugallt valamit, aztán cserébe Palikát beülteti valami jó állásba.
Soha nem tud annyi kárt okozni a létével, hogy Kapolyi esetleg rosszul jönne ki belőle.

kibulizott ország....

Le velük!

hvickey 2009.01.15. 12:10:35

Mocskos egy banda. Sajna ahogy írtam minden oldalon ott ülnek az öreg rokkerek. És mivel gördülékenyen, nagyjából balhé mentesen tudnak nagy biznicseket lebonyolítani a kapcsolatrendszerükkel, ezért rájuk bízzák a nagy dealeket. Generáció váltás kell, minden oldalon (jobb, bal, közép). Akkor új rend lesz végre.
Nem csak a szélsőjobbos hőbörgőknél kellene hangot adnia a fiatal generációnak, hanem máshol is végre...
CSak az a baj, hogy ez idő...

tiborc2008 2009.01.15. 12:30:35

Privatizálható államvagyon elfogyott, most épp a kvótát játsszák át magánkézbe. Így tünt el az ország teljes államvagyona is szőrén-szálán.

zerge gorilla 2009.01.15. 14:49:22

Mai hír, hogy a System Consulting és az MVM kölcsönös megegyezéssel felbontották a Vértesi Erőmű megvételére irányuló tárgyalásokat.

Rwindx 2009.01.16. 22:32:19

@atleta.hu:
"Azt is latni kene, hogy nem a vezetok meg a politikusok ilyenek, hanem az orszag."
De, ilyenek a vezetők és a politikusok. És vannak emberek akik szintén ilyenek. De nem mindenki, nem kellene a szart másra kenni.

"Marmint nen a Karpat medence, hanem mi, akik benne elunk."
Megbocsáss, de nekem nem természetes az hogy közpénzeket fosztogatok, osztogat és felveszek. Nem tudom te magad hogyan vagy ezzel.

"A politikusok olyanok, amilyeneket megvalasztunk, ugy viselkednek ahogy elvarjuk toluk es _amit elnezunk nekik_."
Ezzel tökvéletlenül egyetértek.

"Aki azt mondja, hogy a kommunista ermovu machinatornal azert megis jobb a jobbos beleptetokapus, az tamogatja a rendszert."

Ha már megemlítettél engem, kiváncsi lennék hol olvastál ilyet? Max ezt olvashattad: "Aki ezen a szinten lop, csal ügyeskedik, az kerüljön élete végig sittre, teljes vagyonelkobzás után. Ebből a szempontból tökmindegy hogy kommunista-e vagy sem," Tehát vagy valamit félreolvastál abban amit én írtam, vagy szövegértelmezési problémáid vannak.

"A kommunistazassal nem az a baj, hogy bantjuk a szegeny baloldali kotodesu gazembereket, hanem az, hogy mosdatjuk vele a tobbit."

Miért mosdatnánk a többit? Mindenkit meg kell említeni a maga helyén. Itt Kapolyiról van szó elsősorban. Kapolyi kommunista, és akit még említettem Csehák szintén kommunista, ezért nem értem mi a probléma a kommunista jelzővel.
Ha írsz majd egy posztot hogy szemét fidesz meg beléptetőkapuk, akkor majd ott egyet fogok veled érteni. Tehát hajrá!

"De amig elfogadhato az, hogy vesztegetjuk a rendort, csaljuk az adot, bliccelunk a BKV-n, szarunk a szmogriadora, addig ne varjuk, hogy kepesek leszunk a politikusokkal szemben kelloen szigorunak lenni."
Kinek elfogadható? Neked?
süti beállítások módosítása