MVM-milliárdok offshore cégeknek

2009.03.10. 18:43

Közel tízmilliárd forint került tavaly az MVM-től egy Kapolyi-cég közbeiktatásával egy offshore hátterű vállalkozáshoz, melyet az FTC angol befektetőjének budapesti helytartója, Szász András képvisel Luxemburgban. Az MVM-nél belső vizsgálat zajlik az ügyben, Szász András szerint már minden elrendeződött.

>>> Obama is beszólt a Kajmán-szigeteknek

Egy offshore hátterű vállalkozás horvátországi szállodát adott bérbe évtizedekre az MVM leányvállalatának, ám a szerződésbontást követően nem fizette vissza a bérleti díjat.

>>> Az elveszett szálloda

Egy ciprusi offshore cég 6,35 millió eurós befektetési kölcsönt kapott az MVM-től, majd 3 millió eurót fektetett az azóta befulladt magyar energianád-programba. Egy magyar cég 23 milliárdos kártérítést követel az MVM-től emiatt.

>>> Energianád helyett energianádor

157 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr51994229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barlangimedve 2009.03.10. 23:39:09

"A börtönök meg üresek"

is 2009.03.10. 23:41:06

szép munka. de valaki állítson már össze egy táblázatot is, mert ilyen irodalmi formában, folyó szövegben az isten se tudja követni a pénzáramlásokat, és hogy akkor most csak adót akarnak elkerülni, vagy ki is vittek pénzt a buliból? és hogy most hogy áll az egyenleg, ki tartozik kinek, miért és mennyivel?

monticello (törölt) 2009.03.10. 23:54:32

Jézus megmondta frankón a hegyibeszédben, többek közt: '...adj kölcsön és ne követeld vissza.' Lám így tesznek ezek az édes jó emberek is, a villanyon bezsebelt pénzzel, áldassék az Úr neve ki majd kétségkívül megjutalmazza őket bőségesen!

lifelike 2009.03.10. 23:59:44

na 15milliárd már megvan, illetve tudjuk hol kéne lennie, már csak néhányezermilliárd hiányzik amit az elmúlt években elloptak ezek a senkiháziak

legyen vizsgálat aztán nyomják fel egymást és mind menjen börtönbe
orbán meg gyurcsány is
bokros meg vezessen ki minket ebből a kibaszott kőkorszakből
köszönöm!

Jonas-R 2009.03.11. 00:08:20

Ez elég durva. Szóval ilyen nagyban az, amikor a villanyszerelővel megberheltetem a villanyorát mutyiba. (értem, hogy nem az áramot lopták... mégmielőtt)

Vajon mennyire diszjunk a Száz zsebe az MSZP kasszával?

És a Fideszé? :)

Nash vs. Keynes 2009.03.11. 00:20:01

erre is kellene valami műszó, úgy mint amilyen a tocsikolás volt..

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.03.11. 00:32:51

@xxx_xxx: lopás, nyúlás, mutyi stb., nem kell ide új szó

ki kéne dolgozni egy ábrázolási/modellezési technikát a pénzeltüntetések és -mosások ábrázolására, mint amilyen a projekteknél a gantt vagy a pert

nyomi 2009.03.11. 00:33:44

Es -gondolom-, ez a levajazott, legalaizalt mutyizas, csak a jeghegy csucsa. Mi lehet meg, ami vagy sohasem, vagy (megint)csak keson derul ki :(

Gyikarc 2009.03.11. 00:54:38

Gyurcsany es sleppje ujra alkot.

biker 2009.03.11. 01:05:33

Azért meg kell hagyni ezt jól kitalálták...én jutalmat adnék annak a könyvvizsgálónak,aki ezt ki tudta bogozni:)
valamit azért nem értek teljesen: a Kocsist azért menesztette Ferencünk mert bűzlött neki arra fele valami, vagy pont fordítva...így könnyebben titokban tarthatták az egészet, illetve most mondhatja, hogy nem véletlen volt a menesztés?
(érveket várok, nem olyat, hogy "mert hazudott")

u.i.: kiváncsi vagyok lesz-e valami az ftc stadionból:)

Szu-33 (törölt) 2009.03.11. 01:22:56

Drága Kapolyi úr, aki Iparügyi miniszterként (még a Kádár alatt) már arról volt hírhedt, hogy gátlástalanul kapar (lop) magának mindent, ami csak mozdítható! Aztán jött a rendszerváltás és az ő létfontosságú cége, nameg az orosz kapcsolatai... Minden csepp behozott üzemenyagból részesedik és gazdagodik, de neki ez sem elég! Sziciliában nem élnek olyan gátlástalan keresztapák mint ő! Nem baj, nézzük csak mint a birkák, hogy az egyik vezéralakként lopja ami lopható, aztán egy államcsőd esetén elhúz a Kajmán szigetekre, vagy valahova máshová. Na pl. őt kellene elsőként elzavarni a bús pichába de úgy, hogy a vagyona itt marad!

Zsola777 2009.03.11. 01:40:01

A fakkerba má', hogy mi megint csak a politikusokon csámcsogunk, pedig idejekorán ki kellett volna derülnie, hogy X és Y "üzletember" mit tett - no persze ne politikus mondja meg, mert annak nem hiszek.

Tesco4you (törölt) 2009.03.11. 01:59:00

Azert ez kemeny!

Azt hiszem hogy eleg sokat kell majd a nepnek sporolni az elkovetkezo 20-30 evben, hogy mindazt amit ezek elloptak(nak) azt visszategyuk a kasszaba.

Az biztos hogy nekik nem kell felni, mert nekik tuti hogy nem fog fajni. Ennyi penzbol en sem izgulnek.

Tehat akkor nezzuk hogy mibol elunk:

- Olajozas(1000 milliard koruli bevetel nem en mondtam, olvastam az indexen)
- Ingatlan(ok) VII ker. (1-2 milliard ez az a kerulet amirol tudunk)
- Postabank (ott is 1-2 milliard)
- Zuschlag (megint csak ropkodtek a 100M.-ok)
- MVM(megint csak egy par guriga love)

Most mar vegre en is keresek valami tisztesseges allast, ahol rendesen lehet keresni.
Keves melo sok penz, befolyas, hhhmmm klassz.

vadparaszt 2009.03.11. 03:28:03

Hát ez gyönyörű. Heliox, a köpölyözés jó lesz.

Mé' nem hiteles nekem a Bodoky valahogy, he? Azér' a nyolcvan százaléka biztos igaz...

vadparaszt 2009.03.11. 03:30:39

kapolyizás, kapölyözés, egyre megy...

szmash 2009.03.11. 03:30:53

Gyerekek, most még egy kicsit meg kell húznunk a nadrágszíjat, de ez a feltétele, hogy később jobb legyen nekünk, rendbe jöjjön a gazdaság, értitek? :)

Mi szíjjal szorítjuk magunkból a maradék ötforintosokat, ők meg a túloldalon szívlapáttal hajigálják az aranyrögöt a kajmán szigetekre és kampányt/politikusokat finanszíroznak maguknak.

Remélem, hamarosan kijjebb hal ez a nemzedék, akinek a pénz az istene és leszarja a társadalmat.

Ronda egy vírusok ezek.

tonchyka 2009.03.11. 03:37:12

Nehéz ügynek látszik.Remélem nem fog elaludni az ügy és az igazságszolgáltatás "független"gépezete beindul.Kínában egy ilyen ügy esetén horror van...Igaz,jutottak is valamire!
Sajnálatos...
Szégyen...

szmash 2009.03.11. 03:41:00

15 milliárd forintból legalább 5000 szájjal festő kezetlen-lábatlan-hajléktalan embernek lehetne munkát adni egy évig. De baz+ ő fradikát vesz magának az adófizető pénzéből meg stadiont. :) Angol befektető, hogyne... Milyen emberek vannak?!

tonchyka 2009.03.11. 04:03:28

Még valami...
Ez az ország szerintem menthetetlen.
Ezért tiltakozik minden politikai erő Bokros ellen.
Hiszen 1998-2002 között a fiúknak is voltak nem akármilyen szennyes ügyei.Kaya Ibrahim...Josip Tot...Simlicska... stb.
Csak a Jóisten segíthet már hazánkon!

Link Elek 2009.03.11. 04:18:26

kapolyi az ukranoktol vasarolt arambol kapott jeneltos osszegeket.
csak vele szerzodott az MVM importra, es volt 100% koruli haszna. azt is meg kene piszkalni, miert kapott verseny nelkul ilyen oriasi szerzodeseket.

beszóló 2009.03.11. 06:03:34

Azt mondják, más országokban is lopnak, és ott is van korrupció. A mi országunk kicsi, kevés állami forrással. Amennyit ellopnak azok, akikre bízva van a vagyon, az már tönkre tehet egy nemzetgazdaságot. Máshol legalább a mértékkel tisztában vannak.
Nem értem, miért nem tiltják meg végre az off-shore cégekkel történő kereskedést az állami cégeknek. Azoknál ugyanis rejtve van a tulajdonosi kör, s így a velük üzletelő állami cégek döntéshozóinak esetleges érdekeltségére sem derül fény.
Arra is kíváncsi lennék , hogy az MVM tevékenysége kiterjedhet- e magáncégek vállaltfinanszírozására, miiliárdos energianád- termesztési kísérletekre, vagy az alkalmazottak millárdokért történő nyaraltatására (természetesen off-shore hoteltulajdonossal kötött szállodabérleti szerződés alapján).

Kedves Bodoky Tamás!
Ha ezt a "kapölyözést" Ön tárta fel, szép munka volt!
Javslom, hogy a másik nagy fejőstehén, a Fejlesztési Bank háza táján is nézelődjön. Sok milliárdos lólábak lógnak ki ptt is. Csakhogy az ottani vezetőt nemhogy nem váltották le, de éppen egy másik, kétes, nagy orosz üzlet, a Déli Áramlattal kapcsolatos cégek finanszírozásba vonták be.
Érdekes indokokkal finanszíroztak pár, azóta csődbe ment Ganz vállalatot milliárdokkal, vagy a mostani, felszámolás aalá került Péti Nitrogén Műveket,

kpityu2 2009.03.11. 06:09:42

Nem meneszteni kell (érdemei elismerése mellett), hanem feljelenteni. Bűnüsök közt cinkos aki néma ! Azután meg csodálkoznak a lámpavason lógva, hogy micsoda időket élünk.

Evergreen 2009.03.11. 06:19:20

Bazz, a papó aki képen a fejét fogja, pont úgy néz ki , mint Jigsaw a Fűrészből... :) LOL

Spéter46 2009.03.11. 06:54:25

@lifelike: No-no azért mán nehogy a kecskére bizzuk az utolsó káposztánkat!!!!

Spéter46 2009.03.11. 06:56:08

@xxx_xxx: A fiúk nem bűnösek, hiszen csak "kapolyiztak"

bauer 2009.03.11. 07:02:37

Érdekes dolog ez az offshore-ozás. Ez is a kapitalizmus egyik rákfenéje. Megszüntethetnék az egészet, hogy egyszerűen nem engedik meg, hogy máshol adózzanak (pontosabban máshol ne adózzanak), mint ahol megtermelték az adott javat. (GYurcsány se sírna, hogy kevesen adóznak, beleértve magát és klientatúráját is.)
Bírálhatja ezt Obama is, de valakiknek akkor jó volt, amikor kitalálták ezt az egész offshore-ozást.

A fenébe, hogy lehettem ennyire figyelmetlen. "Van egy ház a Kajmán-szigeteken, amelyben állítólag tizenkétezer vállalat működik. Ez vagy a legnagyobb épület, vagy a legnagyobb adócsalás [a világon]" Obama egyszerűen most arra világított rá, hogy Magyarországon nem csak bántják szegín romákokat, de most adót is csalnak ezek a fránya szittyaszökevények. Nem tudom mi baja van ennek állandóan velünk.

Barátaim, megérjük, hogy az amerikaiak lassan tudni fogják, hol van Magyarország a térképen.
Végülis lehetünk mi is a világökörség része.

Rectum Marianum 2009.03.11. 07:18:02

Kápolyi jellemrajzához:

Még ipari miniszterként vizsgáltatott ki egy súlyos bányabalesetet a Műszaki Egyetemmel, ahol azt is megmondta rögtön, hogy anyagfáradás volt az ok.
Melegen ajánlotta, hogy a vizsgálat is erre az eredményre jusson.

Lexus IS220D (törölt) 2009.03.11. 07:19:17

Nem elzavarni kellene ezeket, mert akkor lelép a Kajmán-szigetekre és él, mint hal a vízben.
Egy olyan kis csapat kellene, aki ezeket sorba kilövi. Az lenne csak a visszatartó erő. Ezeknek már a börtön se az.

mahabharata 2009.03.11. 07:21:03

Ismét kalaplengetés Bodokynak. NAgyon bátor tényfeltáró újságírás ez. Aggódom, hogy nehogy Kármán Irén sorsára jusson.
Sajnos ilyen Kapolyi félével máshogy nem lehet harcolni, csak fizikai erőszakkal. Más ennek már nem való.

mahabharata 2009.03.11. 07:21:43

Lexus teljesen egyre gondoltunk. De ki fog lépni ellenük?

Lexus IS220D (törölt) 2009.03.11. 07:23:37

@mahabharata:
Hát igen...
Ehhez én nyuszi vagyok, na meg képzetlen. A józan ész visszatart, de gondolatban már tartottam egy kisebb népírtást.

klaci55 2009.03.11. 07:23:57

Rabló csibész banda!

pzkpfw VI 2009.03.11. 07:31:50

Gratulálok a cikkírónak,szép munka.Most ahogy a kommunista gazemberek mnden bűnügye után szokott lenni az ügyészség elndítja a nyomozást,pillanatokon belül elítéli ezt a tetves bandát, életfogytiglanit kapnak, és teljes vagyonelkobzást.

mahabharata 2009.03.11. 07:33:11

Amúgy köszönet az Indexnek is , hogy immár másodszor a "vezércikkben" hozza Kapolyi és bandája ocsmány ügyeit. Az újságírás mindent megtesz, de hiányzik hozzá a többi szerv: az ügyészség , a rendőrség a bíróság. Az államhatalom úgy szar és korrupt, ahogy van!

Péter51 2009.03.11. 07:42:43

@tonchyka:

De nagyon sötét kis bolsi vagy,semmi ilyesmi mértékű szennyes ügy nem volt,pláne a joszip tot ügy- egy "fideszhez közeli" üzletember felszámolt egy céget pár tizmillió ft tünt el -még 98 előtt volt.Simicska meg semmit sem csinált.Mikor veszed le a szemellenződet?

memberjoe 2009.03.11. 07:42:52

Nem is csoda, hogy nem szavazza meg az MSZP a köztársasági elnök főbírójelöltjét. Mocskos banda!

tonchyka 2009.03.11. 07:49:49

Péter51-nek:Sajnos nagyon gyenge a memóriád.Nem vagyok szemellenzős,csak emlékszem mindenre.A módszerekre.Sajnos azok sem különbek,csak rövidebb ideig tudtak lopni.erre mondja a művelt tót, hogy setkojedno...

nancy222 2009.03.11. 07:55:08

Lassan elérünk a lényeghez...nem a mutyizással van a gond hanem a törvényekkel, a törvényhozással. Szándékosan olyanok a törvények, hogy ezeket meglehessen tenni! Ebben sem lesz semmi törvénytelen majd meglátjátok! Ja, hogy erkölcstelen?...hát így jártunk!

banhegyig 2009.03.11. 07:56:59

@lifelike: Szerinted pont Bokros nincs benne???? Ő is ugyanúgy bandatag, ha nem vezér...

Már itt lenne az ideje elzavarni az ilyen kapolyi- meg gyurcsány-féléket, az egyik 40, a másik meg 20 éve szívja a vérünket.

banhegyig 2009.03.11. 07:58:09

Egyébként ritka jó munka a magyar média palettáján. Kéne még sok ilyen remek tényfeltáró cikk.

mahabharata 2009.03.11. 08:02:55

@banhegyig: Igen, igen, ritka jó. Bodokytól nem ez az első, szóval hajrá! Index is jófej, hogy ennyire kiteszi "szem elé":) !
De aza baj, hogy csak nekünk szúrja a szemünket az ügy. A CO2 kvótás ügyből sem lett semmi.

nemöszöd 2009.03.11. 08:16:04

Ez a sántító nyelvű Kocsis az egyik, akinél melegen lehetne érdeklődni némi pénz után...Ja, és semmibe nem bír belebukni. Kapolyi? Kis ország, kis maffiózó...
Ja, és ki az az idióta, aki azzal ellenérvel, hogy a Fidesz időkben is varázsolódtak el pénzek? Az vígasz?

mahabharata 2009.03.11. 08:20:20

Kedves Bodoky,
Ön szerint mik ezek a fordulatok? Minek, kinek köszönhetőek? /Kapolyi cége visszalép a Vértesi Erűmű vásárlástól, Ön is megírhatta ezt cikket. /

tonchyka 2009.03.11. 08:22:04

nemöszöd: nem érvelek a múlttal,csak azt akartam mondani,hogy teljesen mindegy ki jön majd...Egyik kutya,másik eb.Sajnos!

message 2009.03.11. 08:24:56

Eldöntöttem, egy fillér adót nem fizetek ezután. Elegem van. Már az sem ösztönöz,hogy kis országunk sorsa csak nekünk a nadrágszíjjhúzogatóknak fontos. 5 gyereket nevelünk és lassan éhen halunk. Feldughatom magamnak a diplomámat, mert sajnos rossz körökbe születtem. Elképesztő ami ebben az országban megy. Mélységesen felháborít.

mahabharata 2009.03.11. 08:29:25

@tonchyka: Lehet más a politika!
maybe

boldiii 2009.03.11. 08:37:16

Reménykeltő, hogy rendeződni kezdenek az ügyek.

Hemish (törölt) 2009.03.11. 08:37:41

Csodálkoznak miért minimálbérre jelenti be magát a legtöbb dolgozó?
Hát ezért! Mocsok szemétládák!

moncayo 2009.03.11. 08:41:58

Remélem Kapolyit és társait jövőre egy rövid, de igazságos bírósági tárgyalás (és egy alkotmánymódosítás) után: felakasztják. És vele együtt a többi hasonlót. Testükből pedig kutyaeledel lesz. És is veszek belőle, van kutyám.

tangara 2009.03.11. 08:47:59

Gyerekek, ez elképesztő!
Valahol feljebb szerepelt, hogy a postabank gy 1-2 milliárdról szólt. Hát nem, egészen, inkább 100-150 milliárdot pumpáltak bele, és kedves Princz barátunk meg 3,8 milliós büntetést kapott. Szerintem, ha csak 5 milliárdot lopott, akkor is jó üzlet volt.

Dunába minddel!

moncayo 2009.03.11. 08:52:31

Kimaradt: Kapolyi, mint sokszoros százmilliárdos, + országyülési képviselő (aki persze számla nélkül elszámolhat mindent) minimálbéren van bejelentve a cégénél, nehogy mán TB-t, SZJA-t kelljen fizetnie.

Nos, ilyen a magyar politikai/gazdasági "elit".
Kukába velük.

hariel 2009.03.11. 08:52:45

Ha ügyesen csinálták, semmilyen bűncselekményt nem követtek el. Az offshore cég birtokálsa és működtetése ugyanis nem az. De könnyen lehet, hogy valami nem stimmel, mert nagyon kicsi az a határ amin mozogni lehet. Másrészt pedig nem szabad elfelejteni, hogy az adóparadicsomba mentett pénz nem adómentes. Igaz, hogy nem kell társasági adót fizetni, de amikor azt a pénzt el akarják költeni, akkor eho-t (max. 400e ft), meg osztalékadót is be kell fizetni (25%), ha ezt nem teszik meg, akkor a legátlátszóbb adócsalást követik el, és simán bezárják őket néhány évre. Ennél sokkal többet ér az a pár millió "tiszta" pénz.

bambapacák 2009.03.11. 08:55:17

Fel nem foghatom, hogy miért nem lehetne kizárni a közbeszerzésekből és az állami üzletekből az offshore alapú cégeket. Csak olyan vállalkozás üzletelhetne, ami legalább 5 éve ismert tulajdonosokhoz köthető. Persze az autópálya híd építésénél a Hídépítő egy régi céget döntött be 2 milliárd elsíbolása érdekében. Ha nem 3,5 milliós "büntetéssel" honorálnák a postabank bedöntését, hanem 15 év börtönnel, talán nem lennének olyan bátrak a nagy bankvezérek. Ez az egész kronológia világosan mutatja, hogy bátran lopnak. Kapolyi olyan szarrágó, hogy a sok samesz által összeírt könyvei kapcsán kapott Akadémiai tagságért járó 430 ezret is felnyalja havonta. A eocén programja 2-3000 milliárdba is belekerült a régi átkosban, ma is börtönben kéne rohadnia azért is, a kitermelt szén sohasem kereste meg az árát.

atesz 2009.03.11. 08:56:45

Ha a rendőrségnek, vagy az ügyészségnek tudomására jut bármiféle törvénytelenségre utaló adat, akkor nyomoznia kell, vizsgálódnia kell, és a nyomozás vagy a vizsgálat végén kiderül, hogy a; gebasz van, b; nics gebasz.
A cikk alapján szerintem vizsgálatnak kellene indulnia.
A dolog morális oldalához annyit, hogy a szálakat mozgató úr meggyőződéses balodali, mszp-s országgyűlési képviselő, szociáldemokrata pártelnök, havi közel 200 milliót keresett tavaly. no komment.

hariel 2009.03.11. 08:59:06

@bambapacák: mert bárki szerezhet magának 8-10 éves offshore céget 4-5 millió forintért...

hariel 2009.03.11. 09:03:13

Ezek a polccégek. Ráadásul a regisztrált tulajdonos sem változik.

lapin 2009.03.11. 09:06:12

Világos, hogy megint az MSZP bulijáról van szó. Ebből szépen visszafolyik a pénz a pártkasszába meg az elvtársak számláira. Ez csak egy ügy a sok közül. Emlékeztek még a szépen elkent Strabag ügyre? Miért hallgat mindenki? Ausztriában erről cikkezett a sajtó, bemutattak minden dokumentumot, amely szerint az SZDSZ-t finanszírozta áttételesen a Strabag. Ezért építünk ilyen drágán autópályát! Nesze Neked banánköztársaság! Helyünk továbbra is a Nyugat-Balkán!

atesz 2009.03.11. 09:08:19

Ja és morális csőd dr. Kapolyi akár bábu, akár saját kútfőből teszi, amit tesz.

Winston Smith 2009.03.11. 09:19:19

Azért ez a Kocsis fiú se semmi.

Anno ő volt az egyik aláírója a Tocsik szerződésnek. Ezzel egyidőben kiprivatizálta a magyar áramszolgáltatókat ér erőműveket főként német befektetőknek, majd közvetlenül utána el is ment az egyikhez "dolgozni" valami főmájer pozícióba.

Ő volt Pakson a vezér az üzemzavar idején. Majd az MVM feje lett és láthatóan történtek ott is csúnya dolgok.

És most mi van? Azt gondolná az ember hogy sitten ül, de helyette a BKV vezérigazgatói székében ül.

Ki érti ezt? Ez a fazon soha nem tud megbukni?

nagyárpi 2009.03.11. 09:21:14

Ideje lenne már leporolni a 89-es plakátot: Tovarisi konec!

message 2009.03.11. 09:22:59

Ne fizessetek adót! Legalább az megmarad :(

message 2009.03.11. 09:37:31

@atesz: Te még hiszel a vizsgálatokban? Itt büntetést legfeljebb én kaphatok, ha kiderül már egy éve nincs jövedelmem, és még mindig élek

herut 2009.03.11. 09:40:04

Na,így lett gazdag ez a fosember!Remélem ő is,de a többi "saját tehetségéből"meggazdagodott állampárti egykori főelvtárs el lesz számoltatva!Megjegyzem: nincsenek illúzióim,egyik kutya,másik eb!
Jól mutatna rabruhában,két-három kitenyésztett cellatárssal egy zárkában.

hátezgáz 2009.03.11. 09:40:24

@hariel: Rosszul látod. Itt legkevesebb a hűtlen kezelés, amivel bíróság elé lehetne vinni őket. Ekkora összegeknél már az is bőven elég, akkor is, ha nem gazdagodtak belőle. De az államnak okozott kár szerintem símán bizonyítható.

gabe62 2009.03.11. 09:49:08

Magyarország valóban nem Európa közepébe való, hanem valahol Afrikába. Sajnos az ilyen ügyletek teszik tönkre az országot, amit persze a végén a lakosságnak kell megfizetnie, mint ahogy a politikai félelemből az ország érdekében meg nem hozott döntések elmaradásának árát is most fizetjük. Közben persze a politiaki elit csak a saját gazdasági érdekeit nézi, miközben az ország gazdaságilag és morálisan is tönkremegy. Tíz és százmilliárdokkal rövidítik meg az országot/adófizetőket büntetlenül. Nem csoda, hogy a régió sereghajtói lettünk, és a hiteleket generációk hosszú sora fogja nyögni Magyarországon.

Barack -a fütyülős 2009.03.11. 09:56:24

Bingó....!
Újabb tény, hogy hol a pénzünk!

...ez a leg plasztikusabb ügye a napjaink "FLETO-LYIZÁS"-ának!
...én ennek nevezném, mert tuti, hogy Fletó is benne van!!!!!
Amennyiben nincs benne, akkor meg azért kell azonnal leváltani, hogy az nem mindennapi "orra" előtt ekkora simlit meg lehet csinálni.
Ez olyan, mint ha pl. a Fletó gyárának kapuján át egy gőzmozdonyt legálisan haz lehet vinni egy kotyogós kávéfőző papírjaival.

Kapolyit illetően ez meg egy igazán izzig vérig szoc. dem. cselekedet volt.

devadel 2009.03.11. 10:04:35

@Winston Smith:

persze hogy soha nem fog megbukni. kocsis a pártok legnagyobb pénzcsinálója, valószínűleg a legtöbb magyar ellopott pénz az ő kezéhez tapad.
azt kifelejtetted, hogy az otp-t is ő "privatizálta" ki a csányinak.

ja, és teljesen pártfüggetlen. az ilyen szürke eminenciásokra minden formációnak szüksége van.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.03.11. 10:12:47

majd hogyha észreveszi mindenki, hogy akik ma látszólag egymással szemben helyezkednek el, ugyanaz a brancs, és nem messiásként tekint a számos hazafi rájuk időszakonként felváltva, és nem mindig csak az egyik felét akarjuk elkuldeni épp a picsába, épp azt aki kormányoz, akkor talán. 20 év alatt pedig kiderülhetett volna, ha más nem is, hogy a pénz az nem politizál.

ezek az emberek, akik most a lombot alkotják a mi rohadt ágainkról rügyeztek ki. a semminek soha nincs következménye már az alapoknál kezdődik, felelősség, korrektség, lelkiismeret nuku, csak ahogy nőnek ezek a rügyek, egyre inkább ezek lesznek szem előtt, pedig tudjuk, mindennap látjuk, hogy mennyi tetv fészkel nem csak azokon a leveleken, hanem mindenütt. ezeken az ágakon nem is tud más nőni, csak ilyen tetves, sárgás ocsmány hajtások.

anoz 2009.03.11. 10:25:28

Valakinek elkéne végre kezdenie aláírást gyűjteni a teljes parlament leváltására -kell egyáltalán olyan nekünk?!- hiszen az összes csak a saját zsebét tömi mással nem foglalkozik. Láttátok tegnap a Tv-be mennyit keresnek a mdf honatyák (400e fölött) és még maguk mellett fenntarthatnak több irodistát nemkevesebb 250e nettóért és ők csak 10 vannak! A Kapolyi meg egy nagy szemét, így könnyen a leggazdagabb a parliban, nem a "saját" pénzét kockáztatja hanem a mi pénzünket veszi kölcsön és abból fizet - gusztustalan

moncayo 2009.03.11. 11:00:07

Vagyonelkobozni mindtől. 500-5000 dollárral el lehet tűnni, 5 millióval nem. Annak nyoma van, még az off shore számlák között. Mindenki nyomot hagy maga után a neten, a mobillal, az ATN-mel, a repjegyyel. Ha meg egy bőröndnyi kp-vel rohangál Kapolyi és társai a kongói erdőben, ugyis megölik a helybeliek, már csak a cipőjéért is. Csak akarat kérdése, ez nem lehetetlen feladat.

impregeco 2009.03.11. 11:05:45

Kedves lifelike !
Teljesen egyetértek veled. De azért annyival kiegészíteném, hogy ezt az Orbán Viktornak ia tudnia kellett. Vajon ők mint ellenzék miért nem boritják ki az összes mutyizást ? Talán érdekeltek benne ? Igazad van. Kell egy tiszta ország, de ez a jelenlegi (20 éve) korrupt politikusokkal már beigazolódott hogy nem megy.
Magyarok ébredjetek !!!

falatkenyér 2009.03.11. 11:50:07

Kapolyikám te vagy a magyar Madoff. Vén csaló genyóláda.

huszita 2009.03.11. 12:01:21

@Barack -a fütyülős:
Ebben szerintem pont nincs benne F.

Tudtommal amikor 2006-ban megpróbált beúszni K. felségvizeire (energia), az azonnal gondoskodott róla, hogy egy őszinte megnyilvánulása (az öszödi) azonnal nyilvánosságra kerüljön. Szoci felső berkekben mai is példaértékűnek tartják a történteket: mire számíthatnak a "Csák Mátékat" elszámoltatni próbálkozó, túlzott önbizalommal bíró vezetőik.

Vegyi Ali 2009.03.11. 12:16:42

A legjobb lenne, ha Cuslággal együtt rohadnának el a börtönben. Amúgy, ha alkotmányos okok miatt nem lehet teljes vagyonelkobzást csinálni, akkor miért nem lehet családostul kiutasítani örökre az országból(EU-ból), mint "a társadalmi rendre különösen veszélyes" elemeket? Mondjuk a Kajmán-szigeteken, vagy Panamában biztos befogadnák.

moncayo 2009.03.11. 12:32:12

Tényleg röhej, hogy "szegény" Zuschlagot basztatják nyamvad 70 millával (nem mintha sajnálnám, sitten a helye), mig Kapolyi milliárdokat síból el. Miután az MVM állami cég, ergo az Állam fizet, akinek meg, mint tudjuk nincs pénze, tehát az IMF hitel (amit mi fizetünk vissza), így alapul át Kapolyi magánvagyonná. Persze az is érdekes, hogy kiknek lehetett érdeke ez az infót az Indexen át nyilvánosságra hozni, hiszen biztos "bedobták" az Index postáládájába. Az Index Zrt. tulajdonosai is milliárdos, nagyban utazók, igen komoly politikai kapcsolatokkal. Ezt a cikket nem X Pista lapszerkesztő "találta ki".
Itt harc folyik most is.

atesz 2009.03.11. 13:20:57

@message: az ember nehezen bújik ki a bőréből... és ez a nevezett pártelnökre is igaz...

amúgy persze igazad van. nagyon kevesen lehetünk, akik még hisznek ilyen dolgokban. és többek között ezért van az, hogy itthon elszabadult a pokol... és mindent meg lehet csinálni Kapolyi úrnak, Kocsis úrnak, és bőrszíntől, vallástól és világnézetttől függetlenül minden gazembernek.

nemáá 2009.03.11. 13:40:44

A mai napon a hireket olvasva, minimum hatszor ment el a kedvem a demokratikus Magyarorszagtol.
Ha errol szolnak nekem idoben meg 1989-90-ben, hogy ez ilyen lesz, akkor elhuzok innen es nem toketlenkedem tovabb egy percet sem.

tonchyka 2009.03.11. 13:54:29

Szerintetek az ügyészség olvassa ezt a cikket és a hozzászólásokat?Vagy csak feljelentésre indulnak be...Vagy arra sem?

szürke_tag 2009.03.11. 14:06:45

Az mvm nem semmi ott a vezérkarba még a biztonsági főnök, vagy mi a túró volt az Ágnes egy dagadt nő. Még az is agyonlopta magát. Ott a vezérkar egy tolvaj banda. Na ezeknek is a körmére kell nézni.
Lesz még itt számonkérés, ami késik nem múlik :)

paradizo 2009.03.11. 14:46:54

@Link Elek:

Az se volt semmi. Most már megérdemel valamilyen állami kitüntetést, hiszen Fekete elvtárs is megkapta.

min 2009.03.11. 14:49:06

Én megkérnémaz index újságíróit, hogy nézzenek már utána a CIB és a régi szot üdülö körüli projektnek. Az új cég ha jól tudom CIB közeli a tulajdonosi körben szerepel sikkasztással vádolt felsővezető és a cég ciprusi bejegyzéssel bír. Több mint érdekes... Sok-sok cégváltás törént a projekt során még egy átlagembernek is feltűnő vállalhatatlan határidők és most érdekes modón jutott hozzá a bank féláron az ingatlanhoz...

Droopy79 2009.03.18. 11:13:46

Méghogy tényfeltáró újságirás, ugyan. Ez a vizsgálat megrendelésre történt, valakit nem fizettek ki, aki számitott rá, és boritotta a bilit.

Az viszont látszik, hogy egy veszélytelen embert nem fizettek ki (a veszélyeseket nyilván kifizették), hiszen nem tudunk semmit az offshore cég mögötti emberekről és pénzmozgásokról.

vadparaszt 2009.03.18. 11:24:56

Húbazmeg mekkora ügy.

Gyugyó 2009.03.18. 11:26:03

Tényleg: hol van az üzlet és a bűn közötti határvonal? Miért leszünk attól szabadabbak, hogy a fejünk felett szétlopj(t)ák az országot és rabszolgákká válunk?

Karlitosz 2009.03.18. 11:30:14

bámulatos hogy egyesek egy ilyen sztoriban is felfedezik orbánt és a fideszt a háttérben.
egyre inkább úgy gondolom
VISSZA A HALÁLBÜNTETÉST ÉS ELŐ A KÖTELET

Ainult Mina 2009.03.18. 11:31:31

Valahogy finanszírozni kell a pártokat...

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.18. 11:36:00

Hát itt vannak konrétumok, homályok, de a simli az biztos. Meg lehet találni a cuslágistákat!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.03.18. 11:37:32

Ez az Alexander Gerstl vajon rokona a Gerstl Péternek, aki az F-1 bizniszben utazik... és szintén bécsi?

far?hát? 2009.03.18. 11:48:06

Tisztelt Minden Felháborodó!
Csak röviden és csendben jegyzem meg, hogy hiába értünk egyet egymással, egérrel a kézben nem vagyunk veszélyesek !

juhaszbalazs 2009.03.18. 11:49:47

magyarország. csupa kis betüvel. ennyi.

flea 2009.03.18. 12:04:47

@hariel: "bárki szerezhet magának 8-10 éves offshore céget 4-5 millió forintért..."

nemnem. Arról volt szó, hogy ISMERT TULAJDONOSI HÁTTERŰ. Az offshore cégek nem azok.

Persze nem csak a közvetlen, hanem a közvetett tulajdonosoknak is ismerteknek kell lenni, akárhány szintig. Kivéve a "rendes" országokban bejegyzett nyilvános részvénytársaságokat. Lehetne ezt kodifikálni, ha akarnák.

Paranoid Android2 2009.03.18. 12:29:55

Ez a szemét Orbán, mik nem történnek, amíg ő van ellenzékben.

OmegA404 (törölt) 2009.03.18. 12:30:37

Kapolyi elvtrás az MVM pénzén akarta megvenni az egyik MVM erőművet, de inkább benyelte szotyit.
Minek erőlködni, ha már úgyis megvan, nem?

Itthon csak akkor kerül szóba egy ilyen ügy, ha valakinek elfelejtenek tejelni.

Most demagóg leszek, de hány csecsemő lélgeztetőgépe szárad az eltársak lelkén még?

Na egérharcosok lehet ugatni.

OmegA404 (törölt) 2009.03.18. 12:32:59

Ideje lenne az elvársaknak lassan rohadó műanyagakattal barátkozni.

Mistral1011 2009.03.18. 12:38:34

Írták itt fentebb, hogy "gyorbán" is benne van, ő(k) nevezték ki ezeket ezekre a posztokra. Szerintem fordítva ülünk a lovon: ezek a "kapolyi-félék" döntik el, hogy fletó vagy viki üljön-e fölöttük! (megkérdezik, hogy menyit engedsz majd lopni? Aki többet, az kapja 4 évre az országalmát...)
Ahol állam van, ott lopni is fognak mindig - keletre is, "nyugoton" is, sőt, megnyugotabbra is-lásd USA, AIG jutalmak a "segélyből".
Vissza kell menni papucsállatkának:-(

steve71y 2009.03.18. 12:43:44

És ha megbotlok kezemben egy bicskával és véletlen ledöfök egy ilyen szemétládát és esetleg a haverjait is, egyből bűnöző leszek...
Olyan népszavazást miért nem írnak ki, hogy minden állami cégtől történő sikkasztás vagy annak kisérlete, nemzetbiztonságot veszélyeztető büncselekmény és nem évül el.
A büntetése legyen mondjuk 30-100 év fegyház.

bitfighter 2009.03.18. 12:51:39

Az a szálloda biztos rendelkezik biztosítással. Szerintem le fog égni a közeljövőben...

psr6 2009.03.18. 12:56:37

Jöhetne valaki kitakarítani. A Fidesz nem fog, kiderült 98 után, hisz az ő mechanizmusaik is így működnek.

weatherby 2009.03.18. 12:57:38

Kocsis előéletét érdemes végignézni, Hornék alatt ő volt az állami vagyonkezelő vezérigazgatója. Akkor adták el az összes közmű vállalatot főleg németeknek, OV alatt leváltották, Németországban volt a német közműcégeknél nyelvtanfolyamon. Majd Medgyessí alatt Pakson vezérigazgató, majd MVM, s most a BKV. Innen mennyit, kinek passzol át. Talán jövőre, ha becsületes kormányunk lesz, talán kivizsgálják, mit művel/t/.

2009.03.18. 13:09:59

Ezeket a mocskokat miért nem lövi le valaki? Ennyire jól tejelnek minden irányba? Csak van valaki akinek nem fizetnek! Más nyelvet az ilyen úgyse értene!

Paranoid Android2 2009.03.18. 13:13:45

Távolítsuk el az Orbánt és az ellenzéket és egyből ne fognak lopni a kormány által kinevezett vezetők!

ipel 2009.03.18. 13:17:08

Ha ezek a pénzek húsz éven keresztül az ország költségvetésében maradtak volna,nem lenne eü,cigány,nyugdíj,foglalkoztatási,jóléti,oktatási,önkormányzati,távfűtési,bkv,para.
Sajnos a politikusaink kivétel nélkül gazdasági bűnözők.

Paranoid Android2 2009.03.18. 13:19:28

Csak az Orbán a hibás, ha ő nem lenne a fletó nem csinált volna semmit rosszul, sőt már a megyó is tökéletes lett volna és ne lett volna szükség a fletóra.
Ó hogy gyűlölöm Orbán Viktort!
Esetleg énekeljük együtt!!!!

ygan72 2009.03.18. 13:36:58

"Boldog érzéssel" tölt el annak tudata, hogy amíg én szolgáltam a Hazát, mások harácsoltak, ügyeskedtek, vagyonokat és hatalmat szereztek maguknak A nép pedig örül, hogy abban az illuzióban élhet, hogy valamikor(talán a túlvilágon) ő is meggazdagodhat.
Egy nyá. honvéd főtiszt

újmájashurka 2009.03.18. 13:40:51

Ügyesek ezek a fradisták! Játszák a jobboldalit, közben a komenistáknak lopnak!

Komment Elek 2009.03.18. 13:54:23

Minden forradalom valódi oka, függetlenül hogy milyen ideológiát pakolunk mögé az, hogy túl sok a szegény elégedetlen ember miközben egy szűkebb réteg képtelen felismerni, hogy nem lehet a végtelenségig fenntartani ezt a fajta "egyensúlyt" Egyszer majd úgy fognak az unokáink tanulni erről az időszakról, hogy ez volt az a pont, ahol még lett volna visszaút. De az is lehet, hogy már átléptük a Rubicont, és nincs visszaút. Nem igaz, hogy a történelem ismétli magát. Ha így volna kiszámítható lenne mikor jön a krach, mivel lehetne azt elkerülni. De abban a pillanatban, hogy egy speciális addig nem látott problémával szembesülünk, képtelenek vagyunk megjósolni a jövőt. Egész európát átjárja az elégedetlenség, a pesszimizmus. Teljesen új rendszerre volna szükség, amit ahogy a múltban, most sem lehet majd forradalmak, áldozatok nélkül kiharcolni.

vadaszok 2009.03.18. 13:58:57

www.managermagazin.hu/magazin.php?page=article&id=648

“Kocsis István egy rendes ember” – ezekkel a szavakkal emelkedett szólásra 2002-ben Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója Kocsis István 50. születésnapi ünnepségén, a Budai Vár egyik elegáns éttermében. Szemtanúk szerint a bulin részt vett a magyarországi gazdasági és politikai elit számos befolyásos tagja..........

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2009.03.18. 14:02:11

És most ezek a fiúk akarnak új atomerőművet építeni. Persze szigorúan üzleti alapon...

attica 2009.03.18. 14:03:31

Kapolyi és az off-shore cégek...
Egy világ omlott össze bennem...
:)

Császár Előd jó ember 2009.03.18. 14:05:01

Vicces az, hogy a sikkasztás szinonímájaként írnak az Index-en egy offshore cégről! :DDD

Kb. egy hónapja ugyanis az Index két tulajdonosa, Nobilis Kristóf és Spéder Zoltán egy offshore cégbe vitte át a tulajdonrészét, hogy így kevesebb adót kelljen fizetniük az Index-csoport nyeresége után...

És akkor lehet keseregni címoldalon, hogy milyen szarul megy az országnak...

desertstorm 2009.03.18. 14:24:04

Uraim és Hölgyeim!
Teljesen egyértelmű, hogy csődbe megy az ország! Ennyi pénzt ellopni, mint ebben a kis országban, még nem látott a világ. De megérdemeljük...!!!

grols 2009.03.18. 15:40:48

Egy ekkora cégnél ki engedélyez ekkora kifizetéseket?
Ha jól gondolom van a sokmillió jólfizető polgár aki az EON-on keresztül fizet milliárdokat. Az infrastruktúrát is mi fizetjük egy egy rákötésért(villanyóra + pózna + stb...) Akkor egyáltalán mire kellenek a kiadások?! Ez amúgy általában is felháborít hogy én csináltatom meg pl:a gázvezetéket hogy a gázmű szolgáltathasson. Majd évek után pl:ha én elköltözöm akkor a vezeték a gázmúre száll, ingyen!

homeo 2009.03.18. 18:13:47

Ezért is kellene ujra visszahozni a HALÁLBÜNTETÉST .
A Kinaiaknál nagyon jól működik !!!

kpityu2 2009.03.18. 19:08:42

Türelem emberek, türelem...

beszóló 2009.03.18. 19:14:42

Az már senkinek fel sem tűnik a bonyolult pénzmozgás és szerződések követésekor, hogy az MVM dolgozók az adófizetők pénzén nyaraltak volna milliárdokért színvonalasan Kocsis úr áldásos közreműködésének nyomán?
Ők mennyivel különb emberek, hogy ilyen üdülésii lehetőséget kínál nekik a az állami cég vezetője?
Egyébként Bodoky Tamás munkájáért újból elismersem fejezem ki. Vigyázzon magára, A Szász és Gerstl vonal a volt vagy mai titkosszolgálati kapcsolatra utal. Ezköztáruk ellenőrizhetetlen, gazdasági hatalmuk mértékét szerintem nem is sejtjük.

beszóló 2009.03.18. 19:30:23

@Császár Előd jó ember:
Az Index csoport tulajdonosaitól sem szép dolg, hogy nem itthon adóznak és sokat, de ők nem elképesztő árú állami megrendelésekből szerzik jövedelmüket, hanem valószínűleg jó minőségű szolgáltatások értkesítéséből. Ezt igazolja, hogy mi is éppen ezt a szolgáltatást használjuk.
Ez egy kicsit nyálasra sikerült, de a lényeg, hogy az állami és önkormányzati megrendelésekre szerződő off-shorok a kifogásolhatók szerintem.

kpityu2 2009.03.18. 19:38:21

Offshore céggel adót kikerülni csak annyira bűnös dolog, mint zsebbe kapni a fizetés egy részét.Kinek mire van lehetősége. Pl. az APEH elnökét is meg lehetne vizslatni sztem. Ez egy ilyen rendszer. Ha a mocsárban élsz, nem lehetsz tiszta. Legalábbis ha életben akarsz maradni.

Molesme 2009.03.18. 22:00:13

@beszóló:

ne zavarjon, hogy bár az MVM valóban állami tulajdonban lévő vállalat, multicégekkel versenyez az állami piacon és végeredményben az energiafogyasztók által fizetett díjból biztosít nyaralási lehetőséget a dolgozóinak. az éves beszámolója nyilvános, abból megtudhatod, hogy inkább mennyi adót és osztalékot fizet az állam részére. szó sincsen állami pénzen szervezett nyaralásról. nem nehéz ebben mellélőni, nagyeszű publicisták, sőt egykori gazdasági miniszterek is elkövették.

horvátországban pedig a kilencvenes évek óta biztosít kedvezményes nyaralási lehetőséget - eredetileg a saját tulajdonában álló nyaralóban, amelyet ha nem a többezer MVM csoportos munkavállaló használ, más nyaralók is igénybe vesznek. van még párezer vállalat, sőt multicégek, amelyek a szakszervezetük útján nyújtanak ilyen lehetőséget.

ez a történet nem erről szól.

beszóló 2009.03.19. 11:48:28

@Molesme:
Megnézném azt a pár ezer vállalatot és multi céget, akik ennyit költenek a dolgozók üdültetésére.

Az MVM hatalmas nyeresége nem abból adódik, hogy olyan remekül gazdálkodik, hanem sok másból, elsősorban monopol pozíciókból.

A történet tényleg sok másról, de erről is szól.

kpityu2 2009.03.19. 17:57:06

Erről a történetről egy filmrészlet jut az eszembe: "Gyerekek, könyörgöm, akasszuk fel!"

SVr 2009.03.19. 18:06:47

érdekes: kajmán szigeti postafiók, ciprusi offshor...... ez az elején nem volt gyanus???

Molesme 2009.03.19. 18:41:46

@beszóló:

pedig van, tehát van mit megnézned. a párezer nyaraltató cég nyilván nem csak Magyarországra értendő, de érdemes nyilvános privatizációs ügyekben (nem csak energiacégek) kutakodni milyen harc volt, hogy dolgozói üdülőket nem adunk el és csak a melósok használhatják. az MT komoly lehetőséget is ad az üzemi tanácsoknak ilyen ügyekben aztán. a mostani történetnek, ismeretlen hotelek vásárlásának semmi köze az MVM dolgozókhoz, nem is láttak belőle semmit, amit pedig évtizedek óta kapnak és amihez a jelen üzlet kifelé jó alapul szolgált, az teljesen tisztességes.

MVM monopolhelyzet és a nyereség bedobása mint érvel jönni azóta, hogy idén januárban csendben elismerte az EU Bizottság a csendben nyűszítő GVH-val együtt, hogy bocs tévedtünk, egyáltalán nem vagytok monopolhelyzetbe, nem éltetek vissza versenyelőnnyel, sajnáljuk, hogy ennek az ellenkezőjét éveken át szajkóztuk országnak-világnak, ostobaság. pláne, hogy a HTM-ek alapján is a multicégek erőműveinek kellene visszafizetni pénzt (az államnak) bővebb infó a januári sajtóban.

ha az MVM szabadon, paraziták nélkül tisztán szakmai és üzleti alapon gazdálkodhatna már rég egy másik MOL szintű társaság lenne a régióban.

vajdasagi 2009.03.19. 18:46:56

Újra gratulálni szeretnék. EZT KERESEM én a sajtóban. Sajnos pont ez a tényfeltáró újságirás nálunk igencsak hiánycikk. Dühösebb lettem a "gazdasági és politikai elitre" mint előtte voltam, de mégis hálás vagyok a cikkért.

Mellesleg én ugyan a FIDESZT sem szeretem, és szerintem ők is loptak (noha az elvakult jobboldal ezt nem akarja tudomásul venni), de azért a "baloldal" MINIMUM egy nagyságrenddel megnövelte az ellopott pénzek összegét. És remélem, hogy ezt a választásokkor nagyon is meg fogják érezni. Kezdek arra vágyni, hogy legyen meg a FIDESZNEK a 2/3-os többsége... Pedig ettől eddig rettegtem.

petimegmondja 2009.03.19. 19:19:53

Ismét csak csendesen jegyezném meg, hogy attól, hogy offshore cég a tulajdonos, még nem lehet adómentesen kivinni a nyereséget.

A dolog úgy működik, hogy az árut vagy szolgáltatás bekerülési áron, vagy max 1-2% nyereséggel eladják egy offshore-nak, majd az adja el rendes áron a végfelhasználónak. A nyereség így az adómentes környezetben üzemelő offshore cégnél keletkezik. Az offshore cégek számlázhatnak is a nyereség terhére. Ilyenkor licenszdíjat meg hasonlókat fizetnek a jellemzően szolgáltatásokat értékesítő vállalkozások.

Az offshore cégek elleni harc hülyeség.
Egy cégre nincs ráírva, hogy offshore. Ez csak annyit jelent, hogy abban az országban ahol be van jegyezve nem folytat belföldre irányuló gazdasági tevékenységet. Nem lehet tehát specifikusan ellenük irányuló szabályozást létrehozni, mert egyszerűen csak egy külföldi cég.

Ha betiltanák, betiltanák a nemzetközi kereskedelmet, tőkemozgást és mindent, ami ma a világot mozgatja és működteti.

Az adóparadicsomok cégeit sem lehet kizárni, hogy ezzel szorítsák vissza a problémát. Ezek a jellemzően apró államok, nagyhatalmak protektorátusai, amelyek viszont nem avatkozhatnak bele az adókivetési szabályozásba, viszont fontos érdekeik fűződnek az adott államocskához.
Pl. a Kajmán-Szigeteken van a britek haditengerészetének karibi ellátóbázisa.

Na mehet tovább a demagóg anyázás...

agár 2009.03.19. 19:56:51

Rábíznátok Kapolyira a kulacsot a sivatagban?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.03.19. 21:26:30

Hatalmas cikket írtál megint!!

Ezek az emberek euro milliók felett diszponálnak.Szerintetek ők nincsenek nemzetbiztonsági védőháló alatt, mint az önkormányzatok? Stratégiai cégeknél fordul meg ez az ember és milliárdok hussannak ki, röppennek el....

Kicsit hihetetlen, hogy lehet így utalgatni milliókat.

RRichy 2009.03.19. 23:38:58

Hát srácok, ezen behaltam...
Zuschlag hol van ezekhez az arcokhoz képest?
Ennyi pénzt kiadni ilyen "minőségű" cégeknek!?
Hogyapicsábavanez?!?
Ki fogják ezt fizetni? áhhh elköltözök innen...

vizipipa 2009.03.20. 00:13:26

Bodokynak kijár az elismerés!

A offshore cég elsődleges előnye, hogy nem látni ki van a szál túlsó végén. Vizsgálat nélkül is egyértelmű, hogy jogilag nem kifogásolható jövedelem "átcsoportosításra" használják. Csak nem tudni ki javára!
Lehet(ett) ez persze titkosszolgálati akció is, csak akkor ennek már lőttek, mert immár nyilvános (a pénz persze elment).
Azért üvegzseb jeligére (emlékszik még erre valaki?), kapásból 20 évet adnák minden olyan állami vezetőnek aki ilyet művel.
A közpénzzel gyerünk elszámolni!

qualitaet 2009.03.20. 00:51:45

Nem olvastam végig a kommenteket, elnézést ha bárkit is plagizálok.

A Kapolyi réges-rég a Gyurcsány egyik bábja.
Az öreg csaló egyébként már jó ideje vissza akart vonulni,sosem szerette a felhajtást, de ezek közül még kiszállni sem egyszerű.

Az elmeháborodott,KISZ-titkár moral insanity-nek pedig a Vértesi Erőmű az egyik fő "aktuális okossága", amiről felsőbb üzleti körökben már jóideje pletykálnak.
Azt is rebesgették, hogy ezen a "25 milliárdos banánhéjon" már meg is fog csúszni.
Én nem hittem benne,de lehet, hogy most felcsillan némi remény...

kpityu2 2009.03.20. 06:22:39

@petimegmondja:
" Ha betiltanák, betiltanák a nemzetközi kereskedelmet, tőkemozgást és mindent, ami ma a világot mozgatja és működteti."
Tipikus libcsi blabla. Mindent lehet, csak akarni kell. Nem szükséges galaktikus értelemben általános szabályokat hozni(persze teljes körű hatástanulmány után), ez a munkaundortól szenvedő hivatalnokok menedéke. Ha nem lehet visszakövetni egy pénzmozgás eredetét, lehetséges hogy szervezett bűnözés vagy terrorizmus áll mögötte, és szigorúbb ellenőrzés alá vonni a tranzakciót illetve a részt vevő feleket.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.03.20. 08:21:33

Aludtam egyet, és még dühödtebb vagyok.

Árulja már el valaki, hogyan lehet, hogy NEM TŰIK fel senkinek, hogy euro milliók haladnak gyanús számlák felé?

KÖnyörgöm, Kovácsnak volt nemzetbiztonsági átvilágítása? Csak volt ha paks vezér lehetett..csak van nbh felügyelet a két legfontosabb stratégiai cégnél.....és az nbh ilyenekről nem tud?

ki hiszi el? tegye fel a kezét aki elhiszi, hogy besétálok a bankomba, és 'szerződés szerint" utalgatok ájromilliókat, és nem veszi észre senki!

altais 2009.03.20. 09:14:50

Jön még kutyára villamos, főleg válságban... csak van-e elég villanyoszlop Pesten?

beszóló 2009.03.20. 10:37:15

@petimegmondja:

A külföldön bejegyzett offshore cégek tulajdonosai a kivett osztalék után is Magyarországon fizetnek adót?

És tudjuk, hogy kik is ők, személyesen?
Tudjuk-e hogy nem éppen az állami vállalat "felelős" vezetője, vagy rokonsága áll mögötte és realizálja a zsíros üzletet?

Nem az offshore cégek betiltásáról van szó, hanem arról, hogy állami és önkormányzati cégekkel csak ismert tualajdonosi hátterű társaságok szerződhessenek. Az offshore cégek pedig nem azok.

teknős 2009.03.20. 11:09:42

Én mint helyi, hamar gyanút fogtam, hogy a NÁD MPS-H valami helyi pénzszivattyú lehet. Én erről az oldalról ismerem a történetet.

Kiss Gábor a NÁD előtt egy egyszerű építési vállalkozó volt, akinek első jelentős építése a bátonyterenyei tanúszoda, ami szintén érdekes dolgokat takargat, és a NÁD MPS-H bátonyterenyei üzeme sem úgy néz ki, mint ahol valóban termelni akarnak, inkább úgy, mint hogy lehet a lehető legdrágábban építkezni.

Magda Sándor szövetséget alapított az energia növények termelésére és hasznosítására, a Nád MPS-H sehol sem jelent meg, mint termeltetni kívánó, jellemző módon még a helyi falugazdász sem tudott arról, hogy valaki valaha megkeresett volna mezőgazdászt nádtermelésre. Nem mellesleg mezőgazdászok szerint nehéz lesz számottevő agyalágyult termelőt találni, aki képes lenne tönkre tenni a földjét egy nádültetvénnyel, amely gyakorlatilag kiirthatalan a nyolc méter mélyen húzúdó gyökerei miatt.

A NÁD MPS-H tulajdonosai között baltikumi tulajdonú cég is szerepelt, amikor 2007 nyarán a frissen lemondott helyi polgármester Vanya Gábor és a védjegytulajdonos Marosvölgyi kiszállt a cégből több más magánszeméllyel együtt.

Véleményem szerint NÁD MPS-H semmilyen előkészületet sem tett valódi termelésre, leszámítva azt a néhány PR cikket, mint pl. "Csodát ígér az energianád", ami valljuk be nem arra készült, hogy a racionálisan gondolkodó vállalkozásokat befektetésre bírja!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.03.20. 11:52:00

@teknős: ez a nád az = az "olasz" náddal? ami iszonyat invázív és már beterítette fél dél-európát?

Cpt. Flint 2009.03.20. 13:03:42

@teknős: ez az a Marosvölgyi (Béla), aki a NyME géptan tanszéken tanított Sopronban?
A Magda is elég nagy maffiózó, úgyhogy nem csoda, hogy ő is benne van.

petimegmondja 2009.03.20. 13:36:31

@beszóló: Azt tudod, hogy egy NyRt-ben kik a részvényesek? Nem, mert másodpercenként változnak a tőzsdén. Akkr ne kössenek szerződést világcégekkel?

Az kevés, hogy "szerinted" gázos egy cég háttere. Ez nem jogi kategória. A demokráciák alkotmányai többnyire garantálják az ártatlanság vélelmét. Amig egy bíróság ki nem mondja, hogy egy cég adócsaló, addig rendes, becsületes cég. Jogilag...

petimegmondja 2009.03.20. 13:43:47

@kpityu2: "Mindent lehet, csak akarni kell."

Tipikus demagóg blabla. A törvények mindenkire érvényesek. Egy Kajmán-Szigeteki offshore megkülönböztethetetlen egy Kajmán-Szigeteki rendes, becsületes kereskedőcégtől.

Hogyan akarod kiszűrni? Név alapján? Ne gyere azzal, hogy ez a hivatalnokok dolga. Ha neked sincs fingod se, akkor miért gondolod, hogy nekik lenne?

beszóló 2009.03.20. 14:22:17

@petimegmondja:
A NyRt-ben a tulajdonosok gyűlése dönti el, hogy mi lesz a nyereség sorsa.
Általában nem 1-2 ember viszi haza az osztalékot.

teknős 2009.03.20. 16:00:03

Igen, Marosvölgyi professzor Sopronban tanít, ő szabadalom birtokosa. Én nem vagyok mezőgazdász, de írtam Marosvölgyinek, aki válaszolt is: ez egy kinai növény nemesítése, ami a professzor állítása szerint csak laboratóriumi körülmények között szaporítható. Erre hozták létre az üzemet.

Csakhogy jelentkezett olyan termelő, aki szerint nagyon is jól szaporítható az energianád, amit azért vagyok hajlamos elhinni, mert meglehetősen kevés idő állt a rendelkezésére a profnak,hogy hosszútávú tapasztalatokra tegyen szert a növényéről. (5 éve termelik 1,5 HA-on)
Én mindezeken túl tartok a FILTOL által említett ökológiai károktól, hiszen egy nem idevalósi növény települ be.

Magda Sándort, bár ismerem "érdemeit" itt éppen pozitív kotextusban szerepeltettem, ő vezeti azt a szövetséget, amelyet az energia termelésre hoztak létre, amiben szintén nem jelent meg az energianád.

teknős 2009.03.20. 17:29:06

Még valami! Bár itt a cikkben Bodoky is és még rajtuk kívül egész sokan, úgy hiszik, hogy a rossz minőségű parlagon heverő földeken fog teremni az energianád, a valóságban ahhoz, hogy hasznot termeljen a legjobb minőségű földek kellenek, agyon műtrágyázva. Ezt sem magamtól mondom, Marosvölgyi írta.

Az egész bioenergia biznisz egy nagy humbug. Egyáltalán nem jön ki az energiamérlege pozitívra.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.03.20. 17:40:11

@teknős: www.zoldtech.hu/cikkek/20070413energianad/?idorend=novekvo
van itt ez a cikk, érdemes.

egyébként ha arra szerződne az MVM, hogy pl. a gyalogakácot kiirtják (ami hoz olyan hektár/tonna értéket mint bármelyik ilyen szabadalmaztatott fajta) tapsolnék.

hozzáteszem azt is, hogy nagy felhorgadás volt Haraszti irodájában a kvvm.ben, mert az fvm olyan invaziv nádat támogatási listára tett (lehet, hogy ez a Miscanthus volt), amit a kvvm-mel nem egyeztettek, és borzalmasan invázív.

van itt ez is
www.fuggetlen.hu/comments_.php?op=Reply&pid=0&sid=1323

meg ha a Miscanthus, invader szóra rá-googlizol, és megtúrod. kiderül nem túl barátságos faj ez.

szóval van itt már ebben az országban annyi felesleges biomassza, ami az inváziv fajokban testesül meg (bálványfától, a gyalogakácig, a Solidago, stb.), hogy nem kéne fokozni a fokozhatatlant. elég lenne ha valaki kitalálna egy gyalogakác kombájnt, és élete végéig lehetne beszállító valamelyik erőműbe (az ötlet nem eladó:)), és a kvvm még imákat is rebegne, legalábbis a mo-i nemzeti park igazgatóságok biztos.

kpityu2 2009.03.20. 18:26:12

-Mártha Imre vezérigazgató szerint elődje, Kocsis István naiv volt, és nem vezetnek feljebb a szálak.-

Ahá. Most már minden világos. Szegény, szegény naiv emberek...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.03.20. 21:04:08


1.
141/2007. (XI. 28.) FVM rendelet
a piaci szereplőknek az 1973/2004/EK rendelet 37. cikke alapján energianövény feldolgozóként, illetve felvásárlóként történő elismeréséről
2.
71/2007. (VII. 27.) FVM rendelet
az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az évelő, lágy szárú energiaültetvények telepítéséhez nyújtandó támogatások részletes feltételeiről
3.
52/2007. (VI. 28.) FVM rendelet
az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatások részletes feltételeiről
4.
27/1996. (X. 4.) FM rendelet
a földművelésügyi ágazathoz tartozó szakképesítésekre szervezhető mesterképzés szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról


meg is vannak a jogszabályok, melyekben szerepel a Miscanthus (jelen cikk tárgya-nádja) támogatott fajta.

CIB 2009.03.25. 10:23:25

Elnézést a késői reagálásért, de csak most jutottam odáig, hogy elolvassam a cikket. Tudtommal ez a szálloda már elég rég óta az MVM tulajdona, még a délszláv háború után kapta Horvátországtól az elektromos áramért cserébe, amit anno Magyarország (MVM) adott nekik a „nehéz” időkben. Többször is megfordultam ebben a létesítményben ingyen és bérmentve. Nem került semmibe. Elég volt az MVM-ben dolgozó haverra hivatkozni.
Most viszont érdekes, hogy a cikkben úgy említik, hogy az MVM bérelte az épületet…
… a vagy visszabérelte?

tonchyka 2009.04.23. 14:19:36

Történt már az ügyekben valami?

bolygóközi 2013.02.17. 17:15:20

2013.
talán lehetne folytatni, hogy sajna a fiúk is lopnak.
sőt már többet és gátlástalanabbul mint elődeik.

tamas74 2013.02.19. 21:10:50

Ez a Bodoky talán már nem is él. Nem csodálkoznék rajta. Nem mindegy , hogy méhkas vagy darázsfészek.
süti beállítások módosítása