A Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) vizsgálja, valóban meghalt-e K. Balázs (alias Baja), a magyar warezkirály, aki az áprilisi újlipótvárosi warezrazzia idején külföldre menekült, míg hat társát előzetes letartóztatásba helyezték. K. Balázs júniusban skype-on interjút adott P. Tamás (alias Tomcat) radikálbloggernek. Az interjúban forró ügyekről beszélt, amelyekben informatikai szakértőként vett részt. Az Indexnek az UD-ügyről mondott volna valamit közvetítő útján, pénzért, de mi nem fizettünk. K. Balázs ismeretségi köre most úgy tudja, hogy a warezkirályt holtan találták Romániában.
Halálhírét keltik a warezkirálynak
Megosztás:
2009.08.18. 20:17
163 komment
Címkék: spam baja tomcat warez nni
A bejegyzés trackback címe:
https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr371320396
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
világvége... · http://civilkontroll.net 2009.08.18. 21:30:50
OK, de hol a cikk (vagy legalább a Bombagyár-link)?
lamed 2009.08.19. 08:44:28
Kelet felé jó irányba menekült, főleg, ha tényleg az oroszokat is érintő dolgokkal akarta zsarolni a szolgálatokat.... Eu-ból még csak kiadták volna, de Putyinék egyszerűbben intézik ezeket a dolgokat... Gyógyszertúladagolás, muhaha :)
Már ha tényleg meghalt, és nem saját eltűnését álcázza az ál-halálhírrel. De remélem tényleg végeztek vele.
Már ha tényleg meghalt, és nem saját eltűnését álcázza az ál-halálhírrel. De remélem tényleg végeztek vele.
Viktus 2009.08.19. 08:51:37
Abszurdisztánban már semmi nem tudja meglepni az embert ... a rendőrség reformja nehéz ügy lez a következő kormányzatnak, mert jelenleg a hitele a nulla szint alatt van.
Kotkodus 2009.08.19. 08:53:39
"Azokat, akikkel üzleteltem, akik a barátaim voltak, az NNI egyszerűen sittre küldte. A cégemet szétverték. Kihez, mihez jöjjek vissza?"
Ha jól értem lopott, csalt, hazudott...
Hát ezt tényleg csinálja inkább máshol!
Már elegen vannak így is Magyarországon akik ebből élnek.
Ha jól értem lopott, csalt, hazudott...
Hát ezt tényleg csinálja inkább máshol!
Már elegen vannak így is Magyarországon akik ebből élnek.
Sickret Service (törölt) 2009.08.19. 08:54:09
Ő lenne a magyar warezt a magyaroknak mozgalom kiötlője? Vagy milyen módon kapcsolódik a Tomcat-féle klánhoz?
És akkor ő most magyar-e vagy idegenszívű?
Amúgy - ha igaz, és miért ne lenne - ez megint annyira szívszorítóan és jellegzetesen szép magyar történet, hogy egy rendőrségi informatikai szakértő a magyar warez és spammerkirály, és mint ilyen, ezzel a tevékenységével is az idegenszívű szoclib tolvajmilliomosok ellen küzd, mint egy modern Robin(formatikai) Hood. :)
(mellesleg olvasva néhány ilyen ügybe a szakvéleményeket, erősen megkérdőjelezhető általában az ilyen szakértők hozzáértése)
És akkor ő most magyar-e vagy idegenszívű?
Amúgy - ha igaz, és miért ne lenne - ez megint annyira szívszorítóan és jellegzetesen szép magyar történet, hogy egy rendőrségi informatikai szakértő a magyar warez és spammerkirály, és mint ilyen, ezzel a tevékenységével is az idegenszívű szoclib tolvajmilliomosok ellen küzd, mint egy modern Robin(formatikai) Hood. :)
(mellesleg olvasva néhány ilyen ügybe a szakvéleményeket, erősen megkérdőjelezhető általában az ilyen szakértők hozzáértése)
smidgen 2009.08.19. 08:55:21
öngyilkos lett
kvp 2009.08.19. 08:55:31
Nem tul valoszinu, hogy hivatalos titkos ugyekbe bevontak volna, arra van egy sokkal megbizhatobb es profibb csapat. Max. par vallalkozo/poltikus nem legalis magannyomozasaban lehetett volna benne, de azonak meg erre mindket oldalon van sajat ceguk. A valoszinubb az, hogy csak a szerzoi jogvedoknek es par bunozonek dolgozott illegalis modszerekkel. A lehetseges jelenlegi allas szerint: vagy meghalt magatol, vagy megoltek vagy eltunt kulfoldre (mondjuk a tavol kelet fele). A jo hir, hogy a cege nem zavar tobb vizet itthon es nem jaratja le a nonprofit csoportokat.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.08.19. 09:00:06
"Nem tul valoszinu, hogy hivatalos titkos ugyekbe bevontak volna, arra van egy sokkal megbizhatobb es profibb csapat."
Muhh-ha-ha! Mint a BKV-nál, mi? A rendőrségnél is dolgozik számos "pénznyelő" csapat, előfordulhat, hogy "titkos" ügyekbe is beleláthat, már amelyik tényleg csinál valamit...
Muhh-ha-ha! Mint a BKV-nál, mi? A rendőrségnél is dolgozik számos "pénznyelő" csapat, előfordulhat, hogy "titkos" ügyekbe is beleláthat, már amelyik tényleg csinál valamit...
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 09:00:52
Meg az interjújában elődaja, hogy volt ideje eldani az autót?? Na ne basszá!!
Azé osztani kell legalább kettővel. De akkor is elég meredek!
Azé osztani kell legalább kettővel. De akkor is elég meredek!
ubi904 (törölt) 2009.08.19. 09:06:08
USA tanúvédelem is megoldja,hogy eltűnjenek emberek ... :)
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 09:08:39
Minden bűnözőnek van rendőrségi kapcsolata? Hogy a fenébe lehetne valami megtisztítani, ami velejéig romlott?
Zol 2009.08.19. 09:17:01
OFF
@Noname Cowboy: Ha vannak ismerőseid, akkor lehet.
Pl.: haver egy csütörtöki napon visszapörgette a Fabia kilométer óráját 50e km-el, péntek reggel feltette netre. Du 2-ig 4-en hívták, és estére el is adta.
Ja és magányszemély, nem kereskedő. Oké, mondjuk az csak egy Fabia volt, nem M6-os BMW.
@Noname Cowboy: Ha vannak ismerőseid, akkor lehet.
Pl.: haver egy csütörtöki napon visszapörgette a Fabia kilométer óráját 50e km-el, péntek reggel feltette netre. Du 2-ig 4-en hívták, és estére el is adta.
Ja és magányszemély, nem kereskedő. Oké, mondjuk az csak egy Fabia volt, nem M6-os BMW.
Baromméter 2009.08.19. 09:18:23
@kvp: A lehetseges jelenlegi allas szerint: vagy meghalt magatol, vagy megoltek vagy eltunt kulfoldre (mondjuk a tavol kelet fele).
Esetleg az NBA őszi draftjára készül titokban.
Esetleg az NBA őszi draftjára készül titokban.
Baromméter 2009.08.19. 09:20:18
Porfelhő: Olyan számítógép, amelyről az interneten keresztül letöltheted pl. a Terminátor 4-et még azelőtt, hogy elkezdenék forgatni.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 09:20:20
@Zol: Meg nem Dogde RAM, Porsche s hasonlók!
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 09:20:50
@Porfelhő: Ahonnan le lehet tölteni filmeket/zenéket illegálisan. Úgy tudom, hogy a magyar jog csak azt szankcionálja ha pénzt is kérnek érte, mint a fenti maffiózó. (aki a rendőrségen dolgozott, hát ez kész)
Baromméter 2009.08.19. 09:22:55
Ez az egész sztori a végén az eltűnéssel tiszta James Bond. Legenda lesz ez az arc, én mondom.
gftamas 2009.08.19. 09:26:45
Ha fizetek egy szolgáltatásért, akkor hogyan tudhatom, hogy nem legális vagy nem legális tartalmat töltök le éppen? Mi vagyok én, jogvédő hivatal? A TESCO-ba se tudom leellenőrizni, hogy kifizették-e a vámot az indiai rizs után, amikor megveszem, vagy nem igényelték-e törvénytelenül 2x vissza az ÁFA-ját a túró rudinak. Bár ha jól tudom, nálunk a letöltést nem is büntetik, csak a feltöltést és a megosztást, vagy rosszul tudom?
hariel 2009.08.19. 09:27:11
Ha volt kb 10 millió forintja egy offshore számlán (valószínűleg van neki ilyen), ha ügyes, ennyi pénzből sok helyen adnak neki új állampolgárságot. Többek között dominikán is.
Baromméter 2009.08.19. 09:31:30
@gftamas: pont ezért többnyire nem a letöltés az illegális, hanem a megosztás és a feltöltés, ill. legújabban a fájlcserét lehetővé tévő technológia biztosítása (sic!).
kvp 2009.08.19. 09:34:37
"A rendőrségnél is dolgozik számos "pénznyelő" csapat, előfordulhat, hogy "titkos" ügyekbe is beleláthat, már amelyik tényleg csinál valamit..."
Ezeket az ugyeket mar nem a rendorseg kezeli, hanem az erintett csapatokat par eve osszevontak kozos iranyas ala. Igy jelenleg a rendorseg is csak megbizast ad a feladatra, amit az allam adott szakerto egysege elvegez. Igy sem a hadseregnek sem a rendorsegnek nem kell foloslegesen fenttartania kulon szemelyzetet, raadasul a terrorelharitassal egyutt a miniszterelnoki hivatal iranyitasa alatt van minden. Na oda sima bunozok nem kerulnek be, csak szakerto (tobbnyire tiszti iskolat vegzett) fiatalok, akik bunozes _helyett_ csinaljak.
"Minden bűnözőnek van rendőrségi kapcsolata?"
Tobbnyire, mert kulonben mar elkaptak volna oket. De az is meglepo, hogy mennyire alacsony a biztonsagi kovetelmeny a rendorsegen belul. Anno is azert kellett az avh, mert a sima rendorseg nem volt eleg megbizhato.
"Hogy a fenébe lehetne valami megtisztítani, ami velejéig romlott?"
Kirugni mindenkit??? Es kivetelesen csak tiszta emberekkel feltolteni, tehat kihagyni azt a magyar szokast, amikor az avh a nyilasoktol vett at embereket. Ezzel mar eleve elastak magukat. Egy tiszta es megbizhato rendorseget viszonylag konnyu osszeszedni csak arra kell odafigyelni, hogy az osszes vezeto es poltikus is tisztesseges legyen. Ez utobbival van a gond.
ps: Egyebkent ha adott skype-os interjut, akkor nem ertem miert nem kaptak el. Tomcat vonalat ugyebar figyelik, tehat a skype hivas alapjan megvolt az ip cime, amibol megallapithato a foldrajzi helyzete. Ha jobb lenne a koorperacio a kinti rendorokkel, akkor meg a hivas vege elott oda lehetett volna erni...
Ezeket az ugyeket mar nem a rendorseg kezeli, hanem az erintett csapatokat par eve osszevontak kozos iranyas ala. Igy jelenleg a rendorseg is csak megbizast ad a feladatra, amit az allam adott szakerto egysege elvegez. Igy sem a hadseregnek sem a rendorsegnek nem kell foloslegesen fenttartania kulon szemelyzetet, raadasul a terrorelharitassal egyutt a miniszterelnoki hivatal iranyitasa alatt van minden. Na oda sima bunozok nem kerulnek be, csak szakerto (tobbnyire tiszti iskolat vegzett) fiatalok, akik bunozes _helyett_ csinaljak.
"Minden bűnözőnek van rendőrségi kapcsolata?"
Tobbnyire, mert kulonben mar elkaptak volna oket. De az is meglepo, hogy mennyire alacsony a biztonsagi kovetelmeny a rendorsegen belul. Anno is azert kellett az avh, mert a sima rendorseg nem volt eleg megbizhato.
"Hogy a fenébe lehetne valami megtisztítani, ami velejéig romlott?"
Kirugni mindenkit??? Es kivetelesen csak tiszta emberekkel feltolteni, tehat kihagyni azt a magyar szokast, amikor az avh a nyilasoktol vett at embereket. Ezzel mar eleve elastak magukat. Egy tiszta es megbizhato rendorseget viszonylag konnyu osszeszedni csak arra kell odafigyelni, hogy az osszes vezeto es poltikus is tisztesseges legyen. Ez utobbival van a gond.
ps: Egyebkent ha adott skype-os interjut, akkor nem ertem miert nem kaptak el. Tomcat vonalat ugyebar figyelik, tehat a skype hivas alapjan megvolt az ip cime, amibol megallapithato a foldrajzi helyzete. Ha jobb lenne a koorperacio a kinti rendorokkel, akkor meg a hivas vege elott oda lehetett volna erni...
Kow 2009.08.19. 09:34:47
"Meg az interjújában elődaja, hogy volt ideje eldani az autót?? Na ne basszá!!"
Háhá, nem voltál figyelmes autóKAT! Kimegy, eladja, hazataxizik, kimegy, eladja, hazataxizik, miközben épp vadásznak rád. Érdekes :)
Háhá, nem voltál figyelmes autóKAT! Kimegy, eladja, hazataxizik, kimegy, eladja, hazataxizik, miközben épp vadásznak rád. Érdekes :)
soproni1 2009.08.19. 09:36:46
Most sem győződtem meg, hogy "polgártamás" fedőnevű titkosszolga jó oldalon harcol. Magyarország kis ország, nem lehet megbízni senkiben sem. Főleg a terroristának látszó rendőrben nem.
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 09:36:57
@Baromméter: Ha jogvédett tartalmak illegális árusítása tilos, akkor még extra törvények nélkül is törvénytelennek számít az ezt a célt szolgáló infrastruktúra üzemeltetése. Hiszen az közvetetten irányul egy illegális tevékenységre.
Kow 2009.08.19. 09:37:15
@kvp: Elég láma húzás lett volna, ha nem valami védett vonalon kommunikálnak.
A helyében amúgy jobban paráztam volna :)
A helyében amúgy jobban paráztam volna :)
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 09:39:21
@kow: autókat akartam. :-)) Pont ezért írtam :-)
2009.08.19. 09:44:47
@Lord_Cica: Ha te túlléped a sebességet akkor fel kell szántani az utat, mert illegális tevékenységet tesz neked lehetővé? :)
bubuka_visszater (törölt) · http://facepalm.freeblog.hu/ 2009.08.19. 09:47:27
@kermi, a szervereket foglalták le, nem az internetet
Szűcslaci 2009.08.19. 09:47:39
@hariel: Tízmillió???? Muhaha!
Tíz milliárdot akartál írni, nem?
Tízmilliót még a bodzaszedők is megvetőnek éreznek.
Tíz milliárdot akartál írni, nem?
Tízmilliót még a bodzaszedők is megvetőnek éreznek.
KCB 2009.08.19. 09:53:16
A barátait lecsukták, a cégét tönkretették nincs miért visszajönni"
Pfff. Hát ha csak ennyi tartja ide akkor nem kár érte, meg amúgy se.
Pfff. Hát ha csak ennyi tartja ide akkor nem kár érte, meg amúgy se.
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 09:54:55
@kermi: nem a használt technológia a lényeg természetesen. A torrentet pl. legélis dolgokra is használják.
A konkrét oldalak konkrét tevékenysége fontos. Ha valahol támogatják a warezolást, az jogtalan. Vagy egy tucat ilyen szerver működik ma is, és könnyedén lenyomozhatóak, a rendőrség meg a füle botját se mozgatja. (jó mondjuk a milliárdos korrupciós ügyekben sem mozgatja, csak ha véletlenül a sajtóhoz került néhány név és bizonyíték)
A konkrét oldalak konkrét tevékenysége fontos. Ha valahol támogatják a warezolást, az jogtalan. Vagy egy tucat ilyen szerver működik ma is, és könnyedén lenyomozhatóak, a rendőrség meg a füle botját se mozgatja. (jó mondjuk a milliárdos korrupciós ügyekben sem mozgatja, csak ha véletlenül a sajtóhoz került néhány név és bizonyíték)
Baromméter 2009.08.19. 09:56:25
@Lord_Cica: "ezt a célt szolgáló infrastruktúra üzemeltetése"
Na jó, de ha egy torrentoldal forgalma 90%-ban illegális és 10%-ban legális, és az üzemeltető ezért a 10%-ért hozta létre az infrastruktúrát annó, akkor lehet-e ő a felelős?
Na jó, de ha egy torrentoldal forgalma 90%-ban illegális és 10%-ban legális, és az üzemeltető ezért a 10%-ért hozta létre az infrastruktúrát annó, akkor lehet-e ő a felelős?
Troppauer74 2009.08.19. 09:57:50
Most komolyan, ti ezt a szart elhiszitek? Mese az egész. Az ürge egy egyszerű bűnöző, aki saját maga köré misztikumot formálva (hú milyen titkos ügyekről tudok, de nem mondhatom el ...) akarja megúszni a börtönt, meg eljátszani a menő csávót. Tom és Jerry meg aszisztál hozzá, az a pasi is egy vicc. Forradalmárt akar játszani 30 évesen, én az ovoda után már nem csináltam ilyet, persze van aki megragad ezen a szinten.
Persze vannak korrupt rendőrök (jó sokan), vannak olyan ügyek, amelyeket el sem hinnénk, pedig igazak, de azért mindent nem kell túlmisztifikálni, mese habbal. Nem is értem, az még eszébe sem jutott senkinek, hogy a cigányok/zsidók/kommunisták miatt van minden? Ideje lenne már...
Persze vannak korrupt rendőrök (jó sokan), vannak olyan ügyek, amelyeket el sem hinnénk, pedig igazak, de azért mindent nem kell túlmisztifikálni, mese habbal. Nem is értem, az még eszébe sem jutott senkinek, hogy a cigányok/zsidók/kommunisták miatt van minden? Ideje lenne már...
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 09:58:08
@Baromméter: igen. Ha bebizonyosodik, hogy szándékosan tűri meg az illegális tartalmat, akkor a 10% miatt be kell zárni az egészet.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 10:00:29
@Troppauer74: egyébként pedig egy mocskocs köcsög. Felnyomott 1 csomo másik warezt. Aztán ment oda szakérteni! Hát dögöljön meg. Megérdemli
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 10:01:29
@Lord_Cica: mármint egy gondolattal tovább mentem. Feltéve fordított arányokat. A tartalomért a felelősséget szerződés szabályozza.
Elképzelhető olyan eset, hogy a felhasználók lennének felelősek.
Elképzelhető olyan eset, hogy a felhasználók lennének felelősek.
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 10:03:23
@Noname Cowboy: Nekem is ez jött le. Ahogy a szövegből kiderül volt vagy egy tucat ingatlanja, nem csak itthon de külföldön is. És egy tucat autója is. A rendőrségi állását meg kiválóan használta arra, hogy palástolja a szervezett bűnözői tevékenységet.
Valahogy az az érzésem, hogy a rendőrség még tele van ilyen alakokkal.
Valahogy az az érzésem, hogy a rendőrség még tele van ilyen alakokkal.
Baromméter 2009.08.19. 10:03:24
@Lord_Cica: konkrét oldalak konkrét tevékenysége fontos
Hát, nemtom. Ha én nyitok egy torrentoldalt azzal a deklarált szándékkal, hogy a házivideókat ezen keresztül osszák meg egymás közt az infrastruktúra használói, nem érzem jogosnak, ha azért elvágnak, hogy nagyrészt a Terminátor 4-et cserélgetik rajta valakik.
Kellene egy külön felügyelet, amely a torrentoldalak tisztaságát figyeli, és beavatkozik, ha nagy a gáz. Csak arra meg persze aszondják, hogy Nagy Testvér.
Hát, nemtom. Ha én nyitok egy torrentoldalt azzal a deklarált szándékkal, hogy a házivideókat ezen keresztül osszák meg egymás közt az infrastruktúra használói, nem érzem jogosnak, ha azért elvágnak, hogy nagyrészt a Terminátor 4-et cserélgetik rajta valakik.
Kellene egy külön felügyelet, amely a torrentoldalak tisztaságát figyeli, és beavatkozik, ha nagy a gáz. Csak arra meg persze aszondják, hogy Nagy Testvér.
Baromméter 2009.08.19. 10:06:18
@Lord_Cica: De ő csak létrehoz egy oldalt, miért lenne neki kötelezettsége szűrni a tartalmat és ezzel párhuzamosan tudnia, hogy mi legális és illegális? Ez nonszensz elvárás.
Troppauer74 2009.08.19. 10:10:14
@Noname Cowboy: Pontosan. Az ilyen alakokat nem sajnálom, a világ csak több lesz nélkülük. Az valóban érdekes, hány ilyen van még nálunk - vélhetően nem kevés. Ezeket elkapni meg börtönbe zárni kell, nem Robin Hood-ot csinálni belőlük. including tomcicamica
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 10:11:08
@Baromméter: Szerintem az ingyenes megosztást nem kéne büntetni.
Ha valaki üzletszerűen árul tartalmakat (illegálisan) ott egyértelmű a jogsértés.
Ha valaki üzletszerűen árul tartalmakat (illegálisan) ott egyértelmű a jogsértés.
darkmirjam 2009.08.19. 10:11:55
Van egy olyan érzésem, hogy a rendőrségi álláspontot osztani, Bajáét meg szorozni kell kettővel.
Ha valóban webtárhely, szerverfarm szolgáltatásokat nyújtott, nagyon nehezen tehető felelőssé a tárolt tartalmak miatt. Ha pl az index valamelyik blogjában (bármelyikben) megjelenik a kötelező troll és telipofával zsidózni kezd, akkor az index zsidózik? Nem. Arra nincs, és fizikailag nem is lehet kapacitás, hogy az összes adatmozgást átnyálazza valaki, nem sérti e az mondjuk Britney Spears anyagi érdekeit. Vagy csupán azért, mert a Kenternet olyan internethozzáférést biztosít, ami alkalmas pornóletöltésre is, már egyértelmű, hogy az Kenternet ponóban utazik?
Igen, valszeg Baja nem a hófehér lelkületű emberek közé tartozik, de mint szolgáltató nem felelhet mindenért, amit fizető ügyfelei művelnek.
OFF:
Filmek, zenék elektronikus tárolása letöltögetése nem csak azért virágzik, mert szinte ingyen van. Azért, mert a hagyományos adathordozók már egyáltalán nem praktikusak, sőt, ellenszenvesek. Jó példa a másolásvédett CD, ami nagy és van rajta 12 dal, amit nem feltétlenül akarok egyszerre meghallgatni, autóban, számítógépben nem működik, mp3 lejátszóra nem tölthetem és kurva drága.
Ráadásul akármikor, legálisan tudok napi 24 órában jogvédett anyagot nézni, hallgatni. TV és rádió a neve. De ha megfeszülök sem tudok napi 25 órában. Az egész jogvédőző maffiózás egy elavult technológia védelmében létezik. Vegyük a torrentet, ossztott tárhely csupán, ahonnan a letöltött adatmennyiségtől függetlenül max napi 24 órányi anyagot tudok megnézni. Találjanak már ki valami mást, aheylett, hogy a faéket védik a hidraulikus emelővel szemben. Had fizessek általányt, mint a TV vagy a rádióműsorok után. A bevétel felosztása letöltési statisztikák alapján nem is olyan nehéz. Persze lehet, hogy akkor a Fresh vagy a Fieszta tukmálása nem hozná meg a várt profitot, hiszen nem a Búza Sanyi által kiválasztott jogvédett tartalmakat hallgatom, hanem a magam által választottat. De ismétlem, fizikai kételenség napi 24 óránál több jogvádett zenét meghallgatni, annyit meg a rádió is lead. Olyan internetelőfizetési csomagokra gondolok, ahol plusz pénzért a fájlcsere engedélyezett. Alapdíjért nem. Technikailag ez nem lehetetlen.
Ha valóban webtárhely, szerverfarm szolgáltatásokat nyújtott, nagyon nehezen tehető felelőssé a tárolt tartalmak miatt. Ha pl az index valamelyik blogjában (bármelyikben) megjelenik a kötelező troll és telipofával zsidózni kezd, akkor az index zsidózik? Nem. Arra nincs, és fizikailag nem is lehet kapacitás, hogy az összes adatmozgást átnyálazza valaki, nem sérti e az mondjuk Britney Spears anyagi érdekeit. Vagy csupán azért, mert a Kenternet olyan internethozzáférést biztosít, ami alkalmas pornóletöltésre is, már egyértelmű, hogy az Kenternet ponóban utazik?
Igen, valszeg Baja nem a hófehér lelkületű emberek közé tartozik, de mint szolgáltató nem felelhet mindenért, amit fizető ügyfelei művelnek.
OFF:
Filmek, zenék elektronikus tárolása letöltögetése nem csak azért virágzik, mert szinte ingyen van. Azért, mert a hagyományos adathordozók már egyáltalán nem praktikusak, sőt, ellenszenvesek. Jó példa a másolásvédett CD, ami nagy és van rajta 12 dal, amit nem feltétlenül akarok egyszerre meghallgatni, autóban, számítógépben nem működik, mp3 lejátszóra nem tölthetem és kurva drága.
Ráadásul akármikor, legálisan tudok napi 24 órában jogvédett anyagot nézni, hallgatni. TV és rádió a neve. De ha megfeszülök sem tudok napi 25 órában. Az egész jogvédőző maffiózás egy elavult technológia védelmében létezik. Vegyük a torrentet, ossztott tárhely csupán, ahonnan a letöltött adatmennyiségtől függetlenül max napi 24 órányi anyagot tudok megnézni. Találjanak már ki valami mást, aheylett, hogy a faéket védik a hidraulikus emelővel szemben. Had fizessek általányt, mint a TV vagy a rádióműsorok után. A bevétel felosztása letöltési statisztikák alapján nem is olyan nehéz. Persze lehet, hogy akkor a Fresh vagy a Fieszta tukmálása nem hozná meg a várt profitot, hiszen nem a Búza Sanyi által kiválasztott jogvédett tartalmakat hallgatom, hanem a magam által választottat. De ismétlem, fizikai kételenség napi 24 óránál több jogvádett zenét meghallgatni, annyit meg a rádió is lead. Olyan internetelőfizetési csomagokra gondolok, ahol plusz pénzért a fájlcsere engedélyezett. Alapdíjért nem. Technikailag ez nem lehetetlen.
warezspam (törölt) 2009.08.19. 10:13:25
@José Luis Torrente: Ezt komolyan kérdezed??? :)
Talán azért, mert egy bűnöző, aki spamel, lehúzza az embereket, stb. Ezért vazze.
Talán azért, mert egy bűnöző, aki spamel, lehúzza az embereket, stb. Ezért vazze.
Troppauer74 2009.08.19. 10:14:22
@Baromméter: Ha autót vezetsz, akkor kell jogosítvány meg a legújabb kresz ismerete, aki nem ismeri, az ne vezessen autót. aki egy oldalt létrehoz, az felel érte, ha nem akar vagy nem tud, ne hozza létre. Ezt még el tudom fogadni. A felügyelő hatóság ötlete meg egyrészt valóban olyan nagytestvéres, mástészt az iszonyatos mennyiségű tartalom miatt nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető. Persze programokat lehet rá írni, de az meg úgyis kijátszható. A megoldást én sem tudom...
bitfighter 2009.08.19. 10:14:49
A szitu olyan, mint a Dexter-sorozat: ott a srác törvényszéki szakértő, és egyben BAY HARBOR BUTCHER (Öbölbéli Mészáros) :)
Egyébként meg lehet, hogy az NNI rakta el láb alól. Eléggé elképzelhető.
Egyébként meg lehet, hogy az NNI rakta el láb alól. Eléggé elképzelhető.
Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.08.19. 10:18:03
@bitfighter: ott azért még nem tartunk, hogy az NNI bérgyilkost küldjön bárkire is. Ha kinyírták - az állítólagos haláleset körülményei legalábbis megengedik ezt a kombinációt -, akkor valamilyen posztszovjet hárombetűs szervezetre tippelnék inkább.
Commandante 2009.08.19. 10:18:13
Ez úton üzenem a köcsögnek, hogy a törvény mindenkire ugyan úgy vonatkozik, akkor is, ha vannak NNI-s haverjai.´
Amúgy meg miért rejtették a padlóba a szervereket ha annyira legális volt a dolog?
Amúgy meg miért rejtették a padlóba a szervereket ha annyira legális volt a dolog?
darkmirjam 2009.08.19. 10:21:42
@Márai Coelhó: Azért olajügyekben már láttunk cifrákat. Egy közrendőr megállít egy olajos kamiont, hazamegy és két villa rizs között fejbelövi magát.
bitfighter 2009.08.19. 10:22:11
Márai Coelhó: ilyen Draskovics-félékből bármit kinézek...
bitfighter 2009.08.19. 10:22:49
Márai Coelhó: ilyen Draskovics-félékből bármit kinézek...
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 10:24:34
@Commandante: Nem lennék meglepődve ha a BIX vonalat is megcsapolták volna pár helyen, hozzájutva mindenféle infóhoz.
Baromméter 2009.08.19. 10:25:09
@Lord_Cica: úgy tűnik, mintha idéznél, mikor azt írod, hogy:
"Baromméter: Szerintem az ingyenes megosztást nem kéne büntetni."
EZT ÉN HOL ÍRTAM?? Ne ferdíts!!
Utána ezt írod: Ha valaki üzletszerűen árul tartalmakat (illegálisan) ott egyértelmű a jogsértés.
Ebben egyetértek. De a Pirate Bay pl tudtommal nem ilyen volt.
"Baromméter: Szerintem az ingyenes megosztást nem kéne büntetni."
EZT ÉN HOL ÍRTAM?? Ne ferdíts!!
Utána ezt írod: Ha valaki üzletszerűen árul tartalmakat (illegálisan) ott egyértelmű a jogsértés.
Ebben egyetértek. De a Pirate Bay pl tudtommal nem ilyen volt.
wallie 2009.08.19. 10:25:11
Az életéről kell írni egy könyvet, majd egy forgatókönyvet, és abból egy jó filmet készíteni. A filmet pedig csak warez oldalakon keresztül kell terjeszteni. Ha ez megvalósul, akkor lesz legenda a fasziból. Addig csak egy a sok közül, aki Mutyilandiában próbál érvényesülni.
2009.08.19. 10:25:30
Ha a piacon Mari néni lopott almát árul, akkor Mari nénit fogják elővenni, ha megbukik vele, nem a piac tulajdonosát, ugye?
Lord_Cica (törölt) 2009.08.19. 10:27:23
@Baromméter: Az az én véleményem, butus ;)
changebug (törölt) 2009.08.19. 10:28:16
Ezek után mondja azt valaki, hogy a demokráciában nem teszi el az állam az állampolgárt láb alól, ha kell mert az csak a kommunizmusban volt igaz. Nem a ló...t, nem.
Isten hozott mindenkit a rendszer nélküli rendszerben.
Az ideológia változhat, az emberek változnak az állam és az államvédelem örök :) Csak akkor mi a francnak hülyíteni az embereket...?
Isten hozott mindenkit a rendszer nélküli rendszerben.
Az ideológia változhat, az emberek változnak az állam és az államvédelem örök :) Csak akkor mi a francnak hülyíteni az embereket...?
Baromméter 2009.08.19. 10:28:20
@Troppauer74:
Írod:
"aki egy oldalt létrehoz, az felel érte"
ugyanakkor azt is írod:
"mástészt az iszonyatos mennyiségű tartalom miatt nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető."
Pont emiatt (többek között) a létrehozó sem tudja ezt eredményesen megtenni, nem elvárható tőle.
"ha nem akar vagy nem tud, ne hozza létre"
Akkor tehát félre az internettel meg az fttp-vel?! Legalább mindenki olvas majd + a Magyar Postának is ismét jó lesz.
Írod:
"aki egy oldalt létrehoz, az felel érte"
ugyanakkor azt is írod:
"mástészt az iszonyatos mennyiségű tartalom miatt nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető."
Pont emiatt (többek között) a létrehozó sem tudja ezt eredményesen megtenni, nem elvárható tőle.
"ha nem akar vagy nem tud, ne hozza létre"
Akkor tehát félre az internettel meg az fttp-vel?! Legalább mindenki olvas majd + a Magyar Postának is ismét jó lesz.
lab22Johnny 2009.08.19. 10:33:45
Azt mondja meg nekem valaki, milyen barátságos ok miatt lehet torrent-szolgáltatást létrehozni, mert abban biztos vagyok hogy a warez-oldalak usereinek többsége NEM tudja hogyan hozhat létre torrentet, illetve hogyan fog az nélküle tovább'szaporodni' a neten. Java részének fogalma sincs, megkockáztatom %-ban, hogy: kb 90.
Ez semmi másra nem jó mint illegális tartalom-cserélésre, és ha nincs mögötte bevétel, akkor ez egy megtűrt kategória?
Egyáltalán valaki tudja mi a Haszna bármilyen ingyenes torrent-siteot üzemeltetni, azt moderáltatni, fejleszteni, karbantartani? MI itt a HASZON? ezt kérdezem
Ez semmi másra nem jó mint illegális tartalom-cserélésre, és ha nincs mögötte bevétel, akkor ez egy megtűrt kategória?
Egyáltalán valaki tudja mi a Haszna bármilyen ingyenes torrent-siteot üzemeltetni, azt moderáltatni, fejleszteni, karbantartani? MI itt a HASZON? ezt kérdezem
csarlee 2009.08.19. 10:37:08
@darkmirjam
Ha webtárhely szolgáltatást nyújt egy cég akkor általában szerződést köt az ügyfelekkel aminek része az is, hogy milyen tartalmat tölthet fel az illető a tárhelyre. Arra meg ne is beszéljünk, hogy a tárhelyet nyújtó gond nélkül meg tudja nézni, hogy mit tárolnak az ügyfelei... Az meg csak hab a tortán, hogy seperc alatt lehet egy olyan szkriptet írni ami végigolvassa a fájlrendszert leellenőrizve a hosztolt domaineket. Ezt periodikusan is lehet futatni, mailben elküldeni vagy amit szeretnél...
Tehát igen is felelős lehet a tárolt tartalomért mert látnia kellett, hogy mit tárolnak az ügyfelei.
A többivel egyetértek...
Ha webtárhely szolgáltatást nyújt egy cég akkor általában szerződést köt az ügyfelekkel aminek része az is, hogy milyen tartalmat tölthet fel az illető a tárhelyre. Arra meg ne is beszéljünk, hogy a tárhelyet nyújtó gond nélkül meg tudja nézni, hogy mit tárolnak az ügyfelei... Az meg csak hab a tortán, hogy seperc alatt lehet egy olyan szkriptet írni ami végigolvassa a fájlrendszert leellenőrizve a hosztolt domaineket. Ezt periodikusan is lehet futatni, mailben elküldeni vagy amit szeretnél...
Tehát igen is felelős lehet a tárolt tartalomért mert látnia kellett, hogy mit tárolnak az ügyfelei.
A többivel egyetértek...
darkmirjam 2009.08.19. 10:40:11
@lab22Johnny: Az üzemeltető haszna legfeljebb a reklámcsíkokban jelentkezik. Ha ingyenes. Ha meg nem, akkor a tagdíjban. Sikere abban rejlik, hogy bámulatosan egyszerű és jó technológia. Akár a szeletelt kenyér annak aki utál vágni. Az oldal némi moderálással, szelektálással szinte magától üzemel. Lehet, sokaknak olyan ez mint a modellrepülőépítés, hobbi. Aki a szakmáját szereti, csak csodálni tudja a torrentet, mert szép, mint egy forma 1-es versenyautó.
csarlee 2009.08.19. 10:42:05
@lab22Johnny
A torrent technológia elsősorban a nagy méretű fájlok gyors internetes "szétterítésére" lett kitalálva. Azt csak mellesleg jegyzem meg, hogy a legtöbb Linux disztrót torrenten (is) terjesztik mert egy tracker szervernek nem kell atomerőmű + terrabájtnyi diszk hiszen csak a torrent fájlokat tárolja...
A torrent technológia elsősorban a nagy méretű fájlok gyors internetes "szétterítésére" lett kitalálva. Azt csak mellesleg jegyzem meg, hogy a legtöbb Linux disztrót torrenten (is) terjesztik mert egy tracker szervernek nem kell atomerőmű + terrabájtnyi diszk hiszen csak a torrent fájlokat tárolja...
Troppauer74 2009.08.19. 10:42:17
@Baromméter: Miért kellene bezárni? A webszerverek cégekhez köthetők. Az ftp szerverek is. Ha egy ftp szervert üzemeltetsz, te felügyeled a tartalmát, ergo te felelsz érte. Miért kellene emiatt megszüntetni a milliónyi céges oldalt, netes újságot, stb... A netnek a torrent és egyéb illegális tartalom letöltésére alkalmas oldalak csak egy része, a többinek ehhez semmi köze. Ha most csinálsz egy oldalt, ahol a pedofília szépségeit ecseteled néhány fényképes esettanulmánnyal kiegészítve, akkor most is a tökeidre lép a yard, teljes joggal. Időbe telik, míg észreveszik, de előbb-utóbb bukta lesz, szinte tuti. Aki létrehozta, felelős érte. Aki pedig tárhelyet biztosít, az feleljen a tárhelyen elhelyezett tartalomért, ezt el tudom fogadni, bár bizonyos mennyiség felett valóban nehézkes a megvalósítása az ellenőrzésnek. De ezek a kvázi szabadon felhasználható tárhelyek nem azonosak magával a nettel.
petyo 2009.08.19. 10:42:24
Meghallgattam az interjút. Szerintem ha nem halt meg, haljon meg nyugodtan.
Azokat is hülyének tartom akik sms ellenében töltenek le de aki ebből él az rendes bűnöző és nem érdemel semmilyen szimpátiát.
Beült az M6-osába és elment az M7-esen... Bátran dögöljön meg.
Azokat is hülyének tartom akik sms ellenében töltenek le de aki ebből él az rendes bűnöző és nem érdemel semmilyen szimpátiát.
Beült az M6-osába és elment az M7-esen... Bátran dögöljön meg.
darkmirjam 2009.08.19. 10:44:11
@csarlee: Elképzelhető, hogy mivel a gyerekeim imádják a Beethoven (a kutya) sorozatot és az nekem csak kőkorszaki DVD-ken van meg, lemásolom. De mivel otthoni tárhelyem kicsiny, a DVD meg sérülékeny, karcolódik, webtárhelyre teszem. Fizettem érte, biztonsági másolatot tartok róla. Plusz megvan az előnye, hogy bárhonnan elérhetem, még ha az eredetieket otthon is felejtettem. Ezt csak a scriptre írtam. Attól még, hogy *.avi nem biztos, hogy illegális tartalom.
Troppauer74 2009.08.19. 10:44:42
És valóban, maga a torrent csak egy technológia, amit baromi jó dolgokra is lehet használni és használnak is, pl. linux disztib terjesztése.
newdawn 2009.08.19. 10:49:28
@kvp: Skype-on max a következő hop IP címe van meg... a forgalom nem direktben közted és a hívott /hívó közt megy, hanem a világ összes számítógépe ami a be van logolva épp a kliensen (node) "kezeli" a forgalmat, persze a user számára ez transzparens, nem tapasztalod, hogy rohangálnak át mások hívásainak a bitjei rajtad mint node-on keresztül.
Úgyhogy azért nem egy olyan egyszerű móka onnan a véghívóról bármit is megtudni, pláne hogy elosztott rendszer lévén nem igazán van központi egység ahonnan egyben lekérhetők lennének a log-ok vagy ilyesmik...
Úgyhogy azért nem egy olyan egyszerű móka onnan a véghívóról bármit is megtudni, pláne hogy elosztott rendszer lévén nem igazán van központi egység ahonnan egyben lekérhetők lennének a log-ok vagy ilyesmik...
2009.08.19. 10:50:02
@lab22Johnny: elmondom neked, hogy sok programot torrentoldalakról lehet teljesen legálisan letölteni.
pocok74 2009.08.19. 10:52:50
Bocsika, de mi az, hogy "ellentmondásos megítélésű blogger"? Tomcat egy mocskos kis fasiszta, aki ellen tobbek kozott hazibombak barkacsolasaert folyik buntetoeljaras. Eposzi jelzoje minimum az "ismert szelsojobboldali," stb. Nem helyes, hogy Bodoky komolyan veheto forraskent hivatkozik ra barmilyen ugyben.
lab22Johnny 2009.08.19. 10:52:55
@darkmirjam: valóban a reklám. Bár 3 reklámcsík nem győzne meg arról hogy ingyenes torrent-siteot nyissak. Nem hiszem hogy havi minimum sokszázezres bevételt hoz. mennyit nyomhat a latba a létrehozó embereknél az a tudat mellyel a drága-vásárlásra kényszerített átlagembereket kívánja Szívből segíteni? szinte már-már önfeláldozóan? tényleg ilyen nemes szívű emberek ők? (félek mindenkit a pénz mozgat)
changebug (törölt) 2009.08.19. 10:52:55
@lab22Johnny:
1.) nem minden a HASZON. tudom ez nehezen érthető de ez van. Amúgy se vennék meg ha nem lenne torrent - lemásolnák vagy nem foglalkoznának vele.
2.) nem csak játékokat tölt le az ember. Programot is. Egy csomó szarhoz azért van egyáltalán lövésem mert kipróbáltam őket. Nem kereskedem velük. De máshogy nem tudom finanszírozni az információt.
Nem a torrent-el - legalábbis az ingyenes torrentel - van baj. Annyira a cégek sem pattognak ez miatt én sem tenném a helyükbe mert van opensource/freeware.
1.) nem minden a HASZON. tudom ez nehezen érthető de ez van. Amúgy se vennék meg ha nem lenne torrent - lemásolnák vagy nem foglalkoznának vele.
2.) nem csak játékokat tölt le az ember. Programot is. Egy csomó szarhoz azért van egyáltalán lövésem mert kipróbáltam őket. Nem kereskedem velük. De máshogy nem tudom finanszírozni az információt.
Nem a torrent-el - legalábbis az ingyenes torrentel - van baj. Annyira a cégek sem pattognak ez miatt én sem tenném a helyükbe mert van opensource/freeware.
elteteam3 2009.08.19. 10:55:35
Leszarom.
2009.08.19. 10:58:28
Nagyon nem fasza dolog mindenféle ismeretek, információk hiányában végletesen elítélni valakit/valamit. Baja gazember volt. Baja áldozat. Honnan tudjam? Mert itt valaki azt írja? Vagy mert ő meg mást mond?
"A torrentoldalak csak illegális fájlcsereberélésre jók." "Az interneten csak szexképeket lehet letöltögetni." Azért, mert valaki csak arra használja, attól még lehet másra is jó.
@Commandante: És ürgebőrbe voltak varrva. :)
"A torrentoldalak csak illegális fájlcsereberélésre jók." "Az interneten csak szexképeket lehet letöltögetni." Azért, mert valaki csak arra használja, attól még lehet másra is jó.
@Commandante: És ürgebőrbe voltak varrva. :)
2009.08.19. 11:00:41
@pocok74: Ha bombát barkácsolt volna, akkor nem engedik haza szerintem. Nem értek vele egyet, de azért csak a tényeket...
darkmirjam 2009.08.19. 11:01:08
Engem azért a ProArt hozzáállás (állítólagos) megdöbbent. Bőven el tudom képzelni, hogy van némi igazságalapja a szakétői túlszámlázásnak.
Ráadásul érzésem szerint nem szerzői jogokat véd, hanem kiadói befektetéseket. Mert az illegálisnak nyilvánított csatornákon való letöltés nem irányított. Jön a júzer, és ahelyett, hogy vinné a Groove House-t mint a cukrot, akibe egy rakás pénzt belefeccoltak, éjjel nappal néz rám az "ártatlan szemű hajnal", visz mondjuk Kistehént. Vagy 30y-t. Általányt akarok fizetni, és had nézzek, hallgassak amit akarok.
Ráadásul érzésem szerint nem szerzői jogokat véd, hanem kiadói befektetéseket. Mert az illegálisnak nyilvánított csatornákon való letöltés nem irányított. Jön a júzer, és ahelyett, hogy vinné a Groove House-t mint a cukrot, akibe egy rakás pénzt belefeccoltak, éjjel nappal néz rám az "ártatlan szemű hajnal", visz mondjuk Kistehént. Vagy 30y-t. Általányt akarok fizetni, és had nézzek, hallgassak amit akarok.
lab22Johnny 2009.08.19. 11:03:22
@changebug: "Nem minden a haszon" - belegondolok és elhiszem. (Sokkal többre tartok egy ingyenes szolgáltatót annál, amelyik pénzt kér érte. Ez igazából összehasonlíthatatlan.) itt befejeztem, kösz a választ mindenkinek, aki megtisztelt vele. így már érthetőbb.
2009.08.19. 11:10:13
@darkmirjam: fizetsz átalányt. minden egyes megvásárolt cd, pendrive, nyomtató, fénymásoló árában benne van a szerzői jogdíj. Rajtuk is van az artisjus hologramja. Magyarországon nem is kéne ilyenről beszélni, hogy warez. Hiszen midenfajta adattároló vásárlásával kifizeted a szerzői jogdíjat is.
Karlitosz 2009.08.19. 11:14:42
hát persze, az NNI nem ölne meg senkit, az olajügyekben nyomozó rendőrök is evés közben tarkón lőtték magukat, felakasztották magukat aztán 20 méterre elrúgták maguktól a létrát, na meg volt aki magára gyújtotta az autóját.
nógrádi apuka is az olajbizottsági meghallgatás előtt tűnt el, biztos a fiacskája ölte meg aki amúgy tagadja, de nem érdekes, a Papát is a meghallgatása előtt 1 nappal tartóztatták le milyen érdekes!
ja és az egészet 80 évre titkosították, az ártatlan bárányok.
nógrádi apuka is az olajbizottsági meghallgatás előtt tűnt el, biztos a fiacskája ölte meg aki amúgy tagadja, de nem érdekes, a Papát is a meghallgatása előtt 1 nappal tartóztatták le milyen érdekes!
ja és az egészet 80 évre titkosították, az ártatlan bárányok.
darkmirjam 2009.08.19. 11:16:30
@kermi: Eigen, bár nem gondolom ezt annyira ésszerűnek. Mivel egy egy letöltött filmet nem biztos, hogy CD-re archiválok. Sőt, lehet, hogy az említett webtárhelyeken, vagy saját gépemen tárolom, amíg meg nem nézem, aztán del. Sokszor támad kedvem némi laza zombihorror után, de eszembe sem jut megtartani, miután megnéztem. A nyers adathordozókon lévő általány nem jó helyen van. Már írtam, sok szolgáltató megteszi, hogy korlátozza a fájcserét az általa működtetett infrastruktúrán keresztül. Mi lenne, ha azért fizetnék általányt, hogy ezt ne tegye. Olyan csak, mint egy kábeltévé előfizetés.
Porfelhő · http://www.gitartabor.hu 2009.08.19. 11:16:45
@Baromméter: Mint valami illegális raktár. :) Orsóolaj, hamisbor, szellemi termék... Lehet, h. ez az újabb rejtett biznic.
urban indian 2009.08.19. 11:17:28
Baja él. Csak pillanatnyilag halott. Az országban meg mindenki ott lop ahol tud. Jó, a lopást lehet szebben is nevezni, de MÁV, BKV, végkielégítés stb... Pont a rendőrségnél ne lenne ez a gyakorlat?
nincsde 2009.08.19. 11:18:05
Aki Tomcattel bizniszel, mind így jár
megint 2009.08.19. 11:18:49
Visszasúcsúszunk olyan szint alá aminél még a szocializmus is sokkal jobb volt, elkezdik felénk is "oroszosan" megoldani a dolgokat.
A kedvencem az volt mikor az orosz követségen valaki úgy lett öngyilkos, hogy sziven szúrta magát:)
A kedvencem az volt mikor az orosz követségen valaki úgy lett öngyilkos, hogy sziven szúrta magát:)
pudliho 2009.08.19. 11:19:13
gondolom hagyták futni ha tartja a pofáját, hát nem tartotta így járt
Mioporfeszosz (törölt) 2009.08.19. 11:27:15
Vagy csak eddig tartott, amig a kardossasos fiuk embere megfelelő pozíciót vett fel, becserkészte a célpontot, majd lecsapott.
Ha lehetett volna távcsövesel lőni vagy hasonló, már régen vége lett volna a dalnak, de igy, hogy ne gyilkosságnak tünjön, kicsit tovább tartott elintézni a csókát.
Ha lehetett volna távcsövesel lőni vagy hasonló, már régen vége lett volna a dalnak, de igy, hogy ne gyilkosságnak tünjön, kicsit tovább tartott elintézni a csókát.
2009.08.19. 11:31:47
@darkmirjam: Na jó, szerintem arra könnyű lesz rábeszélni a szolgáltatókat, hogy pénzt kérjenek, de attól még fizethetek tovább az üres cd-kért, pedig én nem is szoktam töltögetni. A filmeket is meg szoktam venni, ha van olyan jó, hogy érdemes. És ami a legbosszantóbb: ha a saját iskolai füzetemet fénymásolom, akkor is másnak fizetek jogdíjat.
Colour of silence (törölt) 2009.08.19. 11:34:49
...a tanulság..ha már szarba kerülsz, ne csapkodj magad körül...
lopimpili 2009.08.19. 11:36:58
@darkmirjam:
"Igen, valszeg Baja nem a hófehér lelkületű emberek közé tartozik, de mint szolgáltató nem felelhet mindenért, amit fizető ügyfelei művelnek."
Csak azok a fránya arányok, jelen esetben ugyanis arról van szó, hogy egy kiterjedt pay2leech, sms-web, sms-ftp és spam hálózat fedőcégeként működött a hosting. A saját szervereikkel, a saját tevékenységükkel sértettek törvényt, persze utólag sokkal jobban hangzik arra hivatkozni, hogy "azok fizető ügyfelek voltak". Meg tizenéves netcigány strómanokkal elvitetni a balhét és elhúzni külföldre...
"Igen, valszeg Baja nem a hófehér lelkületű emberek közé tartozik, de mint szolgáltató nem felelhet mindenért, amit fizető ügyfelei művelnek."
Csak azok a fránya arányok, jelen esetben ugyanis arról van szó, hogy egy kiterjedt pay2leech, sms-web, sms-ftp és spam hálózat fedőcégeként működött a hosting. A saját szervereikkel, a saját tevékenységükkel sértettek törvényt, persze utólag sokkal jobban hangzik arra hivatkozni, hogy "azok fizető ügyfelek voltak". Meg tizenéves netcigány strómanokkal elvitetni a balhét és elhúzni külföldre...
5perc 2009.08.19. 11:38:43
"a külföldi bejelentett címeimen, három különböző országban ...Voltak ott lerakva dolgaim, amikért el lehetett menni, ha baj van, és menni tovább"
Így is van, egy teljesen hétköznapi ember is így készül arra, ha valaki üldözné. Még szép, hogy legális volt az üzlet és szavahihető az ember.
Így is van, egy teljesen hétköznapi ember is így készül arra, ha valaki üldözné. Még szép, hogy legális volt az üzlet és szavahihető az ember.
LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.19. 11:40:10
@Kóser Malac: Szerintem win-win effekt. "Meggyőzték", hogy lelépjen, és halálnak álcázzák. Hogy ha a következő erő hatalomra kerül, legyen mivel zsarolni. Ügyek, stb...
csati 2009.08.19. 11:41:20
Azt magyarázza el nekem valaki, hogy aki olyan galamblelkű ártatlan, mint amilyennek mondta magát a fickó az interjúban, az hogy tud ilyen hirtelen megpattanni, vagy ha csak kamuzott, és itthon/máshol bújkál(t), azt hogy tudta megszervezni. Erre minimum készülni kellett fejben, de valszeg anyagilag is.
Nagyon gyanús ez...
Nagyon gyanús ez...
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 11:42:25
@5perc: Így van! Egyszerűen fogalmazva egy bűnöző volt. Felesles akárhogy is mosdatni!
[megmondoember] 2009.08.19. 11:46:10
Ez a hülye ebből élt, ebből lettek luxusautói, házai, tb., de ennek ellenére még a legalapvetőbb fogalmakkal sem volt tisztában. Pl. az interjúban is folyamatosan SMS-katalizációnak hívja azt, amit mindenki más SMS-aggregációnak hív.
Egyébként ha megfigyelitek, sehol sem azt mondja, hogy ők nem csináltak ezt meg azt (ahol meg mondja, ott két mondattal később elszólja magát, pl. "abbahagytuk a spamelést"), hanem azt, hogy ezt meg azt nem lehet bebizonyítani. Magyarul, kb. minden vele szemben felhozott gyanú megalapozott, igaz lehet.
Egyébként meg gratulálok minden embernek aki életében akár csak egyszer is küldött ilyen emeltdíjas SMS-t letöltésért cserébe, hogy ilyen jó és szép életett biztosított ennek az ordas gazembernek. Szép munka volt!
Megölni pedig - ha tényleg ezt történt - nem a warezért ölték meg, hanem egyéb bizniszei miatt.
Egyébként ha megfigyelitek, sehol sem azt mondja, hogy ők nem csináltak ezt meg azt (ahol meg mondja, ott két mondattal később elszólja magát, pl. "abbahagytuk a spamelést"), hanem azt, hogy ezt meg azt nem lehet bebizonyítani. Magyarul, kb. minden vele szemben felhozott gyanú megalapozott, igaz lehet.
Egyébként meg gratulálok minden embernek aki életében akár csak egyszer is küldött ilyen emeltdíjas SMS-t letöltésért cserébe, hogy ilyen jó és szép életett biztosított ennek az ordas gazembernek. Szép munka volt!
Megölni pedig - ha tényleg ezt történt - nem a warezért ölték meg, hanem egyéb bizniszei miatt.
darkmirjam 2009.08.19. 11:46:40
@5perc: A szavahihetőség fel sem merül egyik oldallal kapcsolatban sem. Egymásnak ellentmondó nyilatkozatok vannak. Az egyik fél túloz a másik meg hazudik. És ez nem magyar sajátosság. Minden büntetőeljárás erről szól. A rendőrség megfogja sátánt, a sátán meg angyalnak vallja magát. Így megy ez, mióta világ a világ. Számomra azért a ProArt szakértője, és az esetleges spontán öngyilkosság elég érdekes momentumok. Ha eccerű bűnöző, lehet az, akkor miért nem fogják el? Aki elhiszi, hogy valaki egyik nap forró dolgok kitálalását ígéri, másnap meg bevesz két levél nyugtatót, asz végtelenül naív.
Dave_hu (törölt) 2009.08.19. 11:56:40
az szóba sem jöhet, hogy baja megegyezett a nni vel, hogy Kovács Balázs meghal. kovács Balázs hallgat. kovács Balázs új életet kezd valahol, és sohasem lesz Kovács Balázs többé.
darkmirjam 2009.08.19. 12:03:25
@dave: De, csak az a dárgább és kevésbé biztos megoldás.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 12:03:32
@dave: De persze igen ez is előfordulhat!
De ettől még egy kibaszott bűnöző.
De ettől még egy kibaszott bűnöző.
Martian (törölt) 2009.08.19. 12:04:44
@Noname Cowboy: Egyszerűen fogalmazva egy bűnöző volt.
Ja, konkurrencia a kormánynak és szervezeteinek...
:))
Ja, konkurrencia a kormánynak és szervezeteinek...
:))
tiborc2008 2009.08.19. 12:05:21
"Legyőzheted a fél világot, megölhetsz királyt és császárt, elpusztíthatsz birodalmakat, hitet, nyelvet, hagyományokat, de nem győzheted le a titkosszolgálatokat. Azok elpusztíthatatlanok..." - by Fouché.
Ez a mondat volt kiírva Kuzma Mihály olajügyekben nyomozó alezredes irodájában, aki a hivatalos verzió szerint szintén öngyilkos lett...
Ez a mondat volt kiírva Kuzma Mihály olajügyekben nyomozó alezredes irodájában, aki a hivatalos verzió szerint szintén öngyilkos lett...
darkmirjam 2009.08.19. 12:10:52
@Noname Cowboy: Ez valszeg így van. De mivel szerencsére ez nem Kína, nem ítélhetik halálra. Még egy kibaszott bűnözőt is legfeljebb hidegre tesznek. Ha valóban likvidálták, akkor a képletben van egy "kibaszott bűnöző" meg egy még kibaszottabb bűnszövetkezet.
buckaroobanzai 2009.08.19. 12:36:50
Hogy is van? Akinek halálhírét keltik, azt felfalják a disznók? :)
Hegyirablo 2009.08.19. 12:40:23
Jó napot!
Mi a hír? Meghalt egy ingyenélő, piszok bűnöző?
Ja, akkor jó.
Valami más?
Mi a hír? Meghalt egy ingyenélő, piszok bűnöző?
Ja, akkor jó.
Valami más?
szela 2009.08.19. 12:41:40
@dave: én nem is vagyok hajlandó elhinni ezt a halálhír dolgot... annyira kamu! ismertem annyira, hogy tudjam, hogy ha valaki a jég hátán is megél, akkor az ő, és mellesleg soha semmi drogot/gyógyszert nem használt... ha még azt terjesztenék, hogy lelőtték, akkor talán elhiszem, de ez annyira átlátszó...
nem mintha annyira érdekelne, csak ezt ilyen formában akkor sem vagyok hajlandó elhinni.
nem mintha annyira érdekelne, csak ezt ilyen formában akkor sem vagyok hajlandó elhinni.
Zümike (törölt) 2009.08.19. 13:06:43
@pocok74:
Már nem folyik.
Már nem folyik.
kvp 2009.08.19. 13:24:40
"Skype-on max a következő hop IP címe van meg... a forgalom nem direktben közted és a hívott /hívó közt megy"
A tenyleges audio kapcsolat mar a ket fel kozott megy, direktben. Kulso felre csak akkor van szukseg ha mindket fel tuzfal mogott van, akkor kell egy rele szervernek belepnie a kapcsolatba. Viszont a skype szerverei akkor is tudjak, hogy hol van az illeto, mert be kell lepni. A maganszemelyeknel levo skype node-okra csak replikalt metaadatok kerulnek, a tenyleges felhasznaloi adatbazis a sajat szervereiken van. E nelkul a skype out szamlazasi rendszere sem mukodne. Arrol nem beszelve, hogy a skype titkositasi root kulcsa jopar nato tagallamnak megvan.
A pali meg tenyleg bunozo volt, hiszen emelt dijas sms-eken keresztul arult illegalis letolteseket, amiket keretlen elektronikus levelekben reklamozott. Ha valaki ingyen oszt meg adatokat, akkor igaz hogy torvenyt sert, de erkolcsileg szerintem elfogadhato, de ha valaki ebbol penzt szerez, az mar egyertelmu lopas, jelen esetben meg par aprosaggal sulyosbitva. A letoltest pedig jo ideje nem buntetik nallunk, viszont a torrent alapja, hogy le es feltoltes is tortenik egyszerre, tehat ez a terulet nincs teljesen szabalyozva.
Mire jo egy p2p rendszer? Igy mukodik a skype is, de meg a wow update-ek is igy kerulnek elosztasra, tehat a p2p megoldasok betiltasaval gyakorlatilag nagyon sok kereskedelmi megoldas szunne meg. Kivancsi vagyok, hogy a bizzard mit szolna ha a szolgaltatok elkzdenek blokkolni a wow update-eket, mert az biztos illegalis letoltes. (a forgalomban ugyanis nem latszik a kulonbseg)
A szolgaltatok felelossege sem tiszta, mert egy torrent tracker eseten az uzemelteto csak akkor tud torolni ha meggyozodik rola, hogy illegalis a tartalom, de ezt csak akkor teheti meg ha o is letolti, de ha tenyleg illegalis azzal mar torvenyt sertene, arrol nem beszelve, hogy ehhez sokkal tobb penz es ember kell. A tracker info alapjan meg senki nem tudja mi van egy tavoli kliensen levo file-ban.
A tenyleges audio kapcsolat mar a ket fel kozott megy, direktben. Kulso felre csak akkor van szukseg ha mindket fel tuzfal mogott van, akkor kell egy rele szervernek belepnie a kapcsolatba. Viszont a skype szerverei akkor is tudjak, hogy hol van az illeto, mert be kell lepni. A maganszemelyeknel levo skype node-okra csak replikalt metaadatok kerulnek, a tenyleges felhasznaloi adatbazis a sajat szervereiken van. E nelkul a skype out szamlazasi rendszere sem mukodne. Arrol nem beszelve, hogy a skype titkositasi root kulcsa jopar nato tagallamnak megvan.
A pali meg tenyleg bunozo volt, hiszen emelt dijas sms-eken keresztul arult illegalis letolteseket, amiket keretlen elektronikus levelekben reklamozott. Ha valaki ingyen oszt meg adatokat, akkor igaz hogy torvenyt sert, de erkolcsileg szerintem elfogadhato, de ha valaki ebbol penzt szerez, az mar egyertelmu lopas, jelen esetben meg par aprosaggal sulyosbitva. A letoltest pedig jo ideje nem buntetik nallunk, viszont a torrent alapja, hogy le es feltoltes is tortenik egyszerre, tehat ez a terulet nincs teljesen szabalyozva.
Mire jo egy p2p rendszer? Igy mukodik a skype is, de meg a wow update-ek is igy kerulnek elosztasra, tehat a p2p megoldasok betiltasaval gyakorlatilag nagyon sok kereskedelmi megoldas szunne meg. Kivancsi vagyok, hogy a bizzard mit szolna ha a szolgaltatok elkzdenek blokkolni a wow update-eket, mert az biztos illegalis letoltes. (a forgalomban ugyanis nem latszik a kulonbseg)
A szolgaltatok felelossege sem tiszta, mert egy torrent tracker eseten az uzemelteto csak akkor tud torolni ha meggyozodik rola, hogy illegalis a tartalom, de ezt csak akkor teheti meg ha o is letolti, de ha tenyleg illegalis azzal mar torvenyt sertene, arrol nem beszelve, hogy ehhez sokkal tobb penz es ember kell. A tracker info alapjan meg senki nem tudja mi van egy tavoli kliensen levo file-ban.
Fashionistas 2009.08.19. 13:32:09
Az M6 ossal az M7 esen. Egyenesen.
Hű de ugyesen... Ácskapocs, állkapocs. Vasat eszik éjjel. Ö a fekete-fehér az újlipótvárosi néger.
Ez az év vicce. Miközben kőrőzottes kenyér a srác addig pár autóját eladja a 'Lehelpiacon'....
De amiről kevesen tudnak azt megtartja.
Mi az hogy amiről kevesen tudnak? Talán lopott az is? Mint a legtöbb file amivel kereskedik?
Jó hogy nem már nemzteti hőst csinálunk egy piti bűnözőből aki több 100 millával megszedte magát.
Végig tudta hogy illegális amit csinál. És fel is készült rá hogy egyszer vége lesz!
Majd őt is elkapják egypár év múlva amikor éppen a rákot csócsálja egy kis karibi étterembe....
Vagy nem. :-)
Hű de ugyesen... Ácskapocs, állkapocs. Vasat eszik éjjel. Ö a fekete-fehér az újlipótvárosi néger.
Ez az év vicce. Miközben kőrőzottes kenyér a srác addig pár autóját eladja a 'Lehelpiacon'....
De amiről kevesen tudnak azt megtartja.
Mi az hogy amiről kevesen tudnak? Talán lopott az is? Mint a legtöbb file amivel kereskedik?
Jó hogy nem már nemzteti hőst csinálunk egy piti bűnözőből aki több 100 millával megszedte magát.
Végig tudta hogy illegális amit csinál. És fel is készült rá hogy egyszer vége lesz!
Majd őt is elkapják egypár év múlva amikor éppen a rákot csócsálja egy kis karibi étterembe....
Vagy nem. :-)
tiborc2008 2009.08.19. 13:43:31
Ez a vásott kis pöcs azért olyan dolgokat is művelt, hogy fake torrent-oldalt csinált egy jónevű oldalnak, ahova spam szerint 300 ft-os sms-sel lehetett regelni. Aki beugrott, majd 2000 ft-ja bánta, mert nem 300 volt az sms.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 13:51:22
@tiborc2008: Igen igen emlékszem. Meg a konkurrens sms-warez oldalak felnyomása a zsaruknál. Utnánna meg ment oda szakérteni! Egy pofátlan bűnöző. Nem kár érte!
veny 2009.08.19. 13:56:12
Az igazságügyi szakértő mióta rendőrségi dolgozó, ti nagyon okosok?
No mindegy, egy hülyével kevesebb idehaza, ez mindenképp eredmény. Azt, hogy hülye, meg onnan tudni biztosan, hogy a pólógyáros haverja. Sokkal egyszerűbb a világ néha, mint gondolnánk... :)
No mindegy, egy hülyével kevesebb idehaza, ez mindenképp eredmény. Azt, hogy hülye, meg onnan tudni biztosan, hogy a pólógyáros haverja. Sokkal egyszerűbb a világ néha, mint gondolnánk... :)
laz81 2009.08.19. 14:04:04
Erdekes ez az interju.meg van sertodve,h letartoztattak embereket,meg ugy beszel mint aki artatlan es csak masoknak szurta a szemet. Biztos azert van bejelentett cime 3 orszagban, offshore Dominikan, lichtensteini sim kartya, kamu utlevel meg hasonlok.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.19. 14:06:35
@laz81: Ilyen tisztességes magyar vállalkozó! A többi looser!
veny 2009.08.19. 14:11:32
@laz81: Pontosan. Emberünk tudatosan készült a lelépésre.
Sőt, amilyen simán ment neki a dolog, még azon is elgondolkodnék, hogy nem ő maga dobta-e fel a többieket valamiféle alku keretében. És így máris adottak a haragosok is...
Sőt, amilyen simán ment neki a dolog, még azon is elgondolkodnék, hogy nem ő maga dobta-e fel a többieket valamiféle alku keretében. És így máris adottak a haragosok is...
laz81 2009.08.19. 14:20:27
Az ilyen alakokrol, nem is kene cikkezni. nem erdemlik meg.
darkmirjam 2009.08.19. 14:25:45
Nam védeni akarom, ha bűnös csukják le.
A húlye számára is világos, hogy nem ártatlan, akkor nem menekülne, tisztázná magát.
Ami érdekes, hogy mivel próbálhatott zsarolni, tényleg mutyizik e a ProArt és a rendőrség, tényleg meghalt e, ha igen nem gyanús e ez egy kicst.
Tegyük fel, tényleg halott. Bőnözőzitek itt őt, jogosan, ő egy csaló. Lehet (tényleg csak lehet) hogy kicsinálták, akkor pedig van itt valaki aki viszont gyilkos. Az én megítélésem szerint a gyilkosság, különösen ha ezt egy bőnszövetkezet nevében teszi valaki sokkalta súlyosabb, mint lopni.
Persze mielőtt teljesen belemerülnék az összeesküvéselméletembe nem ártana megvárni a hírt, hogy tégyleg ő lett e meghalva.
A húlye számára is világos, hogy nem ártatlan, akkor nem menekülne, tisztázná magát.
Ami érdekes, hogy mivel próbálhatott zsarolni, tényleg mutyizik e a ProArt és a rendőrség, tényleg meghalt e, ha igen nem gyanús e ez egy kicst.
Tegyük fel, tényleg halott. Bőnözőzitek itt őt, jogosan, ő egy csaló. Lehet (tényleg csak lehet) hogy kicsinálták, akkor pedig van itt valaki aki viszont gyilkos. Az én megítélésem szerint a gyilkosság, különösen ha ezt egy bőnszövetkezet nevében teszi valaki sokkalta súlyosabb, mint lopni.
Persze mielőtt teljesen belemerülnék az összeesküvéselméletembe nem ártana megvárni a hírt, hogy tégyleg ő lett e meghalva.
laz81 2009.08.19. 14:28:17
@darkmirjam: nem tudom, nekem ez inkabb ugy tunik,mint aki megrendezte a sajat halalat, h valahol uj eletet kezdhessen.
darkmirjam 2009.08.19. 14:29:59
@laz81: Én is gondoltam erre, csakhogy akkor nem gyógyszertúladagolást, hanem kocsiban égést lett volna célszerűv választani...műfogsorral. :)
laz81 2009.08.19. 14:32:25
@darkmirjam: ez igaz
darkmirjam 2009.08.19. 14:32:48
@laz81: Meghát kicsit azért komplikált a dolog, mert valahonnan kell egy hulla. Aki külső jegyekben hasonlatos.
A szerv együttműködése nélkül szerintem a saját halál megrendezése lehetetlen.
A szerv együttműködése nélkül szerintem a saját halál megrendezése lehetetlen.
tiborc2008 2009.08.19. 14:33:33
Tényleg Indeksz, hogy-hogy nem mentetek bele az interjú-bizniszbe? Ilyen pitiánerek vagytok, vagy szóltak, hogy meleg a pite?
The Good Boy 2009.08.19. 14:34:45
- Van valaki, aki éppen velneszel egy csajjal, "messze" pesttől, amikor az összes üzlettársa, barátja éppen otthon van, véletlenül éppen akcióznak náluk, amiről ő személyesen kap infót a rendőrségtől. /ez lehet magyarázat arra, hogy esetleg a cimbiket pont ő nyomta fel/
- Kártyát cserél, amit nem tudnak lehallgatni (muhaha) /persze annyi esze nincs, hogy a meghagyott telefonjának cellainfoi alapján azt is tudni lehet, hogy éppen jobb, vagy bal lábbal lépett/.
- Legális (tiszta) vállalkozóként készül a menekülésre /tényleg teljesen törvényesen keresett többszáz millió/
- Haza tud menni, el tudja vinni az autóit, el is tudja adni őket, majd nyolc országon keresztül menekül /mert még ha arról van szó, hogy bemegy egy autónepperhez, hogy sürgősen kell a pénz, ezért a 2 milkát érő fábiájáért adjon egyet, még elhiszem, de hogy több tizmilkás autókat pár óra alatt el tudjon sózni, márcsak a nagy mennyiségű mobilizálandó kb. miatt sem hihető, meg azért sem, mert melyik nepper vállal be egy M6-ost, még féláron is, abban a tudatban, hogy lehet még aznap lefoglalják a verdát, aztán ő bukik a legnagyobbat/
- mindenről tájékoztatják, távolról töröl adatot, /valami huszadrangú amcsi kémfilmben talán elmegy, de azért nem ő a magyar dzsémszbónd/
- Skájpól az ország legbiztosabban lehallgatott és megfigyelt félkegyelműjével /értelmes ember már eleve ezt az opciót fel sem veti:)/
- majd a románoknál gyogyszertúladagolja magát /namost ez a leghitelesebb része a sztorinak, mert akármennyire is lehet mondani valakire, hogy sose nyomott magába anyagot, meg gyógyszer sem szedett soha, ha valaki menekülésben van, az nem kicsit stresszel, majd elkezd mindenben üldőzőket felismerni, napról napra egyre jobban retteg a lebukástól, fogy a pénze, fogynak a (lelki)támogatói, elöbb után elkezd szedni minimum valami nyugtatót, aztán onnan fogva bármikor beszedhet véletlenül többet mint kellene - nem kell ehhez összeesküvés elmélet/
- és végül, ha már annyira ártatlannak itélte tartotta magát, akkor miért menekült el, miért szorta el pár perc alatt a vagyonát (vagy annak nagyrészét), miért vállalta a rettegést? Csak azért, mert nem kicsit hunyó volt a drága, mert ártatlanul inkább tegyenek le egy fél vagy egy évre (majd utána kártéritéssel úgyis le lehet húzni állambácsit, lásd tv székház szétverő csürhe megnyert kártéritési pereit), nem elszórom a vagyonomat és menekülők ázsiába...
- Kártyát cserél, amit nem tudnak lehallgatni (muhaha) /persze annyi esze nincs, hogy a meghagyott telefonjának cellainfoi alapján azt is tudni lehet, hogy éppen jobb, vagy bal lábbal lépett/.
- Legális (tiszta) vállalkozóként készül a menekülésre /tényleg teljesen törvényesen keresett többszáz millió/
- Haza tud menni, el tudja vinni az autóit, el is tudja adni őket, majd nyolc országon keresztül menekül /mert még ha arról van szó, hogy bemegy egy autónepperhez, hogy sürgősen kell a pénz, ezért a 2 milkát érő fábiájáért adjon egyet, még elhiszem, de hogy több tizmilkás autókat pár óra alatt el tudjon sózni, márcsak a nagy mennyiségű mobilizálandó kb. miatt sem hihető, meg azért sem, mert melyik nepper vállal be egy M6-ost, még féláron is, abban a tudatban, hogy lehet még aznap lefoglalják a verdát, aztán ő bukik a legnagyobbat/
- mindenről tájékoztatják, távolról töröl adatot, /valami huszadrangú amcsi kémfilmben talán elmegy, de azért nem ő a magyar dzsémszbónd/
- Skájpól az ország legbiztosabban lehallgatott és megfigyelt félkegyelműjével /értelmes ember már eleve ezt az opciót fel sem veti:)/
- majd a románoknál gyogyszertúladagolja magát /namost ez a leghitelesebb része a sztorinak, mert akármennyire is lehet mondani valakire, hogy sose nyomott magába anyagot, meg gyógyszer sem szedett soha, ha valaki menekülésben van, az nem kicsit stresszel, majd elkezd mindenben üldőzőket felismerni, napról napra egyre jobban retteg a lebukástól, fogy a pénze, fogynak a (lelki)támogatói, elöbb után elkezd szedni minimum valami nyugtatót, aztán onnan fogva bármikor beszedhet véletlenül többet mint kellene - nem kell ehhez összeesküvés elmélet/
- és végül, ha már annyira ártatlannak itélte tartotta magát, akkor miért menekült el, miért szorta el pár perc alatt a vagyonát (vagy annak nagyrészét), miért vállalta a rettegést? Csak azért, mert nem kicsit hunyó volt a drága, mert ártatlanul inkább tegyenek le egy fél vagy egy évre (majd utána kártéritéssel úgyis le lehet húzni állambácsit, lásd tv székház szétverő csürhe megnyert kártéritési pereit), nem elszórom a vagyonomat és menekülők ázsiába...
Nor- 2009.08.19. 14:38:43
A kis féreg felnyomkodta a "konkurens" warezoldalakat, mivel "azok miatt nem dől a lé", ki is ment szakérteni, meg azt hitte, hogy ezáltal ő lesz a jani aki védve marad élete végéig és csak azzal kell foglalkozzon hogy beszedje a pénzt.
Megérdemli a sorsát, ha igaz a hír, azt is, mivel sokan szívtak miatta nem is kicsit! A gerinctelen férgeket el kell taposni.
Persze a szakértelmével vitetett el olyan szervert is, amin 0 warez volt, konkrétan egy ilyet tőlem foglaltak le. A gép állt 1 hetet, majd megállapították, hogy nincs rajta semmi. Egy "bocs" se hangzott el!
Megérdemli a sorsát, ha igaz a hír, azt is, mivel sokan szívtak miatta nem is kicsit! A gerinctelen férgeket el kell taposni.
Persze a szakértelmével vitetett el olyan szervert is, amin 0 warez volt, konkrétan egy ilyet tőlem foglaltak le. A gép állt 1 hetet, majd megállapították, hogy nincs rajta semmi. Egy "bocs" se hangzott el!
The Good Boy 2009.08.19. 14:39:33
ja, és ártatlan vagyok, de duplapadló alatt tartom a szervereket...
darkmirjam 2009.08.19. 14:47:27
@Nor-: A férgeket jogerős ítélet után börtönbe kell zárni. Kölönösen tőled furcsa ez az eltapostatás bizonyítás előtt. Bejöttek volna hozzád, eltaposnak, aztán kiderül, hogy 0 warez van a gépeden. Fontos a sorrend, mert nem tudhatod, ilyen alapon nem te szívod e meg.
A szervereid lefoglalását sajnálom, tényleg undorító dolog hetekre megbénítani vállalkozásokat egy rosszindulatú szarházi feljelentése nyomán.
A szervereid lefoglalását sajnálom, tényleg undorító dolog hetekre megbénítani vállalkozásokat egy rosszindulatú szarházi feljelentése nyomán.
bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2009.08.19. 14:54:02
sziasztok, azért nem fizettünk a felajánlott interjúért, mert
1., nem szoktunk pénzért infót venni
2., nyilvánvalóan zsarolásra akarta használni Baja a médiát, Tomcatnek se mondott semmi konkrétat elsőre
én is sajnáltam, de így utólag nem bánom, a zsarolás meglett ingyen is, az érdemi infók pedig valószínűleg pénzért se lettek volna meg.
1., nem szoktunk pénzért infót venni
2., nyilvánvalóan zsarolásra akarta használni Baja a médiát, Tomcatnek se mondott semmi konkrétat elsőre
én is sajnáltam, de így utólag nem bánom, a zsarolás meglett ingyen is, az érdemi infók pedig valószínűleg pénzért se lettek volna meg.
The Good Boy 2009.08.19. 14:54:30
és még annyit, hogy azért ne legyünk ilyen naivak, hogy minden pénzével együtt elindult kirgizisztánba (autóval) két schengeni, meg egy schengeni külső határon át.
Szóval akkor valószinüleg vagy lefelé románia és bulgária irányába majd tovább a vadkelet felé,úgy hogy elvileg van nála egy csomó pénz (tényleg a forintból hogy lett "konvertibilis" valuta? az autóit eleve euro-ért adta el, vagy még ott pesten keresett egy neppert, aki pár tíz miskát bevált neki?) Aztán az a pénz meg boldogan utazik a volt orosz tagköztársaságokon át vele, sehol nem néznek szét az autójában alaposan, hogy egy magyar ficsúr mit autózik (valószinüleg nem rossz autóval) a kies nagy orosz vidékeken országról országra?
Szóval akkor valószinüleg vagy lefelé románia és bulgária irányába majd tovább a vadkelet felé,úgy hogy elvileg van nála egy csomó pénz (tényleg a forintból hogy lett "konvertibilis" valuta? az autóit eleve euro-ért adta el, vagy még ott pesten keresett egy neppert, aki pár tíz miskát bevált neki?) Aztán az a pénz meg boldogan utazik a volt orosz tagköztársaságokon át vele, sehol nem néznek szét az autójában alaposan, hogy egy magyar ficsúr mit autózik (valószinüleg nem rossz autóval) a kies nagy orosz vidékeken országról országra?
FotelTroll 2009.08.19. 15:05:51
olyan kerdesem lenne, hogy tomketet mikor talaljak mar holtan?
amugymeg amiota ez a nyomorul netcigany kazahsztanba menekult, azota meg tulfujta magat az echte roman koksszal, azota kevesebb is a magyar spam. szoval IGY JAR MINDEKI AKI SPAMEL!
remelem most mar jobban atgondoljatok, hogy korleveleket kuldozgettek!
amugymeg amiota ez a nyomorul netcigany kazahsztanba menekult, azota meg tulfujta magat az echte roman koksszal, azota kevesebb is a magyar spam. szoval IGY JAR MINDEKI AKI SPAMEL!
remelem most mar jobban atgondoljatok, hogy korleveleket kuldozgettek!
Baromméter 2009.08.19. 15:11:41
@lab22Johnny: Java részének fogalma sincs, megkockáztatom %-ban, hogy: kb 90.
Jó, de mi van akkor, ha a "torrent-szolgáltatás létrehozója" azt állítja, hogy ő a 10% legális miatt csinálta? Kinn van a bizonyítás terhe? Én úgy tanultam, hogy demokráciában az ártatlanság vélelme a kiindulópont.
Jó, de mi van akkor, ha a "torrent-szolgáltatás létrehozója" azt állítja, hogy ő a 10% legális miatt csinálta? Kinn van a bizonyítás terhe? Én úgy tanultam, hogy demokráciában az ártatlanság vélelme a kiindulópont.
Kutyuu 2009.08.19. 15:11:55
Nekem ez a Lichtenstein-i SIM kártya tetszett :)
Valaki elárulhatta volna a kis dzsémszbondnak, hogy tökmindegy milyen távol-keleti, dél-afrikai, stb. sim-el telefonál, ha a hívott fél pl. pannonos, akkor a pannonnál már évekkel ezelőtt elhelyezett berendezések a fingás@t is felveszik, amit a haverjával folytat. Ugyanez igaz a cellainfókra, a számlázáshoz (pl.) a magyar szolgáltatónak tudnia kell azt is, tárolja is biztosan.
A másik, amiből nekem lejött a "nagy szakértő" hozzáértése (illetve hogy mekkora kamu az egész ember), hogy a szuperérézékeny, szupertitkos, csihipuhi, áááááá adatokat a secondary névszerverén tárolta. Namármost, ha valami sebezhető - persze a webszerverek mellett-, azok a DNS szerverek. Épeszű, hozzáértő ember névszerverre az égvilágon semmi mást nem tesz, legalábbis komoly, érzékeny adatot nem.
Szvsz kb ennyire szavahihető ez a kis p@cs, nekem inkább egy pénzes taknyosorrú jött le az egészből, aki a hülyesége miatt belenyúlt valami maffia-érdekeltségbe, azok meg elzavarták, és talán utána is mentek (báááár...)
Valaki elárulhatta volna a kis dzsémszbondnak, hogy tökmindegy milyen távol-keleti, dél-afrikai, stb. sim-el telefonál, ha a hívott fél pl. pannonos, akkor a pannonnál már évekkel ezelőtt elhelyezett berendezések a fingás@t is felveszik, amit a haverjával folytat. Ugyanez igaz a cellainfókra, a számlázáshoz (pl.) a magyar szolgáltatónak tudnia kell azt is, tárolja is biztosan.
A másik, amiből nekem lejött a "nagy szakértő" hozzáértése (illetve hogy mekkora kamu az egész ember), hogy a szuperérézékeny, szupertitkos, csihipuhi, áááááá adatokat a secondary névszerverén tárolta. Namármost, ha valami sebezhető - persze a webszerverek mellett-, azok a DNS szerverek. Épeszű, hozzáértő ember névszerverre az égvilágon semmi mást nem tesz, legalábbis komoly, érzékeny adatot nem.
Szvsz kb ennyire szavahihető ez a kis p@cs, nekem inkább egy pénzes taknyosorrú jött le az egészből, aki a hülyesége miatt belenyúlt valami maffia-érdekeltségbe, azok meg elzavarták, és talán utána is mentek (báááár...)
Baromméter 2009.08.19. 15:18:58
@csarlee: Arra meg ne is beszéljünk, hogy a tárhelyet nyújtó gond nélkül meg tudja nézni, hogy mit tárolnak az ügyfelei
1) Mi a helyzet a titkosított .rar-ba szétvágva tömörített fájlokról?
2) Ha ezt az akadályt legyőzöm és azt látom tárhely-nyújtóként ellenőrzéskor, hogy Terminátor 4 DVDSCR, honnan lehetek tuti biztos benne, hogy a feltöltő ezt a fájlt illegálisan bitorolja és ezért jogosan intézkedhetek az eltávolításáról?
Én nem támogatom az illegális tartalom-kereskedést, csak arra próbálok rávilágítani, hogy vannak itt jogi/technikai kérdések azért bőven.
1) Mi a helyzet a titkosított .rar-ba szétvágva tömörített fájlokról?
2) Ha ezt az akadályt legyőzöm és azt látom tárhely-nyújtóként ellenőrzéskor, hogy Terminátor 4 DVDSCR, honnan lehetek tuti biztos benne, hogy a feltöltő ezt a fájlt illegálisan bitorolja és ezért jogosan intézkedhetek az eltávolításáról?
Én nem támogatom az illegális tartalom-kereskedést, csak arra próbálok rávilágítani, hogy vannak itt jogi/technikai kérdések azért bőven.
[megmondoember] 2009.08.19. 15:20:13
"Jó, de mi van akkor, ha a "torrent-szolgáltatás létrehozója" azt állítja, hogy ő a 10% legális miatt csinálta?"
Ha ez így van, akkor egyrészt nyilván eleve implementál valami szűrőt az illegális tartalmak megfogására, másrészt legkésőbb a jogtulajdonostól érkező értesítés után kitiltja, eltávolítja a jogsértő tartalomra mutató torrenteket, ezzel bizonyítva jóhiszeműségét. Ha ezt nem teszi, a spammert nem dobja ki a hálózatáról, stb., akkor ezzel minimum bűnrészesség válik.
Ha ez így van, akkor egyrészt nyilván eleve implementál valami szűrőt az illegális tartalmak megfogására, másrészt legkésőbb a jogtulajdonostól érkező értesítés után kitiltja, eltávolítja a jogsértő tartalomra mutató torrenteket, ezzel bizonyítva jóhiszeműségét. Ha ezt nem teszi, a spammert nem dobja ki a hálózatáról, stb., akkor ezzel minimum bűnrészesség válik.
monticello (törölt) 2009.08.19. 15:20:35
Szégyen a köbön vaze, fasz rendőrök ilyen gennyládával dolgoznak, én meg álljak meg amikor az út szélén keccsöl a pimasz zsaru vaze. Lófasz a seggükbe.
[megmondoember] 2009.08.19. 15:22:31
"1) Mi a helyzet a titkosított .rar-ba szétvágva tömörített fájlokról?"
Arról az ASVA és a bűnügyi szakértő sem sem mondja meg / bizonyítja be, hogy illegális tartalom van benne, ergo nem is lesz miért elítélni téged.
"2) Ha ezt az akadályt legyőzöm és azt látom tárhely-nyújtóként ellenőrzéskor, hogy Terminátor 4 DVDSCR, honnan lehetek tuti biztos benne, hogy a feltöltő ezt a fájlt illegálisan bitorolja és ezért jogosan intézkedhetek az eltávolításáról?"
Onnan, hogy az eredeti jogtulajdonos ügyvédjőtél érkezik hozzád egy levél, amiben felszólítanak az eltávolításra.
Arról az ASVA és a bűnügyi szakértő sem sem mondja meg / bizonyítja be, hogy illegális tartalom van benne, ergo nem is lesz miért elítélni téged.
"2) Ha ezt az akadályt legyőzöm és azt látom tárhely-nyújtóként ellenőrzéskor, hogy Terminátor 4 DVDSCR, honnan lehetek tuti biztos benne, hogy a feltöltő ezt a fájlt illegálisan bitorolja és ezért jogosan intézkedhetek az eltávolításáról?"
Onnan, hogy az eredeti jogtulajdonos ügyvédjőtél érkezik hozzád egy levél, amiben felszólítanak az eltávolításra.
[megmondoember] 2009.08.19. 15:25:57
"Szégyen a köbön vaze, fasz rendőrök ilyen gennyládával dolgoznak, én meg álljak meg amikor az út szélén keccsöl a pimasz zsaru vaze. Lófasz a seggükbe. "
Igen, ez a legnagyobb baj az ilyen bűncselekményekkel, hogy az csak egyik része a történetnek, hogy milyen gazdasági károkat okoznak vele az elkövetők (és igen, a jogtulajdonosokon túl a magyar állam számára is, a kiesett adóbevételek miatt), de sokkal rosszabb az a morális kár ami az országot éri általa. Mert amikor mindenki azt látja, hogy ilyen, még az alkalmazott technikához is csak amatőr vagy az alatti szinten értő senkiháziak milyen könnyen megszedik magukat törvénysértő módszerekkel, akkor az emberekben nagy részében is felmerül a kérdés, hogy ő, akinekinek esetleg napi megélhetési gondjai vannak, miért tartsa be a törvényeket?
Igen, ez a legnagyobb baj az ilyen bűncselekményekkel, hogy az csak egyik része a történetnek, hogy milyen gazdasági károkat okoznak vele az elkövetők (és igen, a jogtulajdonosokon túl a magyar állam számára is, a kiesett adóbevételek miatt), de sokkal rosszabb az a morális kár ami az országot éri általa. Mert amikor mindenki azt látja, hogy ilyen, még az alkalmazott technikához is csak amatőr vagy az alatti szinten értő senkiháziak milyen könnyen megszedik magukat törvénysértő módszerekkel, akkor az emberekben nagy részében is felmerül a kérdés, hogy ő, akinekinek esetleg napi megélhetési gondjai vannak, miért tartsa be a törvényeket?
Baromméter 2009.08.19. 15:31:57
@Troppauer74: "Aki létrehozta, felelős érte"
Ezt nem vitatom (tehát a webtárhely-tulajokat), és ebben nem is látok semmi kivitelezhetetlent.
"Aki pedig tárhelyet biztosít, az feleljen a tárhelyen elhelyezett tartalomért"
Na ez az, ami bibis. Miért is? Miért kellene az útépítőn számon kérni a gyorshajtást, mondta itt valaki? Konkrétabban, miért is tekinthetne bele ellenőrzés céljából olyan tartalomba (ami pl lehet tök privát is) egy egyébként nem ilyen célból létrejött személy, amely tartalom nem az övé?
Ezt nem vitatom (tehát a webtárhely-tulajokat), és ebben nem is látok semmi kivitelezhetetlent.
"Aki pedig tárhelyet biztosít, az feleljen a tárhelyen elhelyezett tartalomért"
Na ez az, ami bibis. Miért is? Miért kellene az útépítőn számon kérni a gyorshajtást, mondta itt valaki? Konkrétabban, miért is tekinthetne bele ellenőrzés céljából olyan tartalomba (ami pl lehet tök privát is) egy egyébként nem ilyen célból létrejött személy, amely tartalom nem az övé?
The Good Boy 2009.08.19. 15:33:21
@velkedravce: azért tarsd fenntarással azt, hogy ez a mesemondó gyermek olyan nagyon együtt dolgozott a rend őrievel, láthatod, minden mondata hülyeség, szerintem a mondandójának tizede sem igaz...
meg persze az nni pont az a cég, aki mielött akcióba lendül, nem győződik meg róla, hogy a delikvensek hol vannak. ha meg éppen lecsúsznak valakiről, akkor biztos, hogy figyelve vannak a felbukkanási helyei, nem futkohat haza pénzért, meg ruháért.
És még a másik, hogy az m7-en kiszurta őt a rendőr, utána indultak, de lerázta őket /ja, csak éppen van azokban a kibebaszott autókban olyan is, hogy rádió, aztán, ha tényleg ő miatta indultak volna el, akkor valószinüleg a következő lehajtónál, vagy legkésőbb pest határánál már várták volna/ szóval vagy mese habbal, vagy ő nyomta fel a barátait, cserébe a rendőrök adtak neki fél nap előnyt, az autópályások meg azt sem tudták, ki az a nyomi az m6-ban.
@Kutyuu: sőt elég sokáig tárolniuk is kell a mobilszolgáltatóknak minden beszélgetést, meg üzenetet. És ezt nem tudja ez a nagy informatikai zseni?
meg persze az nni pont az a cég, aki mielött akcióba lendül, nem győződik meg róla, hogy a delikvensek hol vannak. ha meg éppen lecsúsznak valakiről, akkor biztos, hogy figyelve vannak a felbukkanási helyei, nem futkohat haza pénzért, meg ruháért.
És még a másik, hogy az m7-en kiszurta őt a rendőr, utána indultak, de lerázta őket /ja, csak éppen van azokban a kibebaszott autókban olyan is, hogy rádió, aztán, ha tényleg ő miatta indultak volna el, akkor valószinüleg a következő lehajtónál, vagy legkésőbb pest határánál már várták volna/ szóval vagy mese habbal, vagy ő nyomta fel a barátait, cserébe a rendőrök adtak neki fél nap előnyt, az autópályások meg azt sem tudták, ki az a nyomi az m6-ban.
@Kutyuu: sőt elég sokáig tárolniuk is kell a mobilszolgáltatóknak minden beszélgetést, meg üzenetet. És ezt nem tudja ez a nagy informatikai zseni?
Baromméter 2009.08.19. 15:36:35
@[megmondoember]: Onnan, hogy az eredeti jogtulajdonos ügyvédjőtél érkezik hozzád egy levél, amiben felszólítanak az eltávolításra
De ez az ügyvéd hogy kerül a képbe, ha abból indultunk ki, hogy az ellenőrzést a tárhely-szolgáltató végzi?
De ez az ügyvéd hogy kerül a képbe, ha abból indultunk ki, hogy az ellenőrzést a tárhely-szolgáltató végzi?
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.19. 15:41:26
"az aktáikat nagyjából hetente naprakészen látom"
"Ez egy kódolt gép, nem a mi szervertermünkben volt, de ott volt, megtalálhatták volna, ez volt ugyanis a másodlagos névszerverünk is. Ha teljeskörű lett volna a lefoglalás, ezt is elvitték volna. De nem így történt, ez a gép megvan. Miután pedig elhagytam az országot, erről a gépről távoli eléréssel mindent leszedtem és letöröltem. Minden itt van a notebookomon, persze titkosítva."
majd este elmesélem a gyereknek, hogy ez az új james bond forgatókönyv. a harry pottert ugyanis már nem hiszi el.
"Ez egy kódolt gép, nem a mi szervertermünkben volt, de ott volt, megtalálhatták volna, ez volt ugyanis a másodlagos névszerverünk is. Ha teljeskörű lett volna a lefoglalás, ezt is elvitték volna. De nem így történt, ez a gép megvan. Miután pedig elhagytam az országot, erről a gépről távoli eléréssel mindent leszedtem és letöröltem. Minden itt van a notebookomon, persze titkosítva."
majd este elmesélem a gyereknek, hogy ez az új james bond forgatókönyv. a harry pottert ugyanis már nem hiszi el.
Jonas-R 2009.08.19. 15:44:57
Nem hiszem, hogy kar erte.
Baromméter 2009.08.19. 16:23:57
@[megmondoember]: "Ha ez így van, akkor egyrészt nyilván eleve implementál valami szűrőt az illegális tartalmak megfogására"
És ha nem deklarál %-ot? Honnan kéne tudnia, hogy mi "illegális"?
"legkésőbb a jogtulajdonostól érkező értesítés után kitiltja, eltávolítja a jogsértő tartalomra mutató torrenteket"
Tehát akkor szerinted se neki magának kéne szűrnie, amihez amúgy sincs elegendő információja meg bizonyossága.
És ha nem deklarál %-ot? Honnan kéne tudnia, hogy mi "illegális"?
"legkésőbb a jogtulajdonostól érkező értesítés után kitiltja, eltávolítja a jogsértő tartalomra mutató torrenteket"
Tehát akkor szerinted se neki magának kéne szűrnie, amihez amúgy sincs elegendő információja meg bizonyossága.
Lajkakutya 2009.08.19. 16:25:41
Én csak egyetlen, nagyon egyszerű kérdést tennék fel a hirtelen jött lelkiismeretű "uriembernek":
Miért csak most, jutott eszébe kiteregetni az állítólagos szennyest, amikor összedőlt a kártyavár és elapadtak a források?
Hagy ne vegyem már komolyan ;)
Miért csak most, jutott eszébe kiteregetni az állítólagos szennyest, amikor összedőlt a kártyavár és elapadtak a források?
Hagy ne vegyem már komolyan ;)
Dave_hu (törölt) 2009.08.19. 16:52:15
Pár dolog:
Az ügy már onnan büdös, hogy a cfm-et warez és spam ügyben dúrták fel. Ebben az országban nem törik rád az ajtót semmilyen warez ügy miatt. Narkó, csempészáru ügyekben vannak hasonló kaliberű rendőri erők kinn. De ok, legyen most egy ekkora horderejű ügy.
Akkor lefoglalják a szervereket, és majd nagyon nagyon sokára megállapítja a bíróság, hogy az okozott kár 945 milliárd 750 millió forint. Az itélet mi lesz? Felfüggesztett börtön? Durvább, mert lecsuknak 2 évre és teljes vagyonelkobzás. Na és? Könnyen jött, könnyen megy. 2 év meg lófasz egy életet eldobni, meg elmenekülni: kiolvasol egy csomó könyvet, gyúrsz kicsit, és már kinn is vagy. Innen még simán fel tud állni az, aki "jég hátán is megél". Hol van ez ahhoz, hogy pl. közlik veled, hogy áttétes tüdőrákod van?
Tehát kizártnak tartom, hogy Baja egy piti warez ügy miatt elmeneküljön. Mert minden warez ügy piti. A pirate bay ügy is. Ezek nem komoly dolgok, mert komoly dolgokban emberek halnak meg.
Az ügy már onnan büdös, hogy a cfm-et warez és spam ügyben dúrták fel. Ebben az országban nem törik rád az ajtót semmilyen warez ügy miatt. Narkó, csempészáru ügyekben vannak hasonló kaliberű rendőri erők kinn. De ok, legyen most egy ekkora horderejű ügy.
Akkor lefoglalják a szervereket, és majd nagyon nagyon sokára megállapítja a bíróság, hogy az okozott kár 945 milliárd 750 millió forint. Az itélet mi lesz? Felfüggesztett börtön? Durvább, mert lecsuknak 2 évre és teljes vagyonelkobzás. Na és? Könnyen jött, könnyen megy. 2 év meg lófasz egy életet eldobni, meg elmenekülni: kiolvasol egy csomó könyvet, gyúrsz kicsit, és már kinn is vagy. Innen még simán fel tud állni az, aki "jég hátán is megél". Hol van ez ahhoz, hogy pl. közlik veled, hogy áttétes tüdőrákod van?
Tehát kizártnak tartom, hogy Baja egy piti warez ügy miatt elmeneküljön. Mert minden warez ügy piti. A pirate bay ügy is. Ezek nem komoly dolgok, mert komoly dolgokban emberek halnak meg.
triple_sec 2009.08.19. 17:21:59
Ez a Baja nekem gimiben osztálytársam volt. Jó eszű gyerek volt, bár már akkor is simlis dolgokon törte állandóan a fejét. Nagy kár érte (akkor is ha még él, akkor is, ha nem), sokra vihette volna úgymond "tisztességes" szakmában. :-(
sertésmájkrém 2009.08.19. 18:09:50
@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra:
""Ez egy kódolt gép, nem a mi szervertermünkben volt, de ott volt, megtalálhatták volna, ez volt ugyanis a másodlagos névszerverünk is. Ha teljeskörű lett volna a lefoglalás, ezt is elvitték volna. De nem így történt, ez a gép megvan. Miután pedig elhagytam az országot, erről a gépről távoli eléréssel mindent leszedtem és letöröltem. Minden itt van a notebookomon, persze titkosítva."
majd este elmesélem a gyereknek, hogy ez az új james bond forgatókönyv. a harry pottert ugyanis már nem hiszi el. "
Nem értem mi ezen olyan nagyon dzsémszbondos, már többen írtátok ezt, de nem látom miért olyan nagy dolog megcsinálni ezt.
Persze a srácnak a történetét osztani kell legalább 2 vel, de ez a rész meg pont nem az ami olyan nagy dolog lenne.
""Ez egy kódolt gép, nem a mi szervertermünkben volt, de ott volt, megtalálhatták volna, ez volt ugyanis a másodlagos névszerverünk is. Ha teljeskörű lett volna a lefoglalás, ezt is elvitték volna. De nem így történt, ez a gép megvan. Miután pedig elhagytam az országot, erről a gépről távoli eléréssel mindent leszedtem és letöröltem. Minden itt van a notebookomon, persze titkosítva."
majd este elmesélem a gyereknek, hogy ez az új james bond forgatókönyv. a harry pottert ugyanis már nem hiszi el. "
Nem értem mi ezen olyan nagyon dzsémszbondos, már többen írtátok ezt, de nem látom miért olyan nagy dolog megcsinálni ezt.
Persze a srácnak a történetét osztani kell legalább 2 vel, de ez a rész meg pont nem az ami olyan nagy dolog lenne.
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.08.19. 18:15:52
"Nagy kár érte"
szerintem nem
szerintem nem
tiborc2008 2009.08.19. 18:29:21
A történetből az látszik, hogy a kis pöcs nagypályásnak képzelte magát és ráfázott. A dolog eddig rendben is van. a legvérlázítóbb számomra az, hogy a vodafony támogatja a spamküldést és az sms-lehúzást. Úgyhogy leginkább ezek a gennyek szégyelljék magukat.
Megdobbent 2009.08.19. 23:43:15
Szanalmas kiskocsog, meg a komoly rendorsegunk. Egy ilyen szakerto. Akkor en maga vagyok a warez atyauristene.
Luther 2009.08.20. 20:35:20
Warezkirály? Emberek. Nehogymár egy spamkirályból, egy pénzéhes kisgyerekből már itt királyt faragjunk!
A végén még gyászolni fogjátok ha meg is murdelt?
Ő egy élősködő a warez társadalom nyakán. És nem király, pióca inkább.
A végén még gyászolni fogjátok ha meg is murdelt?
Ő egy élősködő a warez társadalom nyakán. És nem király, pióca inkább.
levee 2009.08.21. 00:29:55
Vicces, hogy meghallgattam az interjút és a playlistem következő száma a "Surprise! Your dead!" c. klasszikus volt... RIP Baja.
Xeon 2009.08.21. 20:20:55
Ami számomra a legaljasabb a tetteiben, az a dolog, hogy mindkét oldalon szerepelt. És egyik oldalon sem díjmentesen. Tettit csakis a nyereségvágy hajszolta, még ha volt is benne egy-két érdemi lapocska. Az a dolog, hogy most zsarolásként lebegteti tettestársai előtt, a tetteik nyilvánosságra hozatalát, meg végképp gennyládává titulálja. Sose feledjük:-Életünk tükre, a múltunk.
Nor- 2009.08.23. 14:30:52
@darkmirjam: Berángattak egy névtelen idézéssel, hogy menjek velük és azonnal adjam át a gépet.
A gép nem ment jóideig, és ez nem egy otthoni gép hanem egy szerver volt.
Tehát, nem a szükséges adatok begyűjtése volt, hanem károkozás. Ha úgy tetszik, előre ítélkezés.
Ezek után nem fogadom el az érvelésedet.
Normális esetben lemásolják a HDD tartalmát és csókolom, mennek dolguk végeztével.
A gép nem ment jóideig, és ez nem egy otthoni gép hanem egy szerver volt.
Tehát, nem a szükséges adatok begyűjtése volt, hanem károkozás. Ha úgy tetszik, előre ítélkezés.
Ezek után nem fogadom el az érvelésedet.
Normális esetben lemásolják a HDD tartalmát és csókolom, mennek dolguk végeztével.
Dr.Szomjas 2009.08.24. 22:16:12
Ha meghalt az nem önkezű volt, hanem útjában volt valakinek. Ezt a nézetet osztom. Hogy a Tomcat blogon olvasott magyarázkodásából mennyi igaz nem tudom megítélni, de hogy sokszor sértett törvényt és cinikus volt az tény. Másrészről a törvények ezen részének a többségével nem értek egyet és meg kellene őket változtatni.
Nor- 2009.08.25. 12:03:21
@Dr.Szomjas: Mondjuk azért ez a "meghalt" is elég érdekes, próbálkoztak már páran hasonló trükkel hogy kibújjanak a felelősségrevonás alól ...
CyranodeBergerac 2009.09.22. 07:47:45
Azért egy nemzetközi körözés alól kibújni egy román halotti bizonyítvánnyal....hmmm...
Egyrészt minden jogköre megvan a nyomozó hatóságoknak, hogy a bűnügyi együttműködés keretében kiutazzanak és azonosítsák a holttestet. Másrészt a családja feltehetően nem egy román díszsírhelyet akar látogatni az elkövetkezendő néhány évtizedben, így valószínűleg hazahozatják. Ezesetben az azonosítás itthon is megtörténhetne, hacsak nem vesznek egy urnát és töltik fel fahamuval, majd ragasztanak rá egy cimkét: "Baja"
Szóval a lehetőségek tárháza végtelen. Mindent lehet, csak akarni kell.
Egyrészt minden jogköre megvan a nyomozó hatóságoknak, hogy a bűnügyi együttműködés keretében kiutazzanak és azonosítsák a holttestet. Másrészt a családja feltehetően nem egy román díszsírhelyet akar látogatni az elkövetkezendő néhány évtizedben, így valószínűleg hazahozatják. Ezesetben az azonosítás itthon is megtörténhetne, hacsak nem vesznek egy urnát és töltik fel fahamuval, majd ragasztanak rá egy cimkét: "Baja"
Szóval a lehetőségek tárháza végtelen. Mindent lehet, csak akarni kell.