TASZ - Meghívó tárgyalásra

2010.03.03. 08:56

Bodoky Tamás vs. Magyar Fejlesztési Bank
 
avagy közérdekű adat-e sávolyi motoGP beruházás megvalósíthatósági tanulmánya?
 
Bár a Kormány állítólag intézkedett a 35 milliárd forintos állami beruházás megvalósíthatóságáról szóló, a KPMG pénzügyi tanácsadó cég által készített vizsgálat nyilvánosságra hozatala ügyében, miután a TASZ kérésére több száz állampolgár ezt levélben kérte Bajnai Gordontól, a kérdéses dokumentum egyelőre nem került fel egyetlen kormányzati portálra sem. Lehetséges, hogy a csütörtöki tárgyalásig ez megtörténik, de ettől még nem válik érdektelenné a jogvita: a bíróságnak elvi lehetősége van annak kimondására, hogy a Magyar Fejlesztési Banknak egyes állami nagyberuházásokba történő bevonása nem eredményezheti, hogy a banktitok szabályaira hivatkozva eltitkolható legyen a közpénzek felhasználásával kapcsolatos adatok. 
 
A elsőfokú tárgyalásra
 
2010. március 4-én, csütörtökön, 09.30 órakor
 
kerül sor
 
a
 
Fővárosi Bíróság II. em. 2. számú tárgyalójában.
 
(1055 Budapest, Markó u. 27.)
 
Kérjük, a rendelkezésére álló eszközökkel segítse elő, hogy az ügyről minél többen tudomást szerezhessenek!
 

113 komment

Címkék: sávoly mfb tasz kpmg grupomilton

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr461805003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 12:07:05

@A Nép - Te vagy!: pacmanbud szerintem nem artani akar, hanem inkabb nagyfoku ovatossagra int

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 12:12:38

@bodoky:

Értem, de én nem is az általa utalt tényekben kételkedtem, hanem az ilyen és rokonértelmű beírásainak sűrű elhelyezése tűnik föl, vagyis a szándéka gyanús nekem erről. Mint aki úgy beszél a nagy nyilvánosság előtt valódi összefüggésekről, formailag óvó jelleggel, hogy közben azt is lehessen képzelni a be nem avatottaknak, hogy valami talán mégsics rendben körülötted. Én veled szemben olvasóként nézem, keresem, ez, hogyan hathat. Vagyis ugyanarra menne ki, mint más frissen regisztráltak igyekezete, hogy az össznépi támogatásod valahogyan aláássa. Hogy ez pontosan miért lenne nekik jó, bevallom nem értem, de, hogy (most pacmanbunddtól függetlenül) törekednek effélére, az egyértelmű. Az is közben a benyomásom, hogy az ilyen akármennyire is tényeknek ilyen ízű hangsúlyozása lehet megfélemlítő szándékú. Nem zárom ki persze, hogy amit mondok az egy fajta, az ügyeddel azonosulásom által átélt paranoia.

Végeredményeben két változatot látok lehtségesnek erről.

1. Vagy az pacmandbud beírásainak valódi célja amivel meggyanúsítottam, mely esetben nagyon ügyes,
2. vagy minden rejtett szándék nélküli, veled valóban azonosuló, mely esetben nem annyira ügyes. Nem szerencsés, ha a táborodban kételyeket ébreszt.

Ami az aggodalmat illeti, az lehet kétélű. Tudok olyan esetről amikor az ellenzékinek annak idején nyugati útlevelet adó belügyis ezredes azzal adta át, hogy „aztán vigyázzon, nehogy elüsse magát egy autó”. Barát? Szóval mittudomén. Ugyanúgy beszélhetek éppen csúcs baromságot, mint az ellenkezőjét, amennyire én ezt látni tudom.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 12:15:40

@A Nép - Te vagy!:
"Nem zárom ki persze, hogy amit mondok az egy fajta, az ügyeddel azonosulásom által átélt paranoia"

osszefoglaltad :)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 12:24:41

@pacmanbud:

Mint tudod nem lehetek az ellenséged, mert nem tudok róla semmit azon túl, hogy itt beírsz. Ha ártatlan vagy, bizonyára megérted, mi indított azokra amiket elmondtam és látod a jogosultságukat is, mint ahogy most azok egy részére utaltál, amikor megadtad Tamásnak egy címed.

De bocs, nekem ez is gyanús! Miért vársz tőle kezdeményezést, miért várod tőle hogy egy eleve anoním címre írjon neked, egy álnévnek, amikor semmi sem akadályozott meg kezdettől, hogy te írj valódi neveden neki?

Esetleg, hogy a szélesebb közönség tagjai is írhassanak és őket így majd közvetlenül is befolyásolhasd, amenyiben rosszat sejtő föltevéseim a helytállóak?

Léprecsalási kísérletet gyanítok részedről sajnos továbbra is.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 12:27:29

@A Nép - Te vagy!: az anonim email cim valoban nem tul meggyozo

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 12:41:19

@Man Of Golden Words:

Kösz. Az ember merjen bízni az intuicójában, akkor is, amikor nem egyértelmű valami.

Ha tévedek, nem történt semmi, mert pacmanbud barátunk aki megérti, hogy az általunk közösen azonosult ügy érdekében mondom amit.

Ha nem tévedek, világos miért helyes, hogy elmondom. Nem érdekel az esetleges látszat, hogy talán paranoiás vagyok. Ez mellékkörülmény, huszadrangú szempont. Magamból indulok ki, hogy ha én azt érezném amit pacmanbud mond, hogy érez, és olyan információim vannak amivel Bodokynak segíteni tudok, akkor biztosan nem úgy közelítem meg, ahogyan ő.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 12:52:55

@A Nép - Te vagy!: egyetertek, de azert nem jo atesni a lo tuloldalara sem: csipobol "elzavarni", "megvadolni", megkerdojelezni mindenkit.

nem azt mondom, hogy feltetlenul ezt csinalod, de lehet ilyen erzete is. alapvetoen en is azt varom, hogy az ervek, a velemenyek es a konkret tenyek legyenek utkoztetve...de sajnos eddig a masik oldal meg nem nagyon ervelt, bizonyitott.

a holnapi targyalasra frankon be lehet menni?

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 13:00:42

@Man Of Golden Words:

Dehogy vádolom én! Egy valószínűsíthető lehetőségről beszélek. Ezt egy intelligens ember írta, aki átlátja az összefüggéseket, a helyzetet. Ha ártatlan, eszébe sem fog jutni megsértődni. Ha nem ártatlan, kit érdekel, hogy szenvedhet az érzékenysége a disznajának? Úgysincs neki abban az esetben, nyilván.

A tárgyaláshoz nem értek.

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.03. 13:07:25

@A Nép - Te vagy!: igazad lehet, írtam pacmanbudnak privátban és nem válaszolt. fenyegetésnek viszont elég lájtos amit mondott, ezeket tudtam eddig is.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 13:18:56

@bodoky: ez meg nem jelenti azt, kb. 1 oraja irhattal neki. lehet, hogy nincs mail kozelben, mittomen.

en is irtam neked privatban a gmail-re, de nem valaszoltal :)

LuiKang 2010.03.03. 13:23:18

@bodoky: Kis türelmet én is adnék azért, mielőtt elszáll a blog ezen... :D

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 13:46:06

@Man Of Golden Words:

Bizonyára már három titkárnő is kidőlt mellőle annyira kell mostanában válaszolnia. Ami nem föltétlenül áll pacmanbudra, aki persze még mindig válaszolhat és alighanem fog is.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 14:39:07

@A Nép - Te vagy!: en csak a turelem jegyeben jegyeztem meg egy ":)"-val kiegeszitve...nem meltatlankodtam

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 15:02:40

@Man Of Golden Words:

Persze. Én meg főként hülyültem. De az igaz, hogy az ilyen :)-kre nem szoktam nagyon figyelni.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.03. 15:29:15

GONDOLKODJ
Pacmanbud levele a megoldás irányába visz, vagy csak szét akarja zilálni a blogbejegyzéseket? Nem visz a megoldás irányába.
Segíti Bodokyt, vagy inkább igyekszik megosztani a blogra írókat? nem segíti Bodokyt.
Tehát a tényekről nem ír, csak eltereli a figyelmet.

Van egy régi mondás: "A tények nem homályosítják el a tisztánlátását".
Csak a tényekről beszéljünk.
- Kérjük, hogy adja meg a Grupo Milton tételesen a spanyolországban fejlesztett projektek megnevezését, címét, weblapját. Ugye olyan nincs,
hogy valaki fejleszt egy világbajnok projektet, és sem az építésről, sem a végeredményről semmi nyom nincs a neten.
- Kérjük, hogy tételesen sorolja fel a magyarországon befektetett pénzek részletes adatait:
- Páty ........ x millió Euro
- Sávoly ...... x millió Euro
- Székesfehérvár ...... x millió Euro
- Pécs ........ x millió Euro
- stb.
- Kérjük, hogy sorolja fel, hogy az ingatlanok megvétele után melyik területre, mikor adott be építési engedély kérelmet. Mert ugye ez volt a
megvásárlás célja Pátyon, és Pécsett is.

Derüljön végre ki, hogy a terület-, a föld-, az épületvásárlás az még nem
befektetés! Az csak FÖLDVÁSÁRLÁS! Aki látta még anno az Aranyember című magyar filmet, az emlékszik arra, hogy a komáromi erődítmény
építése előtt felvásárolta a gazdag ember a földeket, abban a hitben,
hogy oda épül majd az erődítmény, az ő földjeire. Nem így történt, és a földjei semmit sem értek.

Ne keverjük össze a földvásárlást a működő-tőke-befektetéssel!
Ha valaki csak összvásárol ingatlanokat, és azt körbefutattja a cégei között, az pontosan azt teszi, mint a híres GLOBEX ügy elítélt szereplői.

Úgy lehet virtuális vagyonra szert tenni, hogy a saját cégek között körbejáratom az adott ingatlant, és mindig egyre magasabb értéken írom be a saját könyveimbe. A saját cégek között sosem cserél gazdát pénz, viszont az ingatlan könyvszerinti értéke egyre nagyobb.

Fentiek miatt ne hagyjuk, hogy a blogban nem a témához tartozó nemzetiségi, vallási, politikai eszmék elvigyék a lényegről a figyelmet.

Megismétlem a korábbiakat, a lényeges kérdésekről:Ellentmond a józan észnek, hogy 30 millióval "zsarolnak" meg valakit, akinek állítólag 53 milliárd forint vagyona van. Ez teljesen értelmetlen. Komoly zsaroló valószínűleg kerek számokkal dolgozik, nem pedig pitiáner 30 millióval.

Ellentmond a józan észnek, hogy az LMP (nekem nem tényezők) ilyen módszerrel akarjon ilyen kis összeget megszerezni. Ennyit be tudna tenni valamelyik üzleti támogatójuk is.

Ellentmond a józan észnek, hogy akinek van 54 milliárd ft saját vagyona,
az nem tud befektetni a saját "álom-szuper-nyereséges" projektjébe 10 milliárdot, egy pillanat alatt.

Ellentmond a józan észnek, hogy akinek van 54 milliárd ft vagyona, az 4-5 részletben, hosszas sajtó macerálás után fizeti ki a pécsi ingatlanok árát.

Ellentmond a józan észnek, és Kovács Bence János eddig állítólag felhalmozott 45 milliárdos vagyonánka,hogy Kovács a sávolyi beruházás várható hatalmas nyereségét csak úgy megossza másokkal, megossza a magyar állammal.

GONDOLKODJUNK: 2003-ban még nem volt vagyona, mert a Causesecu filmhez kért 50 millió állami támogatást. A 2008-ban kiadott 150 leggazdagabb magyar kiadványban már 10. helyen volt 54 milliárddal Azaz ez a vagyon már 2007 végén, a kiadvány zárásakor "létezett". Ez azt jelenti, hogy pontosan 5 év alatt felhalmozott nyeresége volt 54 milliárd. Szóval ez a leadózott vagyona. Ebben az esetben pedig legalább 150 milliárd forint üzleti forgalma volt az 5 év alatt (Spanyolországban, Magyarországon, Németországban?). Ezt az üzletet, ami ilyen bomba nyereséget hozott - állítása szerint -, soha nem osztotta meg senkivel,
se barát, se üzlettárs, se egyetlen szerződéses partner, se MAGYAR ÁLLAM nem vett részt ezekben az "üzletekben".
Miért gondolja bárki is, hogy 5 év iszonyúan nyereséges üzleti sikerek után "egy magányos farkas" mindent megtesz azért, hogy az MFB és a magyar állam pénzét bevonva osztozzon a hasznon.
Gondolkodjunk együtt! Ilyen történet nincs! Ha valaki 5 év alatt egyedül
"összehoz" 54 milliárdot, annak irtóra nincs szüksége ránk, egyszerű állampolgárokra, és nincs szüksége a mi pénzünkre.

Tehát valamelyik része a történetnek nem frankó! Vagy nincs 54 milliárdja, vagy a projekt nem lesz nyereséges. Esetleg a kettő együtt:
saját pénze sincs, és ez a Sávoly Balatonring MotoGP pedig egy óriási
veszteség csapda .... nekünk.

Ellentmond a józan észnek, hogy egy állítólag szuper-fantasztikus bevételeket hozó, munkahelyeket teremtő projektet ilyen szinten támadjanak Magyarországon. Gondolkodjunk, emlékezzünk vissza. Az elmúlt 20 évben talán csak 3 ilyen beruházás volt, amit ilyen mértékben elleneztek: Sukoró (már bíróság előtt, és nyomozás alatt), Páty, Sávoly.
Soha nem ellenezte a magyar lakosság a valódi, reális alapokon előkészített, termelő célú, vagy turisztikai célú befektetéseket. Nem ellenezte senki a Hankook, Nokia, Mercedes, Audi, Opel, Balaton környéki befektetéseket, vagy éppen a Bezenye kaszinó álmot. Miért nem ellenezték?

Mert a beruházók, befektetők valódi, létező saját tőkét akartak befektetni úgy, hogy ehhez kértek állami támogatást, adóelengedést. Ahogy a magyar állam a szerződésben megkövetelte, letették az önerőt, a saját pénzüket egy magyarországi banknál. Nem szórakoztak azzal, hogy az addig elvégzett munkát számolták önerőnek. Most pedig egyfolytában az
eddig "befektetett beruházás összegét" emlegetik.

Nézzük pontosan, ki, mikor, mit mondott:
Vicente Cotino úr mondta, 2009. júliusában:
"Vicente Cotino Escriva, a kivitelező cégcsoport elnöke az MTI-nek azt is elárulta, hogy eddig HATMILLIÁRD FORINTOT költöttek a beruházásra.
A beruházás teljes költsége megközelítőleg kilencvenmillió euró lesz, ebből negyvenmilliót a Magyar Fejlesztési Bank fedez. A hitelfelvétel tárgyalási folyamata jelenleg is zajlik, szeptember 1-re kell aláírni a szerződést – fogalmazott Cotino Escriva. – Eddig mintegy HATMILLIÁRD FORINTOT költöttünk a beruházásra, az első fázison vagyunk túl, és megközelítőleg a munkálatok összességének mintegy tíz százalékát végeztük el.
Szóval 2009. július 7én: ráköltve 6 milliárd, és MFB szerződés lesz 2009 szeptemberre.

Mit mondott Kovács Bence János 2010 február 25én:
"Sávolyon eddig 7,4 milliárd forintot ruházott be a Milton közművekbe"
Gondolkodjunk: Ha csak a közművekre eddig elköltöttek volna 7,4 milliárdot, azaz kb. 27,4 millió Eurot, és a teljes beruházás Vicente Cotino szerint 90 millió Euró, akkor a maradék 62,60 millió Euro jut a beruházásra. Szakmai probléma, nincs olyan projekt, ami elbírná, hogy csak a közműfejlesztés elvigye a beruházási költség 30%át. Az a beruházás elbukott, amelyiknél ez megtörténik.

Gondolkodjunk a két pénzügyi alternatíváról:
A. 2009. július elején Vicente Cotinomár elköltött 6 milliárdot, most Kovács Bence János még hozzátesz (vagy ezek az összegek fedésben vannak?) 7,4 milliárdot. Akkor eddig elköltöttek volna 13,4 milliárdot, és a teljes beruházás (90 millió Euro) 24,3 milliárd forint.
Azaz a költségvetési keretből még hátra van 10,9 milliárd forint, és el lett költve a büdzsé 55%a.
B. Vicente Cotino által tavaly nyáron említett 6 milliárd forint, és a Kovács Bence János által pár napja mondott 7,4 milliárd forint "fedi egymást". Akkor viszont a következő kérdés merül fel: miként lehetséges az, hogy 2009 július elejéig beruháznak 6 milliárdot, majd az ezt követő 8 hónap alatt csupán 1,4 milliárd beruházás történik, azaz havonta kb 175 millió forint.

Segítsetek már feloldani ezt a matematikai feladatot, mert a kígyónak
ugyanannyinak kell lennie a fejétől a farkáig meg vissza.

Mi lehet az oka annak, hogy Vicente Cotino 2009 július elején azt mondta,
hogy 2009 szeptemberében alá lesz írva a hitelszerződés az MFB-vel, és ez most 2010 március 3án sincs még aláírva.

Legyünk abban biztosak, hogy a PM anyagát elolvasta és megértette az MFB. Látják az egész pénzügyi "konstrukció" célja. Ne gondoljuk azt, hogy a PMben és az MFBben "amatőrök" dolgoznak. Jó tudni, és nagyon jó tapasztalni, hogy nem engedik becsapni magukat, és nem adják a nevüket, szakmai hírnevüket, emberi tisztességüket egy ilyen projekt minősítéséhez. Ne gondoljuk, hogy a gazdasági nyomozók "vakok". Az egész Sávoly történetet meg lehet vizsgálni egy Megvalósíthatósági Tanulmánnyal. A média "hatástanulmányról" ír. Keverik a dolgot. A hatástanulmány azt vizsgálja, hogy egy beruházás milyen hatással van a közvetlen és a távolabbi környezetére: zaj, forgalom, légszennyezés, társadalmi, munkahely, stb. hatásokat vizsgál. A Megvalósíthatósági Tanulmány pedig azt vizsgálja, hogy a beruházásra van-e fizetőképes igény, hogyan lesz finanszírozva, hogyan, mennyi idő alatt fog megtérülni.

Ezt a blogot biztosan olvassa az MFB, PM, APEH, NBH, NNI szakembereinek egy része hivatali kötelességként, vagy magánérdeklődésből. Higyjétek el: jó szakemberek, értenek hozzá, tudják a dolgukat. Tudják a szakmájukat, ezért írták le a PMben az elutasító véleményt, ezért nem adta oda az MFB már egy évvel ezelőtt a pénzt. Az APEH figyeli a számla nélkül gombot felvarró ruhaboltost, akkor biztosan
érdekesnek tartják az APEH szakemberei, hogy valaki 5 év alatt 54 milliárdos vagyont halmozott fel. Hol fizetett adót?

Bízzunk abban, hogy a PM, MFB, APEH és a magyar gazdaság védelmén dolgozó szakemberek tudják a dolgukat. Az eddigiekből látszik, hogy
az ott dolgozó szakembereket nem "vették meg", és leírták a véleményüket.

Érdemes volna a magyar állami alkalmazottaknak megmutatni Sávoly esetében a "messziről jött embernek",hogy lehet, hogy mi Magyarországon nem érünk fel a "nagyívű" hatalmas, nekünk csak jót akaró spanyol befektetői szándékkal, de azért hülyék nem vagyunk.
Vagy ahogy egyszer hallottam, és nagyon igaz: "Igaz, hogy nem vagyok pesti, de azért ennyire hiszékeny sem vagyok."

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 16:11:44

@Előbb GONDOLKODJ:

Egy másik helyen már mondtam: jó.

Most is mondom. Egyre jobb!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.03. 16:20:18

Olvasta valaki Michael Ende könyveit? (Végtelen történet, Momo) Valami olyasmi zajlik itt Bodoky körül.

Man Of Golden Words 2010.03.03. 16:31:35

@Előbb GONDOLKODJ: nem vagyok jogasz, de az nem vilagos, hogy ha valaki ambar tobb cegnek a tulajdonosa is, az ingatlan korbejaratasat hogy tudna csak ugy ukmukfu(c)k vegigvinni? es egyre feljebb ertekelni azt? attol, hogy a tulaj ugyanaz az ember, a cegek kulon jogi szemelyek maradnak. a tulajdonos pedig csak ugy nem veheti el/ki a ceg vagyonat kepezo ingatlan...mert az sikkasztas. vagy nem?

cegcsoporton belul: az egyiktol kivezeted (eladod, ajandek...stb.) de hol marad az ellentetelezes? jogcim? vagy esetleg egyeb fiktiv kovetelesek engedmenyeztetesevel kerulheto el az, hogy a "vevo sajat ceg" tenylegesen fizessen az "elado sajat cegnek"?

felreertes ne essek, nem vedeni akarom a milton tevekenyseget: de az epitesi engedelyt altalaban kesz projektre nyujtanak be, amikor mar minden biztos labakon all (tervdokumentacio alapjan..stb, ami eleg koltseges). patyon pl. meg ugy tudom nincs is hatalyban a felek kozti szerzodes. ha jol emlekszem (a 22-i testuleti ulest vegignezve) marcius vegen lesz ez a datum...

ezek nem ellenervek...csak a tisztanlatas miatt gondoltam beszurni

Man Of Golden Words 2010.03.03. 16:35:38

@Man Of Golden Words: a masodik bekezdeshez meg annyit tennek hozza: ...feltelezve, hogy az ingatlan elleneben nem is akar valos penzmozgast a tulajdonos a sajat tulajdonu cegek kozott

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.03. 18:49:16

@Man Of Golden Words:
Köszönöm a segítséged. Több szem többet lát.
Teljesen jól latod, pontosan ezt hívják sikkasztásnak. A rendszer az, hogy a 100-ért vásárolt, és valóban 100-at is érő ingatlant elkezdjük körbe eladni-megvenni a saját cégeink között. Emlékezzünk a GLOBEX módszerre. A nyolcadik adásvétel irataiban már csak az látszik, hogy 670-ért vettük az ingatlant. Ezt kívánjuk "önerőként" bevinni
egy 3000-et érő ingatlanfejlesztésbe. Ugye a 20 százalék "önerő" megvan, mert az benne van a saját ingatlanunkban. Ezt adjuk fedezetnek a Banknak (aki vagy benne van a buliban, vagy nagyon meggyőzétk, hogy ez milyen jó lesz ..... neki is). A bank megadja a kért 80% hitelt (támogatást). A pénz jelentős részét kifizetjük egy teljesen hozzánk kötött kivitelezőnek. Majd bedöntjük a projektet. A saját építőipari cégünknek számlák alapján kifizettünk 1500-at, a munkát ténylegesen a ki nem fizetett alvállalkozók végezték, ők kapnak az 1500-ból 300-at, a többieket meg nem fizetjük ki, mert becsődölünk. Befektetés 100, kiadások 300, bevétel 1500= nyereség 1100. Ezt lehet szoroszgatni 10-30 milliárddal.

Második bekezdésre: a pénzt is ki lehet fizetni a sajátból a sajátba. A lényeg, hogy az ingatlan egyre nagyobb értékűnek látszódjon.

ÉPÍTÉSI ENGEDÉLY: pontosan erről beszéltem. Pécsen és Pátyon immár eltelt18 hónap, és még egyetlen ingatlanon sem készítettek terveket.
Azaz, még elvi építési engedélyt sem kértek. Ha valaki komoly szándékkal vesz meg ingatlanokat, és azokat valóban fejleszteni akarja, akkor 18 hónap alatt legalább az elvi építési engedélyik el kell jutnia.

Egyébként Pécsen toronyház kapcsán ezt ígérte Kovács Bence János:
www.pecsiujsag.hu/index.php?p=article&aid=7555

"Az épület átszabása több mint két évet vesz igénybe, ám a befektetők szándéka szerint 2010-re legalább külcsínben megszépül majd a toronyház."

Ha valami ehhez hasonlót látsz most Pécsett, akkor valóban készen lesz a toronyház 2010-re, ahogy ígérték.
pecsiujsag.hu/index.php p=gallery&sub=photo&gid=140#gl_image

Vfair 2010.03.03. 21:06:55

@Man Of Golden Words: a .hu-s honlapjukon 0 információ szerepel a készülő beruházásokról, de csodás és látványos információkkal van tele a területek adottságáról.
Sima ingatlanügylet.

Az én forgatókönyvem szerint azzal bolondítva, hogy az olcsón vett ingatlant politikai döntéshozókon keresztül átminősítik, ezáltal megsokszorozva az értékét.
Megváltoztat(tat)ják a beépítési arányokat, kiveszik a természetvédelmi tiltások alól, ilyesmik.
Azzal fizetve, hogy a néhány bennfentes döntéshozótól 10-szeres áron veszik meg a területrészüket. (Az egész értéke sokszorozódik, akár 20-30-szorosára is!) Ha majd sikerül csillagászati összegekért eladni, tejelnek még jól.

Ha állami zsét is ki tudnak mutyizni, abból is jut a csókosoknak dögivel - hiába, sokba kerül a józan paraszti észnek ellentmondó "jóindulat" kiérdemlése...
Építeni nem akarnak, ez tisztán látszik az eltelt évekből (és a honlapjukból). Az csak etetés. Ha esetleg valami irreálisan túlárazott alibi-munkával le kellene fedni az MFB-pénzek lehívását (a projektcég bedöntéséig), abban sem lesz köszönet. Használatbavételre alkalmas produktum biztosan nem. :(

Vfair 2010.03.03. 21:17:49

@Előbb GONDOLKODJ:
Ez se rossz, de egyszerűbben is lehet - 3 lépésben:

1. Megveszi 100-ért, majd "gigaberuházási kábítással" és sok zsebpénzzel (mondjuk 50?) átminősíttetnek ezt-azt, máris 2000-et ér.

2. A 2000-re felvesz kereskedelmi hitelt - kap rá mondjuk 1000-et.

3. 700-ból vesz újabb területeket, 300-zal "olajozza" a döntéshozást. Újabb átminősítésekkel (ebből a 700-as bevásárlásból) már 7.000-14.000 értékű földterülete van.

És így tovább...
Mennyit fektetett be? 150-et.
Ha sikerül pénzzé tenni gigahaszonnal az ingatlant, 5-10%-ot (immár hihetetlen mennyiségű összeget) röhögve kifizetnek ennek-annak.

Érdemes lenne utánanézni a tulajdonukban lévő ingatlanok széljegyeinek.
Ha ez a modell, a jelzálog-terhelésekből azonnal kiderül.
(Ha nem, akkor mellényúltam, és lehet, hogy a te modelledet követik:)

Vfair 2010.03.03. 21:25:23

@bodoky: Mindenképpen színvallásra kellene késztetni a pártokat.
Ha kénytelenek lennének levenni a koszos kezüket erről a társulatról, hamarabb (és nagyobb valószínűséggel) jöhetne a siker.

Nem lehet eszköz ehhez egy "Nyílt levél a miniszterelnök-jelöltekhez"?
Ha az Index még így is "kevés lenne", a Magyar Nemzetben/Népszabadságban egész oldalas hirdetésben akár.

Durván pedzegetni benne az érintettségük látszatát (akár komment-idézetekkel is), és azt, hogy csak személyes kiállással tisztázhatják a pártjukat.
Még óriásplakátot is megérne a dolog.

Személyesen felajánlok 50.000 Ft-ot egy ilyen célra - nekem megérne ennyit!

fahrenheit451 2010.03.03. 22:41:40

Hajrá fiúk! Fokozni a nyomást a kormányon!

zj2490 2010.03.04. 00:26:33

@Előbb GONDOLKODJ:
a nickeden való eltűnődést javasolnám erősen...
Bődületes marhaságokat írsz, a teljesség igénye nélkül az alábbiakat (is):
- nagy volumenű ingatlanfejlesztést a legritkább esetben finanszíroznak magánvagyonból, a magánvagyon ugyanis ritkán áll pusztán gyorsan forgatható kp-ből;
- ha mégis, nagy összegek több részletben történő kifizetése bevett gyakorlat;
- attól, hogy valakinek vagyona van, még egyáltalán nem kell mindent mellényzsebből finanszíroznia, a legkomolyabb üzletemberek is folyamatosan keresik a pályázati lehetőségeket, talán éppen ezért lesznek gazdagok, mert az a szemléletük, hogy amit lehet, pályáznak;
- arról, hogy a józan elméjű magyar nép mit akadályoz meg és mit nem, arról az alábbi linken olvasgathatsz
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20080814-nem-lesz-abroncsgyar-gyongyoson-apollo-tyres-meghiusulhat-a-gyongyosi.html

A befektetett összegekkel kapcsolatos eszmefuttatásod azonban igazi tragédia - vagy inkább komédia.
Ha Cotino 2009. júliusában azt mondja, hogy befektetett 6 mrd-ot, majd Kovács 7,4 Mrd-ról beszél idén februárban, az nyilván nem két külön összeg, úgyhogy az A) verziód felejtős. B) esetben megkérdezed, miért nem fektettek be a két időszak között többet, mint 1400 milliót, miközben Cotinót idézed arról, hogy várnak a szeptemberben esedékes aláírásra. És még mindig várnak...
Hadd szemléltessem egy egyszerű példával: megtetszik neked egy ház, amit részben hitelből vennél meg. Megkezded a tárgyalást egy bankkal, de közben, hogy be tudj időben költözni, elkezded átalakítani, felújítani az ingatlant, valamint leteszed a foglalót a tulajnak. Várod a szeptemberi hiteledet, de közben sajnos kiderül, hogy gond van a hitelkérelmeddel, elhúzódik az ügy, előfordulhat, hogy nem is kapod meg. Nyilván te is ész nélkül folytatnád a felújítást, és fektetnél bele milliókat, miközben megvan a lehetősége, hogy a hitel meg nem ítélése esetén bukod a házat, és sajnos a beépített dolgaidat nem áll majd módodban elvinni, sorry.
Hadd idézzelek: ez ellentmond a józan észnek!

Nem is részletezem a többit, teljesen felesleges untatnom itt a többieket vele, csak szerettem volna felhívni a figyelmedet rá, hogy Bodoky tényfeltár, te meg hülyeségeket beszélsz.
Uff

zj2490 2010.03.04. 00:30:44

"Bődületes marhaságokat írsz, a teljesség igénye nélkül az alábbiakban (is) ellentmondanék"
későn írtam, a fogalmazás kritikán aluli...

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.04. 06:48:01

@Vfair: Ez a gondolatmenet is nagyon jól működik. Több szem többet lát!

A Sávoly projektről készült irat TARTALMA a fontos. Majdnem mindegy, hogy valóban 2009 nyarán-őszén készült, vagy az elmúlt napokban.
A Megvalósíthatósági tanulmányban leírt input-output adatok, a feltételezések, piaci várakozások, számítások, következtetések .... és végül az ajánlások nem térhetnek el túlzottan az országosan ismert tényektől.

Ha valóban hozzáférhető lesz az anyag, akkor "bele fogunk látni!", és meg fogjuk találni, hol van a sumák, ha van benne. Ebben segíteni fognak a KPMG, MFB, PM blogozói is. Ha pedig megtiltják nekik a blogozást, akkor maguk is tudni fogják, hogy egy lenyúláshoz nyújtanak segítséget.

De az is lehet, hogy a KPMG úgy írta le, hogy az MFB tökéletesen levette belőle a következtetést: "NE ADJATOK SÁVOLYRA PÉNZT."

Várjuk meg az anyagot, és ne hagyjuk, hogy pár bérblogger félrevigye politikai vagdalkozással, tartalmatlan hőbörgéssel a tényeket. Továbbra is
kérdés, amire a bérbloggerek nem adnak választ:
- Eddig hol, mit épített a Grupo Milton Spanyolországban? Semmit.
- Eddig hol, mit épített a Grupo Milton Magyarországon? Semmit.
- Ha Sávoly MotoGP Balatonring ennyire jó üzlet, akkor miért nem kapott immár 12 hónap alatt egyetlen SPANYOL vagy MAGYAR kereskedelmi banktól hitelt, finanszírozást a Grupo MIlton? Miért? Hiszen ha a bankok látják a hatalmas "sajáterőt" az ügyfél kiváló "bonitását" (54 milliárd forint magánvagyon), akkor a bankok boldogan finanszíroznának egy ilyen beruházást.

Kedves BÉRBLOGGEREK! Ezeket a kérdéseket tegyétek fel a megbízónak, és utána írjátok le itt a választ.

2010.03.04. 08:00:22

@Előbb GONDOLKODJ: Tökéletes a gondolatmenet!
Valószínűleg érdekes dolgokat láthatnánk,ha jónéhány,már épülőfélben lévő projekt tulajdoni lapját,és a telekre vonatkozó adásvételi szerződést alaposan szemügyre vennénk.

figyel-lő 2010.03.04. 08:27:03

@zj2490: @Előbb GONDOLKODJ:

ZJ eszmefuttatása akkor elfogadható lenne, ha a 7,4 Mrd nem virtulis összeg lenne. Szerintem az, ezért maradjunk "előbbGONDOLKODJ" kérdéseinél!

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.04. 08:54:20

@éberség elvtársak: @figyel-lő: Várjuk a választ, egyre többen, egyre inkább.

Szerdai helyszíni fénykép a Balatonringről:
zalaihirlap.hu/fooldal-
nap_temai/20100303_all_a_munka__de_nem_a_civilek_miatt

A mai HVG cikk a Balatonringről:hvg.hu/velemeny/20100304_balatonring_savoly_oszko_sedesa

GONDOLKODJUNK.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 10:31:30

@zj2490:

A tartalmad is olyan (kritikán aluli). „Előbb GONDOLKODJ”, jó. Te nem. Bodoky hiperdemokratikusan nem moderálja az akármennyire is uszító ellenvéleményt, sem, de attól én még lehetek durva: Tünés!

Kénytelen leszel venni a fáradtságot és még újabb álnéven regisztrálni. Unalmas lehet, de biztosan úgy kalkulálsz. még mindig könnyebb. mint tisztességes munkából megélni.

2010.03.04. 11:43:50

@zj2490:

"Megkezded a tárgyalást egy bankkal, de közben, hogy be tudj időben költözni, elkezded átalakítani, felújítani az ingatlant, valamint leteszed a foglalót a tulajnak."

A gyakorlat inkább,
1.Irány a bank,és a hitelbírálat
2.Ha van hitelképesség jöhet a foglalós szerződés
3.A tulaj csak akkor adja át a kulcsokat,ha a teljes összeg a zsebében van
4.lehet kezdeni a felújítást

Vfair 2010.03.04. 12:01:12

@zj2490: a szemléltető példád úgy hülyeség, ahogy van.
Lefordítva a valós szitura:

1. Megvettél egy társasházi tetőteret bagóért, azzal, hogy saját erőből és saját hiteleddel felújítod a teljes házat, úszómedencét és teniszpályát építesz hozzá, a tetőtérben pedig luxuslakásokat alakítasz ki.
2. A komolyságot erősítve 1x felmosod a lépcsőházat, meg a medencéből kiástál 20centit. Közben szólsz, hogy válság van, és az eddig elvégzett munka elvitte az önrészedet. A lakók adják már össze a kezességvállalást és ők vegyék fel helyetted a hitelt - majd a luxuslakások bérleti díjának és az úszemedence használati bevételének 30%-át átadod. Ja, első körben csak a medencét tudod megépíteni, a luxuslakásokra majd valamikor kerül sor.
Valami ilyesmi a helyzet most. Illetve ettől is lényegesen rosszabb.

A te véleményed mond ellen a józan észnek.
Ja.

Man Of Golden Words 2010.03.04. 12:05:35

a mai targyalas (bodoky -birosag szerint bokodi :)- kontrva mfb) 2010 marcius 23-ra elnapolva

tabaniember 2010.03.04. 12:39:38

És mire hivatkozva halasztották el? Annyira dolgoznak a fiúk a jelentés átdolgozásán, hogy senki nem ért rá átmenni a bíróságra? Miaszentszar van??

Man Of Golden Words 2010.03.04. 12:45:47

@kakukk2: az alperes az elokeszitesi dokumentumait csak ma adta be, ott a helyszinen (alperes ellenkerelem illetve perbehivasi kerelem).

valoszinuleg ezekre barmit is mondott volna a felperes ugyved, a biro csak halasztast tudott volna mondani, mivel az osszes jogszabalyi alkotmanybirosagi..stb. hivatkozast meg kell ismerni. az alperes jogasz/ugyved az elejen nagyon remegett, nehezen is beszelt, de probalt borzasztoan hatarozott lenni. ez persze normalis. gondolom.

tabaniember 2010.03.04. 12:47:45

Nem kevésbé rémisztő lehetőség, hogy valaki netán felvette a telefont, és netán azt mondta a Fővárosi Bíróságnak: ezt napoljátok el, gyerekek. Ők pedig már napolták is szorgosan elfele.

tabaniember 2010.03.04. 12:48:45

Oké, miközben a másodikat írtam, jött a válaszod, köszi!

Man Of Golden Words 2010.03.04. 12:54:48

@kakukk2: ennyire meg nem vagyunk amerika :)

az mfb ugyvedje is elmondta, hogy vegulis ok nem ellenzik a nyilvanossagra hozatalt, de a szerzodo/keszito felek (savoly motorcentrum kft, kpmg) erdekeit sertene ez....banktitok...stb. ilyenekre hivatkozva. ezert kell megvizsgalni, hogy jogilag kotelezo-e nekik bemutatni vagy sem. a per vegulis errol szol, nem arrol, hogy hozzak most nyilvanossagra.

ennek persze szerintem is inkabb "kenyelmes-idohuzas" szaga van, es ehhez a megfelelo lepes volt az, hogy csak most adtak be az ellenkerelmet (visszautasitottak a keresetet, a perkoltseget kerik raterhelni a felperesre..stb) + a perbevonas (ami feleslegesnek tunik ebben az ugyben). szerintem erre nem lephetett mast a birosag.

inkabb az a bazi bosszanto, hogy bajnai penteki utasitasa (felszolitasa vagy kerese) ennyire nem mervado?

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 13:05:01

@bodoky:

(Kiegészítés) Jól értem, hogy tényleg nem válaszolt és valahogy erre az összefüggésre jöttél rá? Vagy válaszolt és abból? Magán (a különben egész szép) oldalon nem láttam szálat. Vagy csak én nem?

tabaniember 2010.03.04. 13:06:05

@Man Of Golden Words: Bajnai, úgy látszik, ugyanannyira nem mérvadó, mint Oszkó. Azzal a különbséggel, hogy Bajnai mégiscsak áll valahol a többihez képest a hierarchiában. De már csak olyan rövid ideig, hogy szemlátomást nyugodtan ujjat lehet húzni vele.

Man Of Golden Words 2010.03.04. 13:07:46

@kakukk2: vagy epp bajnai van felhuzva egy bizonyos ujjra :) es mozog szepen, mint egy bab

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 13:38:09

@Man Of Golden Words:

Ezt az ujjalást elhagyhatnátok, mert nem bírom ki röhögés nélkül. A tűzoltós történet ugrik be.

jokerdes 2010.03.04. 13:54:19

@greg1749: Ez durva! Az MFB-nek nincsenek jogászai?
Adunk egy jó csomó közpénzt, nem kell ide garancia, és csak azt mondhatjuk, amit ti akartok. Gáz.

Sohanedudgi 2010.03.04. 14:02:21

@Man Of Golden Words: Origo cikkében márc. 25-ét írnak. Nem azét, mintha a lényegen változtatna, de melyik a jó dátum?

Sohanedudgi 2010.03.04. 14:05:41

@Bkeszi_lakos: Nem gáz, inkább trükk. Időre van szükségük a paraván mögötti erőknek. Nem babra megy a játék.

jokerdes 2010.03.04. 14:12:21

@Sohanedudgi: Egyértelmű az időhúzás is, de ez több annál (most már megtagadta az MFB...). Ugyan "hozza" már ki valaki!
Az MFB-nek simán annyit kéne mondani, akkor nincs utalás, és el van intézve. Vagy talán már erre sincs joguk? Késő lenne?

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 14:14:41

@A Nép - Te vagy!:
@Man Of Golden Words:

Vagyis nem magán a tűzoltóson röhögök (az szegény), hanem azon Bajnaira alkalmazva.

Sohanedudgi 2010.03.04. 14:41:12

@Bkeszi_lakos: Eddig sikeresen összezárnak, de a lejobb minőségű láncban is csak egy szemnek kell elpattannia...

Man Of Golden Words 2010.03.04. 15:25:34

@Sohanedudgi: en ott voltam es 23-ra emlekszem, de lehet, hogy 25 volt :) majd bodoky tamas pontosit

jokerdes 2010.03.04. 15:30:51

Érdemes megint megnézni a Hírkereso portált, MFB kulcsszóra. Ki hogy tálal...
Inforádió a "kedvencem"

Man Of Golden Words 2010.03.04. 15:35:57

@A Nép - Te vagy!: szerintem az ekezetek hianya miatt felreertetted, amit irtam

ujjra felhuzhato babra gondoltam, amit mozgatnak, vagyis - jelen esetre vonatkoztatva - mas valaki iranyitja

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 16:29:30

@Man Of Golden Words:

Tudom, nem értettem félre. De beugrott ez a beteg történet. Azt, hogy „bajnai van felhuzva egy bizonyos ujjra” lehet egészen másképpen is olvasni annak a történetnek a tükrében. Ha olvastad, érted. Ha nem, nem számít.

Man Of Golden Words 2010.03.04. 16:43:32

@A Nép - Te vagy!: persze, vegtere is nem viccelodni jarunk ide

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 17:12:18

@Man Of Golden Words:

Egyetértek, de ugyanakkor egy kis derű sosem árt, ha az embernek eszébe jut valamiről.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.04. 17:19:31

Ma tüntettek az APEH dolgozói. Kérem, hogy szóljanak hivatali vezetőiknek, hogy Önök nem akarják az adóforintokból támogatni a Grupo Miltont, és akkor hátha megmarad az a 34 milliárd forint.

Lehet, hogy abból tudna fizetni Önöknek is az állam.

Man Of Golden Words 2010.03.04. 17:22:39

@Előbb GONDOLKODJ: nana...a hitelt nem az apeh folyositja

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.04. 21:37:40

@Man Of Golden Words: Persze, igazad van. Én abban az értelemben írtam, hogy a "mi kasszánkból" menne a MotoGP-re a pénz, és ugyanúgy a "mi kasszánkból" menne az APEH dolgozóknak is a pénz.

GONDOLKODJUNK, ki nyilatkozott, hogy nyilvánossá tenné a Megvalósíthatóság Tanulmányt (ne hatástanulmányt írjatok, mert az a beruházás környezeti, ökológia, társadalmi, közlekedési hatásait vizsgálja):
- Bajnai: kerüljön nyilvánosságra
- MFB: úgy ahogy kerüljön nyilvánosságra
- KPMG: felőlem kerüljön nyilvánosságra
- KÖZVÉLEMÉNY: KERÜLJÖN NYILVÁNOSSÁGRA
- Sávoly Motorcentrum Kft.: néma csönd.

GONDOLKODJ, ha valakinek van egy csúcs terve egy saját fejlesztésű projektre, és van hozzá háttérben 54 milliárd forint magánvagyona, akkor csináltat róla egy Megvalósíthatósági Tanulmányt. Itt két kimenet van:
- A tanulmány a fejlesztést igazolja, ÉS A FEJLESZTŐ NAGYON BÜSZKÉN
PUBLIKÁLJA AZ ABBAN LEÍRTAKAT, HISZEN ABBAN KÜLSŐS, NEMZETKÖZI TUDÁSÚ SZAKMEBEREK ÍRTÁK MEG A PROJEKTRŐL, HOGY JÓ.
- A tanulmány megállapítja, hogy a beruházás kockázata a szokásos kockázat felett van, és a tervezett kiadások messze alultervezettek, míg a remélt bevételek messze felül számítottak. EBBEN AZ ESETBEN TÖRTÉNIK AZ, AMIT MOST A VALÓSÁGBAN LÁTUNK: épp a projekt fejlesztője titkolja legjobban a tanulmányt.

Egyébként a KPMG nemzetközi vezetésének, tehát az anyacégnek kell legjobban tudni, hogy esetleges valótlan, vagy a valóságtól komolyan eltérő elemzések, értékelések hova vezetnek. A Transparency Internationalt kérem, hogy hívják fel a KPMG anyacégének figyelmét arra,
mi történt a világhírű Arthur Andersen KÖNYVVIZSGÁLÓ ÉS TANÁCSADÓ céggel. Tönkrement, és ha jól emlékszem, akkor a vezetők egy részét börtönre ítélték az USA-ban.

Egy Megvalósíthatósági Tanulmány miért lenne titkos, ha a tartalma korrekt, szakszerű, és a beruházást üzletileg reálisnak, megvalósíthatónak értékeli? A licence szerződések már megkötve, senki nem tudja elvenni a projektet. Akkor pedig nincs mitől félni a tanulmány tartalmával kapcsolatban.

Mikor érdemes titkolni a tanulmány tartalmát:
- Nem tartja megvalósíthatónak a projektet.
- Elfogadhatatlannak értékeli a kockázatot.
- Olyan számítással, indoklással értékeli felfelé a projektet, hogy azon
egy kezdő közgazdász is látja, hogy komolytalan.

Szerintem ezt a gondolatot követik a PM, KPMG, MFB dolgozói, amikor ezt a bejegyzést olvassák. Ha pedig tudják, hogy mi a valóság, mik a tények, akkor nem adják ki az engedélyt a pénz folyósítására.

Bajnai Gordon úr, Oszkó Péter úr, Erős János úr!

Önök is ismerik a bankos, pénzügyes mondást: "Rossz pénz után jó pénzt ne dobj!" Azaz, ha egy projekt már megroggyant, akkor nem érdemes jó pénzt beletenni, mert az egész pénz el fog úszni.

Tehát: ROSSZ PÉNZ UTÁN JÓ PÉNZT NE DOBJ!

tabaniember 2010.03.04. 22:37:09

@A Nép - Te vagy!: Édes Népem, nem figyelsz :)
index.hu/gazdasag/2010/03/02/racing_management_nem_zsaroltunk/
"a Racing Management visszautasítja a zsarolás vádját, és azt állítja, hogy a Grupo Milton kereste meg őket először (...). A Grupo Milton „egyezségkötést kezdeményezett”, és az ügybe bevontak egy üzleti hírszerző céget is. A tárgyalások az üzleti hírszerző cég irodájában zajlottak, ahol a megbeszélésekről titkos hangfelvételek készültek. Ebből később egy két perces, összeollózott klipet és a szerződés egyes részleteit a Grupo Milton átadta a sajtónak, a "Motoros Kft."-t, az Index újságíróját és "egy parlamenten kívüli pártot" zsarolással, lejárató kampánnyal vádolva." Máris látszik megint, micsoda velejükig becsületes, derék emberek ezek. (Bár aki egy ilyen beszélgetésre nem úgy készül, hogy tutira minden szavát rögzítik és felhasználják ellene, az hülye.)
No mármost: mivel foglalkozik ez a visztmenvúd nevű, igen diszkrét cég? Üzleti hírszerzéssel. Hát a pacaember neve csak kicsit rímel erre :) De a modora, a stílusa nagyon. Majdnem azt mondanám: ügyes. Innentől több lehetőség van: 1) a cég embere, magyarul báránybőrbe bútt farkas, aki nyálcsorgatva reszket a bokor mellett, hátha sikerül ballépésre bírni, kiugrasztani Bodoky-nyulat; 2) a cég embere, de nemcsak jog-, hanem igazságérzete is van, viszont nem meri vállalni se magát, se a véleményét, ahhoz túl sokat keres; 3) tévedek (bárcsak úgy lenne).
A "bud"-ot tekinthetjük a lakóhelyének, eccerű. Mi a pac? Hm.
PAC= Political Action Committee, magyarul politikai akciócsoport, lobbiszervezet. Vagy: van ez a RPAC,Realtor Political Action Committee, amelyre itt találtam:
hu.wikipedia.org/wiki/Ingatlank%C3%B6zvet%C3%ADt%C3%A9s
és itt csendesen beúszik a képbe a nemzetközi ingatlanbiznisz, három centit se kell görgetni, már ott vagy a pénzmosás és a terrorizmus elleni törvényeknél.
Off: Bodoky, én annyit tanulok, amióta itt bóklászom a neten ennek a sztorinak az útvesztőiben, hogy nem győzök hálálkodni ezért még külön is :)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 23:12:56

@kakukk2:

Ezt a Bodoky nyúl esetet olyan plasztikusan írtad le, hogy nem tudtam nem röhögni. Tényleg nem figyeltem. Veled ellentétben engem sokkal kevésbé izgatnak az ilyen esetek részletei. Csak a lényegük érdekel, amit ez esetben nem volt nehéz magamba szívni. Ha az impresszionoisztikus megközelítésemben nem teljesen sikerült, akkor Előbb GONDOLKODJ segít. Figyelek, de más vonatkozásokra. Az izgat mit jelent ez. És az is ami itt történik, amit nem szeretnék túlhangsúlyozni, de nagyon tetszik. Hol láttál utoljára a hazában ilyen egészséges szellemű közösséget formálódni köz-dolgok kapcsán? És hát akármi is van azokkal amikre most fölhívtad a figyelmem, még mindig nem tudtam világosan kiszedni Tamásból, hogy tényleg nem írt nem írt visza neki a subás farkas?

tabaniember 2010.03.04. 23:25:48

@A Nép - Te vagy!: Ha nem menne ennyire vérre ez az egész, végig lehetne röhögni az összes blogot :) Engem is nagyon izgat, mi mit jelent. Akár egy név. A farkas biztos nem írt, miért is írt volna. Nyilvánosan intette Bodokyt óvatosságra, ami lehetett egy kevéssé burkolt fenyegetés is, és kész.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.04. 23:36:27

@kakukk2:

Pont ez volt az elképzelésem, ha láttad.

Marad a kérdés, miért adta meg a címét? Azért, hogy te meg én írjunk neki és elvegye az ártatlanságunkat?

tabaniember 2010.03.05. 00:27:26

@A Nép - Te vagy!: Népem, milyen címét? Ilyen címet öt perc alatt csinálsz húszat. Az én ártatlanságom már rég oda, arra hiába fenné az agyarát :) De remélem, Bodoky olyan gépről írt neki, amelyiken van jó tűzfal és féregirtó. Egy e-mail-váltás sok mindenhez elég tud lenni egy profi informatikus számára. És ez a cég olyan megrendelőkből él, akiknek semmi se drága.

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.05. 00:28:50

@kakukk2: Ebből a sztoriból én is rengeteget tanultam, pedig nem ma kezdtem a pályát.

tabaniember 2010.03.05. 00:33:06

@bodoky: Az a jó, hogy amit Te tanulsz, abból nekünk is hasznunk van. Köszönet érte. :)

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.05. 00:34:15

@A Nép - Te vagy!: Dr. Wistmanwoodnek valószínűleg sürgősebb tennivalói vannak mostanság, nem ér rá sajtólevelezni.

Man Of Golden Words 2010.03.05. 00:35:47

@bodoky: hogy talaltal ra a cegre egyaltalan?

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 06:43:39

Találtam egy bejegyzést a tegnapi HVG-net cikk blogjai között.
A végéről a politikai tartalmú 1 mondatot levettem.
A többi elgondolkodtató, legalábbis az APEH, PM, MFB dolgozóinak:

Dr. GNF
Kovács Bence Jánost 12 éve ismertem meg. Akkor Csákváron élt, ki volt a segg a szakadt farmerjából és annyi pénze nem volt, hogy egy ágyat vegyen magának - a földön, matracon aludt. Akkoriban abból élt, hogy feltörekvő vagy a privatizációs ügyleteken meggazdagodott magyarokat vitt vadászni Namíbiába. Talán többen emlékeznek rá, a Frei-féle Dossziéban bemutatott zsiráfvadász (szeged környéki olajbáró) is az ő embere, az ő vendége volt. Aztán HUNARO nevű cégében már itthon és Romániában szervezett vadászatokat. Sok-sok magyar és román vadásztársaságot becsapott, a külföldiek által fizetett lelövési árakat elsikkasztotta.
Aztán egyszer újra feltűnt a Tv-ben, mint miliárdos. Nagyjából akkor, mikor a vagyonosodási vizsgálatom kezdődött. (Ennek eredmény 60.000 forint büntetés lett, mert nem kellő mértékben működtem közre a T. hatósággal.) De Kovács Bence Jánost mikor fogják, már átvilágítani? Nagyon ideje lenne!
Már a sávolyi projekt kihirdetésekor sejtettem, hogy ez halálra van ítélve e szélhámos kezében. De manapság egyre inkább úgy tűnik, hogy előre menekülnek azok, akik támogatják. Vagy akiknek lopja a pénzt..."

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 10:41:17

@kakukk2:

Asszony, most te nem érted. Nem olyasmi számomra a kérdés, hogy kiadta volna „a” címét, sőt, ha figyeltél volna (nem csak én nem tudok) akkor láttad volna, hogy pont én tettem szóvá, hogy ilyet ad meg, és miért ad meg egyáltalán, ha ő írhatna Tamásnak. Azt furcsállom, hogy mi értelme volt egyáltalán kitennie egy ilyet? Az ártatlanságod meg (remélem) igenis megvan. Arról van szó, hogy nem ültél föl, meg én, meg a többiek a bárány-farkas pofázmányainak. Tehát igenis, az kérdés, miért. Hogy Tamás gépét akarta volna támadni, lehet. Olyan sok értelmét ennek sem látom. Piszkálódásnak talán jó.

De nem érdemes már ezzel foglalkozni, nem mozdítunk semmit vele előre.

tabaniember 2010.03.05. 11:06:04

Lehet, abban reménykedett, hogy lesz, aki ír neki a blogról, és szerez címeket. De most vár a konyha :)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 11:08:59

@Előbb GONDOLKODJ:

Nagyon nagyra értékelem a bejegyzéseid lényegi éleslátását, esetleg észre is vehetted erre tett utalásaimat. De kezd közben föltűnni a valahol meg is fogalmazott – szerintem merev – politikai megközelítés ellenességed. Ha csak arról van szó, hogy a pártpolitikai szócséplések csapdáját szeretnéd elkerülni, azzal több mint egyetértek, rosszabb irányt a folyó beszélgetések nem is vehetnének, mint az azokba fulladást, de a szélesebb, illetve valódi értelmeben vett politikára ez nem áll. Annyira nem, hogy a téma alapjaiban politikai jellegű. A fönnálló rendszer jellege és lényege nélkül az egész ahogy van ki sem alakulhatott volna. Az én érdeklődésem a téma iránt pont ezért van meg és szerintem tudatosan, vagy ösztönösen a legtöbb itt résztvevő (most hansúllyal nem a szándékos destruálókra gondolok) ugyanezért azonosul az Index folyó küzdelmével. Nem tudom milyen természetű volt Dr GNF beírásának végén a politikai mondat. Ha csak egy párt elleni vagy melletti hittétel, akkor egyetértek, hogy nem idézted. De minden egyéb bizonyított lényeglátásod mellett is nagyot tévednél, ha úgy gondolnád, hogy lehet és helyes a politikát ebből a dologból mesterségesen távoltartani. Ami szerintem nagyon fontos mindenben Magyarországon, hogy politikán senki sem az elé állított, a dolgok lényegét tekintve nem létező, csapdaszerű pértok közötti látszat acsarkodást, tehát ál-politikát értse, hanem pontosan az olyan kérdésekkel törődést amilyeneket a jelenlegi ügy is magától fölvet. EZT nem szabad megpróbálni elutasítani, mert zsákutcás, eleve értelmetlen lenne. A kínálkozó következtetések levonandók.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 11:33:31

@A Nép - Te vagy!: Csak azért kerülöm a politikai részt, hogy nehogy valaki megkapaszkodjon a politikai megjegyzésben, és aztán elnavigálja a kérdést.
Jól vetted észre, a politikai szócséplést akarom lekerülni.

A téma tényleg a politikából indult ki: hogyan szerezzünk minél több pénzt, bármilyen áron. Ez volt a cél. Erre a célra szerveződtek csapatba a most éppen nagyon hallgatag pártok. Ezt is jól látod.

Dr. GNF levonta a következtetést, hogy kire kell most szavazni. Én pedig nem akartam politikai marketinget csinálni egyik csapatnak sem, mert a NÉP - TE VAGY!, és ez igaz.

Kedves Bodoky Úr!
@bodoky:

Már látható a blogozók közötti szinergia hatás, mert mindenki más háttér
tudással dolgozik azonos cél elérésére. Látszanak a nevek, látszanak a tudások. Ezt a hátteret ön tudja összefogni. A sok input tudásból újabb cikk íródhat.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 11:57:25

@Előbb GONDOLKODJ:

Örülök, hogy ebben is egyetértünk.
Abban is amit Bodokynak írsz. Ugyanezt fogalmaztam meg máshol alig más szavakkal magam is.

Mondjuk ki: Akármi lesz, nem fogjuk Bodokyt magára hagyni. Ha el is alszik esetleg egy időre az ügy, akkor sem. Nem keresünk magunknak mentséget, kifogást, más teeendőt, kibúvót. Elvárjuk magunktól, hogy amit (mindegy milyen keveset vagy sokat) tenni tudunk a dologért, megtesszük. Ezt mindnyájunk nevében mondom, ki-ki magában megfogalmazott jóváhagyását előlegezve.

Man Of Golden Words 2010.03.05. 12:05:56

@A Nép - Te vagy!: sosem voltam tagja semmilyen politikai oldalnak

elolvastam az blog-irasodat. szerintem ki kellene adni konyben es osztogatni az embereknek.

Man Of Golden Words 2010.03.05. 12:21:50

@A Nép - Te vagy!: oh, azt hittem ez a sajat irasod, akkor valamit felreertettem. bocs. es nem is nagyon akartam erre kiterni itt, mert off....de nyilvan a milton-ugy kapcsan talalkoztam vele eloszor, a mult heten. nagyon sok mindenben elgondolkodtatott, kiabranditott es megvaltoztatta a velemenyemet. csak ennyi.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 12:25:30

@Man Of Golden Words:

Ettől függetlenül is megbeszélhetnéd a szerzővel. Azt akartad, nem? Az ötlet jónak tűnik.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 14:36:56

Meglepő, hogy éppen Suchmann akarja eldönteni, hogy egy szerződést milyen határidővel kell aláírni. Ez nem az MFB, és a magyr kormány kompetenciája. nehogy már a Suchmann döntse el, hogy mi fog történni.

Bajnai Gordon úr, Oszkó Péter úr, Erős János úr!
Önök jól ismerik a nagyon régi, és nagyon igaz bankos mondást:
"ROSSZ PÉNZ UTÁN JÓ PÉNZT NE DOBJ!"
Azaz, ha egy történeten már buktunk pár milliárdot, mert rossz volt a projekt, akkor NEM SZABAD MÉG TOVÁBBI PÉNZT UTÁNA DOBNI, azzal a
gondolattal, hogy még rendbe is jöhet a projekt.

tabaniember 2010.03.05. 20:50:23

Ja. Igen becsületes barátaink azt írják az MTI honlapon: "A tanulmány 2009. szeptember 17-én készült, az ezt követő időszakban számos, a Magyar Állam számára kedvező módosítás történt a szerződéses feltételekben". Halljuk, halljuk! Lehet részletesen felsorolni őket!

tabaniember 2010.03.05. 20:51:48

Aszongyák ezek a jóemberek az MTI honlapján: "A tanulmány 2009. szeptember 17-én készült, az ezt követő időszakban számos, a Magyar Állam számára kedvező módosítás történt a szerződéses feltételekben". Nosza, halljuk! Kicsit részletesebben??

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 20:57:52

KPMG, kis előzetes:

60. oldal 23. tablazat, időterv
76. oldal tervezett nezoszam:
77. oldal jegyárak:
78-79 oldal: a nezok szama elmarad a kiepitett kapacitastol.
80. oldal: tehat a menedzsment ketelkedett
81.oldal: 2010-ben 90 napos hasznalat?
81.oldal: 78-81%-os kihasznaltsa
93.oldal: magas kockázat, nagy hatás
94. oldal: nézőszám

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 21:00:24

@Man Of Golden Words: Igen. Ezt mondják a németek cilvil kurázsinak.

b.gusztav 2012.02.13. 23:59:11

@bodoky: Látom, a Wistmanwoodba már Te is beleütköztél. Csak azt nem tudod, ki az egyik fő megbízójuk. A Te másik munkahelyed, a Károli Gáspár Református Egyetem. Balla Péter szerződést kötött velük, hogy hatoljanak be az egyik oktató lakásába, és helyezzenek el ott poloskákat és kandikamerákat. Meg is tették. Titkos felvételek egy magánlakásban az egyik Károlis oktatóról és a családjáról:
giulio.freeblog.hu/archives/2012/02/04/HUNCUT_EGYETEM/#comments

népbíró 2012.04.04. 22:34:08

@b.gusztav: Itt a bizonyíték arra, hogy Balla Péter és a Wistmanwood titkos kapcsolatban állnak. Balla Péter rektor gyakorlatilag beismeri, hogy a Wistmanwooddal figyeltette meg az egyetem egyik professzorát annak lakásán, magánlakásban titokban kép- és hangfelvételeket csináltatott az egyik oktatóról és annak családjáról:

jhnnsclvn.wordpress.com/2012/04/03/justification-for-dr-takacs-balla-peter-onfeljelentese/

balo83 2012.04.05. 14:47:17

Bodoky, tudtad, hogy a Wistmanwood a volt állami hírszerző cég derivátuma? Földi László, az Információs Hivatal egykori műveleti igazgtója az egyik tulajdonosa. Érdemes volna kiderítei a többiek múltját is, pl. Kardos Zsolt ügyvezető igazgatóét:

orulunkvincent.blog.hu/2010/07/21/csalo_segelyezettek_a_felsooktatasban#comments (Zsazsu4 hsz-a)

és

jhnnsclvn.wordpress.com/2012/04/03/breaking-news-3/#comments (kálvinista besúgók hsz-a)

batori.g 2012.04.11. 11:00:35

Vigyázz, Bodoky! Lehet hogy már te is felléptél egy reality showban a saját lakásodban, csak még nem tudsz róla. A Wistmanwood és Balla Péter mindenre képesek:

jhnnsclvn.wordpress.com/2012/04/10/movie-premiere-cancelled-elmarad-a-kiralyfurdo-utcai-filmbemutato/

Majd pár év múlva, ha meg akarnak valamivel zsarolni, a képedbe nyomják a filmet.
süti beállítások módosítása