Csatát nyertünk a rektorok ellen

2009.11.19. 14:48

 A Fővárosi Bíróság elsőfokú ítélete szerint nyilvánosságra kell hozni a rektori fizetéseket.

65 komment · 1 trackback

Címkék: rektorifizetések

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr611536920

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Posztdiktatúra az oktatásban 2009.11.20. 00:37:09

Körülnézve a hazai politikai kultúra és civil szféra állapotán, a dahrendorfi jóslat eredeti vérmes reményeim ellenére –  egyre kevésbé mondható pesszimistának. Az első húsz év máris elillant a hatvanból, és a demokratikus...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomcsi71 2009.11.19. 15:21:07

Helyes! Szeretném látni mekkora a szakadék a rektor urak és az átlag pedagógus fizetése közöt...

BTA 2009.11.19. 15:23:23

Ha egy cég/intézmény/szervezet állami pénzből él, akkor minden költsége (fizetések, megbízási díjak, beszállítói szerződések, stb.) nyilvános. Ennyi. Ha nem tetszik, lehet menni dolgozni a magánszférába... nem értem, mit kell ezen ennyit szarozni...

BUDAPEST 2009.11.19. 15:35:28

Gondolom, fellebbeznek.

Kristl 2009.11.19. 15:54:00

hurrá
nem lophatnak végre oly gátlástalanul, s talán innen az egyetemi klikkek is támadhatóak lesznek.

Templ@r 2009.11.19. 15:55:07

@tomcsi71: Már lehet tudni. Egy nagyon jól kereső rektor fizetéséből 25 átlagosan kereső tanárt (ha az átlagkereset 200 eFt) lehetne alkalmazni, egy átlagosan kereső rektor fizetéséből minimum 10-et.

A legszebb az egészben az, hogy míg a tanárokra vonatkozik a közalkalmazotti bértábla, addig a rektorokra már nem. Gyakorlatilag kereshetnének akár havi 50 milliót is, ha az egyetemi/főiskolai tanács megszavazza nekik. És sajnos ezekben a berkekben is, a nagypolitikához hasonló módon történnek a dolgok. Magyarán: a rektor odamegy pl. két tanácstaghoz, hogy támogatja az Intézet Igazgatói kinevezésüket, ha ők megszavazzák neki a fizetést...

Zorgo 2009.11.19. 15:58:44

Érdekes,hogy egyes Állami intézménynél már sikerült európai fizetéseket teremteni, a versenyszféra adóiból.Azt hiszem egy rektori,bkv osztályvezető,tv fejes fizetése már nyugaton is vállalható.Hogy milyen teljesítmény van mögötte az pedig átláthatatlan.

Templ@r 2009.11.19. 16:00:12

@Kristl: Szerintem ettől még nyugodtan fognak lopni, ők ugyanis a saját intézményük "királyai", senki sem mondja meg nekik, hogy mit tehetnek és mit nem. Ahhoz, hogy ne tudjanak lopni, vmelyik törvényen kellene változtatni, de ez ellen az összes felsőoktatási intézmény vezetése egyhangúan tiltakozna, mint az intézmény autonomiájába való beavatkozás.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.11.19. 16:18:02

mikor felemelték a fizujukat (2-3 éve) hiller gyak. ezzel vásárolta meg a belegyezésüket valamilyen aktuális reform végett. állítólag voltak néhányan (nem sokan) akik inkább felálltak. akkor 4-6 misi bruttóról suttogtak. kíváncsi vagyok.
ha ki kell adniuk, qrva nagy balhé lesz :o))
tanársegés adjunktus szinten státuszokat szüntettek meg a megszorítások végett.

sz. 2009.11.19. 16:22:34

Szemét reaktorok!

Zorgo 2009.11.19. 16:33:15

Egy biztos,vissza nem vesznek tőlük egy fillért sem, és nem fogják csökkenteni sem a fizujukat.Ez már így marad,kérem szépen.

Don Giovanni 2009.11.19. 16:58:01

Végre egy blog, ahol egyetértés van a kommentelők között, függetlenül a párthovatartozástól. Én is csatlakoznék, tök igazatok van, MTFUN nagyon jól látod!!!

Fiskális 2009.11.19. 17:00:17

A tisztán látás okán: van magyar "állami" egyetem, aminek a költségvetésének 30%-át sem éri el az állami apanázs, a többi egyéb forrás. A bruttó ktsvetés 60 milliárdos is lehet. Norvégiában hallottam, hogy ez náluk már magánegyetem inkább. Ezt nem érvként mondom a milliós fizetések mellett, csak tényként. Az sem mindegy, hogy a bajai főiskola vagy a debreceni egyetem az érintett. De nyilván 1,5 milliós körüli bruttó lenne a realitás a legnagyobbaknál. (Különben a kis főiskola rektorának nem lehet bt. 600 e Ft körül, ha meg nem, akkor ki vállalja?)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.19. 17:02:26

Ó jeah!
Köszi Bodoky! Éljenek a reakcionista GATÉ-sek :D!

Ekkora egy lepukkant szakadék egyetemet. mint ez a gödöllői. Úgy értem technikailag, szellemileg, attitűdben, élhetőségben, mindenben... Hány éve is ígérgetik a felújítást?
De valahogy csak az autók egyre újabbak a bejárat előtt...

Don Giovanni 2009.11.19. 17:03:13

Fiskális: Mi az egyéb forrás?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.19. 17:07:42

@Don Giovanni:

OFF-topic

Igen!
Ez lenne a harmadik utas, a jobb és bal tengelyre teljesen merőleges ökológiai politika.
Lásd LMP és lásd Élőlánc Magyarországért ökopártok.
Lényegtelen hogy valami jobb vagy bal, ha jól működik (és segíti a társadalmi és természeti környezetet) és lényegtelen hogy valami jobb vagy bal, ha rosszul működik (és rombolja a társadalmi és természeti környezetet).

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.19. 17:09:38

@Pacsker:

A lényeget kifelejtettem, lemaradt.
A lényeg az, hogy nincs jobb és bal, csak lent és fent (avagy öko vagy nem öko).

putyy 2009.11.19. 17:34:56

Végre valami jó is történik,csak attól tartok az igazság fájni fog.Bíztosan jóval nagyobb a fiztésük,mint a pedagógusoké.
Mindegy: SZÉP VOLT FIÚK!!!!

i23kovacs 2009.11.19. 17:37:00

Énszerintem ha a fizetésük nem függ össze a munkájukkal, akkor azt vissza kellene tartani egy ideig, csak végezzék nyugodtan a munkájukat.

Ludas Manyi 2009.11.19. 17:48:32

"A levél szerint a begyűjtött szórólapon vált az egyetem nyilvánossága előtt köztudottá, de azóta „az utánajárás” is igazolta, hogy az intézmény rektora, Solti László 4,7 millió forintos fizetést kap. Az állami cégek topmenedzserei között is kiemelkedően jónak számító havi bér mellett tizennégymillió forintos féléves jutalomban részesült, pedig az elégedetlenkedők szerint „másfél év múltával sem valósította meg az általa meghirdetett rövid távú rektori programot”.
A rektornak és két elődjének havi négyszázezer forint – életük végéig járó – tiszteleti honoráriumot is megszavaztak.
A legnagyobb tétel azonban egy intézményi átvilágítás volt, amelyre százhatvanmillió forintot költöttek, pedig a levélírók szerint gyakorlatilag semmilyen eredményt nem hozott."

MacskaJancsi Jr 2009.11.19. 18:19:54

Miközben fikázzuk a rektorokat, nem árt emlékezni, hogy mikor ugrott így meg a fizujuk. (Mert ugye ezek a fizetések messze nem a piacon "árazódtak" így be.)

Ha szabad a gazda, akkor elárulom.
Magyar Bálint kilóra vette meg őket, hogy ne tegyenek keresztbe az egyébként senki által nem óhajtott bolognai folyamatnak. Miután a mi Bálintunk a tenyeréből etette az urakat, azok kezesbárányként nyüglődtek az egyetemi autonómia kínosan liberális (nak mondott) keretei között.

... és hát, melyikünk ne bólintott volna, ha ennyi mézet kennek a madzagra!? So it goes!

daimjo 2009.11.19. 19:14:40

Hát igen... a SZIE minden jó kis zsíros PPP-ből, kiosztott fejlesztési pénzekből kimaradt... annál siralmasabb, hogy ezért a teljesítményért ekkora a fizetés... Ja, de a noname Tessedik Főiskolát azért megkapta! Jó üzlet volt, tekintsük sikerdíjnak a fizut!:-)

átlátó 2009.11.19. 19:23:05

Bodoky, te nekem megéred a pénzedet, ezen ne is akadékoskodj semmiféle vita keretében. :)
A rektor úraknak (és más egyéb csinovnyokoknak)pedig én a nem rektor úr azt üzenem innét ahol most tartózkodok, hogy ha nem értik mi a kérdés lényege, - akkor azt kell, hogy feltételezzem, értelmi képességeik nem tudják felfogni azt. Mármint, hogy ők a köz szolgálatában állnak. És ha ezt még mindig nem értik, akkor arra is gondolok, hogy netán készpénz ellenében vásárolták meg minden eddigi iskolai végzettségüket igazoló okiratot.

Don Giovanni 2009.11.19. 19:26:25

Ami ebben az országban történik, az egyszerűen hihetetlen. Eszméletlen fizetések fent az állami politikai/gazdasági vezetők között, lent meg nyomor... Ha legalább megérdemelnék... Akkor nem így állna az ország. Gondoljátok, hogy tavasztól javulás várható?

Anima Mundi 2009.11.19. 19:38:03

Helyes. Csak így tovább.

capor_ 2009.11.19. 20:13:51

Azért el vannak tévedve azok, akik egy rektor fizetését egy átlagos pedagógus fizetéséhez mérik... Csak szimplán a rektor neve milliókat, nemzetközi együttműködéseket stb. stb. hozhat az egyetemnek... Míg az, hogy Gizi vagy Jolán néni tanít valahol senkit sem érdekel.
Inkább két dolgon kell kiakadni:
1, Elképzelhető, hogy semmit sem csinál (ahova én jártam ott volt fejlődés azért..)
2, Míg ők megkapják a milliókat, a fiatal kutatókat teljesen ellehetetlenítik, éhbért kapnak, nem kapnak státuszt stb. stb. (csúnyán szólva kitúrják őket az öregek)

fitsport 2009.11.19. 20:23:46

Amíg az adót befizetők többsége (nem a költségvetésből élőkre gondolok), a vállalkozókat is beleértve tengődik, alkalmazottakat egyre nehezebben tudnak megtartani, a költségvetésből élők egyre nagyobb jövedelmeket követelnek maguknak.
Ha szegénnyé tették az "eklézsiát", "harangozzon maga a pap is"!
Ezek a kiváltságosok csak a dézsmát ismerik, a szolgálatot nem! Épp ideje rendet vágni!

sutianap 2009.11.19. 20:26:29

"Az Európai Tanács most megválasztandó elnöke jó állásnak örülhet. Évente 270 ezer eurót keres majd (több mint 72 millió forintot)"
- azaz havi 6M, hogy ne mondjak semmit a hazai állami fizetésekről, mer mingyárt felrobbanok

Don Giovanni 2009.11.19. 20:29:53

@capor_: Természetesen igazad van, egyikünk sem arra gondol, hogy minibálbért kapjanak. De azért mindennek van határa. (Ill. nálunk úgy látszik nincsen)

wiener 2009.11.19. 20:30:10

nem eleg hogy nyilvanos lesz a fizetesuk
de legyen maximalva is, ne kaphassanak havi 5milliot mint most, mert az irrealis
max brutto 1milliot de meg az is sok szerintem
egyszeruen nem latom miert kene nekik ennyit fizetni ha egy pedagogus szart se keres
meg egy orvos se, meg egy nover

sok kis bohoc rektor

lifelike 2009.11.19. 20:31:40

na majd a fidesz rendet rak!!! (ezen meg en is rohogok)

Emerik 2009.11.19. 21:03:29

Így is van basszatok csak oda nekik!!!

Emerik 2009.11.19. 21:11:11

Mlyen szarházi banda ez mitől félnek? Saját élmény:

Amióta Szegeden ez sik hülye élelmiszeripari lisztkeverő regnál hát dellázni kell rendesen ha valami egyetemi szintű rendevényt akarsz szervezni vagy egyetemi tulajdonú intézményt lásd TIK akarsz bérbe venni.

Kibaszott gittegylet ez.

fluorid 2009.11.19. 21:14:31

Ti tenyleg rektoroktol sajnaljatok a magas fizeteseket? Aki sima pedagogusokhoz hasonlitja oket, az egyszeruen buta. Egy-egy egyetemi rektor tenyleg olyan elme, aki megerdemli, tetszik nem tetszik. Inkabb ok jarjanak nagy autoval, mint az adocsalo kopasz vallakozok. Lehetne koltseghatekonyabban kezelni a helyzetet, jobban odafigyelni a penzekre, de konyorgom ne emlitsuk egy lapon oket a pedagogusok tomegevel.

at007bond 2009.11.19. 21:19:42

Van olyan rektor, aki 7-es BMW-vel jár, ez az egyetemi hivatali autó, másik tisztsége után (pénzen kívül) A6-os AUDIT is kap az államtól. Ezt a család használja.

fluorid 2009.11.19. 21:22:33

Es hogy hivjak ezt a rektort? Gondolom van neve is.

Emerik 2009.11.19. 21:23:45

@fluorid: na ez mondjuk tök igaz, csak az a gond hogy ezek kiskirályoknak érzik magukat és a problma hogy nem az igazi nagy elmákből lesz rektor mert azok a tudománynak élnek a középszerű hatalomvágytól beoltott macskajancsik akik megukra öltik a rektori talárt

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.11.19. 21:25:49

Amíg kiderül, mennyit kaszál a rektorúr, tudhatnánk, hogy mégis milyen dimenzióban gondolkodunk? Pletykák csak vannak?

Gecijó állami szférában, lehet lopni, keveset dolgozni, meg ilyesmi, nekem is be kéne szállnom. :)

fluorid 2009.11.19. 21:30:08

@Emerik: nem zarom ki, h igy van nemely esetben, de ne altalanosits. Embere valogatja. Az viszont biztos, h egyszeru hatalomvagy keves hozza. Lehet, h videki nevesincs foiskolaknal mas a helyzet, de komoly egyetemeknel, foiskolaknal kizartnak tartom, hogy koklerekbol valogassanak rektort.
Egyebkent ezek a mubalhek parasztvakitasnak jok kb. Legyenek minimalberen, vegyek el a szolgalati autot az osszestol. Jobb lesz barkinek is? Ezek orszagos szinten apro penzek, nem ezert csorok a pedagogusok (es sokan masok), hanem a gazdasagi inaktivok evente ezermilliardokat felelo tomege miatt.

Pehy 2009.11.19. 21:33:55

szie..tényleg kicsit lepukkant..ottani sima professzor ha jól tudom havi 135e-t keress.
Plusz meséltek olyanról is hogy dékáni hivatal megszabja hogy egyes tanszékek mennyi szponzori pénzt kell szerezniük és annak x %-t leadni a dékáni hivatalnak

capor_ 2009.11.19. 21:35:49

@Emerik:

akkor jó helyre jártam, mert én nem találkoztam ilyennel....

dezső a bárány 2009.11.19. 22:44:27

azért lássuk tisztán, a vén gatyarohasztó profok basszák meg.. 70 éves korukig 'dolgozhatnak' a havi nemkevés pénzért. csak megjegyzem hogy egy prof fizetés nem 135 ezer, meg lehet nézni az oktatói-kutatói bértábláan a minimumokat...
de persze ezek az egvilagon semmit nem csinálnak csak a nevüket adják mindenhez, ileltve elvárják hogy mindenhova odairjak. a szie-s rektor, a solti egyebkent egy jo szakember a sajat területén, de persze miota ilyem magasra tört azota csak a mutyizas megy. ue. az helyzet az szte-n, a bce-n, a debreceni egyetemen és a miskolcin. a többin is lehet, de ott szemely szerint nem ismerem a helyzetet..

daimjo 2009.11.19. 22:46:34

@Pehy: Valamit nagyon félrehallhattál, mert egy prof netto fizetése kb. 350.000 + a pótlékok, ha tanszékvezető, stb. A professzorok 70%-a min. 500.000 nettót visz haza, amit annyira nem sajnálok tőlük, tekintettel arra, hogy leghamarabb átlag 50 évesen lehetnek azok (és akkor még megszólják őket, hogy milyen fiatalon), sokévi akadémiai seggnyalás után... A gáz az, hogy egy PhD-val rendelkező docens 160.000 nettót fizet, és docensi kinevezés 40 év alatt igen ritka...
A gyengébbek kedvéért: az egyetemeken nem pedagógusok vannak, hanem oktatók. Óriási különbség, pl. nincs nevelőmunka...A SZIE rektora mellesleg állatorvos, a szülészeti tanszék vezetője... no comment...

daimjo 2009.11.19. 22:47:55

@daimjo: bocs: 160.000 nettot keres.

haribodog 2009.11.19. 22:58:30

Biztos van olyan rektor, akinek a nemzetközi hírneve és kapcsolatai megérik azt a havi ötmilliót, de a legtöbb nem ilyen. Rektori tevékenység mellett (de már dékánság mellett sem) nem lehet tudományos munkát végezni, mert minden nap körleveleket ír alá, minisztériumi bizottságokban vesz részt, vagy épp Új Zélanddal közös képzést indít (igen, van rá sajnos példa), részt vesz a dél-amerikai egyetemi unió találkozóján meghívottként, stb. Szóval inkább adminisztratív funkció.
Azért nehéz összemérni mással, mert az egyetemi elit kiválasztódása semilyen más vezetőválasztáshoz (állami vagy magánszektorbeli) nem hasonlító folyamat. Demokratikus, de általában velejéig romlott, leginkább egy párt vezetéséhez hasonlít.

animaniacca 2009.11.19. 23:05:04

@Emerik: te vagy nem ismered a helyzete vagy tudatosan felrebeszelsz. mert az igazsag az, hogy a lisztkeverö rektor, éppen nem a régen őáltala vezette kart és az ott lévő embereket tolja felfelé, nézd meg az egyetem felsövezetését... és probal egyensulyt teremteni az egyes karok között, pl nem engedi hogy az orvosi kar minden pénzt elvigyen a többi kar rovására. talán azt is elfelejted, hogy a világszinten egyedülálló lézerközpont hova fog települni. azt is elfelejted, hogy Botka nem kivanta tovab a szegedi korhazakat müködtetni a magas kölstségek miatt... és ki is vette át? nem véletlenül az szte?
és azt is nézd meg hogy milyen fejlesztések voltak, mekkor a pályázati aktivitás, és az egytemek világranglistáján a magyar intézmények közül ki is szerepel a legjobban?
vajon egy rktornak egy laborban kuksoló tudósnak kell lennie, vagy egy jó menedzsernek, mert az szte esetében az utóbbi van (persze a jelenlegi rektornai is megvan mindenféle fokozata stb). nem azt ondom, ha az ottani rektor is felveszi a 4-5 milliojat hat szépen felezzek le, nem ezeknek a horribilis összegeknek a jogtalansagat vitatom el.

haribodog 2009.11.19. 23:11:42

És szerintem egy sima prof. nem keres félmilliót, a prof.-i bruttó havi 463500, és erre jön, ha megvan az akadémiai nagydoktorija, 90000. Havi 553500, nettó kb. 290e. 13. havi már nincs, még jöhet rá tanszék,intézetvezetői pótlék, de ez erősen opcionális.

united skates 2009.11.19. 23:28:38

egy fiatal kutató phd-vel, 5-10 év "gyakorlattal" nettó 120-130-at keres.
annak írom, akinek még mindig nem világos, hogy mi a gáz a havi 5-10 (egyéb mutyikkal évi akár 100) milliós rektori fizetéssel.

@fluorid: "de komoly egyetemeknel, foiskolaknal kizartnak tartom, hogy koklerekbol valogassanak rektort. "

rossz hírem van, már a leendő oktatókat is közülük válogatja a fenti szisztéma, értsd: akik maradnak ennyiért.

fluorid 2009.11.20. 00:09:41

@united skates: ez sem torvenyszeru. Nekem tobb volt evfolyamtarsam maradt azert anno, mert ezt akarta csinalni. Ha mindenki maradni akart volna, nekik akkor is lett volna hely.. Alighanem nem ok az egyeduliek. Aki meg jobb hianyaban marad, az nem fogja sokaig huzni.

ttennis 2009.11.20. 00:19:58

Rossz hírem van,az ország első közgazdasági képzőhelyének tartott egyetem rektora az elmúlt 10 évben egy valamire való cikket sem vakart össze,de minden anust kényeztetett,nem volt gusztustalan politikai megrendelés,amit nem teljesített/emlékszik még valaki az össznépi részvényakcióra?/,zsírosra "kereste" magát...

acid.nofertum 2009.11.20. 00:21:10

szerintem megérdemlik. nagy tudás és tapasztalat áll mögöttük, s ez sokat ér. jobb lenne, ha multik elszívnák a legnagyobb agyakat, mert több lenne ott a fizetésük, s a tudásukat nem adnák tovább, hanem üzleti titok lenne?

united skates 2009.11.20. 00:51:21

@fluorid: akkor jó, megnyugodtam.
(bár én mást látok, de talán nem kellő magasságból szemlélem, hanem túl közelről.)

te mennyire távolról látod ilyen élesen, magabiztos, kritikátlan tekintélyelvűséggel a dolgokat? melyik szebb országból? (csak az ékezetek hiánya miatt.)

hol van az a hely, ahol nincs abban semmi, ha a rektor 50-szer annyit keres, mint a kezdő egyetemi oktató, és ahol nem jogos emiatt a felháborodás, nem ösztökéli menekülésre azt, aki még tud, nem visszatetsző, nem méltánytalan, etikátlan, nem bűzlik valamitől, valami háttéralkutól. hol van ez a hely?

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.11.20. 04:55:52

Grat, még egy lépés a régi Magyarország lebontása felé. Azért durva, hogy egy rektor éves fizujából 50 hallgató tanulhat egy évig :)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.11.20. 04:57:37

Grat, egy újabb lépés a régi Magyarország lebontása felé :) Azért durva, hogy egy rektor éves fizujából 50 hallgató fizetheti ki a teljes taníttatása költségeit (az előbb rosszul számoltam).

rezsöatya 2009.11.20. 07:18:03

Csak így tovább! Gratulálok a kezdeményezőknek, a TASZ-nak és mindenkinek, aki igazságot és átláthatóságot akar!

Dr.Traktor 2009.11.20. 07:49:36

@acid.nofertum:
baromság.
nincs olyan állás ami 4-6 millás fizetést ér, nem létezik!
(a versenyszfárban sem!)

2009.11.25. 19:03:37

@Agyalapi: No és hány lélegeztetőgépet lehetne venni... ne menjünk már le bulvárba! A rektoroknak tisztességes, szintjüknek megfelelő fizetést kell kapni, de nem többet. Megfontolandó lenne, hogy az egyetemi oktatókat úgy ahogy van, ki kellene venni a közszolgálati bértábla alól, sőt akár a dolgozókat is. Az egyetem az nem közoktatási intézmény, hanem nonprofit vállalkozás, amit az állam támogat.

Agyalap 2009.11.30. 11:37:00

Gratulálok, de a megnyert csata nem jelenti a háború végét. Mikor látjuk már azokat a fizetéseket?
@iii: Az egyetemi oktatók benne vannak a közszolgálati bértáblában? Akkor hogy lehet, hogy egy egyetemi oktató heti 4 órával annyi pénzt visz haza, mint egy általános iskolai heti 20-szal?

Oroszlán Szonja 2009.12.02. 12:59:08

azért mert az általános iskolai tanár szellemi színvonala nagyon lenn van, igazofdik a gyerekekéhez

Agyalap 2009.12.02. 13:25:06

@Oroszlán Szonja: Ezért is van az, hogy az egyetemi oktatók alapozzák meg a gyerekek tanuláshoz való hozzáállását.
Viccnek jó volt - bár gyenge.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.12.08. 01:26:35

Valaki betolná kommentbe, mennyit keres a rektorúr grandtotálba? Okosságokkal együtt? :)

FutoBolond 2010.03.01. 14:42:34

itt van valami elorelepes?
nyilvanossagra lettek hozva?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.03.03. 01:27:36

@FutoBolond:

A SZIE mélyen hallgat. A moslékosvödör még stabilan áll. Igazán felrúghatná már valaki. :D Mielőtt az új verdákból még több lesz az egyetem előtt :(.
süti beállítások módosítása