Háziversenyen dőlt el a papírtender

2009.11.04. 18:20

A piaci árnál 30-50 százalékkal drágábban szállíthat irodaszert az államnak egy szocialista kötődésű, offshore hátterű cég évi 4,3 milliárd forintért.

188 komment

Címkék: korrupció közbeszerzés transparencyinternational

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr731500599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2009.11.05. 12:44:22

Fénymásolópapírt nem túl nagy tételben lehet már 600-ért is kapni...
A hírben semmi meglepő nincs, és abban sem, hogy ennek következménye nem lesz. Magyarország, és egyre jobban nem szeretlek.

joskafiser 2009.11.05. 12:48:18

hm, milyen erdekes hogy Pinokkio es kozvetlen, szemelyes jobaratai neve mindig felmerul 1-1 ilyen ugy kapcsan.

Karchy 2009.11.05. 12:50:21

Nagytételben sokkal alatta is van, már pedig 4.300.000.000 Ft elég nagy tétel. Csak 10% haszonkulccsal számolva is bruttó 43 millió ft haszna van, amit nem sajnálok tőle, de az egész közbeszerzési rendszer egy sz@r a jelenlegi formában és az is marad, amíg mindig a saját fajtájuk felé hajlik a kezük. Sajnos.

kifli 2009.11.05. 12:54:11

brutto 430 millio lesz az

gyem 2009.11.05. 12:55:31

Szerintem szavazzatok az MSZP-re és fizessetek még több adót, hogy még drágábban vásárolhasson papírt az állam!

Mitya Ivanov 2009.11.05. 12:58:01

mér nem lepődök meg bazmeg. Hány ilyen lesz még?

phaidros 2009.11.05. 13:01:06

Beírom, hogy egyik hülye kommernek se kelljen fáradnia:

szőlőbánya, patásorbán, többezernapjanemtudjuk

Nem mintha a Fideszt félteném, hogy nem tudnak hasonló ötletes dolgokat prezentálni.

Jokerpofa 2009.11.05. 13:02:20

@phaidros: josip tot, kaja ibrahim kimaradt

KR_ 2009.11.05. 13:02:23

Én azt nem értem miért kell ezt ennyire nyilvánvalóan és túlzottan csinálni.

Egy osztrák ismerős szerint ott pontosan ugyan ez megy: Firtz és Joseph indul egy "tenderen" és egyszer az egyik másszor a másik nyer, mert együtt homokoztak-hintáztak a 'pógármesterúrral...
DE!!!!
NEM a piaci ár felett dolgoznak 40%-al, hanem a piaci ár közelében, és NEM igénytelen munkát végeznek, ha egyáltalán végeznek, hanem pontos-precíz-minőségi lesz a "termék".
Mert ha nem így lenne soha-de-soha többett nem indulhatna sehol, mégha 'akkora-fenenagy volt is a "barátság"...

'Már bocsánat de l*sz*rnám ha itt is el lenne végezve a munka PIACI áron. Nekünk már ez is haladás lenne...
Itt mi van helyette: 600Ft helyett 900Ft lesz a papir (majdnem leeestem a székről amikor a hozzáadott értékről beszéltek, mi is ez egy karton papir esetében?!?! webshop?!?? az minden sarki álateledel-kereskedőnek is van már....), valószínűleg úgy hogy nem is a 400-500Ft-os beszerzési árú papirt adják majd hanem a 200-400Ft-os sz*rt...

Miért nem lehet ezt NEM feltünően csinálni!!!!
Mások tudják....

KCB 2009.11.05. 13:03:06

Ilyenkor a konkurens papírgyártók igazán megtehetnék a büntető feljelentést...
Vagy a Transparency International.
Nekem mindegy, de kerüljön már börtönbe végre legalább egy közülük!
Ehhez már olyan vastagbőr kell a politikusok pofáján amit átlagember el sem bír képzelni.

Karchy 2009.11.05. 13:04:00

@kifli: :) tényleg, bocsánat.

M_a_r_c_o · http://www.irodawebaruhaz.hu/ 2009.11.05. 13:04:08

@gyem: Szerintem pedig a Fidesz kormányzása alatt is ugyanez lesz... Maximum kicsit más lesz a nyertes cégek tulajdonosi köre. Nem mintha ezzel azt akarnám mondani, hogy bárki is az MSZP-re szavazzon. Még csak az kéne. :) Csak amennyire én látom, ezek a dolgok függetlenek attól, melyik párt van hatalmon.

873ujr3rk 2009.11.05. 13:04:29

viszont ha jon a zorban akkor ketharmados lesz es a jobbik meg fasiszta. es! az aduaszrol se feledkezzunk, a kommerek legalabb mar osszeloptak maguknak ami kell, a fidesznyikek meg most fognak nekilatni.
es a zorban torpe is!

Bignózi 2009.11.05. 13:04:44

Vajon az így el lopkodott milliárdokból hány ovódát, iskolát lehetne fentartani, ne adj isten adómentesíteni a családi pótlékot? De persze megszorítás van hisz szarban a haza! Persze ez a jelenlegi politikusainkat cseppet sem érdekli csak a 4-év alatt elopható miliárdok, jelen esetben 8-év. Bár ne gondolja senki, hogy a Fidesz kormányra jutását követően ez változni fog!!! Majd ha leszünk szívesek elfogyasztani a türelmünket és végleg(hangsúlyoznám) VÉGLEG eltörölni ezeket a Magyar Föld színéről! Kívánok mindenkinek korrupciómentes boldog új életet!

873ujr3rk 2009.11.05. 13:07:39

de igazabol inkabb azt gondolom hogy a kurvák retkes vére folyjon patakokban, milyen kibaszott otvar kupleraj van mar ezeknel ?

cheguvara 2009.11.05. 13:08:24

Valszeg soha nem fogjuk megérteni már, hogy miként lehet az MSZ(M)P-nek még mindig 7-800 ezer szavazója, mégha ebből kivonjuk a sleppet akkor is marad 3-400 ezer ember aki rájuk szavaz, ráadásul trallalázva...

Bignózi 2009.11.05. 13:08:51

@873ujr3rk: Szerinted az aki eddíg lopott az ha újra választják nem fogja tovább folytatni ugyanazt a tevékenységet? Ne legyél már naív!

Netuddki. 2009.11.05. 13:09:19

@Bignózi: Feljelentés kell, aztán 4*8 év kényszermunka az ilyeneknek. Hadd tanuljanak.
Az állampolgárok által befizetett adóból lopni az egyik legnagyobb bűn.

Tomi from the Sky · http://tomifromthesky.blog.hu/ 2009.11.05. 13:09:38

Ezek után merje valaki mondani, hogy nem megy el szavazni az isten bassza meg!

SZEBB ÉS OLCSÓBB JÖVŐT!

loláb 2009.11.05. 13:10:05

@KR_:
"Én azt nem értem miért kell ezt ennyire nyilvánvalóan és túlzottan csinálni."
Azért, mert most 4-8 vagy 12 évig nekik nem nem jut a husosfazékból. Tartalékolnak, mint a hörcsögök.

Netuddki. 2009.11.05. 13:10:39

@cheguvara: "Valszeg soha nem fogjuk megérteni már, hogy miként lehet az MSZ(M)P-nek még mindig 7-800 ezer szavazója"

Csak nem Orbán fan? Ők nem szokták érteni. :(((

Lezo 2009.11.05. 13:10:59

@873ujr3rk: Nem értem az eddigi 45+4+8 év miért nem volt elég a lopásra. Ezt az érvelést már rengetegszer hallottam és mérhetetlenül unom. Nem hiszem, hogy lenne mentség arra, hogy lop az ember, ráadásul ilyen nyíltan...

Netuddki. 2009.11.05. 13:11:46

@loláb: Jövőre a Fidesz meg majd nem győz elszámoltatni!

ajh 2009.11.05. 13:11:54

Teljesen mindegy, hogy kire szavazol, a Fidesznél lehet hogy 1000 Ft-os tender nyer. Nem gyanús?
MAGYARORSZÁG = SZÁNALOM

mikrovp 2009.11.05. 13:12:32

Nalátjátok. Az ilyen esetek a fényes bizonyítékai annak, hogy magyarországon nincs szélsőjobb. Mert ha volna, ezek már rég ballisztikus pályán keringenének a föld körül attól a 10kg tnt-től, amit a szolgálati kocsijuk alatt robbantottak volna fel.

Netuddki. 2009.11.05. 13:13:07

@Lezo: Mert akinek nincs az akar valamit. Akinek van az többet akar.
Meg különben is a jóléthez könnyű hozzászokni, az meg sokba kerül.

professzor1 2009.11.05. 13:15:18

Már megint ez a rohadt Fidesz. Le kéne már váltani őket.

Netuddki. 2009.11.05. 13:16:11

@mikrovp: A terroristák és a gyávák szoktak robbantgatni.
A becsületesek pedig olyan körülményeket teremtenek, hogy ilyenre még csak gondolni se merjen az aljanépség. Sajnos most Magyarországon EGYENLŐRE az aljanép van a fontos posztokban.

Bignózi 2009.11.05. 13:19:06

@kovi1970: Én már azzal is megelégednék ha visszaszolgáltatnák mind azt amit el loptak. Lehet megoldódna az államadósságunk?

Hattory Hanzo 2009.11.05. 13:19:39

Meg kéne hozni egy nehezen támadható döntést:

Állami pénzre csak, és kizárólag olyan cég pályázhat, aminek tudott a tulajdonosi háttere. Legyen az autópálya, metró, A4-es, vagy számítógép, frekvencia vagy orvosi műszer. Passz.

ál-láthatóság 2009.11.05. 13:21:38

"A TI szerint ... A módszer alkalmazása a közbeszerzés értékének mindössze 1 százalékába kerül"
4,3 milliárdnak az 1 százaléka az 43 millió. Én a feléért is megcsinálnám, de ahhoz is közbeszerzésben kellene elnyernem a feladatot.

Kicsit hüle?

Unbiased 2009.11.05. 13:23:29

Mosolygó kormányszóvívők szépen elmagyarázzák a háborgóknak, hogy ez bizony így volt a legjobb, legelőnyösebb, mi meg dühönghetünk itt tovább, tudva, hogy hülyének nézik a népet.

MacChicken (törölt) 2009.11.05. 13:26:02

Próbáltam rendes adófizető lenni, próbáltam úgy élni, hogy minden fillér amit elköltök, tiszta forrásból származzon. Folyamatosan hallgattam, hogy "ma ki és mit lopott", de gondoltam, lesz ez még így se, csak dolgozzunk, fizessük az adót. Nos feladtam. Amit lehet feketén csinálok ezután, minden fillérrel amivel tehetem, elkerülöm az adózást. Vannak gyerekeim, nem egy, nem kettő. Segélyre, kedvezményekre nem pályáztam soha, jól tartom őket úgy, hogy dolgozom. De befejeztem a mások zsebének tömését, nem vonom el a gyermekeimtől azt a pluszt többet, ami a becsületes adózással elúszott. Megadom a királynak ami a királyé, de a többit elteszem a gyerekeknek. A SAJÁT gyerekeimnek. Ha be akarják zárni a kiskapukat, majd akkor más ország királyának fizetek, és elmegyek megint ebből a szarkupacból.

Szerintem egyre többen fognak így dönteni - remélem. És soha többet nem fogok követ vetni arra aki adót csal, offshore trükközik. Inkább tartsa meg mindenki magának és családjának, így az állami szféra előbb-utóbb éhen hal. Majd akkor rájönnek, hogy nem kéne lopni, mert nincsen már miből, nem kellene 40 évesen nyugdíjba engedni az irodában ellustult és elhízott egyenruhásokat, nem kellene háromszor annyi léhűtőt tartani, mint amennyire ténylegesen szükség van, nem kellene el nem végzett munkákért, és százmilliárdos veszteséggel küzdő, széthullott, minden szinten működésképtelen vállalatok vezetőinek százmilliókat osztogatni (BKV, MÁV, POSTA és még lehetne sorolni).

És aki azt hiszi, hogy áprilisban majd nagy rendszerváltás lesz, nos az nagyot téved. Most szavazott meg egy főváros melletti kisebb település narancsos vezetése a saját berkekből kikerült helyi jegyzőnőnek kirúgásakor tíz milla végkielégítést...
Csak a gárda fog cserélődni, a módszerek maradnak.

NIL7 2009.11.05. 13:27:19

Az lepett volna meg, ha nem így történik.

l3v1 2009.11.05. 13:27:44

@KR_: "Én azt nem értem miért kell ezt ennyire nyilvánvalóan és túlzottan csinálni."

Minek titkolózni, ha így sem, úgy sem lesz semmilyen negatív következménye az adott ügylet résztvevőinek. A nem-titkolózással csak még jobban megmutatják nekünk, hogy hol a helyünk. Akinek bármi kapcsolata volt közbeszerzési eljárásokkal az mind jól tudja, hogy ez az egész egy vicc. Hiába kerülnek ilyenek a hírekbe, senkit nem érdekel olyan helyen, ahol tehetnének is valamit ellene.

Netuddki. 2009.11.05. 13:29:52

@MacChicken: Igen. Jól teszed! Jól teszed?
Pont ez a céljuk a politikusoknak. Minél több állampolgárból adócsalót csinálni, hogy közben azt csinálhassák amit akarnak. Aprópénzért eladni a választóikat!

ziza133 2009.11.05. 13:29:55

Rohadt eletbe mar, mi folyik itt? Azt hiszem eldontottem kire fogok szavazni, egyetlen egy part kinal "elszamoltatast", es itt es most ezert uvoltok!!
Azt modja a kormanyszovivo iroda, nincs ebben semmi problema. A @#$@#$@#$@ !!$@# @#$ @#$!!!!!!!!!
Nem eleg elzavarni ezeket. Ide tenyleg buntetes kell! A tarsadalmi elegtetel neveben

tron. 2009.11.05. 13:29:55

csönd ...csiittt legyen..mindenki együtt imádkozzon velem...Miatyánk ki vagy mennyekben szenteltessék meg a Neved,jööjön el ,meg le idehozzánk a Te országod....mert megbolondulunk a sok tolvajtól...

Ejoy 2009.11.05. 13:30:58

Nem kellene már a köztársasági elnöknek végre nyíltan véleményt nyílvánítania? Nem kelle már végre valakinek azt mondani, hogy elég volt?

Netuddki. 2009.11.05. 13:31:16

@Bignózi: Az csak természetes, hogy a börtön mellé kártalanítási kötelezettség is járna pár év fejében.

tamas4544 2009.11.05. 13:32:01

Én dolgoztam 1 rövid ideig ennél a cégnél. Igen pontosan el tudom mondani mi van a háttérben, szerintem még neveket is tudnék bedobni a köztudatba. Igaz hogy nem mostanában dolgoztam ott hanem vagy 7-8 éve, de a jelenkből látva semmi sem változott.

2009.11.05. 13:32:03

Öööö, hogy is volt? Lop Stop???

Kényszermunkatáborban az összes ilyen ótvar tetű tolvajjal.

Munkámból fakadóan látom, hogy ami közbeszezés címen zajlik Abszurdisztánban, az a legszíntiszttább korrupció és lopás.

JackRyan 2009.11.05. 13:32:18

Ha ők így, akkor majd én meg úgy. Elfelejthetik az adómat, én többet egy vasat nem fizetek az államnak. Amit a munkaadóm von le azzal nem tudok mit tenni, de amit nekem kell majd esetleg pluszba befizetni azt nem fogják megkapni.

krampam 2009.11.05. 13:32:30

@ziza133: ÍGY VAN! Ezeket el kell számoltatni, sőt, példát kell statuálni!

15 év kötél a főkolomposoknak! A többit meg kőbányába.
Micsoda pimasz banda... Meddig tűrjük?

TuskóHopkins 2009.11.05. 13:33:03

Közbeszerzés. Az egyik legjobban fejhető tehén.
Közintézményben dolgozok. Néztünk új számítógépet. A cég weblapján egy komplett gép került x ezerbe, közbeszerzéssel meg kétszer annyiba.

is 2009.11.05. 13:33:30

hát ezt most nem értem. itt egy bazi hosszú cikk, ismét sikerült Gyurcsány nevét elsütni benne. aztán van benne összesen egy fél mondat, hogy ez semmiben nem akadályoz senkit, hogy annyi papírt adjon el, amennyit akar, annak, akinek akar. semmi monopólium, semmi kizárólagosság, semmi versenytárs kizárása, semmi.

ez egy KERETszerződés, jelenleg 0, zéró, nulla Ft értékben. annyi lesz az értéke, amennyit lehívnak belőle. ha ez egy ilyen szar ár, akkor 1 Ft-ot sem hívnak le belőle, azaz pontosan 0 Ft-ot fog vele keresni a nyertes. mondom nullát, annyit fog ellopni, annyiért dolgozott a közbeszerzési ajánlattal, annak költségével. nullát. van ott a vonal végén valaki, aki ezt megérti?

de azt is megsúgom, hogy az IT ugyanilyen keretszerződéses listaárai is magasak, ám minden megrendelő aztán jócskán alkuszik még belőle, kap még hozzá ezt meg azt.

ez nem EGY nagy tétel, itt most mindenhová, a legkisebb önkormányzatnak 2 csomagot is ezen az áron kell szállítani, ezt természetesen Bodoky nem tudja, mert a közbeszerzéshez nem ért, a konkurencia, amelyik most mószerol, ezt nem mondta. kíváncsi vagyok, hogy az utolsó nógrádi faluba 5 csomagot mennyiért visz ki a konkurencia. könnyű a Posta tenderrel jönni, az tényleg egyben nagy tétel, de az az ár csak direkt félrevezetés itt.

azt is minden óvodás tudja, hogy a közbeszerzés drágít, mert jóval többet kell benne adminisztrálni. mert ajánlatot kell adni, mert mindenről háromszor annyi papírt kell kiállítani, és persze mindennek számlásnak kell lenni. megkapargatnám én azt a nagy erkölcsös bojkottot a konkurencia részéről. lehet, hogy közbeszerzésben, legálisan, mindenkit kifizetve, adózva, TB-zve ő sem adná ilyen áron a papírt? a 'piaci' ár az mindenkor a szürke-fekete ár, érdekes módon ezt más helyzetben mindenki kapásból vágja.

szóval sikerült elérni, hogy a kommentelők már megint lopást és hasonlókat emlegessenek. Bodoky, lelked rajta.

JackRyan 2009.11.05. 13:34:22

Valami kollektív adót többet nem fizetünk be mozgalmat kellene indítani és akkor talán rádöbbennek. Aki meg a döntést hozta és akik a tulajdonosok a cégben, azt egyszerűen le kell lőni köztulajdon elrablásáért.

Netuddki. 2009.11.05. 13:34:28

@tron.: Valahogy a tízparancsolatból kihagyták a legfőbb bűnök közül a "Ne lopj a választódtól" nevűt.

JackRyan 2009.11.05. 13:35:20

@krampam: én már nem fogom többet tűrni. Ott teszek be az államnak, ahol tudok.

JackRyan 2009.11.05. 13:37:16

@is: a +30-50%-ot nem magyarázza a közbeszerzés. Max 5% esetleg 10%-ot.

Parasite 2009.11.05. 13:37:41

@ziza133: ne nehogy szívrohamot kapj amikor majd a kedvenc pártod baszik elszámoltatni, mert ugyanilyen korrupt pénzéhes az is. egy kutya mind. a tévében köpködnek egymásra meg "na majd én rendet teszek" este meg együtt sörözve röhögnek rajtunk.

Netuddki. 2009.11.05. 13:38:47

@JackRyan: Pont ezt mondtam régebben is. Azzal a különbséggel, hogy a 66% adó helyett max. 20%-25%-ot fizetnék. Na abból oldják meg az ország működtetését, mert nincs több.
Ha ez lenne, lehet még így is meglenne az a pénz ami most befolyik a költségvetésbe. Mert még az is befizetné az adót aki most nem. Persze az is kellene hozzá, hogy az így befolyt adóból senki se lophasson.

kutyavonat 2009.11.05. 13:39:41

>@Tomi from the Sky 2009.11.05. 13:09:38
>Ezek után merje valaki mondani, hogy nem megy el szavazni az isten bassza meg!

De KIRE, az isten bassza meg?

JackRyan 2009.11.05. 13:40:08

@MacChicken: Szívemből beszéltél. Ezt kéne elküldeni minden állami szervhez kb. 2 millió aláírással, akkor esetleg megállítható lenne a lopás.

Netuddki. 2009.11.05. 13:40:22

@Parasite: Vagy a hátunk mögött felosztják a rádióadókat sörözés közben. :(

professzor1 2009.11.05. 13:40:44

@is:
Az IMF hitelre is azt mondták, az egy keret, nem kell lehívni belőle :)

Parasite 2009.11.05. 13:40:44

@kutyavonat: a szegedi kétfarkú kutya pártra!

Netuddki. 2009.11.05. 13:41:33

@JackRyan: Oszt szerinted érdekelné őket? Csak költői kérdés volt. :(

JackRyan 2009.11.05. 13:43:53

@kovi1970: Mondjuk az egy jó hátszél lenne ehhez, ha 100 legnagyobb adófizető cég azt mondaná, hogy ilyen méretű korrupció mellett nem fizetnek be csak 20%-kal kevesebb adót. A hiányzó 20%-ot egy külön számlán tárolnák, amihez állami alkalmazott nem férhet hozzá és csak akkor utalnák tovább az államnak, ha kiirtják végre ezt a mértékű korrupciót. Sajnos az a baj, hogy nagyon sokszor a cégek sem érdekeltek benne.

zorrostock 2009.11.05. 13:44:40

na ezt játszhatod otthon a Korruptivity-vel..

JackRyan 2009.11.05. 13:45:55

@kovi1970: Nem hiszem. Ezt kellene valahogy megoldani, hogy érdekelje is őket.

Martian (törölt) 2009.11.05. 13:50:19

@873ujr3rk: "a kommerek legalabb mar osszeloptak maguknak ami kell"

Naivitás... egyébként nem az a gáz, hogy ki mennyit lop, hanem hogy összességében mennyi marad az emberek zsebében és a költségvetés tartalékaiban.

yoeyoe 2009.11.05. 13:50:22

Csodálkozunk azon, hogy a TRENDEX nyer mindent??????
Így van ez jóideje

MacChicken (törölt) 2009.11.05. 13:52:12

@kovi1970: Igen, sajnos az ember tipródik, hogy jól teszi-e. De tutira nekem kell élen járnom, eladósodnom, fizetnem minden adót becsületesen? Nem fentről kellene érkeznie a példának, kirugdosni a felesleget, beszüntetni a lopást, börtönbe zárni a korruptakat, visszafizettetni a PÉNZÜNKET az azt ellopókkal először, és utána felénk fordulni, és azt mondani - kedves választók, éljetek becsületesen, mi értetek vagyunk, fizessetek adót, megfelelő helyre kerül. Kellene hozzá két év, egy rendes politikai gárda, aki szélsőségektől és gazdasági érdekeltségektől mentes, és rendet tesz. Van ilyen? Nincs. Most alakítsak pártot? :)

kutyavonat 2009.11.05. 13:54:45

>Parasite 2009.11.05. 13:40:44

komolyan mondom, ha rajta lesznek a szavazólapon, elmegyek szavazni :)

Bodoki Noémi 2009.11.05. 13:55:23

Én azt a kérdést is feltenném az átláthatóság jegyében, hogy 43 milliót mire költött volna Alexa Noémi? Ki finanszírozza a Transparency-t? Mennyit keres Bodoky úr? Kitől kapja a fizetését? Azt a céget miből finanszírozzák? Bodoky úr és Alexa Noémi házasok? Szoktak lopni, vagy elég ha azok lopnak, akiktől a fizetésüket kapják? A TI milyen versenyeztetéssel választja ki a rendezvényei helyszínét? Ez mennyibe kerül? Abból fizetik, amit a közpénzek "korrupciómentesítéséért" kapnak? Azt leadózzák? Hogyan számolnak el vele? Ennek is van árnyoldala kommentelő barátaim! Ugyanis KAPITALIZMUS DÚL A VILÁGBAN PROLETÁROK!!! A magyar közbeszerzések Noémi általi átláthatósága 50 milliárdba kerülne nekünk évente!!! És azt egy nem magyar cég tenné zsebre! JÓREGGELT!!!

Mogkirály 2009.11.05. 13:55:51

Kedves Mindenki!
Nem értek egyet azokkal, akiket ez arra sarkall, hogy ők maguk is hasonlóan járjanak el. Sajnos csak rossz példát látunk, pedig vannak normális cégek, akik nem feketén dolgoznak, meg ha felszámolják őket nem pakolják fel az eszközöket kamionra.
Nemrég az egyik ismerősöm, úgy járt, hogy a cég akiknek dolgozott, felszámolás alá került. Volt még ott egy kifizetetlen számlája. Hogy megkapja, írásban, illeték megfizetése mellett, be kellett volna jelentkeznie erre a pénzre. Ő elfelejtette, a pénzt úgy vette nincs.
A napokban felhívta a cég vezetője, hogy ki tudják fizetni.!!!! Ez történt Magyarországon!!!Ennek ellenére sokszor fontolgatom, hogy el kéne menni innen, de...
Ez az eset felháborító, de ha mi is ilyenek vagyunk, nincs jogunk senkit sem bírálni. Csak az kritizálhatja a BKV-t , aki megveszi a jegyet, mert annak van rá erkölcsi alapja.Szerintem.És ha egyre több ember lesz tisztességes, akkor ÉGŐ lesz tisztességtelennek lenni. Ez rajtunk is múlik!!!Úgyhogy mindenki számoljon el magával, hogy tudott volna-e nemet mondani, ha a haverja azt mondja, hogy tudok egy tutit: 10millióért nézd át a fénymásolókat(ld. BKV), Ki az ebben az országban, aki erre nemet mond?????
Ezt az esetet pedig vizsgálják ki, valaki tegyen feljelentést, és biztos be lehet bizonyítani. Ld. Pécs vízmű Európában nem lehet csak úgy elfoglalni egy céget, ami a másé. A franciák pereltek és nyertek is első fokon. (egyébként az ügy kőégő) Egy szegény , tőkehiányos országban, amilyen MO., hogy lehet így viselkedni? Rá vagyunk szorulva külföldi tőkére! !!!???
Aki vért, akasztást meg kényszermunkát kíván és hasonlókat, az költözzön Szudánban, mert ott még a törzsi törvények uralkodnak. Fel kéne nőnünk Európához az a nagy igazság..
Üdv, szép napot
MK

Karchy 2009.11.05. 13:56:13

@eweres: igen, kösz, elszámoltam. Tehetséges lennék állami területen. :D

PetertheRepeater 2009.11.05. 13:56:41

Így lesz A4-esből lesz az "A8"-as............

szemeteske 2009.11.05. 13:56:52

Itt lehet kommentálni, de minek...?

A pénzünket lopták, lopják, és lopni fogják.

9zt57p 2009.11.05. 13:59:09

A jó büdös kurva anyját bassza teherbe a jobb a bal és a maradék is.

Ámen.

kicsi piros disznó (törölt) 2009.11.05. 13:59:36

Az ilyen ügyek miatt lesz a Jobbik második parlamenti erő, nem a széllsőséges nézetek terjedése miatt.

Rwindx 2009.11.05. 13:59:37

Ez azt jelenti hogy megint elloptak kb 1.2 milliárd forintnyi adót.

1 milliárd itt, 1 milliárd ott, 5 amott, stb, stb.... összejön pár száz milliárd gyorsan én meg fizetem a kibaszott sok adót.

Mocskos férgek.

Alf (törölt) 2009.11.05. 14:03:10

mit lehet erre mondani? Teljes vagyonelkobzás+életfogytiglan.

Templ@r 2009.11.05. 14:04:28

@Mitya Ivanov: Ne legyenek kétségeid, a közbeszerzések döntő többsége ilyen. És még ha nem is merülne fel egy közbeszerzés kapcsán a korrupció, akkor is biztos lehetsz abban, hogy a pályázó, a piaci árnál legalább 20%-al magasabb ajánlattal nyerte meg a kiírást.

Szerintem inkább az lenne a szenzáció, ha találnátok egy olyan, sikeres közbeszerzési eljárást, ahol a korrupció gyanúja fel sem merült, és a piaci árral megegyező vagy olcsóbb volt a beszerzés.

lüke 2009.11.05. 14:06:22

Magyarország benned van.................
a zsebetekben is így takarékoskodjatok gyerekek!

Kutyagia 2009.11.05. 14:07:25

Alf-fal, ha már nics kötél...

soproni1 2009.11.05. 14:08:16

16 éve mindig a Buda Piért viszi be a az akkor még "BM tender" néven elhíresült beszerzést.

A PBS Hungária ugyanolyan korrupt, mint a többi nagy irodaszeres cég. A kisebb viszonteladókat úgy pöckölték ki a nagy vállalatoktól, mint a huzat, amikor azt hazudták , hogy a viszonteladóknak alacsonyabb árat adnak, mint a végfelhasználóknak.

Ezen a tenderen mindenki zúgolódhat, csak a PBS Hungári NEM !

Bár szerintem az osztrák tulaj kirúgással fenyegette meg a nyilatkozó ügyvezetőt, ha nem tud új vevőket szerezni.

Kutyagia 2009.11.05. 14:09:31

Beszélgetünk, beszélgetünk, a kardot meg rozsda marja!!

ffolliott 2009.11.05. 14:11:10

Köztörvényes bűnözök kezében az ország és ezt simán végig nézi 10M ember! A Ti pénzeteket lopják el nap mint nap! A ti vagyonotokat és jövőtöket vágják zsebre! És még a pofánkba is röhögnek!

Nagyon várom már azt a napot amikor végre felébred az ország!!!

ffolliott 2009.11.05. 14:11:54

KUTYAGIA! Igazad van! Ez fáj a legjobban!

H2Os 2009.11.05. 14:12:04

Lassan csak elmennem már a pics'ba!

Bodoki Noémi 2009.11.05. 14:12:08

@soproni1: jaja! azóta meg folyamatosan reklámozza magát a PBS a közigazgatásban, hogy közbeszerzés nélkül vegyenek tőle papírt! pénzből élnek ezek is és mindegy hogyan szerzik meg. mások kárán, vagy mások árán. hehe

kaboca36 2009.11.05. 14:12:30

itt az ideje hogy a dolgozo emberek felébredjenek végre, amig mi lassan az éhezés szélén állunk az újjabb adók és áremelések miatt ezek a disznók addig simán tömmik a zsebüket.

Jo lenne ha eljutna a tudatukig hogy a akormánynak az emebreket ke szolgálni és nem forditva.

10 éve ugyan annyit keresek, de a kiadásom 100% osan nöt azóta. Nagy fejlödés volt, kösz gyurcsi és a az összes komcsi bagázsnak.

frompearly 2009.11.05. 14:12:32

@is: nem tudom ,honnan veszed az infód ,de rohadtul nem így van...Amúgy a gyártónak kb a lista áron olyan 60% ,haszna van amiből ha kell 50% kiad nagy projektnél 50% + 30-50%kal magasabb ár !!!Szerinted ebből kijön a nógrádi út két csomag A4 essel?De ha megmutatod a szerződést amiben a beszállítónak garantálnia kell ,hogy karancslapujtőre leviszi az árut 24 órán belül akkor bocsánatot kérek amiért azt irom Gyökérdemagóg vagy!
U.I.:még a 4es metrónál sincs kötbér a csúszás miatt ,szerinted ide beépítették?

Gábor2000 2009.11.05. 14:12:51

Mogkirály
Igen sokan vannak akik tisztességesen élnek és ráadásul néha rosszul is. ?Miért gondolod, hogy mindenki lop-csal hazudik.
A pécsi vízművet meg nem is értem, hogyan tudod ide belemaszatolni. A tulajdonviszonyokról meg csak annyit, hogy a pécsi önkormányzat a többségi tulajdonos.

ffolliott 2009.11.05. 14:13:17

@Alf: KÖZMUNKA ÉLETFOGYTIG!

zsuzsanka 2009.11.05. 14:15:26

miért nem kerülnek korrupciós váddal törvény elé a felelősök?

Maestro 2009.11.05. 14:16:36

a baromarcúak akik megszavazták őket... ó jee

Mogkirály 2009.11.05. 14:16:59

Itt mindig ilyen szörnyű indulatok vannak?A korrupcióról mi is tehetünk mert hagyjuk...Menj és jelentsd fel!!!
"A korrupció az, amiből engem kihagynak"-mondta Hofi Géza. Hát nem elmés:)
Ne vicsorogjatok...
MK

HgGina 2009.11.05. 14:17:11

Érdekes. Ez valami magyar paraoia, hogy egy off shore cég törvénytelen lenne. Nincs benne semmi törvénytelen. Sokkal nagyobb baj, hogy drágábban veszik a mi pénzünkön a papírt, mint lehetne.
A másik baj, hogy még mindig nincsenek feldíszítve a lámpavasak ezekkel a rohadt tolvajokkal.

@kovi1970: egyelőre (n nélkül)
@Mogkirály: naív vagy (értsd: hülye)
@Bignózi: Lopunk Magunknak Pénzt

mikrovp 2009.11.05. 14:21:16

3 éve októberben a tv-ben néztétek, hogy az utcán tüntet a "csőcsele", most meg csodálkoztok? Jó reggelt!

mocc 2009.11.05. 14:23:55

Tegnap este én is valami ilyesmit csináltam, csak az legalább szórakoztató (de hiába nyomtam le egy frankó közbeszerzést, a játékostársam legyőzött egy autópályaépítéssel, basszameg):

www.korruptivity.hu

Templ@r 2009.11.05. 14:23:55

@is: Tesco Titkokat olvastad? Ha nem, akkor pl röviden annyit, hogy az adott osztály ellátásáért felelős menedzsert a beszállítók megkenik, hogy az ő termékük olyan helyre kerüljön, ahol a jónép biztosan megveszi.
Itt sem fog másként történni: Ápisz ügyfélkapcsolati menedzser megkeresi Jolikát, egy költségvetési szerv, papíráruk menedzseléséért felelős főosztályvezetőjét, hogy mi lenne, ha a közbeszerzési keretszerződés terhére, rendelne tőlük mondjuk 20 millióért papírárut, majd belecsúsztat 500 ezret a zsebébe.
Szerinted Jolika honnan fogja megrendelni a papírárut?

Mogkirály 2009.11.05. 14:24:59

Gábor2000
Üdv
Igen többségi tulaj, de akkor sem rakhatja ki csakúgy a kisebbségi tulajt, vagy nem? A stílus, ez a bajom sok emberrel ebben az országban..(nem veled:) Mit jelent rosszul élni ebben az országban?Ezzel is problémáim vannak. Kicsit eltájoltuk magunkat, úgy a rendszerváltás környékén, és senki nem mondta el, hogy mi a valós helyzet, és hogy hol vagyunk mi Európától.Azóta ezt húzzuk magunkkal. Jobban szeretnénk élni, mint ahogy tehetnénk, ezért mindent megteszünk, sajnos korrumpálódunk is. Ki 5000 ft-ért, ki 400 millióért, kinek milyen helyzete van.
Üdv, MK

Mika 2009.11.05. 14:25:08

borzasztó.. én ezt nem gondoltam volna..

Gabriel Potter 2009.11.05. 14:26:50

Miért nem kerülnek törvény elé? Miért kerülnének? Ki vinné oda őket? Az aki az előző tendert ugyanígy nyerte meg? Ugyan már...
Amíg az országban a civil összefogás nem lesz elég erős ahhoz hogy gátat szabjon a butaségnak erkölcstelenségnek és lopásnak addig az lesz ami most is.
Amúgy ezek a mi ALKALMAZOTTAINK - kíváncsi lennék arra a cégvezetőre aki otthon siránkozik hogy lop az alkalmazottja. NEM kirúgja... Ja hogy az alkotmány nem teszi lehetővé? Akkor meg kell változtatni... Ja hogy nem akarják?
Kiszámolta már valaki, hogy ha az összes magyar tulajdonú vállalkozás összefogna és mondjuk három hónapig nemfizetné be az ÁFÁ-t (bevallani kell mert nem bevallani bűncselekmény befizetni viszont nem kell mert mondjuk nincs pénze 60 napig nincs felszámolás, amúgy pedig nem lehet 150 ezer felszámolási pert indítani...) szóval el tudja valaki képzelni hogy mi lenne három hónap után? Ha lenne bennünk ennyi összefogás?
Persze ha nincs... Akkor marad a siránkozás hogy lopnak az alkalmazottak... Hát ahol elnézik!!!

Mogkirály 2009.11.05. 14:26:56

@HgGina: Bocs, de nem vagyok se naív, se hülye.

vwxyz (törölt) 2009.11.05. 14:27:50

Én sem tudnám olcsóbban adni, ha 30%-ot le kellene adnom egy pártalapítványnak.

NGA 2009.11.05. 14:34:02

Már remélem nincs sok hátra ezeknek a szemétládáknak!

Veér Farkas 2009.11.05. 14:34:37

@Mogkirály:
Igazából nem az a gond, hogy 10 millióért nézd át a fénymásolókat, mert ez nem olyan vad ár, ha tényleg el is végzik a munkát rendesen (egy ekkora cégnél azért van pár száz darab fénymásoló biztosan).
Akkor vad, ha csak utalják a pénzt, munkát meg nem végez senki.

A korrupció nyugaton is megy, csak ott a nyertes személyében van mindössze korrupció, viszont a nyertes aztán piaci áron (vagy nagy megrendeléseknél az ALATT) dolgozik, legalább átlagos, de inkább kiváló minőségben.
Egy ekkora tendert megnyerni ugyanis piaci áron is kurva nagy pénzt jelent.

Kegyetlen 2009.11.05. 14:35:30

célra tarts! Célozz!....

ragi 2009.11.05. 14:36:16

@Kerek Perec: ezek mind importpapírok, mert a hazai irodaipapír-gyártást sikeresen kiszorította az olcsó skandináv papír. Szolnoki, Fűzfői, Szentendrei papírgyár, Dunaújvárosi Finompapírgyár... már sehol sincsenek. Pedig voltak jó termékeik is, 100% papírhulladék-felhasználással. Ebben a buliban csak a kereskedők versenyeznek.

Veér Farkas 2009.11.05. 14:36:43

@Bodoki Noémi:
Úgy látszik, nem én vagyok az egyetlen, akinek szúrja a szemét ez az 1%, amiért a TI dolgozik.
Ez ugyanis kurva nagy pénz.

Egy ilyen cég legyen nonprofit, hogy még a gyanúja se merülhessen fel, hogy csak a pénzért teszik, amit tesznek.

ján kádár 2009.11.05. 14:38:51

Kegyetlen,ha már...

Célra tarts után Tűz! a vezényszó.:-)

Veér Farkas 2009.11.05. 14:39:27

@is:
Ugye, te most viccelsz?
Máshol el is hinném, amit írsz, de ez itt Magyarország.
Hidd el, itt az utolsó fillérig le fogják hívni, hogy a havernak meglegyen a maga 1 milliárdja, ami 60-40 arányban kétfelé osztva is 400 millió a megrendelő zsebébe is.

Az állami megrendelés ellenben nem hiszem, hogy drágább lenne, a nagy tételek mindenhol kedvezménnyekkel járnak. Ez meg elég nagy tétel.

Templ@r 2009.11.05. 14:39:49

@Bodoki Noémi: Kedves Noémi! Tudja mit? Tegye csak zsebre a TI azt az ötven-milliárdot, bár ez nem tudom ez hogy jött ki magának?
Tudja miért? Mert ezt az összeget már akkor meglehetett volna spórolni, hogyha mondjuk az M7-es egyes szakaszainak közbeszerzési pályázatait a TI felügyelte volna, akkor ugyanis valószínűleg nem a piaci árhoz képesti 1,5-2-szeres áron épültek volna ezek a szakaszok.

Vagy csak említsem a 4-es metrót? Ahol a jelenlegi 600 milliárdból legalább 400-at meg lehetett volna spórolni?

Tudja mit? Csináljuk azt, hogy maga egyedül befizeti a korrupciókra elfolyó pénzeket a költségvetésbe (mivel magát szemmel láthatóan nem zavarja a korrupció) és akkor a maradék közel 10 millió magyar állampolgár nem fog hőbörögni, ha napvilágot lát egy-egy ilyen eset, mivel akkor nem az ő zsebükre megy a játék.

Vagy esetleg az a párezer milliárd forint nem fér be a családi költségvetésébe?

NOÉMI ÉBRESZTŐ!! ÉS HÚZZA KI A HOMOKBÓL A FELYÉT!!

ján kádár 2009.11.05. 14:41:28

Csak a számonkérés tudja rendbehozni rongyos idegrendszerem.
Már most bővíteni kell a börtöneinket, új lakók érkeznek!
De ha nem, akkor fog kitörni a parasztgyalázat!
FIDESZ! Ugye nem lesz segg a szátokból???

beszélő 2009.11.05. 14:45:44

Gazából már lassan senkit nem lep meg, hogy a szocialisták tendereket belterjessé teszik.
A hozzájuk közel állók a magasabb ajánlatukkal is nyerők.
Erre megvannak a kialakult technikák.
A nyertes ugyanakkor a Táncsics alapítványba tejel.
Egészen felháborító hogy miközben néhány milliárdos megtakarítást emlegetve a vasúti közlekedést szűkítik, de van 24 milliárd digitális táblára, a különböző mi kutyánk kölykei néhány milliárd nagyságú magasabb ajánlattal i lekörözik, azokat az ajánlatokat akiknek nincs kapcsolatuk.
Remélhetőleg hamarosan lesz majd ezeknek a stikliknek következménye, de legalább is úgy kellene módosítani a BTK.-t, hogy a politikus tetteiért 15 évig felelősségre vonhatók legyenek és büntető ügyben a mentelmi bizottságnak ne legyen hatásköre.

Mogkirály 2009.11.05. 14:46:07

@Veér Farkas: Szerintem a kicsi is gond, a nagy meg még inkább. De addig úgysem változik, amíg a szánkat tépjük, és nem jelenti fel őket valaki.Ha minden ember tenne valamit a saját életében azért, hogy ne legyen korrupció. Szerintem csak így kicsiben lehet elkezdeni. Ez lehet, hogy naívság és hülye vagyok, de nincs más út vagy a jobbik, de akkor én megyek ebből az országból...És ha jön a j. akkor Mo. kiírja magát Európa történetéből, és nem lesz külföldi, aki finanszírozza az államháztartási hiányt. Merthogy a jobbiknak is kell majd kormányozni valahogy!?
Egyébként a két nagynak(ld fidesz.mszp) kellene rájönnie, hogy nem megy egymással szemben, csak együtt. ld. Mémetország-nagykoalíció, de ők más nép, más kultúrkör...És arra is rá kellene jönniük, hogy kőégő ekkorákat lenyúlni..De mi itt elvagyunk ebben a balkáni stílusban, szépen lelövöldözzük egymást...
Ez igazán izgalmas...Egyébként minden országnak olyan a politikai elitje, amilyet érdemel, és őket mi választottuk...
Tényleg emiatt lesz ott a jobbik a parlamentben, mert az embereknek elegük van , kezdik elveszíteni a józan eszüket...
Azért szép napot mindenkinek.
MK

phaidros 2009.11.05. 14:46:40

@Theodoro: az a többezernapjanemtudjuk :)

Templ@r 2009.11.05. 14:48:17

@Gabriel Potter: Ötletnek jó az ÁFA be nem fizetése, mondjuk picit utópisztikus, hogy egy ilyen összefogás létre tudna jönni, csak egy bibi van benne (saját bőrömön tapasztaltam nemrég), az hogy az APEH akár már 10 napnyi köztartozás után is egyszerűen leemeli a pénzt a számládról. És te ez ellen nem tehetsz semmit.

immobull 2009.11.05. 14:55:58

a sok pénznél csak egyvalami jobb, a még több pénz...

Jokerpofa 2009.11.05. 14:58:25

@phaidros: igazad van:), es a napok csak telnek...

histar007 2009.11.05. 14:58:38

Egy pakk papírt miért nem adtak mindjárt 1500 Ft-ért? Tejüvegzseb törvény mi?
Aztán hogy a Transparency-ből meg egész egyszerűen nem kérnek, mert nincs törvény ami előírja? Anyjukat.
Ha annyira kommunikálni akarnának, akkor simán felkérhették volna a TI-t, aztán kijönnek, hogy milyen faszák, hogy 10 nap alatt a piaci ár 80%-ét vettek papírt. Ez egy jó üzenet lehetne.

De nem lett. Miért? Mert tudják, hogy ez már nem segít, jövőre mennek a levesbe. Nem is akarnak nyerni, inkább visznek mindent, ami inog.
Aztán amikor majd átadnak majd egy csomó szellemházat amikben valaha minisztériumok és kormányhivatalok voltak, csak az ajtókat is eladták tokostul. Akkor jön majd Lendvai Ildikó, és nekiáll rinyálni, hogy a szemér Fidesz 2 napja sincs kormányon, de már irodabútorokat meg számítógépeket vesz.
Emberek! Ezek azon munkálkodnak, hogy bárki is jön utánuk, azoknak minél szarabb legyen!

phaidros 2009.11.05. 15:01:40

@is: offshore cég a háttérben, 50%-os felár, nem bassza a csőrödet, mi? Ezt a hozzászólásodat elteszem majd arra az időre, amikor a másik csoport szemétláda ellen fröcsögsz. :)

NGA 2009.11.05. 15:02:42

a másolópapir 10 csomag esetén 695 Ft

átlátó 2009.11.05. 15:02:56

Bodoky, ma is jól belenyúltál a meleg pitébe.
Mivel már nem keresgélem a szavakat, kötél és lámpavas duett.
Ezzel a kormányszóvivői irodával kezdeném és sk. Hogy érezzék a humanitáris küldetéstudatomat, csak a lábuknál fogva néhány napra.

NGA 2009.11.05. 15:04:24

@is: Kapj a fejedhez! keress rá a másolópapirra a neten. Szerintem 700 Ft-ért mindenki kiszállitja 10 csomag felett házhoz. Nem 900-ért!

átlátó 2009.11.05. 15:07:51

Remélem valaki archiválja ezeket a valós történeteket. Valami kis polcra fel kell tenni és amikor eljön az ideje leporolni. Akkor "ingyébe" vállalom a porolást.

Mogkirály 2009.11.05. 15:07:53

Kilépne az EU-ból Csehország Ez a hír emberek.. Mi van???
Teljes agylágyulás, de legalább nem vagyunk egyedül és nem szégyenkezhetünk..MK

krampam 2009.11.05. 15:22:05

@kutyavonat:

NE KÁROMKODJ!!!!!!!
Kérem a moderátort, törölje a káromló bejegyzéseket!

statez 2009.11.05. 15:23:05

Na akkor megvolt a mai napra rendelt szoci lopás is, miután már délután 3 van, meglepetésként hatott, hogy még sehol semmi, de aztán megnyugodtam, látván az Index címlapját. A fiuk ma sem lazsáltak.

Viktus 2009.11.05. 15:27:28

Ezt most lehet jelenteni a Bajnai korrupciósdis irodánál a 10%-ért? :D

Csatmar (törölt) 2009.11.05. 15:30:30

Hogyan lehetne ezen változtatni?

Szerintem egyszerűen minden állami kiadással, pályáztatással, pályázatokkal kapcsolatos dolgot egyszerűen hozzáférhetővé kellene tenni a neten.

Talán nem oldana meg mindent, de biztos visszaszorítaná valamennyire a 'nyilvánosságtól való félelem' ezen visszaéléseket. Sőt...

Egyébként meg ez egy tipikus emberi dolog:
amikor nekem is viszonylag több pénzzel volt dolgom, nehéz volt korrektül kezelni a dolgokat.
Az ember gyarló, és néha megbotlik, ha meg mindenki ügyeskedik körülötted, akkor meg marha vagy, ha te nem szállsz be a körbe.
De ez egyrészt hosszútávon nem működik, másrészt meg az intellektuális lopás is csak sima lopás (mégha törvényesnek tűnik is.)

Esetleg ha lenne egy csapat luxuskurvám, akkor rászabadítanám egy-két 'hülye' (igen, elítélem őket) miniszterre, hogy aztán nyugodtan zsarolhassam őket, és kezembe vehessem az irányítást. Hehe

MGT 2009.11.05. 15:31:24

@MacChicken: szavaid a szívemből jöttek, teljes mértékben egyetértek.

tothmari 2009.11.05. 15:40:01

De már elnézést kérek!
Ez a cikk azért van, hogy te jól kikáromkodhassad a mérged, aztán mehetsz tovább robotolni, mert levezetted a dühödet itt, és nem a kaszához kapkodtál.
Kapitalizmus van barátaim! Abban nem divat a népről gondoskodni, meg véleményét megtartani. Jó, hát van kivétel, de mennyi? Úgy a világon lévő összes kapitalizmushoz képest?
Kérdezte valaha is a fáraó a néptől, hogy szerintük kell-e neki az a bazi nagy piramis? Mikor elkölthette volna azt a pénzt sokkal okosabban is egyiptom népére, felemelkedésére?
Azt hiszitek véletlenül verik szét az oktatást, egészségügyet? Az uralkodónak mindig is ostoba, rövid öregkort megélő, megvezethető nép kellett, aki aztán megfizette az adót, megépítette a piramist, nem kérdezett semmit, mert buta volt, és hamar elpatkolt, nem kellett hosszú öregkort biztosítani neki.

AK--- 2009.11.05. 15:40:57

itt bizonyhogy mindenkinek a kurvaannya.

Kósza 2009.11.05. 15:41:02

@tamas4544: tehát 2001-2002-ben ez a cég, ahol Te bennfentesnek mutatod magadat, ugyanúgy túlárazva teljesített kormányzati megrendeléseket. Hát persze, a 2002-es vereség azért volt leginkább súlyos, mert a kiépített pénzcsatornákat csak át kellett venni a szociknak. És ők átvették. Ahogy jövőre visszaveszik, és jönnek a 25* drágábban kiszámlázott heppiendes toi toi wc-k, kayaibrahimok, várhegyiattilák, stb, stb,... Jegyezzétek meg végre, hogy a korrupció az, amiben én nem vagyok benne,ez a magyar politikai elit (sic!) hitvallása!

AK--- 2009.11.05. 15:43:10

@tothmari
hogy jön az egyiptom a kapitalizmushoz? :D
ez a hasonlat nem sántít, ez már tolószékes vazze. :)

Strilitz 2009.11.05. 15:44:58

javasolni tudom mindenkinek, hogy keresse fel a www.kozbeszerzes.gov.hu honlapot, csemegézzen rajta micsoda árak és micsoda szállítók. bármilyen termékkörben a piaci áraknál magasabbak. meg még a közbesz díj...egyik zsebből a másikba. és ez már tizenévek óta.. :S banánköztársaság

AK--- 2009.11.05. 15:46:00

@Kósza
végre fogd már föl, hogy a kayaibrahimos, hepiendes stb. történetek és a szocis kötődésű vállalatok károkozása között min százszoros a szorzó. vagy több... lopni mindigis fognak, de nem mindegy hogy mennyire iparosított módszerekkel.

mikrovp 2009.11.05. 15:49:14

Elképesztően naív kommentelők, figyelem! Miközben "ezek" a forró zsírból a hurkát is kilopják, ti a nyilvánosságot tartjátok megoldásnak? Nem hiszem el, hogy ti nem itt éltek. Had idézzek egy minden kétséget kizáróan autentikus szakértőt: Szolzsenyicint. "A kommunistáknál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúrájuk és szellemiségük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára.
A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így hív: lelkiismeret.
A kommunista eltorzult lélek; egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista. Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy elvtársaik személyes boldogulása úgy kívánja."

Kósza 2009.11.05. 15:49:54

@AK---: kicsit lopni nem bűn, nagyot lopni bűn?
Hajjajjj,... hova jársz gyónni?

Kósza 2009.11.05. 15:56:54

@mikrovp: 1990, június 4. Orbán Viktor vezetésével kivonul a Fidesz frakció a Parlamentből, mert Trianon kérdését nem tartja időszerűnek. 2004 dec 5 fent nevezett a kettős állampolgárság mellett agitál. Akkor most ki a kommunista? Egyik sem, és mindegyik! Megvásárolható megélhetési politikus mind, jobbról, balról, egytől, egyig, ez fog újra, sokadszorra kiderülni a következő kormányváltás után is!

AK--- 2009.11.05. 15:57:43

@Kósza
ki mondta, hogy nem bűn? attól még összehasonlithatatnak tartom a kettőt. sztem csak azok képesek igy összemosni az egészet akiknek még nem volt soha rálátásuk szocis, ex-kiszes cégre és a vevőkörükre, módszereikre. és igen, lehet hogy én a haveromat vállalkoztatnám meg piaci áron, hogyha épp azzal foglalkozik (értsd: ha a haver pék akkor a kenyeret tőle venném), de nem gründolnánk tizesével Zrt-ket minden létező igényt kielégítendő. áhhh, nem remélem, h felfogod/egyetértessz. :)

Kósza 2009.11.05. 16:01:29

@AK---: egyetértünk, ha azt mondod, az egyik oldal kib@szott nagy tolvaj, a másik oldal meg csak b@szott nagy tolvaj. :)

Melchi Zadok 2009.11.05. 16:02:44

csak az első pár hozzászólást olvastam el,és őszintén szólva jókat mosolyogtam a jobboldalinak vélt pártot szupportáló nickeken. édes jó istenem milyen naívak vagytok! :) jómagam 1996 óta ismerem, tudom mert testközelből látom mi megy a papír írószer központosított közbeszerzése körül. megérne az is egy misét vajon miért is lett ÁBP az Ápiszból és a Budapiértből meg talán az is, hogy Szűcs Pista a Papír Ász egykori tulajdonosa miért is vált meg a cégétől eladva ennek a körnek. de a lényeg és talán ezen meghökkennek a tisztelt "lendületviktorosok", a fidesz kormány idején ugyanez a társaság nyert és nyomta át a lóvét a fidesznek.
szar ügy mondhatnánk. sajnálom, de igaz. hiába szavazol a másikra, gyakorlatilag tökmindegy. mindketten nyakig benne vannak.

Micocicó 2009.11.05. 16:03:17

@AK---: Ezt a 100-szoros szorzót honnan veszed?
Hidd el ugyan ilyen tenderek mennek az önkormányzatokban is. Azok 90% tudod ki vezetik?
Szerinted csak a Hunvald adott el ár alatt?

mikrovp 2009.11.05. 16:04:30

@Kósza: na ezzel a "mindenki ugyanúgy lop, tök mindegy, kire szavazol" mentalitással jöttek vissza 2002-ben meg 2006-ban és Te ezeket véded??? Nem veszed észre, hogy a patásorbánozás kicsit nem időszerű??? Persze, ha ők is ezt csinálnák, ugyanúgy járna nekik a koki, sőt a 98-02 közti disznóságaikért jár is! De azért lássuk már a nagyságrendeket! Hová jutottunk vikivel és hová fletóval, vazze? Ennyi nem elég? Ragozzuk tovább?

Melchi Zadok 2009.11.05. 16:05:27

istenem mikrovp te mennyire, de mennyire naiv vagy! :)))))

Kósza 2009.11.05. 16:08:26

@mikrovp: nagyon szívesen patásfletózom is, van bőven miből meríteni! Sajna, nekem ez a becsípődésem, hogy minket az orrunknál fogva vezet mindkét oldal, és egymást b@sztatjuk, amíg ők szépen tömik a zsebeiket, pártállástól függetlenül.

J_O_L_A_N 2009.11.05. 16:09:16

egy gépfegyver kellene csak és elintézni egyszer és mindenkorra ezeket a rohadtakat!
A H1N1 ellenes trágyalé elpasszolásában érdekelt hazudozó főgecikről nem is beszélve!

AK--- 2009.11.05. 16:10:57

@Micocicó:
bocs! lehet hogy ezerszeres. egész egyszeruen azért mert a privatizácio során gründolt nagy cégek százai nem fideszhez kothető tulajdonoskörrel/bezetőséggel birnak. azok a mai napig ugyanabbol a husosfazekbol esznek. hány ilyen F@sztuggya Zrt. van akirol még az életedbe nem hallottál, sose volt piaci versenyhelyzetben mégis oriási tőkéket mozgat tizenhuszon éve?

Kósza 2009.11.05. 16:11:25

@mikrovp: ja, és nem figyeltél eléggé, pont azt mondtam, hogy egyik sem lophat semennyit, se sokat, se keveset! Nem én voltam az, aki azt mondta, hogy az egyik 100-szor annyit lop, mint a másik!

Kósza 2009.11.05. 16:13:11

nna, miután megérkezett a főimmunológus, fővirológus szakértő is, asszem megyek!

Melchi Zadok 2009.11.05. 16:13:26

@Kósza: hát ez nagyjából tényleg így van. az mszp- nek volt 12 éve, a viktornak csak 4. a fideszben viktor mondja meg, hogy ki mennyit kap, az mszp-ben meg az egymást torkát is átharapnák (lásd őszödi beszéd) a különböző érdekcsoportok. ők ezt persze "belső demokratikus körök közötti erőpróbának" szeretik aposztrofálni, ami minimum röhejes... :))

AK--- 2009.11.05. 16:15:13

előrebocsátom, hogy véresszájú orbánimádó, beszűkült, demagóg, neonáci, aluliskolázott, megvezetett, panelproli féreg vagyok.

Micocicó 2009.11.05. 16:16:49

@AK---: Figyi. Szerinted ha csak fletóék és cégeig vinnék el az összes lét akkor SZIJJJJÁRTÓÓÓÓÓ öcsi nem vísítana minden nap 2 órát "hogy azemberekkel nem lehet ez csinálni".
Ezeket az összegeket ők nagyon jól tudják hidd el. Kéz kezet mos sztori van. Na de már csak 200 kell aludni és nem változik SEMMI!

Melchi Zadok 2009.11.05. 16:17:36

@AK---: valami újat is megtudunk rólad?:))

Kósza 2009.11.05. 16:19:02

@AK---: elárultad magad, a kishitűség a szoci szavazók sajátossága :)

mikrovp 2009.11.05. 16:20:51

@melchi zadok: asszem Te vagy a naiv ha azt gondolod, csak a meglévő két nagy párt között van élet. Akkor is naiv vagy, ha azt hiszed, minden kiszámítható és manipulálható. Akkor meg tájékozatlan vagy, ha azt gondolod, az emberek által a történelem folyamán létrehozott rendszerek mindig a tervek szerint működtek. Abba meg ne menjünk bele, hogy melyikünk tud a másiknál bennfentesebb információkat...

mikrovp 2009.11.05. 16:23:42

@Kósza: a nem-lopásban teljesen egyetértek.

AK--- 2009.11.05. 16:27:05

@mikrovp:
^- hallgassatok a csávora. :) (előkerült a történelmi rendszerek működése)
könnyű azt feltételezni a másikrol, h kevésbé tájékozott, kevésbé bennfentes, sőt naív és meg van vezetve. (ezért is írtam nehezen észrevehető iróniával, hogy ne is hallgassatok rám merugye én csak egy megvezetett gyík vagyok)

Jonas-R 2009.11.05. 16:29:09

ezaz.. horrrhorrrr.. mindenki akadjon ki.

Minden kozbeszerzes partfinanszirozas.

Melchi Zadok 2009.11.05. 16:32:22

@mikrovp: én ilyeneket sehol sem állítottam, szóval mit is akartál mondani?

mikrovp 2009.11.05. 16:37:30

@melchi zadok: a jobboldalinak vélt pártot szupportálókat naívnak nevezted. Aztán arról írtál, hogy a lendületviktorosok meghökkennek azon, hogy nyomtak lóvét nekik a mostani huszárok. A vége pedig: "hiába szavazol a másikra, gyakorlatilag tökmindegy. mindketten nyakig benne vannak." Egészen pontosan erre a három mondatodra reagáltam.

AK--- 2009.11.05. 16:48:51

@Jonas-R: "Minden kozbeszerzes partfinanszirozas."
csak aszerint akinek ugy általában fingjasincs.

tiborc2008 2009.11.05. 16:49:25

Szenny MáFia országa.

krampam 2009.11.05. 16:52:48

buták vagytok...
itt veritek a nyálatokat, hogy bezzeg a fidesz, bezzeg az mszp...
ÉRTSÉTEK MEG VÉGRE, HOGY NINCS KÜLÖNBSÉG!
És ezt nem anarchista felindultságból mondom.
Rendet kell itt tenni. Egyelőre csak a Jobbik az, aki ezt képviseli. Lehet utálni, mert náci (nem az) vagy ilyesmi, de attól még ez van. És lehet azt is mondani, hogy á! esélytelen! MEG KELL PRÓBÁLNI! Az eddigiek mind leszerepeltek.
ÉBREDJETEK MÁR FEL VÉGRE, hogy nem egymást kell ölni, mer "ő vörös, ő narancs, ő zöld...", hanem össze kell fogni mindenkinek, aki rendet akar, s előre! :)
AMEN

NEmáááá 2009.11.05. 17:20:33

krampam : De milyen igazad van! Ugyan miért nem ugat a zsidesz pl. ez ellen a szarság ellen ?
Mert ők is kiveszik a részüket belőle !
Egy anyának a kölyeki ezek mind. Most 70% -30% a maszoposok hasznára, jövöre majd 80%-20% lesz a zsideszesek javára. CSAK ÉPPEN MIND A MI PÉNZÜNKET LOPJA !

Taxomükke (UK) 2009.11.05. 17:24:15

Tolvaj gazemberek egytől egyig.
Rólunk nem győznek már elég bőrt lehúzni azért, hogy ők még többet lophassanak.
Lámpavasra velük!

Elnézést, hogy ilyen visszafogott vagyok.

Baromméter 2009.11.05. 17:38:05

riszpekt továbbra is. Kétharmadot a Jobbiknak, csak ez az esély maradt.

Kegyetlen 2009.11.05. 18:05:34

@ján kádár: Rájöttem az enter után :)

v.putin 2009.11.05. 18:51:02

Mlenne,ha az off shore cégeket rendre kizárnák a köbeszerzési eljárásokról...ahogy ez a nagy példa
német törvénykezésben szerepel.Biztosan felkötnék magukat???

Katka020 2009.11.05. 19:03:35

Amíg a Pbs egy nagyvállalat vezetőjét a karib szigetekre viszi nyaralni csak azért hogy elnyerjen egy tendert addig szerintem jobban tenné ha nem háborogna.

hoaxhunter 2009.11.05. 21:14:11

Már nem vagyok annyira biztos benne, hogy kibírjuk ezt a fél évet... Most valahogy rettenetesen soknak tűnik még az a pár hónap is, amíg ezek tovább lopkodhatják magukat. Ma már nem csak a Balkán, de Dél-Amerika is bőven lelépett bennünket. És ezek beszélnek korrupcióellenes intézkedésekről! Uff!

uninterested 2009.11.05. 22:06:42

Már meg sem lepődök rajta.
Jöhetnének már a választások.

BandW (törölt) 2009.11.05. 22:20:59

Bodoky ténybeli tévedésektől hemzsegő cikkei miatt tök értelmetlen kommentálni.
Ezek a cikkek pusztán a politikai marketing részei, akkor meg minek erőlködni.

Bodoki Noémi 2009.11.06. 00:26:29

@krampam: Tejóég! Te komolyan azt gondolod, hogy egy párt EP képviselőt tud csinálni, meg országos szervezetet is létre tud hozni önerőből? Szerinted a Vona Gábor szülte azt a rengeteg pénzt, amiből ekkora szervezetet lehet csinálni, vagy inkább a "karlengető modellek" sikerdíjából van? Te csináltál már házibulit? Na annak a költségét szorozd meg 10 millióval, aztán 365-tel és rájössz, hogy ők is "örökölték" valahonnan a lóvét, mert kb. annyiba volt nekik eddig a balhé...

Bodoki Noémi 2009.11.06. 00:32:14

@histar007: te biztos a transzparenclinél dolgozol. légy szíves magyarázd el, hogy ők hogyan érik el a költségcsökkentést? belelövik a dunába a drága ajánlatot benyújtót? vagy öngyilkossággal fenyegetőznek, ha nem csökkennek az árak? Vagy a 43 milliós járandóságukból azt mondják: "Ha nem lesz itt minden olcsóbb, elutazom Balira!" és ettől csökkennek az árak?

Eritreai 2009.12.02. 14:23:00

@is: IS, te teljesen hülyének nézel minket? Olvasd már el a cikket még egyszer. Két pályázó volt csak, ami mindkettő Rizó Mihályhoz kötődik (SHV Kft-n keresztül, vagy más Offshore cégen keresztül). Nehogy már megmagyarázd, hogy a szállítási költség milyen sok. Posta futár vagy bármelyik kiszállít fillérekért. Ráadásul a papír piacon szakmabeli ismerősöm szerint is véres árverseny folyik. Nehát már itt meg egy megatenderen 30%os árak legyenek. 1-2%os árrések lettek volna, ha ez egy normál közbeszerzés.
Rizóék nem egy tendert nyertek már meg így, a neten rengeteg infó van ezekről, nézz már körül kicsit....

Eritreai 2009.12.02. 14:25:49

@BandW: Ne szórakozz már, olvass már utána a Trendex ténykedésének a neten, utána lehet személyeskedni, meg fogást találni a cikkírón. Ez nem politikai kérdés, hanem közerkölcsbeli. A baloldal esik szét ezért harácsolnak, mint a fidesz az utolsó évében.
És szerintem Vonáék kurvára nem megoldás semmire, populista radikális szedettvetett banda, meglovagolja az aktuális elégedetlenséget. Kun Béla 2 kb...
süti beállítások módosítása