Nem nyilvános a sávolyi tanulmány

2010.03.04. 16:30

A TASZ szerint béna kacsa a miniszterelnök. Bajnai Gordon kiadni kérte a MotoGP pályáról szóló tanulmányt, az állam bankja azonban csak közleményében áll a nyilvánosság mellett, a bíróságon nem.

245 komment · 1 trackback

Címkék: sávoly mfb tasz kpmg grupomilton

A bejegyzés trackback címe:

https://bodoky.blog.hu/api/trackback/id/tr141809042

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyilvános a sávolyi hatástanulmány. Illetve mégsem. 2010.03.04. 19:31:24

Remélem, hogy mindenki követte a sávolyi "Balatonring" történetét. Egész egyszerűen elképesztő, hogy lett a tisztán magánberuházásból 35 milliárdos állami támogatásból épülő motoros versenypálya ...Az éves állami össz-sporttámogatás tokkal-vo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcsóJános 2010.03.05. 10:49:40

nem jó példa, de Seres Mária is összeszedett egy-két(600ezer) aláírást anno. Szóval Páty-Sávoly problémakört is ki lehetne valamivel szélesíteni, hogy több emberhez is eljusson az üzenet.

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.05. 10:56:26

@Vfair: nyílt levél, nemtom, nem értek hozzá, ezt valami civil szervezetnek kéne összeraknia, de biztos jó lenne az is.

Zuzu Petals 2010.03.05. 10:58:50

@bodoky: Ja, és még annyi, h ha arcokat akarsz, csinálj egy csoportot a facebookon...

tabaniember 2010.03.05. 10:59:22

@bodoky: Nagyjából mindenki tudja a sajtó belső hierarchiáját, de akik nem, azoknak elmondom: 1) laptulajdonos (cápa, csak a pénze érdekli, gyakran külföldi); 2) főszerkesztő (levegő két cintányér között, az egyik a gazdája, a másik az újságírói); 3) rovatvezető (ugyanez kicsiben); 4) mezei újságíró (egyfelől a főnökei, másfelől a tények és a hivatástudat, ha van, harmadfelől meg a józan esze: élve kell maradnia, el kell tartania magát, a családját...) Ebben a gomolygásban hol az egyik erő kerekedik felül, hol a másik - persze az lenne a jó, ha mindig mindenki a szakmai etika figyelembevételével döntene, melyik oldalra áll: például jogtalanul megtámadott kolléga mellett azoknak is egy emberként kellene kiállni, akik másféle szellemű lapnak dolgoznak. Már csak azért is, mert ők is bármikor kerülhetnek hasonló helyzetbe. De hát az ország általános erkölcsi állapotát helyreállítani nagyon lassú és keserves folyamat lesz. Isten malmai lassan őrölnek, az egyetlen, amit tehetünk - bár az se kevés -, hogy arrafelé hajtjuk a vizet.
Danzugi fiam, te meg hozd ki az ellenőrződet.

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.05. 11:03:59

@Zuzu Petals: Facebook nem hülyeség, megcsinálja valaki? Egy bodoky fan club, az tetszene :)

__ 2010.03.05. 11:12:45

Az LMP-nek pedig itt lenne az óriási lehetőség, hogy ezzel az üggyel betörjön a médiába, és valóban országos ismertségre tegyen szert a választások előtt, de eddig elég gyengének tűnnek a megnyilvánulásaik.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.05. 11:13:46

@Előbb GONDOLKODJ: Sajnos azokból egyre több van. Egy csomó blogon is eltolja azokat a megtévesztő infókat. Szerencsére látszik, hogy kik a dezinformátorok.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 11:15:08

@Előbb GONDOLKODJ:

Na látod, ez is politika (kakas-róka). Nekem ez A politika. (máshol tett észrevételem gondolati folytatása)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 11:17:18

@__:

Az ilyesmit NAGYON jó lenne ide nem belekeverni. Tamás elenségei pont ilyen szálon operálnak. Ha be akarod fullasztani ami itt megy, folytasd!

__ 2010.03.05. 11:32:59

@A Nép - Te vagy!:
Bocs, lehet hogy nem látom teljes mélységében a dolgokat, de úgy tűnt, hogy a nyilvánosság hiánya az egyik fő probléma. Eddig az jött le, hogy valamiért minden párt kussol, kivéve az LMP-t, ők meg nagyon halkak. A civilek és a pártok érdekérvényesítő képességeinek látványos különbségeit tapasztalva bátorkodtam hangosan gondolkodni.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 11:35:49

@olcsóJános: Van email listája mindenkinek. Csak mindig a bcc:-be tedd a névcsoportokat.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 11:40:43

@kakukk2: Neked állati jó a humorod: Ez a "Danzugi fiam, te meg hozd ki az ellenőrződet." bearanyozza a hétvégémet.

Blogolók!!!!
Ezt írjuk be egy aranykönyvbe, ezentúl, akit meglátunk bérblogolót, arra írjuk mindig azt, hogy "......... fiam, te meg hozd ki az ellenőrződet!"

De izibe!

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2010.03.05. 11:53:45

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: For your information:

Draskovics a PwC-nél (PriceWaterhouseCoopers) dolgozik.

Vfair 2010.03.05. 12:34:29

Ez mekkora csúsztatás!
nol.hu/belfold/20100305-egy_celert__egymas_ellen__helyiek__civilek__helyi_civilek

Ebbe a témába keveri ezt az ügyet, mintha a feltárt tények nem is léteznének!
Tipikus Milton-párti bértollnokoktól láttunk ilyen maszatolás-próbálkozásokat itt - azért ez a hozzáállás egy "újságírótól" több mint kemény...
:(

bodoky · http://bodoky.blog.hu/ 2010.03.05. 12:38:26

@Vfair: Bizony, a Népszabi nagyon beindult ma, véleménycikk és fícsör a hülye civilekről. Impressive. De még mindig jobb egy fokkal mint a HírTV, ami nagy alákérdezős, benyalós interjút csinált Kovács Bence Jánossal rögtön azután, hogy lebuktattam. Elválik most a szar a májtól, több szinten is.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 13:05:48

@__:

Hogyne, sok igazad van de veszélyes az ügyre ha akármilyen párt ügyeként jeleníthető meg. Gondolj az állampolgárság népszavazásra. Az első reakciója nagyon úgy látom mindenkinek az volt, hogy hát persze, ezt megszavazzuk, de amint pártmezbe bújt a kérdés, kisiklott. A népek az egyik és másik támogatásával azonosították, vége lett. Az ilyen csapdát el kell kerülni.

jokerdes 2010.03.05. 13:27:40

nol.hu/belfold/szerdaig_alairjak_a_savolyi_hitelszerzodest

Ha ma tényleg felteszik a KPMG anyagot, remélem sokan elemzik a hétvégén.

tabaniember 2010.03.05. 14:07:11

@Előbb GONDOLKODJ: Most, hogy megláttam Suchmann nyilatkozatát a Népszabiban, mely szerint szerdáig fizetni akarnak ezeknek a tetveknek, a jókedvem kissé alábbhagyott. Ha nyilvánosságra hozzák a PM-jelentést, talán megmozdulnak a jogászok meg a pénzügyesek. De az azért tényleg elképesztő, hogy micsoda teszetosza, szarfaszú banda ez. Ezt akkor se lehetne vállalni, ha tudják, hogy áprilisban huzamosabb időre elhúznak a vérbe. Vagy az a szándék, hogy a következő kormánnyal már jó előre, minél hatékonyabban kibasszanak? Nem jut el az agyukig, hogy legelsősorban nem a kormánnyal, hanem az emberekkel fognak? Mire tettek esküt ezek a lelkiismeretlen trógerek? Ha ez bekövetkezik, akkor már tényleg kijárna nekik a népharag, kockakővel, vérpatakkal... (Csak az a baj, hogy mint minden ilyesmit, azt is a városom szívná meg, amelynek úgyis minden köve ezer sebből vérzik.)

Sohanedudgi 2010.03.05. 14:24:42

@kakukk2:
Nem a kibaszás motiválja őket, hanem előre menekülnek!
Kell ez a pénz sokmindenre, pl. több éves mentelemre
a köv. hatalomgyakorlóktól.
Ha meg nagyobb lesz a baj, annál inkább kell ügyvédre.
Sok szarházi korrupt = drága jogvédelem.
Pfuj!!!

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 14:33:26

@kakukk2: @Vfair:
Suchmann urat ismerik nagyon is jól a saját csapatában. Meglepő, hogy éppen Suchmann akarja eldönteni, hogy egy szerződést milyen határidővel kell aláírni. Ez nem az MFB, és a magyr kormány kompetenciája. nehogy már a Suchmann döntse el, hogy mi fog történni.

Egy másik bejegyzésben írtam már.

Bajnai Gordon úr, Oszkó Péter úr, Erős János úr!
Önök jól ismerik a nagyon régi, és nagyon igaz bankos mondást:
"ROSSZ PÉNZ UTÁN JÓ PÉNZT NE DOBJ!"
Azaz, ha egy történeten már buktunk pár milliárdot, mert rossz volt a projekt, akkor NEM SZABAD MÉG TOVÁBBI PÉNZT UTÁNA DOBNI, azzal a
gondolattal, hogy még rendbe is jöhet a projekt.

Most volt a TV1ben a pátyi polgármester, azt mondta, hogy rengeteg bevétele lesz abból Pátynak, hogy a külföldiek a Golf faluban vesznek
majd házat, lakást.

Kedves drága Páty Polgármestere!
Menjen el Bicskén - nincs az olyan messze Pátytól - a Budapest Gate Golf faluba, és nézze meg, hogy hány ház, lakás, villa épült meg.
www.budapestgate.hu/main.php?s=aloldal&s2=hirek&s3=talalat_ujhirek&start=0&id=87

Nézze meg, hogy hány van készen!!!
Ezt a beruházást 2008. május 10-én kezdték el piacra vinni itthon, Angliában, Írországban. Aztán sétáljon be Bicske polgármesteréhez, és kérdezze meg, hogy mennyi volt eddig a bevétel az új lakókból.

Polgármester úr! GONDOLKODJON, mielőtt a TVben beszél.

tabaniember 2010.03.05. 14:59:44

@Előbb GONDOLKODJ: azt akartad írni, gondolom, hogy "ez az MFB és a kormány kompetenciája". Ezt speciel én is így látom, de hát Suchmann, úgy látszik, valahonnét veszi a bátorságot, hogy másként értelmezze a helyzetét.

figyel-lő 2010.03.05. 15:00:36

@Előbb GONDOLKODJ: Páty polgármestere tudja: NEM LESZ GOLF FALU!
Vagy semmi sem lesz, vagy egy beton valami gettoféle, amelynek környezetéből a pátyiak is elmenekülnek, nemhogy külföldiek jönnének.
Tehát gondolkodott és mégis így beszélt a TV-ben.
Más kategoria mint Bobek, ő csak idealista szerintem.

tabaniember 2010.03.05. 15:02:25

Hoppá! Na, kutya legyek, ha ez is nem áll kapcsolatban Sávollyal:
nol.hu/gazdasag/gyorshir__lemondott_a_magyar_turizmus_zrt__elnoke

Zuzu Petals 2010.03.05. 15:13:43

@kakukk2: Gonosz vagy! Ott van feketén-fehéren, hogy: "személyes okok miatt döntött a lemondás mellett". :)

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 15:27:46

@kakukk2: Elnézést, elírtam .... olyan mérges lettem!

Tehát az MFB és a magyar kormány kompetenciája az, hogy mikor kivel mit ír alá a MI ADÓFORINTJAINK felhasználására.

Ebbe egy Suchmannak nem lehet beledumálni!!

Bajnai úr, Oszkó úr, Erős úr!
Önöknek egy suchmann (nem elírás a kisbetű!) osztja a feladatot???!!!

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 15:31:06

@kakukk2: Lehet, hogy távolabbról volt dolga Sávollyal, de közvetelenül biztosan nem érintett.

Az viszont lehet, hogy éppen ő mondta 1,5 éve, hogy ezt így nem kellene csinálni, mert ennek csak bukás lehet a vége.

Most, hogy bekövetkezik amit jósolt, kiszáll az egészből, mert ezzel nem
akar közösséget vállalni.

LuiKang 2010.03.05. 15:40:15

@bodoky: Igény van, hogyne! Éppen Ön mondta, (ill. itt a neten te mondtad :) ) az előbb, hogy az újságírásnak meg kell így változnia.

Higgye el, nagyon sok ember hálás lesz a munkájáért, a kiállásért!

Vfair 2010.03.05. 15:52:48

@kakukk2: ha a következő kormány bánná ezt, már hetek óta naponta erről harsognának a sajtótájékoztatóik - a korrupt emeszpéről és a zemberek kisemmizéséről.
Ráutaló magatartás ez a cinkosság. A mély csend 35 milliárd elsíbolásáról, mikor eheti témájuk valami 4 milliós (ehhez képest) pitiáner stikli.

Ha hétfőig nem lesz valami MTI-figyelmet is kiváltó nyílt levél a pártelnökökhöz, miniszterelnök-jelöltekhez, melyben követeljük az AZONNALI állásfoglalásukat, végleg elmegy a szekér, és szerdán aláírják a szerződést...

Nincs elhatárolódás keddig? Akkor benne vannak nyakig.
Ebből a lopott pénzből lesz finanszírozva a kampányuk, és ezt senki nem mossa le róluk!

A fidesz időhúzásra játszhat. Az aláírást követően (szelíd hazugságkampánnyal) még elkezdheti feszegetni az ügyet - immár tét nélkül (a kiutalt pénzből addigra megkapja azt a részt, amire számított...)

Sohanedudgi 2010.03.05. 16:34:50

@kakukk2: Eldőlt az első bábu!
- Vagy viszonylag tisztább a többinél és még megengedhette magának a kiszállást.

Mitya Ivanov 2010.03.05. 16:37:21

@kakukk2: az kurvajó, hogy a suchman még mindig úgy csinál, mintha nem is történt volna semmi. Az index hire szeirnt ma sajtótájékoztatótt Sávolyon, de elég semmitmondó a hír

tabaniember 2010.03.05. 16:39:17

@Előbb GONDOLKODJ: közvetlenül nem?? Na, olvasd a frissített cikket (azt eddig is tudtuk, hogy Sávoly 30 %-ban a Magyar Turizmus Rt. érdekeltsége lenne).
Frissítve: nol.hu/gazdasag/gyorshir__lemondott_a_magyar_turizmus_zrt__elnoke
Az MTI szerint köze van a Balatonringhez,

Sohanedudgi 2010.03.05. 16:51:00

@Vfair:
Fityisz választási esélye MÉG stabilnak tűnik, ezért szépen lapítanak addig, míg az utalásnak van esélye. A látszólag plurális rabló banda közös érdeke már teljesen közhelynek számít.
Utána jöhet(ne) a műbalhé, ahogy írod, de el fogják magukat galoppírozni.

Az a gyanúm, hogy már egy ideje nem 35 mrd a tét.
(22 évvel ezelőtti de ja vue érzésem van.)

rbatty 2010.03.05. 17:00:04

@kakukk2: Lehet, hogy Suchman altatni akar és még szerda előtt megcsinálják. Különben is: Hol van a ma délutánra beígért tanulmány?

Vfair 2010.03.05. 17:00:24

@Vfair:
A gugliban Nyílt levélre keresve rögtön az 1. találat egy olyan honlap, mely egyben aláírás-gyűjtő is:
www.google.hu/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.petitiononline.com%2Fotka%2Fpetition.html&ei=XSaRS86DII2knQP7x-CrCw&usg=AFQjCNFgEBY27MJjWUHWIzF2DbjJwfIVag&sig2=VBDBvdlGiRnVp87bS66tHA
Ezt a csekély hírértékű anyagot 2438 ember írta alá.

Ilyen formában kellene megszólítani a pártelnököket, RÖVIDEN ismertetve a tényeket, kihangsúlyozva azt, hogy nem reagáltak a 35 milliárd Ft közpénzt veszélyeztető szélhámosságra, ez pedig azt jelzi, hogy érintettek az ügyben: sokkal kisebb összegek miatt sajtótájékoztatókat tartanak és közleményeket adnak ki, ezügyben pedig mély hallgatásba burkolóznak.

Lehet hivatkozni a kommentekben megjelenő, anyagi érintettségüket tényként elkönyvelő állampolgári véleményekre.
Kérni kell "a közvélemény megnyugtatása érdekében" hivatalos állásfoglalásukat - még a szerdai napra tervezett hitelszerződés-aláírása előtt, ill. hangsúlyos fellépésüket annak érdekében, hogy az aláírásra ne is kerülhessen sor!

Vezető cikk az indexen (egész napra, ha kell több napra!!!), "percről perce"-körítéssel (egy ilyen tematikájú blokk már most is indokolt lenne!), a levél végén link a petitiononline-ra, ahol a levél magánszemélyként aláírással nyomatékosítható.

Nem kell megvárni, míg az indexen találkoznak vele, el kell küldeni az MTI-nek, és MINDEN, az index által ismert újságíró elérhetőségére!
És ezt a levelet lehetne/kellene fizetett hirdetésként is megjelentetni a Népszabadságban és a Magyar Nemzetben.
+ e-mailben is szervezetten küldözgetni a fellelhető politikus-emilcímekre.

Egy ilyen nyomásgyakorlás férhet bele abba, hogy szerdáig kiugorjon az a bizonyos nyúl a bokorból.
Utána már késő lesz...

Vfair 2010.03.05. 17:02:57

@szzsömi: én sem találtam a tanulmányt.
De úgy is fel lehet tenni, hogy nincs ember, aki megtalálja.
Tudod: fel is teszik, meg nem is. :(

Levéltetű 2010.03.05. 17:05:57

@Levéltetű: Nem az a cikk címe, mint a linké. Furcsa. Érdekes. A tartalom annyi, hogy Suchman hazudott, nem lesz aláírva szerdán a szerződés, és nem lesz közzé téve a tanulmány az MFB honlapján.

Mitya Ivanov 2010.03.05. 17:08:50

@Levéltetű:
hopp ez nekem fel sem tűnt. Ilyen gyorsan változnak a dolgok ebben a témában?:)

Vfair 2010.03.05. 17:09:24

@Vfair: Az a link is jó, de ez az egyszerűbb:
www.petitiononline.com/otka/petition.html
Ilyen kellene ide, és az aláírását ezerrel népszerűsíteni mindenhol, ahol csak lehet!

Vfair 2010.03.05. 17:10:13

@Mitya Ivanov: :)
Csak kellene már az az indexes "percről-percre"!

Sohanedudgi 2010.03.05. 17:12:45

@Vfair: "Utána már késő lesz..."
Igen, de csak ami a pénzt illeti. 35 milliárd valóban nagyon sok ahhoz, hogy zsiványok kezére jusson.
De: A valódi demokrácia megteremtése érdekében - ha csak ilyen drágán hajlandóak a saját (politikai)sírjukat megásni - még rentábilis is lehet.

rbatty 2010.03.05. 17:14:26

@Vfair: Támogatom az indexes cikk ötletét.

A Balatonring és az egyéb sávolyi beruházások nagyon népszerűek, főleg a motorrajongók (pl. én is) és a somogyiak körében. Ezért:

Hangsúlyozni kell hogy a petíciók és a cikkek nem a motorpálya ellen vannak, hanem a csaló maffiózók ellen.

Aláírásommal támogatni fogom.

Levéltetű 2010.03.05. 17:18:57

@Mitya Ivanov: Hehe, eredeti cikkben ez volt: "Adottak a feltételek ahhoz, hogy szerdán délutánig lezáruljon a Balatonring beruházás hitelszerződésének előkészítése és azt aláírják a ..."

Aztán két perc múlva változott a helyzet.

Vfair 2010.03.05. 17:19:49

@Sohanedudgi: sajnos nem tudok egyetérteni.
Nem EZZEL fogják megásni a sírjukat, mert konkrét bizonyítékok nélkül a píárgépezetük elmaszatolja majd az érintettségüket.
Vagyunk itt egy páran, akik követjük az eseményeket - de nagyon kevesen.

Sokan (dolgozón kívül) egy hónap alatt nem olvasnak ennyit, ami itt az összes tényfeltáróban és komment-hegyekben megjelent. Ha ki is nyitották a cikket, megrettentek a hosszától és becsukták. :(
A hátország-sajtó pedig csendben van.

Muszáj valahogy ezekhez az emberekhez is eljuttatni ezt az ügyet - erre egy rövid, markáns, nyúlkiugrató, tisztázást kérő levél alkalmas lehet.

Sohanedudgi 2010.03.05. 17:22:27

@Mitya Ivanov: Link: ..összejön a balatonring...
Letöthető cikk: Már is cáfolja Sucmant az MFB...

Ezek a zavarodottság biztos jelei!!!!

Mitya Ivanov 2010.03.05. 17:37:55

most MR1 Kossuth:
kiderült, hogy a beruházó fizette és rendelte meg azt a tanulmányt, amelyiket a KPMG készített, bár azt mondták, hogy ezt így szokás.
Mondjik ez elég érdekes szokás

Sohanedudgi 2010.03.05. 17:38:36

@Vfair: Bocsi hogy elhagytam: Javaslataiddal természetesen egyet értek.

Ha kimegy a pénz és nem lesz bezuházás -már pedig miből lenne - nehéz lesz píározni.
Nem csak a 35 mrd. a tét!

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 17:44:23

@Sohanedudgi: @kakukk2: Tartom a korábbiakat. Niklai elnök volt a Zrt.-ben, eddig is mondogatta, hogy ennek bukta lesz a vége. Most ért el arra
a pontra, hogy azt már nem várja meg, míg rádől a bolt.

Niklai nem pörgött a Sávoly ügyön, tudott róla, de nem az ő bulija volt.

rbatty 2010.03.05. 17:44:30

Az index a Gyenesei-féle interpellációra is kitérhetne. Asszem dec 7-én volt.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 17:49:42

@szzsömi: Azért mégsem a Suchmann csóválja a Bajnai-Oszkó-Erős triót.

Fontos hangsúlyozni két dolgot:
- Nem a motorosok ellen megy a történet, hanem a 35 milliárd ellopása ellen.
- A sávoly környékiekkel pedig meg kéne értetni valahogy: nem érdemes
egy csalfa álom utána futni csak azért, "mert olyan jó hinni benne."

Sohanedudgi 2010.03.05. 17:52:05

@Előbb GONDOLKODJ: "Niklai nem pörgött a Sávoly ügyön, tudott róla, de nem az ő bulija volt"

OK. De honnan tudod ilyen biztosan?
Nem szeretnélek megsérteni, folyamat ábráidat eddig is nagy figyelemmel és tetszéssel olvastam, azonban ezt a hsz.-t jó lenne ha indokolnád, vagy pusztán gondolkodnom kellene?

rbatty 2010.03.05. 18:06:37

@Előbb GONDOLKODJ: Magam sem Suchmant tartom az értelmi szerzőnek, de hogy ki az, nem tudom.

A Gyenesei tavalyi Népszabadság cikkel értek egyet.
Most már meg kell építeni, csak ne ezzel a "beruházóval". Akkor inkább legyen teljesen állami a projekt. Talán, ha a közvetítési jogokat jól tudjuk bérbe adni, és sok egyéb versenyt is tudunk oda szervezni, akkor nyereséges is lehet.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 18:15:55

@Sohanedudgi: Nem zavarodottság, hanem Suchmann és spanyol módszer:
Nagy média csimbummal bejelentek valamit abban a hitben, hogy az érintettek vagy hallgatni fognak, vagy nem mernek megcáfolni.
Ezt a "kész helyzet elé állítom, és ezzel kényszerítem" módszert eddig 3-szor próbálta eljátszani a spanyol fél az MFB-bel.

GONDOLKOZZUNK, mit mondott Don Cotino
- 2009 július 7.: "a szerződést 2009 szeptember 1-jéig kellene aláírni" www.nemzetisport.hu/migralt_cikkek/20090707/magyar_nagydij_szeptemberben/
- 2009. november végén: "a szerződést 2010 január közepéig kell aláírni"
- 2010. március 5. Suchmann: "a szerződést jövő szerdáig kell aláírni."

Azért az legyen az MFB, PM javára írva, hogy egyetlen egyszer sem ugrottak arra, amit Don Cotino, vagy Suchmann bejelentett, hogy "kell".

Az MFB megmutatta, hogy "NEM KELL!!!", és akkor lesz aláírva, amikor a feltételek adottak lesznek. Egyébként pontosan ezt a mondta az MFB 2009 februárjában is, amikor Gyenesei miniszterként bejelentette, hogy nem lesz itt semmiféle Balatonring 2009-ben.

MIÉRT kellene szótfogadni Cotino úrnak, vagy Suchmann úrnak? Miért kellene aláírni szeptember 1-ig, január közepéig, vagy március 10-ig? MIÉRT?

Mert Don Cotino vagy Suchmann úgy örülne neki?
Vagy mert "úgy megígérték a bocsoknak".

Kedves Bajnai úr, Oszkó úr, Erős Úr!
Tényleg Suchmann vagy Don Cotino mondja meg Önöknek, hogy mikor
mit kell csinálniuk?

Ugye nem? DE NEM ÁM.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 18:19:46

@Sohanedudgi: Egyszer minden kérdésedre válasz érkezik. Most kérlek fogadd el (részletek nélkül): Niklai nem volt benne a boltban, de tudta előre, hogy ez egy rossz bolt lesz.
Most, hogy igaza lett, lépett. De tudta előre, és mondta is. Előre.

rbatty 2010.03.05. 18:21:49

Duna TV Híradó: végre képet is kapunk az építkezésről. Az építkezés áll.

tabaniember 2010.03.05. 18:25:32

@szzsömi: Tán a spanyolok. Akik derekasan tönkretették a saját országukat, Marokkót és még pár helyet, most pedig, miután az EU már nagyon kirúg rájuk, mert végtelenül pofátlanok, a legnagyobb korrupciós lehetőségek irányába, Kelet-Európa felé "nyitnak". Nézd meg a Grupo Milton honlapján azt a sok szép zöld mezőt, amit le akarnak nyúlni, a pénzzel együtt, aztán vagy le is betonozzák, vagy még azt se, és az államtól szerzett pénzzel együtt: huss. Otthagyják a tönkretett természeti környezetet (Kis-Balaton, Zsámbéki-medence) meg a megfelelő mennyiségű suskát a helyi segítők zsebében, oszt jóvan. Ezzel persze nem akarom Suchmann és köre felelősségét kisebbíteni, sőt. Ők nekünk felelnek azért, amit csinálnak. (Azt nem mondom, hogy és a lelkiismeretüknek, mert láthatólag nincs nekik.)

Sohanedudgi 2010.03.05. 18:34:14

@szzsömi:
Olvastad Gyenesei parlamenti felszólalalását?

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat_aktus?p_ckl=38&p_uln=250&p_felsz=151&p_felszig=154&p_aktus=30
Ennek az időpontja: 2009.12.07.16:28
Mikor jelent meg a hivatkozott cikk?
/Esetleg egy linket kaphatnánk?/

rbatty 2010.03.05. 18:34:32

@breszt: Akkor már csak meg kell kérdezni a KPMG-t és az MFB-t, hogy a kiadott tanulmány hiteles-e.

Sohanedudgi 2010.03.05. 18:38:07

@Előbb GONDOLKODJ:
Azóta is gondolkodtam, ez a verzió is felmerült.

Rendben, presszináljunk tovább!!

olcsóJános 2010.03.05. 18:45:53

Suchmann ma összekeverte az MFB-t az SMC-vel a tanulmány közzététele ügyében.
Ki szól neki, hogy melyik hozza és melyik viszi a pénzt!

Zuzu Petals 2010.03.05. 18:50:47

Csak nekem nem nyílik meg ez a tanulmány?

Levéltetű 2010.03.05. 18:53:39

@Zuzu Petals: Nekem megnyílik.
@breszt: Kösz. Hol találtál rá?

olcsóJános 2010.03.05. 19:00:41

KPMG TANULMÁNY!!!
Fordítsa mán egy közgazdász, hogy én is megércsem:
"A feltételezés teljesülése kihívást jelent a menedzsment számára"

breszt 2010.03.05. 19:04:26

@Levéltetű: A Sávolyi Motorcentrum Fejlesztő Kft tette közzé, az MTI-n keresztül.
www.mti.hu/cikk/463778/

Zuzu Petals 2010.03.05. 19:04:44

@Levéltetű: Már nekem is nyitva, csak nem gondoltam, h 24 mega. De ami azonnal szemet szúrt, hogy az MFB megbízásából készült...
Akkor miért is ment a cirkusz napokig?

Zuzu Petals 2010.03.05. 19:05:41

bocs, olvasom tovább, addig kussolok inkább...
:)

MVMV 2010.03.05. 19:06:20

Milyen véletlen, hogy péntek este teszik közzé, csak hogy mindenki gyorsan reagálhasson rá :)

tabaniember 2010.03.05. 19:08:00

@olcsóJános: nem vagyok közgazda, de fordítom: na, isteni csoda kéne, hogy ez összejöjjön nekik...

olcsóJános 2010.03.05. 19:21:54

@Zuzu Petals: TANULMÁNY ! ! ! MFB rendelte, SMC írta, KPMG "hitelesítette" , ez az ici pici meg mind megette, (bekapta).

maid 2010.03.05. 19:22:08

14 o. (oldalszám szerint):
"Az üzleti terv kiemelt alapvetése, hogy 2010-től 2034-ig MotoGP verseny kerül megrendezésre a versenypályán és a MotoGP licencdíjat nem az Üzemeltetőnek kell kitermelnie, hanem közvetve vagy közvetlenül a Magyar Állam fizeti meg"

Hm... tudtommal eddig szó sem volt 25 évről, a szerződés is 10 évre szól.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 19:35:38

@olcsóJános:

Nálam így néz ki (szintén nem közgazdászként):

Amennyiben az történik amit megjósolnak (az idézetből nem derül ki, hogy ki), a vezetés nehézségeknek néz majd elébe.

olcsóJános 2010.03.05. 19:39:56

@szzsömi: Azért áll az építkezés, mert zsarolás minősített esete áll fönn, de azért is, mert az alvállalkozók sem nagyon akaródzanának a kifizetetlen számlák miatt dolgozni. Kedves MFB! Amikor elkerülhetetlen lesz az elszámol(tat)ás a zsarolókkal nagyon kedvező ajánlatot adunk. Tisztelettel: Út-mély-víz-építő mérnökök.

Zuzu Petals 2010.03.05. 19:40:34

@olcsóJános: Jah, én már nem böngészem. Többmilliárdos projekt eredeti másolati példánya, és az SMC-nél csak úgy belejelölgetnek mi? Ha én ezt egy néhánymilkás projektnél megcsináltam volna, letörték volna a kezem, és felhelyezték volna a valagamba. De azért szegény titkárnőt sajnálom, h a KPMG-nél nem tudtak egy szaros pdf-et csinálni, így szkennelhette be az egész cuccot (biztos jó ócska lehet a szkennerük is, ha még fénymásolni sincs pénz...)
Na jó, ezek sajna megkapják a pénzt köv. héten, pedig faszkorbács járna mindnek.

rbatty 2010.03.05. 19:50:46

@olcsóJános: Ki kit zsarol?

Egyébként furcsa, hogy a tanulmány hitelességét se a készítője, se a tulajdonosa nem erősíti meg. (eddig)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.05. 19:53:11

@Előbb GONDOLKODJ:

„nem érdemes egy csalfa álom utána futni csak azért, "mert olyan jó hinni benne." ”

Pontosan. Sávolytól függetlenül is az utóbbira való hajlamosságot tartom az egész magyar közgondokozás legalapvetőbb problémájának, a magyar viszonyok szinte javíthatatlansága fő okának.

Amíg akad olyan gátlástalan csaló aki ígér, addig lesznek nálunk elegen akik bíznak is benne. Mert nem a valóság számít, hanem az a jó közérzet amit az ígéret kivált. Kábítószer.

olcsóJános 2010.03.05. 19:53:30

@olcsóJános: Amikor elkerülhetetlen lesz az elszámol(tat)ás a zsarolókkal, kedvező ajánlatot adunk Önöknek érdekeik érvényesítésére. Tisztelettel: Út-mély-víz-építő mérnökök.

olcsóJános 2010.03.05. 20:13:05

@szzsömi: sztem azokat zsarolják akik
1.eltettek némi üveggyöngyöt,
2.akiknek politikai érdekeik vannak (lám én hoztam ezt projektet, én is vágom át a szalagot)
3. Mo-ot. El fogom híresztelni milyen befektető ellenes közeg van itten.
4. MFB-t Ha nem írod alá, kártérítést akasztok a nyakadba (lásd bekiabált 7,4 Mrd már befektetett projektérték)

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 20:35:05

@kakukk2: A "Spanyol konkvisztádorok" Megbukott a Fadesa is, és rossz minőségű lakásokat hagyott maga után a Király utcában. És persze kifizetetlen MAGYAR építési alvállakozókat.

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 20:36:24

@olcsóJános: Suchmann már megkapta a pénzt. Most azért harcol, hogy ne kelljen vissza adni, mert nem teljesített.

tabaniember 2010.03.05. 20:37:11

@olcsóJános: Azért én megkapargatnám azt a 7,4 milliárdot. A sávolyiak valami 800 millióért kaptak közművet (azt is elképesztően drágának találom), nyilván ki kellett fizetni látványterveket meg a tanulmányt pár millióért (vajon mennyit kér egy ilyen cég egy ilyen dolgozatért?) de a beruházó által emlegetett összegnek a töredékénél se járunk...

tabaniember 2010.03.05. 20:39:38

@Előbb GONDOLKODJ: Jaja. Ott megtalálták maguknak Hunvaldot, itt meg Suchmannt és vidékét. Zsák a foltját valahogy mindig :)

tabaniember 2010.03.05. 20:44:43

@Zuzu Petals: Ezeken a szövegkiemelős furcsaságokon én is eltöprengtem. Nagyon akarták mutatni, hogy eredeti példány, vagy mi a túró? Nincs a pátyi üzleti parkban nyomtató?

Előbb GONDOLKODJ 2010.03.05. 20:56:46

KPMG, kis előzetes:

60. oldal 23. tablazat, időterv
76. oldal tervezett nezoszam:
77. oldal jegyárak:
78-79 oldal: a nezok szama elmarad a kiepitett kapacitastol.
80. oldal: tehat a menedzsment ketelkedett
81.oldal: 2010-ben 90 napos hasznalat?
81.oldal: 78-81%-os kihasznaltsa
93.oldal: magas kockázat, nagy hatás
94. oldal: nézőszám

maid 2010.03.05. 21:12:01

A lényeg nagyjából a 93. oldalon van, ott van egy táblázat, hogy mi a feltételezés kockázata az egyes tételek esetében. Különösen kritikus az induló beruházás költsége, hisz magas kockázatú és magas a feltételezés hatása.
A MotoGP jegyárbevétele az összbevétel 63,8%-át adja (23 oldal), ez közepes kockázatú a KPMG szerint. De szinte nincs is olyan tétel, aminek a kockázata alacsony lenne.

Ha a kormány a PM anyagával szemben azért támogatta a projektet, mert a KPMG anyaga meggyőzte őket, akkor az elég gáz...

Vfair 2010.03.05. 21:18:52

www.hirszerzo.hu/cikk.balatonring_vallalhatatlan_feltetelek_-_eluszik_a_hitelszerzodes.142328.html

"A Hírszerző megkereste... a Motorcentrum Kft.-t is. Mervó József, a beruházó cég képviselője azt mondta lapunknak, ők semmilyen feltételt nem támasztottak, "legfeljebb a Nemzetközi Motoros Szövetségnek" lehetnek utólagos kártérítési igényei, ha mégsem lesz pálya. Egy MFB-s forrásunk szerint azonban ez nem igaz, Mervó József aláírása szerepel a feltételrendszert tartalmazó papíron."

Hogy miért nem csodálkozom ezen?

Sohanedudgi 2010.03.05. 21:54:24

@Előbb GONDOLKODJ: El ne kiabáljam, de halad az ügy.
Azzal teljesen egyetértek, hogy itt már restanciák is fennálnak, ezért a kétségbeesett kapálózás.
Lehetséges, hogy a személyre szóló adresszálás eredményt hoz?
Bizakodjunk.

bejgli 2010.03.05. 22:12:20

Az elmúlt egy hét alatt 3 EU-problémás ügy esett be az ajtón: Ez, a Malév, és a jegybotrány. A Malév stratégiai kérdés, bármekkora is a haveri kör nyomása máshol, akkor is ennek kell prioritása legyen. A jegybotrány nem EU-s, de külföldről - sőt, Amerikából - jött, és a NOB máris rákapott (nyilván a reklám miatt). Külön röhej, hogy ebben a témában is ki a másik érintett fél? Hát, a spanyolok.
Ez így 3 ügy, 3 fejfájás. Ami még akkor is sok, ha a "doktor urak" pillanatokon belül távoznak a beosztásukból.

Biztosan időbe kerül majd, mire a MOB kimagyarázza magát a jegyekből. Ha a PM azt mondja, hogy Sávoly EU-aggályos, akkor az nyilván úgy is van. Bár a távozó kormánynak mindegy, mit hagy maga után, az ellenzék pedig szintén le van fizetve - ráadásul (szinte) teljes joggal mondhatnák, hogy nekik semmi közük nem volt hozzá - de úgy saccolom, ezek az ügyek így, együtt, kicsit sokan lesznek. Ha a Malévet végig akarják vinni - és ezt nyilván muszáj lesz - akkor lehet, hogy Sávolyt kénytelen lesznek beáldozni. Szerintem pillanatnyilag elég billenékeny helyzetűnek tűnik a projekt, és talán pont az fogja eldönteni, hová billen, hogy a következő erőhatás melyik irányból fog érkezni.

olcsóJános 2010.03.05. 22:52:01

@kakukk2: 800 millió az újságban, ott annyi. fele se (tréfa)

Welt (törölt) 2010.03.18. 20:01:01

Te hazaáruló patkány! Dögölnél meg a mocskos aknamunkás barátaiddal együtt! Leköpésre se vagy méltó!
süti beállítások módosítása